~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Voi LENNIINA! En mä ehdikään mukaan. Olisin voinut mieluusti tulla samalla oven avauksella. Tsemppiä matkaan sinulle!

TVVO: onnea miljoonasti! Aivan mahtavan ihana uutinen. Kiitos tosiaan, että tulit sen kanssamme jakamaan. Pienelle ihmisalulle paljon voimia kasvaa ja vauvaliimaa reilusti mukaan. Sinulle tsemppiä jaksaa varmasti monenlaisten tunteiden kanssa. Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin :hug:

-unelias-
 
Täällä vielä :wave: Kiitos kaikille tsempistä!

Synnärille soitin, niin sanottiin, että 12 tunnin päästä vesien menosta pitää tulla näytille, mutta koska mulla se tarkoittaa klo 2.30 yöllä, sanoi, että voin mennä jo illasta, jotta pääsen sinne nukkumaan. Tämä siis JOS supistukset ei ala ennen sitä. Nyt on tullut ehkä 3 kivuliasta supistusta parin tunnin sisään. Mutta en ole huolissani, koska esikollakin, kun supistukset sit luomuna alkoivat, se olikin menoa nopeasti.

Nyt saatiin esikko nukkumaan ja ajateltiin isännän kanssa katsoa vielä vähän tv:tä ja sitten tehdä lähtöä, jos ei siis jo nopeammin =)

Miumiulle tsempit huomiseen täältäkin!!!
 
Onnea matkaan Lenniinalle , toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Miumiulle tsemppiä huomiselle, miulla sitten viikon päästä näihin aikoihin jännät paikat :)
Tvvo:lle myöskin onnea ja tsemppiä odotukseen :)

Kiitos, kaikille ketkä laittoivat noita suolaisen piirakan ohjeita. Huomenna yritän ehtiä kokeilemaan noita siivouksen ohessa. Huomenna kuulema joudun hakemaan sohvankin tulevan anopin kanssa. Eli huomisen jälkeen olen varmasti aivan väsy, noh sitten loppuviikon saakin ottaa hieman rennommin ja valmistautua kunnolla pienokaisen tuloon ja kerätä energiaa :)

Kaikille jaksamisia masuasukkien kanssa :) Ja kenellä jo masuasukki ulkona yksiöstään myöskin jaksamisia :heart:

-Anna ja vauvanen rv38
 
Piirakoista: herkullisen näköisiä! Taidan minäkin kokeilla. :)

Maira: tsemppiä vauvan kiinnittymisodotteluun! Ekassa raskaudessa sain vinkkejä että vauvaa voi vähän avittaa, istumalla mahdollisimman paljon risti-istunnassa, tai jalat levällään esim. jumppapallon päällä ja vähän hytkyttelemällä. Muita hyviä konsteja lantion keikuttelu ja pyörittely, ja konttausasento jalat vähän levällään ja siinä asennossa "venyttely" taakse päin tai ihan istuminen jalkojen päälle. Josko noista olisi apua?

Milkei: loistava linkki! Täällä naurettiin kippurassa!

tvvo: hurjasti onnea! :flower: Nyt sitten vaan "unohtaa" raskauden kunnes alkuvaihe on ohi ettei tule jännitettyä turhia. ;) Jos kaikella on tarkoitus ja asian pitikin mennä näin...

zinazkii: itse olen myös aika pienikokoinen ja kapealanteinen. Ekassa raskaudessa sain kuulla että lantion ulkoinen kapeus ei vaikuta asiaan, vaan se millainen lantio on sisältä. Ulkoa leveämpi lantio voi jollain olla sisäaukoltaan kapeamman mallinen kuin sirolantioisen lantioaukko.

Tänään oli inssi, ei mennyt läpi. :( Inssi kehui että auton käsittelytaito on varmaa ja jopa kevyen liikenteen huomiointi hienoa, mutta vaikka ajo sujui yleisesti hyvin, oli muutama moka, jotka aiheutti hylkäyksen. Itseä kyllä supisteli ajokokeen aikana väliin niin rankasti että tuntui että otsanahkaa ihan kiristää. Sisukkaasti päätin ajaa inssin loppuun niin hyvin kuin osaan. Mut ei suoraan sanoen ihme jos suppareiden aikana tuli vähän mokailtua. :LOL: Nyt sitten vaan synnyttämään inssilakon aikana ja uusi yritys pienemmän mahan kanssa kun mahtuu ratin taa paremmin. :D

Neuvolassa tuli hyviä uutisia. Kuulemma vauva niin alhaalla että kun vielä yhden sentin tulee alas päin niin onkin jo ulkona... Paikat oli pehmenneet ja puolelletoista sormelle avoinna, jihuu, edistystä muutaman viikon takaisesta neuvolalääkärin tarkastuksesta! Siellä paikat oli vielä kiinni eikä tilannetta ole sen jälkeen tarkastettu.

Tsempitykset Miumiulle ja Lenniinalle ja kaikille muillekin tulevaan koitokseen! On se meillä kaikilla aivan kohta edessä. =)

Jaksuja kaikille kärvistelyyn, odottavan aika on piiiiiitkä... :D

Tupuna ja pikkukakkonen 38+2 :heart:
 
zinazkii: itse olen myös aika pienikokoinen ja kapealanteinen. Ekassa raskaudessa sain kuulla että lantion ulkoinen kapeus ei vaikuta asiaan, vaan se millainen lantio on sisältä. Ulkoa leveämpi lantio voi jollain olla sisäaukoltaan kapeamman mallinen kuin sirolantioisen lantioaukko.

Joo siis mulla todettiin että on syvä lantio että sen perusteella pitäis mahtua.
Mut onko jollain tullut niin että olisi eka laskeutunut ja sitten tullut takasin ylös
:/
 
Tvvo, mahtavaa!! Paljon vauvaliimaa mukaan!

Miumiulle onnea huomiselle ja Lenniinalle sekä muillekin tsempit! Perässä tullaan...

Neuvolassa taas käyty. Kaikki on hyvin. Sf kasvanut sentin ja syke laskenut jonkin verran, mutta on kuulemma normaalia. Painoa oli ekan kerran tullut pikkuisen enemmän, eli 1 kg viikossa, mutta mullahan tuo viime viikon paino oli saman verran kuin viikolla 34+3, joten en stressaan sen kanssa. Seuraava neuvola on sit 40+3, toivottavasti ei tarttis mennä.. You know what I mean!! :D

Maira, mulla ei ainakaan vielä ole vauva kiinnittynyt. Th sanoi, että jos nyt menee vedet, niin en saa istua enkä kävellä mihinkään ennen kuin joku tutkinut mut. Napanuora voi kuulemma valahtaa alas ja se ei ole hyvä se. Ambulanssi siis pitää tilata. :/

Perhevalmennuskin on nyt käyty. Seuraava tapaaminen on sitten, kun kaikki ovat saaneet vauvansa.

Tehtiinkin se mahakipsi jo eilen ja herttinen, kun siinä oli hommaa... Oli kyllä kipeä selkä sen jälkeen!

Pine ja pikkuinen 39+1

Muoks! Kiitos Mairalle uudesta pinosta!
 
Kiitos Maira uudesta ketjusta!
meidän kuukausi koitti vihdoin viimein! =)

Onnittelut vauvaantuneille! :flower:
Tvvo aivan ihania uutisia, suuren suuret onnittelut! :heart:

Tsemppiä Lenniina! toivottavasti pääset pian tositoimiin! =)

Jaksamista kaikille kärvistelijöille! <3

ON: täällä menee hienosti. Poju on ihanan rauhallinen ja nukkuu paljon, syö hyvin ja välistä hetken aikaa seurustelee =)

Niiskuneiti- ja poika 5vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pine83:
Maira, mulla ei ainakaan vielä ole vauva kiinnittynyt. Th sanoi, että jos nyt menee vedet, niin en saa istua enkä kävellä mihinkään ennen kuin joku tutkinut mut. Napanuora voi kuulemma valahtaa alas ja se ei ole hyvä se. Ambulanssi siis pitää tilata. :/
Tätä mä en muuten tienny, ei oo kukaan muistanu mulle kertoa...No hyvä et täällä informaatio kulkee! :D

Mun on sattunu koko illan alamahaan, ilmeisesti pieni känkkäily sit aiheutti vähän kipeempiä menkka juilintoja... :p

Ja älkää välittäkö noista mun purkauksista, musta on tullu ihan kamala hormonihirviö viimesen parin päivän aikana, mä oon itkeny ja raivonnu vuoronperään, tänään mm. itkin tota laskeutumattomuutta, tulevaa VaVu-haastattelua ja sit lohdutin itteeni syömällä sairaalajemmasuklaat ja sitten tottakai itkin sen takia kun iski morkkis... :whistle: :ashamed:
Johan mä sen 39 viikkoa aika tasanen olinkin.. :LOL:
 
Kyllä tää kaks+ on sit hyvä paikka!! :)

Sen verran vielä korjaan, että tuo ambulanssin tilaaminen oli mun päätelmä. Oletan, että ambulanssi pitää tilata, koska paikalla on pysyttävä kunnes joku on tutkinut.. Auton takapenkillä makuuasennossa matkustaminen ei kuiteskaan ole kauheen turvallista.
 
Hurrrrjasti onnea tvvo! Ihan mahtavaa!

Mä nyt sitten jatkan kirjoittelua täällä, vaikka nyytti on jo sylissä...

Ja Pyry ei ollut kiinnittynyt, kun lähdettiin synnyttämään ja silti nopea synnytys. Mairako se tätä pohdiskeli?

Voi mitä kaikkea sitä osaakaan tehdä yhdellä kädellä! Siis samalla kun imettää. Hektinen arki siis jatkuu meillä samaan malliin.

Nyt vois taas yrittää nukkua...
 
heippa!

Hetken on poissa ja niin paljon vauvoja on syntynyt!
Kotiintulo kassi on pakattu. Viela pitaisi katsella omat hygieenia tarvikkeet kasaan ja sit voisi lahta synnyttamaan.
Ma oli neuvola, mitaan ei ole tapahtunut. Ei siis ole laskeutunut. Mutta eipa esikoisenkaan kanssa ja silloin kaynnistettiin kun olin puolitoista viikkoa yli la ajan.
Aitipoli aika synnytystapa arvioon paiva ennen la aikaa. Saapa nahda mita sanovat, onko paikat yhtaan kypsyneet.
Nyt ei kylla yhtaan tunnu et synnytys olisi lahellakaan.

Leena ja masu asukki 38+3
 
Eihän siitä nukkumisesta taaskaan mitään tullu.
Jalat on ihan sairaan kipeet hyvä etten itkua vääntänyt, kun yritin yöllä liikutella jalkoja.
Sattuu sattuu...
Ja eilen tuli myös illalla päänsärkyä, joka jatku pitkälle yöhön oli pakko hakea panadoli.
Mä varmaan jotenkin jännitän noita neuvolaan menoja tälleen loppuvaiheeessa :ashamed:
Se lääkäri on tänään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pine83:
Maira, mulla ei ainakaan vielä ole vauva kiinnittynyt. Th sanoi, että jos nyt menee vedet, niin en saa istua enkä kävellä mihinkään ennen kuin joku tutkinut mut. Napanuora voi kuulemma valahtaa alas ja se ei ole hyvä se. Ambulanssi siis pitää tilata. :/
Tätä mä en muuten tienny, ei oo kukaan muistanu mulle kertoa...No hyvä et täällä informaatio kulkee! :D

Mun on sattunu koko illan alamahaan, ilmeisesti pieni känkkäily sit aiheutti vähän kipeempiä menkka juilintoja... :p

Ja älkää välittäkö noista mun purkauksista, musta on tullu ihan kamala hormonihirviö viimesen parin päivän aikana, mä oon itkeny ja raivonnu vuoronperään, tänään mm. itkin tota laskeutumattomuutta, tulevaa VaVu-haastattelua ja sit lohdutin itteeni syömällä sairaalajemmasuklaat ja sitten tottakai itkin sen takia kun iski morkkis... :whistle: :ashamed:
Johan mä sen 39 viikkoa aika tasanen olinkin.. :LOL:
Joo täällä on kans tullut nyt viime metreillä hirveitä hormooni ryppäitä, välillä itketään ilosta ja välillä ihan muuten vaan ja mieli ala voi muuttua ihan sekunnissa ja aika paljon on ollut turhauunut tunne ja itkupotkuraivareita ihan syyttä ku on vaan ahistanut, mikä?en tiedä? täytyy kyllä nostaa hattua tuolle herralle ku se on vielä hyvin kestänyt mun puuskat :heart:
 
Onnea tvvo! :heart: :flower: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Täällä kans yksi hormoonihirviö ilmottautuu! :wave: pinna on niin kireällä jatkuvasti ja tuntuu että huumorintaju on kadonnut kokonaan... |O vaikka olo on muuten ihan ok, ei mitään kummempia vaivoja (paitsi häpyluuta vihloo välillä tosissaan) niin silti kiristää hermoja. Nukun pääsääntöisesti hyvin että unen puutteestakaan ei pitäisi johtua. No, kyllä se menne ohi kun saa vaavin syliin!

vaahtera 36+6
 
Lenniinalle onnea koitokseen, ihanaa!! :heart:

Tvvo:lle lämpimät onnittelut ihanista uutisista! :flower:

( . ) Täällä laitoin pinnasänkyyn lakanat, pesin kaikki kestovaipat ja harsot, pikkuvaatteet odottaa kaapissa siisteissä pikkupinoissa. Kaikki on hoidettu valmiiksi meidän toista pientä ihmettä varten.


36+0 RANTAPALLO:

http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/kuvia025-3.jpg

Mukavaa päivää mamat!

Johanna 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupuhupuna:
Huomenta kaikille =)

Onko teillä muilla vastaavaa "ongelmaa" et kun menee nukkumaan, ja ainoo asento ainakin mulle on kyljellään, niin masukki alkaa potkimaan ym. vatsan läpi patjaa. Sit kun vaihtaa kylkee niin kohta alkaa sama toisella puolella.. Tuntuu tosi inhottavalle ja viime yönä pyörin johonkin kolmeen asti kun aina vaan möyri..

Tupuhupuna ja pikkuneiti 39+2
Heippa!
Kuulostipa tutulta tämä sun kuvaus! Mulla on ollut juuri tällaista viime viikosta asti ainakin. Valvoskelen sitten pitkään ja luen. Aamulla on sitten rauhallisempaa ja sitten sais nukuttua yleensä pitkään. Mut olen yrittänyt heräillä "ihmisten" aikoihin nyt kuitenkin. Ja naapurissa tehtävä remontti auttaakin siihen nyt hyvin :)

Kaadoin sitten kahvit sohvalle ja päälleni, tarina jatkuu kunhan siivoan jäljet.... :(
 
Onnea tvvo

Lenniinalla on varmaan jo vauva sylissä onnea sinnekin.

Itse kokeilin eilen viiden S tekniikkaa, mutta eipä ollut mitään vaikutusta. Saunanpesustakin saldoksi jäi yksi ainut supistus. Ei taida tämä synnytys alkaa millään poppakonsteilla. Kun jotenkin pystyis unohtamaan koko raskauden vähäksi aikaa, niin menisi aika nopeammin ja muutenkin olisi helpompi olla. Eli täällä kanssa yksi hormoonihirmu jolla pää meinaa räjähtää.

Hauskaa päivänjatkoa mammat
Onerva ja 40+2
 
Huh huh turha neuvolalääkäri takana!

38+2(37+3)
Paino 90kg(88,2kg) +1,8 :ashamed:
Turvotus ++(++)
RR 149/96 ja 138/94(130/89) Noussut
prot -
gluk 1+ (viimeks pissa oli puhdas)
Hemppa 109 vaikka syön rautaa. Viimeks mitattu 35+2 ja oli 117
Kohtu 35(35)
RT/RT
syke 155+ (140+)
Liikkeet ++

Että semmonen tällä kertaa :whistle:
Lääkäripäs ei sitten suostunutkaan kurkkaamaan alapäähän ollenkaan, kun se saattaa käynnistää synnytyksen!!
Joo joo tiesin ja siks olisinkin halunnu kopeloitavaksi heh.
Neuvolan täti on sanonut, että on kiinnittynyt.
Mutta lääkäri sanoi nytten, että kyllä päätä sai vähän liikuteltua.
Eli on vissiin vaan osittain kiinnittynyt. :p
Pah niin turha niin turha... :'(
No sanoi lääkäri vauvan olevan n. 3-3,5kg nyt, kuulemma keskikoinenvauva.
Apua sehän on iso jos menee paljonkin yli :whistle:
Juu ja täällä aletaan miettimään sitten jatkoa kun on viikot 41+5!
Että täällä ollaan vielä kauan kasassa! :kieh:
Ens viikolla taas neuvolaan.

Nyt jotain sapuskaa naamariin! :D
 
Suuret onnittelut tvvo:lle!

Onnea myös kaikille vauvan saaneille!

Täällä ei mitään uutta. Kivuttomia supistuksia tulee jonkin verran ja kipeitä puukkoja alakertaan, mutta näitä on tullut jo monta viikkoa eikä viime tarkistuksessa kohdunsuulle ollut tapahtunut mitään. Kävely kyllä tekee tosi pahaa ja mielummin kuljenkin paikasta toiseen pyörällä.

Tupuhupuna: Täällä kans alkaa hirveä möyrintä heti kun mä menen makuuasentoon. Vauva on jo niin iso että liikkeet tosissaan sattuu. Meillä ei ainakaan vauva oo yhtään hiljentäny vauhtiaan, vaikka synnytyksen pitäisi lähestyä.

toffo 40+1
 
No niin tarina jatkuu. Heitin sitten samalla päällä olleet vaatteet ja muut likaiset vaatteet pyykkiin peseytymään. Kun noita vaatteita mitä nyt pitää on aikas vähän niin tarttee peseskellä niitä usein, että olis sitten sairaalaankin jotkut vaatteet. :) Mutta aika vähällä sitä on pärjännyt. En ole kauheesti varsinaisia äitiysvaatteita onneksi joutunut ostamaan.

Mutta siis muihin asioihin....

tvvo:lle todellakin paljon onnea ja hyvää lykkyä tulevaisuudessa! Ihanaa! Ja vielä luomuna tapahtunut! Elämä on kyllä ihmeellistä!
Lenniina lienee tositoimissa. Sinnekin tsemppiä ja tervetuloa vauvan kanssa sitten takaisin. Toivottavasti kaikki menee siellä hyvin.
Kuten myös Miumiulla! :hug: kaikille!

(.) Eilen "erehdyin" kävelemään aamupäivästä hesassa veljen pojan kanssa tovin. Oli kyllä tosi raskasta, enkä paljoa jaksanut ja hyvin hitaasti. No iltapäivällä kun menin neuvolaan niin katto mun kävelyä, että taitaa olla aikas raskasta jo. Tuo häpyliitos tietty tuli tosi kipeeksi ja jalkojen liikuttaminen oli tuskaa, plus että mahaa juili ja supisteli kyllä melkoisesti.
Neuvolassa kaikki arvot taasen ok, pissa puhdas niinkuin kokoajan. Paino oli vähän jopa laskenut edellisestä. (turvotusta varmaan oli edelliskerralla vähän) Mullehan on painoa nyt tullut alotuksesta vajaa 6 kiloa. Saa olla tyytyväinen :) kun ennestään oli jo ylipainoa niin paljon.
JA siis tunnustellessa th sanoi, että eihän hän löydä päätä lähes ollenkaan enää, että on kyllä jo tosi alhaalla!!! Että ei ihmekään että painaa liitokseen ja alaspäin. Oli kyllä jo sellanen olokin, että se keilapallo on jalkojen välissä. No mä sitten aloin jo kuvittelemaan, että tuleeko jo yöllä lähtö. Mutta ei, tilanne rauhoittui ja nyt vaan liitos on kipeenä.

Ja mietin, että uskaltaisinko soittaa Naistenklinikalle, kun mua huolestuttaa tuo liitoksen tilanne kun ei ole sitä vauvan kokoakaan tutkittu eikä lantion kokoa.... No pitää miettiä....
Kun tuo liitos on ollut ja on niin kipee, niin jotenkin tuntuu, että saattais pamahtaa synnytyksessä.
Neuvolastahan vaan sanotaan, että hyvä vaan että on löystynyt.

Tyhmä (?) kysymys seuraavaksi jo synnyttäneille: onko mitään estettä siinä synnytyksen aikana jos haluis pitää rintsikoita?? Mulla kun on niin isot nämä hinkit, niin tuntuis mukavammalta että olis jotain tukea niille. Ostin yhdet liivit, jotka aukeaa edestä niin aattelin että jos niitä vois vaik pitää. Saa sitten helposti auki, kun/jos toivottavasti saisi vauvan rinnalle pian syntymän jälkeen.

Kuvien liittämisestä tänne: pitääkö sinne Aijaa:han jotenkin rekisteröityä vai saako sen kautta liitettyä helposti ilman mitään tunnuksia?

Nyt ei taas muista mitä muuta oli kun tekstiä ja asiaa tulee tänne niin paljon! Mutta se on vaan kiva, niin on lukemista!
Kämppä on kyllä kun pommin jäljiltä, mutta ei tuo siivous kauheesti kiinnosta tai vaikka kiinnostais niin ei kauheesti pysty tekemään. Kai se on vaan hyväksyttävä, että täällä on sitten sellaista kun on kun vauva tulee.

Supistustuulia niitä kaipaileville ja kaikille tsemppiä ja jaksamista!!

T.Ripe + hikkaileva Elvis :heart: 39+2

ps. on muuten hikkailu vähentynyt, mutta eilen ja tänään on kyllä taasen tuntunut
 
Hei :wave:

Onnittelut tvvo:lle plussasta!

Tsemppiä Lenniinalle tositoimiin!

Minulla jatkuu lepoviikko. Aamulla vein pojan päiväkotiin, metsäretkelle olivat lähdössä. Onneksi täällä on hyvä ilma. Eväätkin käytiin eilen ostamassa Prismasta, poika halusi pillimehun, voisarven ja omenan :D

Kävin eilen taas Kättärillä näyttäytymässä. Lääkäri ultrasi vauvan ja kaikki oli ok. Lepo on selvästi tehnyt minulle hyvää, koska verenpaine on pysytellyt hyvissä lukemissa. Kotona saan siis olla edelleen ja seuraava äitipolikäynti on vasta ensi viikon torstaina. Sopii minulle, kun en kauheasti välitä siitä vuorokausivirtsan keräämisestä. Näin kotioloissa se menee, mutta menoja on hankala suunnitella, kun pitää kuljettaa niitä pissatölkkejä mukana.

Vauvan painoarvio oli jotain 2 700g. Kohdunsuu oli pehmennyt ja paikat jonkun verran auki. Sain ohjeet vauvan liikkumisen tarkkailuun, kun itsestä tuntuu, että liikkeet olisi jotenkin vähentyneet. Käyrillä kuitenkin vauvan syke näyttää aina ihan hyvältä.

Meidän vauva on ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa, koska kahdella viimeisellä neuvolakäynnillä ei terkka ole enää tuntenut päätä ollenkaan. Itselläkin on sellainen olo, että jalkovälissä roikkuu jalkapallo ja kävely on hankalaa.

Minulla on valmistelut vauvaa varten vielä hieman kesken. Vaatteet olen laittanut valmiiksi hoitolipaston laatikoihin ja turvakaukalo on haettu varastosta, mutta pinnasänkyä en ole jaksanut kasata enkä laittaa noihin yhdistelmiin sitä koppaosaa. Pitäisi noihin yhdistelmiin ostaa se seisomalautakin esikoista varten. Uudet matkarattaat kävimme ostamassa, kun vanhat, käytettynä saadut olivat jo niin kovia kokeneet, ettei niissä edes jarrut enää toimineet kunnolla. Stockalla oli viime kuussa kanta-asiakastarjouksessa tuollaiset Pliko3-rattaat, niin sellaiset hankimme. Esikoisellahan ne nyt aluksi menevät. Niin ja yhden tutin ostin viikonloppuna :LOL: No, onhan tässä vielä minulla kuukausi aikaa odotella, porukan hännänhuippu kun olen :D

T:Zalmiakki ja pikkuinen, rv 36+0 =)
 
Tipu Topakka
Ensiksi kiitos Maira uudesta pinosta :flower: tvvo:lle onnittelut :heart: :flower: Lenniinallle tsemiä!!

Äyh, että minnuu oksettaa! Närästää niin kovasti, että kaikki tulee ylös :x :ashamed:
Ja varmaan tuo ensi viikon käynnistys jännittää myös. On semmonen "ei vois vähempää kiinnostaa synnyttää" olo. Ihana saada vauva syliin, mutta tuo synnytys :|
Minä kävin jo ostamassa vaipat ja tutit. Nyt on sitten ihan kaikki. Sairaala kassinkin pakkasin. Lääkäri sanoi, että on kyllä niin valmiina paikat, että ei välttämättä pysy edes käynnistykseen asti vauva masussa :D Ei kuulemma tarvitse kovasti antaa "käynnistys apua", kun varmasti lähtee synnytys käyntiin.

VINK VINK ;)En tiedä myydäänkö tämmösiä Suomess. Meitin tirpalle tilasin tuttiketjun neitin omalla nimellä.. Ebaystä saa alle 7?.
 
Jane Tuo koko muakin huolestuttaa, emppu kun oli jo rv36+0 yli 3kiloinen, siitä nyt kuitenkin on jo sen reilu 3vko, pelottaa minkä kokonen se on toisen kolmen viikon päästä... :eek:

Ripe
Aijaahan ei tartte rekisteröityä, sillä mä sitä käytänkin..Näppärästi heti etusivulta saa kuvan ladattua.. :)

Tipu Topakka Sullakin on sit jänskää.. :) Koita lepäillä kans nyt ennen ens viikkoo...

Onerva :hug:

PikkuVarpusella Tosi nätti masu, vois itekki tänää koittaa ikuistaa tota pötsiä taas.. :)

Tupuna Kiitos vinkeistä, mä otan kaikki aseet käyttöön ton aloilleen saamisessa.. :D

Jooo, tänne ei mitään ihmeellistä, eilen tosiaan illasta jomotteli, ei muuta... :)
Mä oon ihan säikähtäny näitä mun kohtauksia, mä en nimittäi normaalisti ole noin itkuherkkä tms. joten musta tuntuu ihan kun joku vieras juttu olis ottanu musta vallan ja tekee asioita mitä mä en halua tehä.. :LOL:
Noh, mä isännälle puhelimessa kerroin tän viimesimmän itkun aiheen (sairaalasuklaat ) nii aamulla oli tällänen pöydällä.. :heart: :heart:



Vaikka miehet on sikoja, rakastan mä tota omaa pikku possuani kamalasti... :heart:

Maira ja emppu 39+1
 
Kirjoittelenpa muistaessani lisää. :)
Tipulta kyselinkin siitä käynnistyksestä, että oliko se vaan sen takia parempi, että ei kasvais niin isoksi?
Kivoja nuo tuttinarukorut. Voisi hankkia sitten kun on nimi päätetty :)
Mairalle piti sanoa vielä kans kiitos uudesta pinosta taasen! Miten me tosiaan pärjätään sitten kun sinä olet laitoksella :)
Siitä VAVU haastattelusta, niin mulle se tehtiin joskus neuvolakäynnin yhteydessä. Kysyi, että haluanko siihen osallistua ja varasi sitten vaan pidemmän neuvolakäyntikerran sen takia.
Musta se oli ihan kiva. Siinä kyseltiin vaan tarkemmin tuntemuksia mitä oli kun sai tietää olevansa raskaana, kenelle kertoi ensin, miten mies suhtautui ja sukulaiset yms. Varmaan siinä tarkoituksena käydä läpi sellaisia asioita mitä ei siinä mittausten yms. lomassa välttämättä tule puhelleeksi. Ja tosiaan tarkoitus varmaan se, että jos itsellä on joku vaikea asia mistä ei uskalla puhua niin tulis tuossa edes puheeksi. Että ei sitä kannata hermoilla eikä tarkoitus ole varmasti kytätä tai tentata mitään! Tsemppiä siis sinne, jos ei tule lähtöä ennen!! =)
 
Moikka taas kaikille!

Paljon onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä kaikille näille viimeisille viikoille.

Mä oon niiiin puhki. Muutto saatiin hoidettua maanantaina ja nyt täällä elellään muuton keskellä. Aika hyvin on tavarat löytäneet uudet paikkansa, mutta esim. kaikki vaatteet ja liinavaatteet, pyyhkeet ym ym on jätesäkeissä sullottuna vaatehuoneeseen.. sieltä sitten yritää epätoivoisesti jotain löytää. Illalla taitaa olla vaatehuoneen suoriminen edessä. Esikoisen kanssa en meinaa jaksaa tehdä mitään, ja hän on varsin vaativa tapaus... Odotan vaan niin kovin, että vauva syntyy ja on taas kykenevä toimimaan kuin ihminen... Mulle on tullut reilusti yli 20 kiloa painoa lisää, joten se tekee olon tukalaksi ja masukin on valtava!!!

Viime viikon neuvolassa pissa oli yhdellä plussalla ja tänään pitäis neuvolaan soitella labratuloksia näytteestä. Kaiken lisäksi mulla on kaamea röhä, ja keuhkoihin sattuu koko ajan. Viikon verran oon ollu puolikuntoinen sen osalta, mutta lääkäriin en oo vielä mennyt. Vois olla terveenä kyllä hieman enemmän voimia synnytyksessä, mutta katsotaan nyt. Kun sais täällä asunnossa tavaroita purettua, niin sais noita vauvan kamojakin jo otettua esille. Mulla on kaikki ihan vaiheessa ja mitään en jaksaisi, tai saisi aikaan tehtyä, oon niin vaan puhki...

Anteeksi tämä oman olon valituslätinä, mutta uskon, että ymmärrätte.

Nyt tuli vauvalle hikka ja mä taidan käydä kleittääs kupillisen teetä ja sitten toivoa tarmonpuuskaa, että sais jonkin homman taas hoidettua. Viikon päästä laskettuaika, mutta varaudun siihen + kahteen viikkoon... EN KYLLÄ JAKSAISI OLLA 3VIIKKOA RASKAANA ENÄÄ!!

Noh, aurinkoista loppuviikkoa kuitenkin kaikille tasapuolisesti, kohta helpottaa!

:flower: Linnea rv39
 

Yhteistyössä