**Kesäkuun kullanmurut 2014** Marraskuussa

Heipat!

Ai miten hienoja ultrakuulumisia! Onnea kaikille! Toivon mukaan perässä tullaan sitten 2,5 viikon päästä.

Vatsa on taas kipeä ja kamalan turvonnut. Olen siis hoikkarakenteinen, niin tuo maha ei sitten meinaa mitenkään maastoutua tähän kroppaan. Ja miehen kanssa päätettiin, että nt:n jälkeen (on siis 13.12.) vasta kerrotaan täällä töissä. 2,5 viikkoa voi joskus tuntua kovinkin pitkältä ajalta...

Muuten kaikki hyvin, tosin illalla ja yöllä tuntui aavistuksen supistuksenomaista kipua kohdunsuulla, paineista ja vihlovaa. Se kipu on mun takaraivoon jäänyt niin hirveänä synnytysten tuloksena, että heti nosti pikkupaniikki päätään. Ohi meni kuitenkin ja nyt on taas uusi päivä.

Mukavaa tiistaita kesäkuun tyttösille =)

Lucia, rv 9+5
 
Olipa kiva lukea hyviä ultrakuulumisia <3, meillä edessä perjantaina, ja jotenkin sitä on vaan varautunut jostain syystä huonoihin uutisiin. En tiedä miksi koko ajan vaan pelkään pahinta. Varmaan kun tämä raskaaksitulo jo oli ylipäätään niin vaikeaa ja epäonnistumisia on tullut suurimmaksi osaksi vastaan, odottaa niitä vaan vieläkin...

Odottava73, lahjasoluhoidosta plussa, nyt menossa 11+4
 
Heissan...

Mä taidan tulla tänne kanssa. Olen ollut tuolla heinäkuisissa, mutta tänään neuvolassa tuli yllätys (tai epäilin kyllä sitä).

Kerroin epäilyksestäni, että raskaus olisi pidemmällä kuin on laskettu. Ultratessa terkkari sanoi heti, että kyllä tämä on pidemmällä, viikkoja nyt 12+.
Huomenna pääsen lääkärille ja tarkistetaan laskettua aikaa. Kesäkuun alkupuolelle menee...

Ultrassa näkyi pieni, sievä ihmisenalku, joka imeskeli sormea. Sormet näkyi jo ihan selvästi, samoin jalat.

Ennestään meillä on tytöt 10/08 ja 03/11. Raskaus oli täysi yllätys ja harmittaa kun joudun sen takia luopumaan kivasta työpaikasta. Olen hoitovapaan sijaisena ja epäilen, että työsuhde ei jatku äippäloman jälkeen

Mutta nyt töihin, vaikka tekisikin vain mieli tuijotella noita kuvia <3

-Lijena + pikkuyllätys 12+jotain
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Kai minunkin nyt täytyisi jakaa mukavat ultrakuulumiset. Eli eilen viikolla 12+0 käytiin nt-ultrassa. Vilkas kaverihan sieltä löytyi, vaikka pelon sekaisin tuntein ultraan meninkin, että löytyykö sieltä ketään. Kaveri oli pikkusen viikkoja isompi, 59mm eli vastasi viikkoja 12+3. Laskettua ei lähdetty muuttamaan. Niskaturvotusta oli 1,5mm ja seulojen tuloksia pitää ootella viikosta kahteen.

Uskomaton fiilis ollut eilisestä lähtien, hymyilyttää vaan. Oli se vaan niin ihmeelllistä nähdä pienokainen, joka pomppii ja ojentelee käsiään ja jalkojaan. <3 Mahtavaa.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Meille tuli postissa uusi aika np-ultraan. Siirtyi parilla päivällä eteenpäin jostain syystä, eli 11.12 ultrataan. Jännittää ihan älyttömästi tuo! : /

Vatsatauti iski viime yönä, minkä vuoksi jouduin hakemaan saikkua. Mikään ruoka ei maistu eikä pysy sisällä. Yhh! :(
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tänään taas koitin tuota doppleria eikä vieläkään kuulu mitään. Nyt taidan suosiolla pistää sen kaappiin ja odottaa vaan sinne ultraan. Enää viikko! :D

elpukka & papu 11+5
 
Tänään käyty np-ultrassa! Vauvelilla kaikki hyvin, ja voi kuinka ihmiseltä se jo näyttikään <3 Kaikki hyvin, pituutta oli 6,1cm, eli vastasi viikkoja 12+4, eli laskettu aika on kuin onkin se 6.6, ja se muutettiin, vaikka vaan päivällä heitti :D Niskaturvotus oli 1,6mm, ja sanoi että normaalia on. Seulontatulokset tulevat sitten kotiin muutaman viikon sisällä.

Söpöhän se oli kuin mikä, ja minusta sivuprofiili näytti minulta :D Kai sitä sekoaa, kun tälläsiä näkee nyt jo :)

Taniira ja pikkuinen 12+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Tänään oli np-ultra ja laskettu aika muuttui eli uusi päivä on 1.6. . Kaikki oli hyvin ja niskaturvotusta oli 1,3 mm, mikä oli normaali luku :). Onko muut kysyneet np-ultrassa sukupuolta? Itse kysyin, eikä kätilö olisi oikein halunnut arvailla, mutta poikaa se pikkusen veikkaili :). En kyllä vielä ala sen perusteella mitään vaatteita hankkimaan, eli odotellaan sitten rakenneultraa ja viimeistään kesäkuussahan se selviää.

pallero 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Hei, pääseekö tänne vielä mukaan?? :) uskaltauduin vasta nyt np-ultran jälkeen tänne kirjoittelemaan, vaikka lukenut olen jo pitkään taustalla. Tänään siis np-ultra, jossa oli kaikki hyvin <3 pelotti mennä todella paljon tuonne, kun viimeksi kesällä siellä käytiin ja silloin selvisi että pieni oli kuollut jo n. viikolla 8 :/ eli silloin oli keskeytynyt keskenmeno, rankkaa aikaa..

Mutta tänään oli upea fiilis kun näki pienen rakkaan. niskaturvotusta oli 1,1, joka on vissiin hyvä kun sanoi että alle 3 pitää olla niin ei joudu sinne lisätutkimuksiin. Tänään siis rv 12+4, pää-perämitta oli 53,3 joka vastasi viikkoja 12+0 ja silti laskettua aikaa ei muutettu, joka on 6.6.

Summeri14/28 v/ensimmäinen lapsi/OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Taniira ja eltsu81
Onpas täällä ollut paljon hyviä ultra-uutisia :) Onnea kaikille :flower:

Viime viikolla oli tullut kirje Netpostiin, jossa kerrottiin, että ainakaan Downin riskiä ei ollut. Ilmeisesti loput tiedot tulevat myöhemmin.

Seuraava neuvola on 16.12. Ja tänään alkoi sitten raskauden toinen kolmannes :) Tänään kerroin töissä esimiehelleni raskaudesta ja piti siinä vähän sitten tirauttaakin. En kyllä tiedä yhtään, että mistä se tuli, koska esimies suhtautui oikein hyvin ja onnitteli. Kai ne on nää hormoonit :D Muut työkaverit saavat sitten tietää perjantaina kun on työpaikan pikkujoulut. Eikä varmaan tarvitse erikseen kertoa, eivätköhän ymmärrä, kun jää viinit ja skumpat multa väliin.

Karoliina ja Kepa 13+0 POKS!
 
Moikka!

Vielä ainakin yksi uusi odottaja ois liittymässä joukkoon. Tänään nt-ultra, Tampereella sen tuloksen ja riskit sai tietää heti kun verikoe on tehty jo aiemmin. Kaikki oli onneksi niiden mukaan hyvin :)

Tämä on toinen odotukseni, mutta esikoinen on jo koulussa, että moni juttu on muuttunut sitten viime raskausajan. Olen menossa Vauvantain synnytysvalmennukseen (maaliskuulle ilmoittauduin) kun se Taysin valmennus tuntui viimeksi perin vähäiseltä..

Oon voinut nyt hyvin, viikoilla 5-8 oli jatkuvasti etova olo ja oksentelunkin, mutta nyt on väsymystä lukuunottamatta oireetonta aikaa, vielä ei ees närästä :D

Todella kiva lukea kaikkien kuulumisia, ei oo tuttuja odottajia muuten joiden kanssa jutella sen kummemmin.. Tsemppiä kaikille! <3


MissMalin / 29v / toinen lapsi / TAYS / LA 7.6. :)
 
Mahtavaa kuulla muiden ultrakäynneistä. Itsellä vielä pari viikkoa np-ultraan, sitä odotellessa siis.

Jatkuva pahoinvointi jatkuu.. Muovipussi kainalossa saa mennä. Puuh!

Tsemppiä kaikille muillekin pahoinvoinnin kanssa painiville. Josko se parin viikon sisään helpottais...

Minkälaisia ruokahimoja teillä on?
Täällä ruokalista koostuu muusista, mustasta makkarasta, hapankorpuista jotka on kuuminta hottia, banaaneista ja voi on niin hyvää!!! :LOL:

Lyde ja Niilo 10+6
 
Heippa pitkästä aikaa tännekkin :)

Tänään oli NP ultra ja vauveli vastasi viikkojaan eli 12+4 turvotusta oli 1,2mm kuulema hyvä tulos,lopulliset riskiluvut soitetaan viikon sisällä mikäli niissä jotain ilmenee ja jos ei niin seuraavassa neuvolassa katsotaan vasta ne. Pää-perämitta oli 6cm ja pään halkaisia 2,2cm kaikki näytti muutenkin olevan oikein mallikkaasti ja pikkuinen herättelyn jälkeen ottikin kunnon potkusarjan kohdun etuseinämään :)

MissMalin kiva lukea et on muitakin joilla on tuota ikäeroa,itsekkin tänään taivastelin kuinka moni asia on muuttunut tuosta kun esikoista odottelin.. täyttää tammikuussa 8v

Tervetuloa uusille ja vielä mahtuu tuonne fb ryhmäänkin,siellä kun tulee enemmän oleiltua ja siellä aktiivisemmin myös keskustellaan,jaetaan ultrakuvat ja kuulumiset.Jos haluatte mukaan niin .nenna. lle yksityisviestillä linkkiä omaan fb profiiliin. .nenna. lisäilee teidät ryhmään joka on siis salainen eikä näy fb:ssä kenellekkään muulle kuin sinulle.

jenzei ja vauveli 12+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Mun neuvolatäti oli unohtanut laittaa sen veriseulan labrakokeisiin, mietin jo täällä pitäskö heti vaihtaa kun ei vakuuta :/ on mulle ihan uus tuttavuus eikä muutenkaan ole vakuuttanut toimillaan. Ei varannut mulle lääkärineuvola aikaa ettei tutkita vaan liikaa ja häiritä vauvaa. Varasin ajan sit myöhemmin soittamalla.

Onneksi viikot oli ma vielä ihan hyvät ja kävin samalla Naikkarilla verikokeessa. Eilen illalla tuli netpostia - ei kohonnutta riskiä kromosomi poikkeavuuksiin :)

Ja tietysti ihana kuulla muiden ultrakuulumisia! + Tervetuloa kaikille uusille, mukaan kyllä mahtuu! :)

Onnellinen S 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, olen tänään menossa antamaan veriseulaan näytteen ja 9.12 on sitten se ultra. :)

Olo on ollut todella väsynyt ja huonovointinen, oksentanut en ole mutta muuten vaan ruuan haju yököttää. Tissit arat ja vatsa turpoaa. Toivon kaiken olevan kunnossa ultrassa. Kun vieläkin mielessä kummittelee se keskeytynyt keskenmeno kesäkuussa.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Sanna-M ja papu rv 10+3
 
Heippa!
Tällä kans yks uus ilmottautuis tänne teidän porukkaan. Eli tänään olis raskausviikot 13+0 LA 4.6. Np ultra oli 20.11 eli viikko sitten keskiviikkona.
Tuossa ultrassa pikkunen oli 49,5mm pitkä ja vastas viikkoja 11+3 vaikka tuolloin olis 12+0 laskureitten mukaan. Laskettua-aikaa ei muutettu. Turvotusta oli 0,8mm mikä minusta vaikuttaa aika vähäiseltä, ei tosin kommentoinu ultraaja mitenkään. Sano että kaikki on niin hyvin ku voi olla.
Hitsit ku jännitti ennen sitä ultraa ja kokoajan mietti onko siellä mitään kasvamassa sittenkään. Mulla oli nimittäin semmoset parin viikon omituiset valemenkat sillon ku tein raskaustestin ja sen takia plussan jälkeen melko epäuskoinen olo ollut. Varmaan johtuu myös siitä että ekassa raskaudessa ( 1 lapsi 2011) ei ollu mitään outouksia ja kaikki sujui hyvin.
Nyt on ollu pahoinvointia jo ties kuinka monta viikkoa, mutta oksentanut en ole kun vaan kerran. Naama ihan kuppanen, ku finnejä tullu paljon ja sitten ihan oudosti kuivaa koko iho. Pakko olla hormooneista johtuvaa? Lisäksi allergiat on voimistuneet niin että jos syön mandariineja, sitruunoita tms. ainoita tähän pahoinvointiin auttavia hedelmiä saan aivan järjettömän kutittavan ihottuman ritakehään ja yläselkään. Samalla tavalla suihkussakäynti aiheuttaa sitä kutinaa. Oon kyllä koittanu rasvata aina kun on pahimmillaan, mutta en oo uskaltanu allergialääkkeitä juuri ottaa ku niistä ei tiedä mitä voivat sikiölle tehdä.

Ensiviikolla 5.12 on lääkärinneuvola joten varmaan pakko siellä kysellä apua näihin.
On tämä raskaana oleminen silti niin ihanaa vaikka nuita oireita on jokalähtöön, ei malttais odottaa kesään asti.
Kellekään muille kun miehen pomolle ei olla vielä kerrottu tästä, ja sekin oli pakko kertoa kehityskeskustelussa. Ei tiedetä millon sanotaan läheisille, tuntuu että mitä kauemmin saa olla ilman sitä ympärillä hössöttämistä ja erityiskohtelua sen parempi. Varmaan sitten ku ei saa mahaa piiloon huomaamattomasti on pakko kertoa. Jos sanois vasta jouluna ni ei tarvis lahjojakaan mummoloihin ostella= rahat säästyy :DD

Eipä tässä muuta tällä kertaa.

Mmmutti83/ 30 vee/2.lapsi rv 13+0/( 1lapsi 2011)/ LKS
 
LuckyLucia onks supparit kipeitä vai vaan puristavia? Mulla ollu kaikissa raskauksissa niin puristavia vatsan kivikovaksi vetäviä suppareita melkein alusta asti. Nyt olen jo tässäkin raskaudessa ne huomannut vimeksi tänä aamuna. Toivottavasti sinulla kaikki hyvin ja olis vaan harmittomia harkka suppareita. Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Sockervadd, onpa jännä neuvolantäti, ei halua häiritä vauvaa..? :D Mietin eilen ultrassa kun vauvaa piti töniä hereille, että on se tietty vähän karua herättää toinen (nukkui nyrkit naamalla) mutta eihän siitä tulis mitään jos sen antais nukkua ja olla väärällä kyljellä kun pitäisi ottaa mittoja ja tutkia :) Jos sitä terveydenhoitajaa voi suht helposti vaihtaa, niin vaihda ihmeessä!

Mulla on kans tuntunut supistuksia jos oon kävellyt pidempään tai muuten rasittunut, oon ajatellut ettei niitä voi olla oikeasti näin aikaisin mutta ilmeisesti voi :( LuckyLucia, toivottavasti kaikki on hyvin!
Itellä ne menee ohi hiljalleen kun pääsee lepäämään, mutta kivut on tietty toinen juttu :(
 
Sockervadd, ne on olleet yhtäkkisiä ja nopeita, mutta kivuliaita. Siis sattuu ihan oikeasti jonnekin tuonne kohdunsuun kohdalle ja supistuskipuhan on mulle kohtuututtu... Ei siis mitään kovettumissuppareita, vaan kipeää tekeviä.

Mutta lääkäriaika on ihan kohta ja sitten katsellaan mitä tapahtuu. Voihan olla että se kysta jotenkin aiheuttaa tällaista. Tai sitten tämänhetkinen elämäntilanne, joka todellakin on haasteellinen.

Kiitos tsempeistä :heart:

LL
 
Onkohan muilla yhtä pitkää väliä tulokkaan ja esikoisen kanssa :)? Mulla tulee 20 vuotta ensimmäisen ja toisen välillä, joten ihan ensisynnyttäjäolo on. Ja tuntemukset tässä iässä on ihan eri luokkaa kuin alle kaksikymppisenä. Nyt kaikki koetaan kaksikymmenkertaisena :p

En tiedä miksi pelkään ihan kauheasti perjantain ultraa. Tähän mennessä olen kuullut sydänäänet 3 kertaa (7+3, 9+5 ja 10+6) mutta silti vaan kauhistuttaa. Tämä alkuraskaus on jo ollut niin pelonsekaista ja kauhistuttaa, jos vielä pitää alkaa jännittää huonojen tulosten vuoksi.

Odottva73, 11+5
 
Moikkamoi! Ajattelin tulla nyt tällekkin puolelle päivittelemään kuulumisia pitkästä aikaa. :)

Vuoto-ongelmia oli jokunen viikko sitten, mutta nyt on kaikki oireet hävinnyt kuin tuhka tuulee. Vauva on ultrassa nähty 7+1 ja 10+1, mutta silti pelottaa kauheasti perjantain np-ultra :| Jotenkin sitä ajattelee, ettei nyt ensimmäinen raskaus sentäs voi sujua toivotulla tavalla. No, perjantaina näkee :) Ja jos kaikki on hyvin, juoksen heti kauppaan ostamaan mammahousut ja vauvallekki jotain pientä :)

jonnamo & masu 12+0 *POKS*
 
Uusille paljon tervetuloa! Ja vanhoille paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ultraa vielä jännittäville paljon voimia! :) Ja Lucian kuulumisia ootellessa!
Sockervadd, ei kyllä kauheen vakuuttavalta toi terkkari kuulosta :/ Hmm.

Tulin tänne vain pikaisesti päivittelemään kun tänään ollut taas monen viikon tauon jälkeen tosi etova olo (luulin jo että meni ohi, mutta toivon että kesti vaan tän päivän).. Ja sitten ihan senki takia piti tulla kirjotteleen ku tuo mies saa mut niin hyvälle tuulelle (ällösiirappista, I know) :D Se on nyt niin hirveen tarkkana siitä miten mä kävelen tuolla ulkona ku on liukasta ja koko ajan on pitämäs käsivarresta kiinni etten vaan kompuroi (ja sitten kumminki joka kerta kompuroi ite :D) ja liukastele.. Ja tänään kun oltiin kaupassa, otti se hirveen määrän maitopurkkeja ja sitä ku sitte ihmettelin niin totes että "kyllä niitä nyt vaan piti ottaa, katto eräpäivää!". Oli meiän np-ultran päivä eli 3.12. eräpäivänä :D se määrä on nyt sit vaan juotava ku miehen oli niitä saatava :D

ToKa89 & Papu 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi.

Kävin siis lääkärissä ja sain lähetteen ultraan. Mutta sovittiin, että seurailen tilannetta ensin.

Soitin sitten naikkarille ja juttelin kätilön kanssa pitkän puhelun. Supistelu, kipeä sellainen näin alussa on melko harvinaista, mutten tavatonta. Mutta sitä pitää seurailla (aamun jälkeen tasan 0 kappaletta! =) )

Vatsan turvotus on normaalia. Tässä vaiheessa voi olla jo isokin maha, ilmaa ja muuta mukavaa. Selkäsärkykin on ok.

Kystaa ei saisi särkeä kovin paljon. Sitäkin nyt seuraillaan. Illalla eilen se oli huomattavan selkeästi tunnettavissa vatsan päältä. Yh...

Ja pitihän sitä käydä sitten salilla treenaamassa. Kätilö sanoikin, että kaikkea saa tehdä. Jos pieni tulee pois, sillä on siihen omat syynsä. Päätin ettei pieni tule, sitten kesällä vasta :heart:

Näillä mietteillä iltapuuhiin. Huomenna pitkä työpäivä.

LL, huomattavasti huojentuneempana :saint:
 

Yhteistyössä