~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Anzzu1984 paljon paljon onnea!! :heart: :flower:

Täällä onkin sitten juhannusaatto mennyt epäsäännöllisten kivuliaitten supistusten kanssa. Nää taitaa kyllä olla ihan oikeita synnytyssuppareita, koska tulevat aaltoina, tosin suht lieviä sellaisia kuvittelisin. Nukuin yhet ehkä tunnin-kahden päiväunet mutta niistäkin heräsin kipuihin ja lisää beige limaa tuli. Jatkunut nyt tää supistelu jo 10h, harmi että ovat ihan täysin epäsäännöllisiä. Välillä 5min välein, välillä 25min välein. No, ehkä ne tästä vielä tulee säännöllisiksi :) Pääasia että sattuu ;) Eikun siis tapahtuu! :D

Saattekin nyt sitten lukea kaikki mun limoista ja suppareista, toivottavasti ei haittaa! En malta pysyä poissakaan palstalta, eipä oikeen oo muutakaan tekemistä tässä. Pyykit pyörii ja tiskit on tiskattu. Yritetään saada tää kämppä suht ok kuntoon jos nyt jonneki tässä vielä pitäs lähteä.

tinysteps 39+5 (39+1)
 
Heippa kaikille ja mukavaa jussia :flower:

Täällä kotiuduttiin tänään pienen prinsessan kanssa :heart:
Tyttö syntyi 23.6 klo. 17.45 ja mitat olivat 2985g ja 47cm.
Synnytys meni hyvin mutta muita komplikaatioita tuli sitten... Kirjoittelen synnytyskertomusta kunhan hieman ehditään rauhoittua kotiin ja olo alkaa korjaantua.

Kaikille muillekin nyyttinsä jo saaneille oikein paljon onnea ja muille jaksamisia vielä loppumetreille!

Valerie ja Ada
 
Onnea valerie rinsessasta!!

Onnittelut myös Nasuliinih,vaahtera ja Anzzu!Ihanaaaaaa!

!!Hyvä hyvä tinysteps!

Missä muuten laskettuaika- kaimamme Shawne?!Tositoimissa?? =)

( . ) Täällä kivuliaita jopa aika inhottavia suppareita myös, mutta harvakseltaan..Liian harvakseltaan... :( Välillä tulee sitten pelkkiä mahan kovettumis-supistuksia..
Tänään oli ekan kerran sellanen vähän pettynyt olo. Alkaa jo tympimään odottelu..Vaikka tietääkin että pian se oma aikakin koittaa ja vauva on sylkyssä.Mutta silti..

Johanna 39+5
 
Pikainen hei!!

Eilen kotiuduttiin PEIKKOPOJAN kanssa :heart: lainakoneella kun oma jäi mummolaan joten kerron enemmän kun saan koneen takaisin.

Mut pikaisesti painoa 3692g ja 52cm synttäripäivä 22.6. kello 02.32 ... nopein ja rankin (osin kauhein) synntys...


nyt päässä meinaa heittää joten enemmän myöhemmin.

Mammaliini ja peikkopoika
 
Oih, ihanaa kun tulee paljon vauvoja :heart: Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :flower: :heart:

Täällä edelleen kärvistellään. Limoja täälläkin ruskeaa ja beigeä, ja välillä kipeitä suppareita, mutta ei vaan käynnisty. Onneks saannu yöt nyt nukuttuu. Vaikuttaa näköjään noihin paineisiinkin positiivisesti. Nyt on jalat kun tukit. Tää liikkuminen ja lämpö sen vissiin tekee... Mut kohta helpottaa.

Eilen ois tehny mieli mansikkapiirakkaa, ihan vaan kääretorttu pohjalle kermaa ja mansikoita. EN SAANNU :kieh: Saiskohan tänään jostain mansikoita? Taitaa olla toivotonta :D

Nyt kahville ja menkkakipuilemaan...

tupajumi ja keijo 40+5 B)
 
Onnea mammaliini !!


Huomenta täältäkin! :wave:

Täällä nukuttiin yö hyvin, yhdellä vessakäynnillä. Menkkajomotuksia, vihlontaa ja harjoitussupistuksia piisaa edelleen, muttei käynnisty synnytys ei.
Laiskottaa ja tylsistyttää. Puhelin piippailee tekstiviestejä; "eikö vieläkään mitään"...
Huomenna laskettu aika.

Johanna 39+6
 
No niin, ehtisiköhän nyt rustailla vauvan nukkuessa hieman synnytyskertomusta ja ensimmäisten päivien kuulumisia...
elikkäs:
Synnytys alkoi maanantai-tiistai välisenä yönä tasan 00.00 säännöllisillä supistuksilla. Esikoisen kohdalla kärvistelin suht kauan kotona niin nyt ajattelin, että haluan ajoissa sairaalaan ja saada jotain puudutusta kipuihin. Noin 2.00 supistuksen alkoivat tulla jo niin tiheään, että oli aika herättää mies ja soittaa synnärille, että pian tullaan. Tyttö heräsi reippaasti kun kuuli että pääseekin mummolaan yökylään :) ja että äiti lähtee nyt hakemaan vauvaa sairaalaan.
Kello oli vähän ennen ,
3.00 kun saavuimme sairaalaan,
3.30 olin 4cm auki. Kävin ammessa lillumassa, oli mukava ja rentouttava kokemus joka auttoi silloisiin kipuihin hyvin. Jaksoin olla ammeessa vain vajaa puoli tuntia, kun kivut kasvoivat, halusin pois.
4.20 Tarkastettiin tilanne, 5cm auki, ilokaasulla jatkettiin, joka auttoi hienosti. Tässä vaiheessa sanoin kuitenkin että haluan myöhemmin jotain parempaa puudutusta mitä en esikoisen aikaan ehtinyt saada.
Kivut yltyivät ja pyysin saada puudutusta. Kalvot siis puhkaistiin ja tippa laitettiin valmiiksi.
Ehdottivat spinaalia, kun olin kuitenkin jo noinkin paljon auki.
Mutta juuri ennen kuin lääkäri alkoi laittaa puudutusta, tuli ihan hirveä vessa hätä :/ Huusin kuin syötävä, että laskenko vittu alleni kun pissa tulee ihan just. Kätilö hieman säikähti ja toi alusatian. Katsoi tilannetta ja sanoi että ei täältä mitään muuta tule kuin vauva.
Olin siis avautunut 6cm:stä 10cm:iin 5:ssä minuutissa... Säikähdin ihan syötävästi, että TÄÄÄH...
Lääkäri sai luvan lähteä ja minä luvan ponnistaa heti kun supistus tulisi. Väliliha ei ehtinyt "joustaa" yhtään nopeasta vauvan laskeutumisesta johtuen, joten ponnistusvaihe oli yhtä tuskaa.
Mutta kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti 8minuutin ponnistamisen jälkeen kun poika syntyi 5.42.
Jälleen kerran siis ilokaasua lukuunottamatta luomusynnytys, jota en ollut ajatellut.
Mahdollisella seuraavalla kerralla pyydänkin puhkaisemaan ne kalvot HETI, jolloin tiedän että kaikki on pian ohi :)

Sairaalassa oloaikana kaikki meni hienosti. Poika on todella kova imemään, joten tutti on jo käytössä, ja olivat sairaalassakin myönteisiä sen käytöstä.
Ensimmäiset yöt kotona ovat jännittäneet, mutta toistaiseksi kaikki on sujunut hienosti. Vauva syö 2 kertaa yössä ja muuten nukkuu hyvin.
Pullomaitoon olemme joutuneet turvautumaan, ja muutenkin tuntuu että saa siitä itsensä paremmin kylläiseksi... katsotaan miten tilanne kehittyy imetyksen suhteen.
Eilen olimme jo juhannuksen vietossa mökillä, jossa kaikki sujui hienosti. Poika nukkui vaunuissa ulkoilmassa hyvin ja ajattelin ettei unta enää riitäkään yöksi mutta toisin kävi.
Neuvolasta tulee täti käymään tiistaina, jolloin nähdään miten paino on lähtenyt nousemaan.
Luonteeltaan poika on terhakka ja kannattaa päätään jo hienosti ja jaksaa muutenkin "seurustella" pitkiäkin aikoja. Isänsä kanssa katsoi jalkapalloa eilen pitkän tovin...pitää kuulemma harjoitella.

No nyt tuli vieras... täytyy mennä. Yritän palailla kuvan kera vielä myöhemmin,
 
Heipä hei taas.

Tänään mennään ainakin tarkistamaan tilanne synnärille. Koko eilinenhän (myös yö ) oli täynnä kivuliaita epäsäännöllisiä suppareita 5-25min välein, välillä tuli 10min välein parin tunnin ajan mutta lopahtivat. Tänään aamusta tullut ensin 14min välein ja nyt 10min välein (viimeisimmät tiheämmin). Alkanut viimeisen tunnin aikana tuntumaan alavatsan lisäksi ristiselässä. Niin ja sitä limatulppaa pukannut taas (kirkasta jossa veriviiruja). Kyllä se taitaa olla menoa nytten, mutta millä aikataululla, sitä en tiedä. Huomennahan ois mulla sairaalan mukaan laskettu aika, eli ois aika täsmällistä toimintaa kylläkin :)

Supparituulia kaikille PUUUUUH :whistle:

Ja PikkuVarpunen, luulen kans että Shawne on jo tositoimissa! =)

tinysteps 39+6 (39+2)
 
Aika nopeasti se raskausmaha lähtee, huomasin just ilokseni että näin kolmen viikon päästä synnytyksestä ne tiukimmatkin lempifarkut menee jalkaan. Eipä olis uskonut!=)
Ilman että olen millään tavalla tarkaillut syömisiä, pikemminkin on tainnut tulla kiireessa ja väsyneenä herkuteltua hieman enemmän.

Ajateltiin kohta käydä kaupungissa vaunuilemassa, kun ei ihan läheltä löydy ruokakauppaa auki. Sääkin on niin kiva. Mites muuten imettävät kun käytte ostoksilla/kaupungilla - onko käytännön vinkkejä? Syötättekö imetyspäidan kanssa kahvilassa tms., pumppaatteko ja syötätte pullosta, vai mikä kätevintä?
 
Onnea Anzzu! :flower:

Täällä ei mitään uutta. Kuollaan tylsyyteen miehen kanssa. Koko ajan "mitäs sitten tehtäis?" -olo. Tai no uutta on joo, on alkanut päänsärky ja niskakipu ja usein tulee vähän huono olo. Vähän sama fiilis, kuin vena cava -syndroomassa, mutta kuitenkin erilainen. Lasta ei kuitenkaan varmaan ole ihan lähipäivinä odotettavissa ulos, vaikka kuinka maanitellaan. Jotain suppareita siellä täällä.

Muuten, jos joku lukee ruotsia, niin tässä ois kanssa melkoisen nopsa synnytys:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2040840/fodd-hundra-meter-fran-bb

Tai no voin tiivistää, että nainen synnytti nurmikolla 100m synnytyslaitokselta.. oli ollut vähän suppareita pitkin päivää, päättänyt lähteä synnärille. Autossa oli mennyt vedet. Tavannut parkkiksen liepeillä siviilipukuisen lastenlääkärin joka oli tarjoutunut auttamaan. Nainen oli hokenut, ettei enää kykene. Olivat kuskanneet läheiselle nurmikolle. Olivat katsoneet, että jotain pullottaa naisen verkkareista, laskeneet housut ja lapsen pää oli jo ulkona. Napanuora oli pari kertaa kaulan ympäri, mutta lääkäri sai hoidettua tilanteen kotiin. Äiti ja poika voivat hyvin.... :)

Yösyöttö on luettu, oli hyvä loppuun asti. Nyt kaipais jotain lisälukemista... jos on jollain hyviä kirjavinkkejä, niin otetaan vastaan. Suomalaisia kirjoja saan kanssa tilattua alibriksestä, which is nice.

Niin, että mitäs sitä sitten keksis?

milkei 40+6

 
Ei uutta auringon alla :kieh: Nyt alkaa jo pikkuhiljaa menemää hermo näihin, "ei sitä kuulu sisällä pitää"-juttuihin. AIJAA! Luulin. Oon vaan niin kypsä jo. NIIN kypsä. Ehkä silti pian..eikös täysikuun aikaan lapsia synny paljon? Eikös täysikuun aikakin ole? En ole kyllä paljon taivaalle kattellu, kaveri vaan totes et olis.. Ja mahtaakohan se Shawne tosiaan olla laitoksella, olen sitten niiiiiin kateellinen jos on :kieh: Kun ensi viikosta alkaen tulee naistentautien osastolta ihmiset synnärin vuodeosastolle..eli se siitä perhehuoneesta sitten :|
Mutta oikein paljon onnea vauvan saaneille! Ja ihanaa kun laitatte synnytystarinaa, tykkään lukea :)
Mutta nyt möksöttämään sohvalle :|

Heppa ja IiroMaria 40+6
 
nasuliinih ihana vauva teillä, apua!! :heart: :heart: Nää vauvakuvat ja synnytyskertomukset piristää mun mieltä, kiva kun synnyttäneet jaksatte vielä täällä käydä.

Montakohan meitä mahallisia vielä nyt on??

Mulla koskee ihan julmetusti tohon alapään luuhun, oliko se nyt sitten se häpyliitos. Siihen sattuu niin, että yöllä on vaikea kääntää kylkeä.Lisäksi lonkat ja lantio naksuu ja napsuu öisin, juuri kylkeäkäännettäessä.Ja alakertaa vihloo inhottavasti, on vihlonut jo sieltä 34-35 viikolta asti. Selkä ei ONNEKSI reistaile enää, selkä oli pahimmillaan 20-30 viikoilla, mutta nyt en ole enää pitänyt tukivyötäkään eikä luojan kiitos selkää enää särje.

Saako vielä valittaa hiukan..
Nimittäin mun vessassa rampaaminen on jotain ihan kamalaa.Tuntuu, että pissahätä yllättää ihan hetkessä, vaikka olisi puoli tuntia aiemmin käynyt pissalla. Ja se vessahätä aiheuttaa inhaa supistelua. Sitten kun menen vessaan sen "kamalan vessahädän" kanssa, sieltä tulee pari onnetonta pisaraa.En oikeasti voi lähteä kotoa enää kovin kauas ton vessarumban takia.

Mä niin haluan synnyttämään. Ja edelleen mua supistelee harvakseltaan pitkin päivää. Tänään istuin lattialla leikkimässä esikoisen kanssa, ja inha menkkakipusuppari valtasi ja oli niin inhottava, että oli pakko pompata konttausasentoon lattialle ottamaan se vastaan.Mutta on tämäkin hitto sentään aika raivostuttavaa, että supistuksia tulee, muttei synnytys lähde kuitenkaan kunnolla käyntiin.Syö hermoja ja kärsivällisyyttä aika hyvin. Ja mä olen oikeasti aika rauhallinen ja kärsivällinen ihminen..

Nyt lähden ruikuttamasta täältä. Huomenna on vasta se la, joten vielä voi tovikin vierähtää.


Johanna 39+6

tinysteps joko kävitte näytillä??Toivottavasti pääset pian synnyttää!
 
No joskos minäkin ehtisin nyt jotain kertoa synnytyksestä...

Illalla puol8lta alkoi supistella 10min. välein. Supistukset ei selvästi voimistuneet, mut niitä tuli ja tuli ja mietin hyvän tovin, lähteäkkö vai eikö lähteä...vasta illalla 11aikaan päätimme lähteä sit lopulta. Täällä ei suositella ambulanssin käyttöä, ellei ole hengestä kysymys (ja kuka sen sitten etukäteen voi tietää...) ja siksi tilasimme taksin. Miehelläni siis ei ole ajokorttia tällä hetkellä ja itse en ihan tohtinut lähteä rattiin. :xmas:

No taksi tuli ja sen kerran kun matkaan päästiin, se autokyyti pisti suppareihin tehoa ihan urakalla ja tuli jo pieni pakokauhu, et ei tässä ehditä mihinkään...sanoin kuskille, et tuohon lähimmälle tk:lle, kiitos ja siitä sit lanssia jos sais...näin teimme ja jatkoin lanssilla matkaa.
Supistukset tulivat edelleen n. 10min. välein, väliin hyvinkin voimakkaina.

Perille kun pääsimme, meitä oli vastassa tyly kätilö ja ensimmäinen ajatus oli et ei voi olla tosi, en jaksa tällaista nyt...supistukset tuntuivat siinä vaiheessa jo reisissäkin hetken, mut loppuivat sitten kuin seinään kaikki. :| En tiedä oliko sattumaa, vai johtuiko tylystä vastaanotosta, mut siihen se tyssäs se homma ja (kovakouraisen) sisätutkimuksen jälkeen meidät lykättiin potilashotelliin yöksi. Oli tosi kakka fiilis, mutta se oli vasta alkua...

Yö meni ilman supistuksia ja aamulla kävin tarkistuttamassa synnärin puolella tilanteen, joka oli sama, kuin illalla...paitsi että nyt vastassa oli vielä tylympi kätilö..............
Jotta tässä ei menisi koko päivää, kerron lyhyesti, et ilmapiiri synnärillä oli jotain ihan käsittämätöntä. Olen synnyttänyt samaisessa sairaalassa neljä edellistä muksua ja joka kerrasta on jäänyt erittäin mukava mieli, mutta nyt oli kerrassaan kaikki aivan toisin.
Enkä totisesti tajua, mistä oli kysymys. Meitä kohdeltiin äärimmäisen tylysti, koko osastolla ei ollut ensimmäistäkään tyyppiä, joka olisi edes alkanut keskustelemaan meidän kanssamme...meille hoettiin vaan, et synnytys ei ole vielä käynnissä ja lähtekääs kotia.
Olin siis 3cm auki ja minulla edelleen supisteli kipeästi.
Sanoin, etten kerrassaan uskalla tässä kunnossa enää kotia (jonne 100km) lähteä, mut ei kuulemma ollut vaihtoehtoja...ja koska meillä ei ollut siellä omaa autoa, meidän käskettiin lähteä linkkarilla...*syvä huokaus* Siis ihan perusvuoroilla, jotka olisimme saaneet selvittää itse ja hoitaa parhaaksi katsomallamme tavalla.
Olin tässä vaiheessa jo itkenyt varmaan useamman tunnin ja anelin ymmärrystä, edes keskustelukumppania, jota en saanut...kun koitin kertoa, etten linkkariin uskalla lähteä ja muuta kyytiä ei sitten taida olla, vastaus oli useammasta suusta jääkylmä "ei ole meidän ongelma". Tämä voi kuulostaa ihan vitsille, että vielä nykyaikana voi saada tällaista kohtelua, mutta näin siinä vain kävi. En käsitä koko juttua, eikä sitä käsitä moni muukaan.

Niin sitten lopulta rakkaat sukulaiset täältä Ruotsin puolelta sekä Suomen puolelta tekivät eräänlaisen pelastusoperaation ja kuskasivat meidät Suomen puolelle sairaalaan...siinä toivossa, ettei vauva syntyisi välille..mut oli pakko uskaltaa..se oli ainoa vaihtoehto.
Tulin sit suomalaiseen sairaalaan illalla, supistukset tulivat tuolloin 3-7min. välein ja olin edelleen auki sen 3cm. Yöllä taas homma tyssäsi muutamaksi tunniksi ja alkoi sit aamu5ltä rytinällä...tässä vaiheessa vasta synnytys käynnistyi kunnolla ja siinä meni sit 3h, niin syntyi ihana pieni tyttö. :heart: Synnytyksen kestoksi laitettiin 3h12min vaikka tuollaista värkkäystä olikin ollut pidemmän aikaa. Ponn.vaihe 2min. ja ihan ponnistukseen asti rupattelin ja naureskelin kätilöiden kanssa, kiitos kohdunkaulapuudutteen ja ilokaasun.
Vastaanotto oli aivan taivaallisen ihana ja ymmärtävä, olin suorastaan pilvissä kaiken paskan jälkeen, mitä olin saanut kestää...olen näköjään unohtanut näiden Ruotsi-vuosien aikana sen, millaista on hyvä hoito ja mitä on inhimillisyys.......................nyt kun on taas vähän vertailupohjaa, ei meitä enää täällä Ruotsissa mikään pidättele.
Talo on myynnissä ollut jo jonkin aikaa ja kaupat mahdollisesti hyvinkin lähellä...jos kaikki menee putkeen, sitten meistä tulee suomalaisia. :heart:

Tuo juttu on potilasasiamiehellä käsiteltävänä, siitä on tehty ilmoitus ja aika näyttää, mitä siitä seuraa...potilasasiamies oli hyvinkin järkyttynyt kuulemastaan ja toivotaan, et saavat siellä synnärillä nyt sitten vähän "tukkapöllyä".
Oksettava juttu, todella. Mutta onneksi kaikki kääntyi parhain päin ja sain nuolla haavojani 3vrk suomalaisten hellässä huomassa. :heart: Olen kaikesta kyllä äärimmäisen kiitollinen.
Sylissä tuhisee täydellisen ihana pieni rinsessa, joka kasvaa kovaa vauhtia...


-Elettaria & Ada 9vrk
 
...niin ja tuosta ambulanssi-hommasta vielä sen verran, että sain kaiken muun lisäksi kätilön vihat niskaani, kun olin ottanut ambulanssin, enkä tullut taksilla koko matkaa...siis voi elläimen käsi............"koska hommahan ei ole vielä käynnissä, anna olla viiminen kerta!" Et sellasta.
Suurin stressini etukäteen oli juuri se, otanko taksin vai lanssin ja kyselin siihen neuvoa monelta taholta ja minua neuvottiin tekemään sen mukaan, kun sillä hetkellä tuntuu, oli niin tai näin. Ja näinhän sitten tein. Lanssityyppien mielestä tein juuri oikein, kun otin varman päälle, mut synnärillä oltiinkin sitten "vähän" eri mieltä...
 
Hei!

Minun osalta synnytys käynnistettiin tiistaina raskausmyrkytysoireiden takia ja samana iltana, eli 22.6. syntyi tyttö klo 23.55. Painoa neidillä oli 3510g ja pituutta 51cm. Rv:t oli silloin 38+6. Tänään päästiin kotiin, jouduttiin olemaan hieman pidempään osastolla, kun neidin verensokereita tarkkailtiin minun raskausdiabeteksen takia.

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää, nyt pitää mennä ruokkimaan tyttöä.
EC, tosi törkeetä kohtelua olet kyllä saanut |O :kieh:
 
EC:llä ollu kyllä tosi ikävä Ruotsikokemus :hug: Miten voi tollasta tänä päivänä? Onneks kerkesit/pääsit Suomeen hellään hoitoon :heart:

Zalmiakille Onnittelut pikkuprinsessasta :heart: :flower:

Masuasukki täällä kärvistellään vielä. Kaks päivää nyt tullu epäsäännöllisesti kipeitä suppareita ja painontunnetta haarovälissä. Limoja tullu torstaista asti. Eilen illalla aloin kellottamaan, niin 10-4min välein tuli muutaman tunnin ajan. Ei vaan muuttunu kipeiksi, niin kaurapussin ja parin särkylääkkeen avuin lähin nukkumaan. Tässä sitä siis edelleen ollaa :D

Huomenna aika lääkäriin, käskivät varautua käynnistykseen. Mitähän tänään tekis, että lähtis itekseen? Ainakin rantakeikka tulee, kun näyttää niin kaunis ilma tulevan...

tupajumi ja keijo 40+6 :heart:
 
Huomenta!
Onnea taas kaikille vauvansa syliin saaneille :heart: EC: Kylläpäs oli törkeetä kohtelua :kieh: Onneksi pääsit Suomeen synnyttämään!
Täällä on kotiuduttu viikon mökkilomalta perjantaina ja juhannusaatto oltiin appivanhempien mökillä saunomassa ja uimassa ja syömässä. Ja eilen oltiin mun porukoilla syömässä. Nyt on ihanaa olla vaan kotona.. Lomaviikko meni kivasti, ohjelmaa oli paljon ja viikko riitti hyvin, kotiin oli kiva tulla. Käytiin lintsillä, suomenlinnassa, serenassa, shoppailtiin, ulkoiltiin ja uitiin. Mies menee keskiviikkona töihin 6 viikon loman jälkeen, joten arki koittaa kunnolla. Enköhän mä pärjää kun on pakko, mutta kyllä tuo on ollu ihan korvaamaton apu :heart: Eniten jännittää se kun tytöllä edelleenkin kestää syöminen niin hirveän kauan ja esikoinenkin tarvii huomioo ja apuakin monessa asiassa. Onneks tyttö ainakin vielä nukkuu aamulla pitkään, niin ehdin pojan ja itseni ruokkia ennen häntä. Ja nukkuuhan hän sitten pitkät päiväunetkin. Elokuun alussa poika menee hoitoon 2-3 päivää viikossa ja on kyllä kiva että saa kavereita ja virikkeitä enemmän sitten taas. On ihan selkeesti sen tarpeessa. Toivottavasti sitten kotona kiukuttelu ja kiusanteko vähentyisi :whistle: Sisko on edelleen kiva ja ihana onneksi, mutta vanhempien hermot laitetaan koville kyllä. Yks päivä poika sanoi että on kivaa kun on sisko ja olisi kiva jos meille tulisi toinenkin vauva HETI :LOL: Sanoin että mietitään sitä sitten kun sisko osaa kävellä..
Mairakos se oli joka kyseli jäntevyydestä. Meillä myös tyttö on kääntynyt selältä kyljelle syntymästään asti ja nyt välillä yrittää siitä mahalleen, mutta ei pääse tietenkään. Mahalta selälleen kääntyminenhän hallitusti opitaan yleensä selältä mahalleen kääntymisen jälkeen, mutta tuo kyllä kääntyy usein mahalta selälleen. Aluksi ajattelin että se on vaan vahinko, mutta kun tekee sen ihan hallitun näköisesti eikä niin että vaan pää edellä kaatuisi, niin en sitten tiedä. Mahallaan ei tykkää juurikaan olla ja monta kertaa peräkkäin on kääntyillyt selälleen takaisin, kun oon yrittäny häntä mahallaan pitää. Hällä myös pää pyörii kuin väkkärä kun joka suuntaan pitäis katsella samaan aikaan :LOL: Hyvin kannattaa päätään, mutta tukea pitää vielä just ton pyörittämisen takia kun tulee retkahduksia.
Edelleen nukutaan hyvin. Ysin aikaan menee nukkumaan, herää syömään 2-4 välillä, sit saattaa ottaa pikku hömpsyt kuuden jälkeen ja jatkaa unia taas. Nytkin nukkuu vielä. Mutta toivoisin kyllä että nää aamut aikastuis, syksyllä tulee sitten enemmän ohjelmaa päiviin. No, eiköhän se siitä kun nukkumaanmenoa jossain vaiheessa aikaistetaan.
Jaahas nyt herättiin.. :wave:

-minttu ja Elsi melkein 7 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuasukki2010:
Kuinkakohan moni meistä on tänä yönä synnärillä? Sitähän sanotaan, että täysikuun aikaan olisi enemmän synnytyksiä kuin muulloin.

Täällä ei ainakaan tunnu olevan vaikutusta.
täällä kuokin, kun on niin kiva lukea vauvauutisia. :)
onnea kaikille!
---- ai tuostako mun eiliset ja viime öiset supparit johtuikin??! täysikuusta -sehän selittää sitten jotakin.

:saint: :whistle:
 
Onnea Vaahtera, Jonna, Anzzu ja Mammaliini pojista :flower: :flower: :flower: :flower:

Onnea Valerie ja Zalmiakki tytöistä :flower: :flower:

Anzzu: Hui kamala! Pikaista panemista teille molemmille! :hug:

Masuasukki: Pelästyttää varmasti tuollainen tajun menetys, vaikka itsekin matala verenpaineisena tiedän, että pyörryttävään tunteeseen tottuu :hug:

Kiitos Mussupussu tsempistä! Tiedän tuon tilaa lisää maitoa -jutun, mutta meillä homma menee siten, että Hamuliini voi nelisen tuntia imutella vuoron perään rintoja, välissä vain ihan pieniä taukoja ja sen jälkeen kieltäytyy enää imemästä tyhjiä ja itkee seuraavat pari tuntia, kunnes väsyy. Kysymys ei siis ole siitä, ettenkö antaisi "tilausta" rauhassa tehdä. Öisin siis Hamuliini nukkuu n. 8 tuntia yhdellä pikkusyötöllä, joten olisiko tuokin syynä maidon vähyyteen, kun välillä syö "liian harvoin" ja välillä sitten söisi "liian usein"?! Täytyy pitää mielessä tuo Kupla Stop, kun menen seuraavan kerran apteekkiin. Ainakin tuo satunnaisesti annettu korvike pullosta tuntuu aiheuttavan ilmaa vatsaan.

Tinysteps: Tositoimissako :hug:

Nasuliinih: Kiitos tarinasta! Ja lutusesta kuvasta :heart:

Miumiun tavoin minäkin kaipaan vinkkejä aiheesta imetys/julkinen paikka. Esikko kun oli pullovauva, niin oli helppoa vain etsiä lähin mikro ? Nyt neiti haluaa heti herättyään syödä ja jos ei tisua tipu, on huuto sen mukainen. Kuitenkin (johtuuko maidon vähyydestäkin?) pystyasennossa tapahtuneen imetyksen jälkeen on harvoin tyytyväinen eli ei ole kiva lähteä pois kotoa huutavan nyytin pelossa.

Milkei: Olipahan tarina, hui!

EC: Iso halaus kaiken kokemasi jälkeen! Toivottavasti aika on armollinen ja pahin unohtuu pian. Rinsessantuoksuista arkea perheellesi!

Minttu: Täälläkin esikko on puhunut toisesta vauvasta - poikavauvasta. Meille ei tosin sellaista ole suunnitteilla.
 
Zalmiakki onnea tytöstä!!:)


Täälläkin ollaan mahan kanssa, täysikuusta huolimatta..

Ja tänään onkin laskettu aika. Esikoinen syntyi rv 40+0, eli näillä samaisilla viikoilla, mutta tämä meidän toka rakkauspakkaus taitaa nyt kyllä mennä jatkoajalle...


Johanna 40+0
 

Yhteistyössä