~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Päivää taas pitkästä aikaa!

Onnea vauvautuneille! :flower: Millään ei tunnu ehtivän tänne kirjottaan, lukemassa käyn päivittäin kyllä!
Myös täällä koetaan riittämättömyyttä esikoisen suhteen :/ joten :hug: kaikille muille saman asian kanssa tuskaileville.. Pojalla tuota virtaa riittää ja muutenkin kaikki on nykyään tosi vaikeeta, syöminen pukeminen yms. Sata kertaa saa sanoa samasta asiasta, mutta yleensä puhe menee perille vasta kun korottaa ääntänsä ja sit on taas molemmilla paha mieli :( Tuntuu ihan hirveeltä että vauvalle mä lepertelen ja lässytän ja esikoiselle taas joutuu sanoon tosi kovasti usein. Yrittänyt sitten kiinnittää huomioo siihen että esikkokin sais osansa hellittelystä ja tuntea olevansa ihana :heart: Vauvasta tuo onneksi edelleenkin tykkää ja sanoo usein siskoo ihanaksi :) Olen tyytyväinen päätökseen pitää poika päikyssä pari päivää viikossa elokuusta alkaen, saapahan ainakin erilailla virikkeitä siellä ja ikäistänsä seuraa.
Tytöllä oli maanantaina 1kk neuvola ja hienosti oli kasvanut. pituus oli 50,7cm (syntyessään 46cm) ja paino oli 3410g (2 viikkoa sitten 2950g) Maitoa joudun edelleen pumppaamaan ja illalla sitä pullosta antamaan, samoin yöllä pumppaan samalla kun tyttö syö toista rintaa. Muuten yleensä rinta riittää, mut syöminen on niin hidasta että esim. kylässä annan pullosta suosiolla. N. klo 17 eteenpäin tuo olisi rinnalla vaan koko ajan, välillä torkahtaa mut herää jos laskee pois sylistä ja välillä puklaa ja jatkaa taas. Tuttia oon yrittäny tarjota, kun tuntuu että tuo on osaks läheisyyden tankkausta eikä nälkää, mut äidin sylissä ei tutti oikein kelpaa vaan tissi sen olla pitää :saint: Nukkuminen on edelleenkin esimerkillistä, klo21 yöunille, syöttö klo2-4.30 välillä ja taas nukutaan 8-10 asti. Ai niin, ja ensimmäisen hymyn sai äiti 3vko6pvän iässä :heart: Oli siis selkeä hymy eikä vatsan väänne =)
Huomenna lähdetään viikoksi Espooseen vuokramökille. Toivottavasti säät suosii, tarkoitus on mennä huomenna serenaan ja sit jonain päivinä lintsille ja suomenlinnaan piknikille. Tavaroita pakkailin tossa aamulla ja nyt ihmettelen, miten me mahdutaan ite tonne autoon.. :whistle:

-minttu ja Elsi-prinsessa reilu 5vkoa
 
Tsjil: Onnea pienen pojan johdosta :flower:

Hieno masukuva Pikkuvarpunen ja ihana rusettipaita!

Lilli: Päänsärynkarkoitus :hug:

Janelle vielä uudelleen onnea ja paranemisia rankasta synnytyksestä :hug:

Milkei: Mukavaa työhaastattelun toista kierrosta! Milloinkas aloitat hommat, jos tulet valituksi ;)

Minttu: Mukavaa mökkilomaa! Täällä ihan samat fiilikset esikon suhteen :hug:
 
PikkuVarpunen miten sä oot aina noin näteissä vaatteissa noissa kuvissa?Musta tuntuu et kaikki mun raskausajan kamppeet oli ihan karmeita rytkyjä... :LOL:

Janelle
Vielä kerran onnittelut ja tsempit paranemiseen... :hug: nopsaan se paraneminen alkaa, kunhan vaan muistaa itse levätä vaikka tuntuukin siltä ettei malta..

tsjil Onnea pojasta!! :flower: =)

Minttu Mukavaa lomaa! :)

Tänne ei mitää erikoista, jälkivuoto on melkein kokonaan jo loppunut ja tikitkin vissii alkaa sulamaan kun pystyy jo liikkuu tosi hyvin, käytiin eilen vaunuilemassa kaupallekkin! :)

Poika on edelleen tosi kiltti, tosin nyt oon huomannu että mun maidontulo meinaa tyrehtyä..Siis sitä vielä tulee niin et pojalle riittää, mut ei kyl yhtää ylimääräistä, jouduin eilen illalla antaa jo nannia 80mm et sain rauhotettua pojan unille..Että näinköhän mulle käy samallalailla kun meidän äitille et eka nousee ja riittää sen viikon verran ja sit lopahtaa... :snotty: No ei siinä, kasvaa se poika korvikkeellakin, melkein varmaan paremmin kun saa aina mahansa täyteen.. :)

Lauantaita oottelen malttamattomana, isännällä on varpajaiset ja mein äitee tulee tänne osaks iltaa kun on kuskina meidän isäpuolelle ja pojan tulevalle kummisedälle! :) Mukava saada seuraa ja ennenkaikkea, äiti lupas ottaa meidän koiran mukaan, eli nyt hemppa näkee ekan kerran tulokkaan! :D Mietin tuossa et pitääköhän mun käydä ostaa kantoliina, onko se kätevä?
Ei muuten mut voi toi koiran ulkoilutus olla hankalaa jos aina joutuu roudaa vaunut täältä toisesta kerroksesta alas kun lähtee, kuvittelisin et on helpompaa heittää poika kantoliinaan ja lähtee.. :) Kokemuksia otetaan vastaan..

Mutta meillä kuulu isukki heräävän, joten meen kiusaa sitä ennenkun lähtee taas töihin!

Pitäkäähän lippu korkeella!!Kuun loppu senkun lähenee! :hug: :)

Maira ja emppu 1vko1pvä
 
Ihan turhaan eilen täällä marisin ja panikoin... Tulihan ne menkkajomottelut sitten sieltä, tosin pienellä viiveellä :ashamed: Eli seksi taitaa mun tapauksessa olla se ässä jota kannattaa harrastaa :) (yritän tsempata itteeni) Ne aiheuttikin sitten unettomuutta ja nukuin suurinpiirtein 3h yön aikana, sitten pitikin jo lähteä neuvolaan. Siellä kerroin jomotuksista ja limoista ja oli täti nyt sitä mieltä ettei tässä kauan enää mene... No, katellaan. Kaikki arvot oli kunnossa ja vauva kiinnittyneenä jne jne. Tulis jo :p

tinysteps 38+4 (38+0)
 
Heippa!

Onnea tsjil ja Jane69 prinsseistä!

Maira, mä olen myös miettinyt tuota liina-asiaa. Olis varmaan aika kätevä systeemi ihan kotioloissakin, kun esikoisen kanssa pitää kuitenkin touhuta. Jos liinassa onnistuisi imettäminen, niin se helpottais arkea tosi paljon. Hankin esikoista varten sellaisen hug-a-bub-liinan, mutta en ikinä oppinut solmimaan sitä kunnolla ja siksi sen käyttö jäi kokonaan. Nyt yritän harjotella käytämään sitä kapistusta.

Aamulla kävin äitipolilla Kättärillä, muuten näytti kaikki olevan ok, mutta vuorokausivirtsassa oli proteiinin määrä lisääntynyt. Huomenna täytyy taas kerätä uudet pissat ja mennä niiden kanssa taas launtaina Kättärille. Vaikea suunnitella mitään menoja, kun melkein joka päivälle on neuvolaa, äitipolia tai ainakin pissankeräystä. Tänään lääkäri kyllä jo puhui käynnistyksestäkin, mikäli ton valkuaisen määrä on ensi näytteessäkin korkea. Vauvan painoarvio oli nyt 3,5 kg. Sisätutkimuksenkin lääkäri teki, mutta ei ollut alapäässä mitään mainittavaa tapahtunut.

Mutta nyt taas kotitöiden pariin :wave:

T:Zalmiakki ja pikkuinen, rv 38+1
 
Meriheponen - Se setä ei taida juu ihan niin paljoa mistään tietää kuin puodin omistavat homeopaattisiskokset (tai ainakin toinen omistaa). :) Kerrohan kaikki mitä sulle sanottiin sitten kun sen homeopaatin kans juttelet, mä olen nimittäin ihan paniikis nyt, että uskallanko sittenkään niitä helmiä ottaa? En oo netistä löytänyt kenenkään omakohtaista kokemusta siitä aineesta ja menin tyhmänä mainitsemaan neuvolan th:lle niistä... Se oli luonnollisesti kauhuissaan ja sano, että älä ota. Höh. Toisaalta luotan kyllä homeopatiaan alana, mutta kun en ole sitä itse käyttänyt niin hiukan hämää aloittaa tässä kohtaa... Mut toisaalta pelkään, että menee käynnistykseen ja onko sekään sitten yhtään miellyttävämpi tai turvallisempi kokemus... Kyl on vaikeeta.

Se valmennus, jossa oltiin on Noormarkun oma. Eli Pori ei tosiaan tarjoa kuin sen väsyneen puoltoistatuntisen auditoriossa, jossa vielä näytetään ihan liian helppo synnytys videolta... Ymmärrrän kyllä, etteivät nyt mitään kauhukokemusta voi siellä näyttää, mut tää mikä nähtiin on kyseisen naisen kolmas synnytys ja ehkä hiukan liian ruusuisen oloinen tapahtuma. :) Mut älä turhaan oo kade, ei näissä Noormarkunkaan valmennuksissa mitään hirmu erikoista ole ollut. Mut onhan se ihan kiva, että jotain toimintaa järjestetään.

Onnea taasen vauvaantuneille ja jaksamista vaivaantuneille!! :heart: :hug:

Täällä ei oikein mitään uutta, muutamaa aamullista supistusta lukuunottamatta, ja nyt on hermo sen verran kireellä, että yritän rentoutua vähän ennen kuin alan tänne mitään enempää kirjoitella. :)

Shawne & Baby Girl 38+4

 
Tännehän on tullut vauvoja sillä aikaa kun itse olin omaa kääröä hakemassa. Onnittelut.

Valtavasti tsemppiä kaikille odottelijoille. Teidän aikanne tulee pian vaikka tällä hetkellä aika voikin kulua hitaasti.

Elikkäs piti tulla tännekin vihdoin ilmoittelemaan että tuolla kopassa nukkuu pikkusen yli viikon vanha tyttö. Sen verran synnytys vei voimia, etten ole jaksanut vähään aikaan käydä täällä edes lukemassa. Tyttö syntyi lopulta tiistaina 8.6 ja mitoiltaan oli 4140g 54 cm. Synnytys käynnistyi minulla hitaalla tavalla ja tuli kolme yötä valvottua säännöllisen epäsäännöllisten supistusten kanssa ennen kun päätin lähteä synnärille. Sairaalassa en sitten kerrenytkään olemaan kun 6 tuntia ennen kun tyttö oli maailmassa ja siitäkin kaksi viimeistä tuntia kului ponnistamisessa. Olo on vieläkin hieman uupunut, kun univelkaa ei ole pystynyt nukkumaan pois, mutta vauva voi hienosti ja syö ahkerasti eli sen puolesta meillä menee mukavasti.

Nyt sitten vihdoin ja viimeinen lukemaan teidän muiden kuulumisia.
Onerva ja tyttö 9 vrk
 
Jane: Onnea pojan syntymänm johdosta! :flower: :heart: Pikaista paranemista! :hug:

Anzzu: Tsemppiä huomiselle lääkärikäynnille. Jaksua odotella synnytyksen käynnistymistä. :hug:

Onerva: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart:

Kantoliinaa suosittelen ehdottomasti! On aivan loistava väline, kun oppii sitomaan ja käyttämään. Minusta ei ollut niin vaikeaa oppia, mutta mielipiteitä lienee monia. Meillä kantoliina oli pelastus esikoisen vauva-aikana.

Maira: Jos hankit kantoliinan ja tarvitset apua sidonnoissa, niin vinkkaa. Mielelläni autan. Ihanaa kuulla, että teillä sujuu.

Minua kiukuttaa kaikki joko-joko-kyselyt ja ihmettelyt vieläkö olen kasassa. Hiisi vieköön, kun olen jo pitkään kaikille sanonut, että ei synny ennen laskettua aikaa, niin silti ne taivastelee. Grr. Juu, ei ole minun päivä tänään. Vähän sain mielenrauhaa, kun maalasin kohtu-taulun tällekin lapsoselle. Saman tein esikoiselle, kun oli la ohitettu. Tosin jälki on enemmänkin 5-vuotiaan tasoa, mutta ei anneta sen häiritä. :kieh:

-Sh ja Milla rv 40+3
 
Olen tuolta toiselta palstalta ja l.a. on 2.7.
3:s on tulossa ja viikot siis nyt 37+6.

Eilen tuli limatulppa, oikein peukalonpäänkokoinen tiivis klöntti! Onko kellään kokemuksia kuin pien on synnytys käynnistynyt sen jälkeen...veriviiruja ei kyllä ole tullut lainkaan mukana mutta pienempiä limoja sen jälkeen...

En ole hätähousu en:LOL:

T Star-67 ja Nuppu 37+6
 
Onnea Onerva prinsessaisesta! :heart:

Janelle onnea pienestä prinsissistä!! :heart:

Syyshortensiallejaksuja kyselijöiden kanssa!

Ja Jonnaa jännäilen joka päivä, että ootko käynyt ilmoittautumassa. Aamuvuorolainen. =) Voimia!

Limatulpasta en osaa sanoa mitään, koska esikoisesta en sellaista nähnyt missään vaiheessa.Liekö irronnut vasta synnytyssalissa.

Kantoliinaa suosittelen minäkin.Meillä on trikoinen hug-a-bub- liina vauvalle.Otan tosiaan jo laitokselle mukaan, ja aion totuttaa vauvan siihen alusta saakka.

( . ) Ei uutta.Pari supistusta iltaisin..Mun pinna on kiristynyt nyt ihan kamalasti. Ja tyttö 4 v. alkanut puolestaan saamaan KAMALIA uhmakohtauksia julkisilla paikoilla. Koita siinä sitten säilyttää itsesi tyynenä..
:eek: Tytöllä oli uhma-kausi 2 vuotiaana, ja sen jälkeen on ollut ihanan seesteistä ja helppoa hänen kanssaan, mutta nyt on sitten alkanut varmaan se toka uhmakausi, ja se on kyllä sata kertaa pahempi meillä kuin se 2:n vuoden uhma. :(
Ehkä typy myös jännittää vauvan tuloa, vaikka meille puhuukin koko ajan miten kivaa on saada pikkusisarus.
No joo, alan siis olla ihan valmis synnyttämään. Tänään oltiin Korkeasaaressa kolme tuntia, ja huh miten kipeäksi sain alakerran siitä kävelystä.Mutta supistuksia: nada!
Odottellaan...Maanantaina neuvolaan taas.
Haluaisin jo kantaa toista lastani sylissä, enkä sisälläni..

Johanna 38+4
 
Täältä löytyy tietoa erilaisista kantoliinoista: http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=231#sidottavat
Alas rullatessa löytyy erilaisista liinoista tietoa. Muutenkin kantoliinakavan sivustolta löytyy paljon hyvää tietoa, keskusteluita ja kokemuksia.

Itselläni on kaksi pitkää kantoliinaa (trikoinen ja kudottu), koska ne ovat mielestäni minulle sopivampia. Ne eivät rasita selkää ja lihaksiani minulla niin helposti kuin esim. rengasliinat, jotka ovat toispuoleisia. Pitkissä liinoissa jakautuu tasaisemmin minulle kannettavan paino. Trikoisen pitkän kantoliinan (en muista merkkiä ) otan sairaalaan mukaan, koska se on miellyttävämpi vastasyntyneen kanssa joustavuutensa vuoksi. Sen sitomisessa saa paljon anteeksi, kun se joustaa. Nyt kun on itselläkin sitomisessa ja kantamisessa pieni tauko takana, on parempi muistella trikoisella sidontoja. Kudottuliina on minulla Haikarankehto-merkkinen, joka on loistava vauvan kasvaessa, kun se ei jousta samalla tavalla kuin trikoinen ja on napakampi kannettaessa.

Limatulppa-asiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään, kun esikoisesta en moista bongannut enkä ole tässäkään raskaudessa huomannut mitään.

Pikkuvarpuselle kiitos ja vastavuoroisesti :hug:
 
Onnea taas kovasti kaikille tasapuolisesti, jotka käärönsä saanu!! :flower: =)

(.) täällä ei uutta auringon alla, noh sitä limaa sillon viimeviikolla irtoili..tänäiltana reippaan sauvakävelylenkin jälkeen taas pikkusen. pari hassua supistusta, ei muuta.
Huomenna neuvola, kertoilen sitte lisää.. :)

Vielä tuohon limatulppa galluppiin, mulla kerran on irronnut kokonaan, mutta meni vielä 9päivää ennenku poju synty! nyt viime torstai iltana irtoili osittain limaviiruja, tänää taas pikkusen, saas nähä millon syntyy.. =)
inkkukinkku 39+4
 
Noniin, mä olen propagandan uhri... Kävin äsken tilaamassa Hug-a-Bubin värillä mokka-roosa. :) Aivan ihana... Tosin onhan sillä sitten hintaakin verrattuna vaikka Tricot-Sleniin. Nyt jäi vielä mietityttään, että olisko pitäny tilata myös masukipsi vaikka jossain vaiheessa jo päätin, etten sellasta haluakaan. Mutta jos kumminkin vielä ainakin puoltoista viikkoa on tylsää odottamista niin olis jotain ajankulua. :)
 
Onnittelut Onervalle :flower:

Höh, eipä tullut lähtöä viime yönäkään. :headwall:

Tänään olisi nukuttanut niin hyvin, pimennysverhot on vihdoin ripustettu =)
Mutta läheisen tontin työmaalla kaivurikuski aloitti työvuoronsa klo 6, se siitä nukkumisesta. Tuohtuneena tulostin Finlexistä melutason ohjearvot ja kävin sen kera toivottamassa kuskille hyvät huomenet :kieh:

(.) Eilen tuli taasen muutamia supistuksia ja todella kipeitä sukkapuikkoja, jotka aiheutuvat selvästi tuon jättiksen mellastuksesta. Tuntuu, että tyyppi on hivuttautunut nyt vielä alemmas ja ihmettelen, että miten alas se oikein voi laskeutua ilman että putkahtaa ulos?!

Hyviä vointeja kaikille!

Jonttu & jättis 40+5

 
Onnea vauvautuneet!! :flower:

PLÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!! :headwall: ei varmaan muuta tartte sanoa olotilasta! |O eilen illalla alkoi supistella jo mukavasti ja ajoin miehen jo tankkaamaan autoa, ollaan edelleen mummolassa ja sairalaan matkaa n.80km (kotoa olis 2km). Yön aikana kumminkin taas lakkas............. mä perun kohta koko homman!!
 
Hirmuisesti taas onnitteluja pienokaisensa saaneille! :heart: :flower:

Ja niille, jotka vielä odottavat... Että se lähtö voi kyllä tulla ihan yllättäen! Täällä allekirjoitan sen puolesta, sillä silloin illalla ajattelin vielä et no ei ainakaan tänä yönä lähdetä, kun ei ollut supistuksen supistusta ja poitsu mylläs mahassa ihan tavalliseen tapaansa... vaan kuinkas sitten kävikään. :D
Ja meillä varmaan toimi kunnon vauhdittajana seksiä saunassa-sessio, kun kerta alkoi tapahtua :D Mutta joo, ymmärrän täysin turhautuneisuuden ja odottelun, että koska mennään... Ja siinä kaikista vähiten auttaa tokaisut; "Kyllä se sieltä vielä tulee!" tai " Ei sinne kukaan ole vielä jäänyt asumaan!" :hug:

PikkuVarpunen Meillä löytyy kans tollanen 3,5v. uhmis, joka tekee tällä hetkellä kaikenlaista saadakseen huomiota. Tilanne paheni vielä tällä viikolla enemmän, kun alkaa tosiaan tajuamaan, että pikkuveli on tullut pysyäkseen. Eli pinnaa kiristellään myös täällä :wave: ja myötätuntohali myös sinne :hug:

Ja sitten tilannekatsaus poitsuun... Syö, nukkuu ja piereskelee edelleen... hieman sellainen pelkotila jäänyt koliikkiesikoisesta, että alitajuntaisesti odotan sen kitinän alkavan jossakin kohdin vielä tälläkin tapauksella. Toisaalta yritän taas järkeillä itselleni, että se olisi alkanut jo, jos olisi sellainen tulossa... Kai se on aika pieni mahdollisuus, että saa kaksi koliikkilasta peräkkäin?! Täytyy siis osata nauttia nyt helpommasta tapauksesta vissiin =)

Supistustuulia puhallellen ja mukavaa viikonloppua toivotellen
garden ja reiska 2 vkoa
 
Onnea kovasti Onervalle tytöstä :flower: Ihana, kun joka päivä on uusia mammoja, joita onnitella vauvoista =)

Zalmiakki: Toivottavasti valkuaiset vähentyisivät tai pääsisit pian synnyttämään, ettei tarttis pitkään rampata äippäpolilla - hali-

Syyshortensia: Täällä ainakin otetaan vastaan kantoliinan sidonta-apua ;) en ole vielä perehtynyt asiaan ollenkaan...

Star: Mulla tässä raskaudessa tuli nuppineulanpään kokoinen lima, jonka jälkeen vuorokauden kuluttua meni vedet. Onnea matkaan, kun aika on!

Meidän hamuliini näytti eilen taas tältä |O Rinnoista maito loppu, joten annoin korviketta ensi kerran. Auttaakohan se kalja maidontuloon myöhemminkin vai vain alussa - kyselee tyhmiä :ashamed: Pitäänee yrittää muistaa juoda paljon (myös mammateetä ), syödä hyvin ja levätä.
 
Täällä edelleenkin... argh...

Kävin tänään yliaikaiskontrollissa.. 1cm vielä kohdunkaulaa jälellä, mut oli pehmee.. kohdunsuu vielä kiinni.. tää ei synny ikinä |O ma meen uudelleen kontrolliin ja sit ke tehään jo onneks jotain..

En ymmärrä, miten tän sais tulemaan täältä itekseen.. seksikään ei tunnu auttavan.. ja mies ei enää oikeen ees halua sitä, nii ei viitti sitä pakottaakkaan.. pitää viikonloppuna saunoa oikein kunnolla vielä :D

Mut jees.. onnea muille vauvan saaneille.. mie jatkan vielä oottelua.. se 5 päivääki tuntuu jotenki ikuisuudelta oottaa nyt.. teki se sellasen sisätutkimuksen, että tuntu kyllä.. mut leikkö siitäkään mitään apua.. ihan pikkasen supistelee, mut ihan epäsäännöllisesti ja vähän vain.. :(

Jatkan siis kärvistelyä.. juhannus menee varmaan siellä sairaalassa sitte.. ei kiva..

Anzzu rv 41+2
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :flower:

Itse kotiuduin tänään turhien käynnistely-yritysten jälkeen :kieh: Keskiviikkona sitten uudestaan, jos sitä ennen ei mitään tapahdu, tai paineet jälleen nouse :kieh: No viime yön sain nukuttua niin hyvin, että sain äsken siivottua ja hommat hoidettua, niin, että koti on kunnossa ja pyykit pyörimässä. :D

Jotain hyötyä parin päivän makuutuksesta sairaalassa... No huomenna taas vointi varmaan kamala... mutta kai se sieltä joskus tulee B)Saunaan illalla ja katsotaan jos jaksaa vielä kolmatta ässää :heart: Niin hoitsut ainakin käski :LOL:

tupajumi ja keijo 39+4 :heart:

p.s. juhannus taitaa mennä meilläkin sairaalassa. Jospa sitä makkaraa sitten tuotaisiin sinne :D
 
Heippa!

Täällä on elelty ihanaa vauvantuoksuista arkea kotona nyt viikon verran ja edelleen vetää ihan sanattomaksi toi pieni käärö. Isoveli on ottanut rollinsa hienosti vastaan ja tykkää auttaa vauvan hoidossa.

Limatulppa
mulla alkoi irtoamaan tiistaina alkuillasta ja synnytys alkoi ke-to yönä. Viikkoja oli kuitenkin jo se 40.

Synnytystä edistämään auttoi ehkä vyöhyketerapia. Kävin tiistai-iltana vyöhyketerapiassa ja turvotuspisteitä paineli ja sitten myös jotain muita, mitkä laittoivat vähän töpinää synnytykseen. No, en tiedä, kuinka suuri merkitys sillä oli, mutta reilun tunnin terapian aikana supistuksia (ei kipeitä, mutta kuitenkin kovettui) tuli aika tiheesti.

Kantoliina Mä haluisin ehkä semmosen pussukka-systeemin, en vaan tiedä miten ne toimii.. juttelikohan joku jostain MiniMonkeystä täällä joskus, vai mistäköhän oon saanu päähän..

Nyt heräs vihdoinkin kaveri uniltaan, niin ruvetaan syöttöpuuhiin! Vauva vaan nukkuu ja syö.

Linnea :flower:
 
miten teillä muilla on lähteny epparihaavat paranemaan? mulla kävi pelko toteen, viikko synnytyksen jälkeen tikit repes ja nyt sit vielä tulehtu :'( 2 antibioottikuuria sain, nyt vaan odotellaan et haava umpeutuis ja pystyis ees vessassa käymään normaalisti. inhottaa ajatella et alapäässä on avonainen märkivä haava :ashamed:

 
Onnittelut vauvoista :flower: ja tsemppiä kaikille tuskailijoille - loppumetreillä kuitenkin ollaan!

Äitipolilla tuli käytyä, kyllä on ihanaa henkilökuntaa tuolla OYS:ssa. :heart: Sai niin ihanasti myötätuntoa kun kerroin tuskailleeni migreenin parissa ke-illasta asti, panadol auttaa jonkin verran mutta yöt on kyllä menny aika heikoks ja muutenkin väsyttää nyt. Vauvalla kaikki hyvin (kuulemma oli vilkas - mietin millehän näyttäis ultrassa silloin kuin itsekin tunnen ja näkyy parin metrin päähän :LOL: ).

Katsottiin kokoa, arvio oli n. 4.3 kg (40+4), tosin kyseli omaa mielipidettäni kun tuumasi, että äidillä on usein paras käsitys. Kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, mutta kahdelle sormelle auki ja sen verran edessä, että arveli käynnistyksen tepsivän. Meinasi, että uudelleensynnyttäjälle tuo kaula voi kadota vasta synnytyksen aikana. Itse sain tehdä päätöksen, mutta ymmärsin lääkäristä, että kannattaa sitä vakavasti harkita ja huomenaamulla sitten menen sinne, ellei ennen ala jo tapahtumaan. Jotenkin tuntuu epätodelliselta, kun kunnon supistukset puuttuu liki kokonaan, mutta voihan tässä toivoa että kovakouraisempi tutkimuskin tekisi osansa. Spinaalia jo suositteli valmiiksi, meinasi että isoilla vauvoilla tärkeää että auttaa tuossa ponnistusvaiheessakin ja oma kokemus tuosta viime synnytyksestä hyvä, joten sekin tieto on jo siellä odottamassa. Vihjaisihan tuo hoitaja vielä lähtiessään, että voi kai teille sanoa, että sillä lähtee kun on tullutkin, joten mieskin sai sitten "kotitöitä" :LOL: illaksi.

Että akupunktio ei sitten auttanut, eilen en mennyt uudestaan tän huonon olon vuoksi, liekö se sitten laukaisi migreenin, mutta tulipa koettua.
 
Linnea81, mulla ois tämmöinen ylimääräisenä. http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=1_18&products_id=384

Väri on tuo babypink. Jos kiinnostaa niin laita yv:tä. :) Halvalla lähtee kun ei tuo Milla viihdy siinä.. Manduca se näköjään olla pitää. :D
 
Onnea uusille vauvaantuneille! Onerva ainakin ja keitäs muita teitä oli... :heart:

Kantoliinasta, miulla ei oo lainkaan kokemusta aikaisemmin, mutta sain tuollaisen trikoisen kantoliinan ja kävin juurikin tuolta kantoliinakanavan sivuilta katsomassa ohjeet tuohon kehtosidontaan, eikä se ollutkaan niin vaikeaa kuin olin luullut. Ajattelin aloittaa nyt sillä ensin. Kannattaa vetää syvään henkeä ennen harjoittelua, ettei mene hermo jos ei muka ensin ymmärrä, mitä siinä kuvassa näkyy :D

Siis täällä ei edelleenkään mitään ihmeellistä. Hillitön turvotus vaan jatkuu ja yhtäkkiä on iskenyt kamalat syömishimot, voisin mättää suuhun tavaraa ihan taukoamatta :ashamed: Miul on jopa valkovuodot tyrehtyneet, kun ennen sai olla kerran tunnissa vaihtamassa suojaa. Siis mikä tässä nyt on? Seuraavaks miulle sanotaan, etten ookkaan raskaana vaan miul on vaan joku mötikkä kasvanu mahaan.

Kävin tänään tosiaan vielä työhaastattelussa. Paikka avautuu vasta tammikuussa, joten mikäli tuntuu siltä, että vois jo puolen vuoden päästä mennä töihin niin olis aika ok vaihtoehto (sikäli mikäli tulisin valituksi). Täällähän saa sekä isi, että äiti 240 päivää vanhempainlomaa, joista muistaaksein 60 on pidettävä itse ja loput voi luovuttaa toiselle. Saas nähdä, pystyiskö sitä siinä vaiheessa jo töihin.

Että tätä tämä nyt sitten on, päivä kerrallaan kärvistelyä. Oli vapaa pyykkivuoro huomiseksi niin otin senkin, vaikkei ole edes pyykkiä, kun juuri pesin.. Mutta ihan varmuuden vuoksi, kun sitten taas oli koko viikko muuten varattu. Sunnuntaina olis LA, maanantaiksi pitäisi keksiä tekemistä, tiistaina olis neuvola ja kohdun pyöräyttämistä ja miehen mielestä poika syntyy sitten keskiviikkona. :)

Ainiin ja Syyshortensia, minkälainen on kohtutaulu? Oon joskus harrastusmielessä maalaillut ja kiinnostaisi kovasti kuulla lisää, googlaamalla ei löytynyt mitään :)
 

Yhteistyössä