**Kesäkuun kullanmurut 2014** Joulukuussa

Kävin Stockmannilta ostamassa Boobin äitiysfarkut ja ne on kyllä aivan ihanat jalassa! Joustaa, ei kiristä mistään ja mahaosa on todella tukevan tuntuinen. Aion hankkia myös saman sarjan legginssit, ne on vaan niin parhaat jalassa!

Tekeekö täällä muut yötyötä?
Itse olin viime yön töissä ja viimeiset pari tuntia oli kyllä aika kaamea olo.. Sattui jalkoihin, selkään ja vatsa oli niin pallona, että tuntui kuin olisi viimeisillään raskaana.. Joulun ja uudenvuoden olen vielä lupautunut näitä yövuoroja tekemään, mutta luultavasti sen jälkee alan siirtyä aamuvuoroihin.

Oma painonnousukin hieman ahdistaa, kun neuvolasta sanottiin ettei paino saisi nousta yhtään ja että olisi hyvä jos vauva veisi osan painostani(painoindeksi 26,8). Viime raskaudessa paino nousi yli 20kg ja olen yrittänyt nyt pitää painonnousun kurissa ja ainakin toistaiseksi onnistunut. Paino on tällä hetkellä kilon vähemmän kuin raskauden alussa. Olen kyllä varma, että tulen jonkun verran ainakin lihomaan, tuntuu mahdottomalta, että paino ei YHTÄÄN nousisi koko raskauden aikana. Tuli aika paha mieli neuvolatädin sanomisista, kummiskaan mielestäni ylipainoa ei niin hirveästi ole(5kg).

Ja itsellä on ainakin todella vahva poikaolo, rakenneultraa odotellessa :)

pallero 14+0
 
Kiitos Elinasics mammahousuvinkeistä. Mun kaupungissa noista molempia myydään yhdessä kaupassa, niin taidanpa mennä huomenna sinne töiden jälkeen kattelemaan. Mä en jotenkin tykännyt noista H&M:n housuista, kun niitä sovitin. Ei istuneet mulle. Toivotaan, että Boobsin ja Mamaliciousin housut on parempia! Ainakin netissä katottuna vaikutti tosi hyvältä eikä mitään kovin kalliitakaan olleet.

Kiitos Lettu uudesta ketjusta. Ja sä osasit lisätä kuvan! Vautsi :)

Mä olin eilen juhlimassa pikkujouluja. Kyllä sitä huomaa, että ei vaan jaksa enää valvoa aamuyölle asti. Vaikka kävin nukkumaan puoli kahdelta, niin aamulla olin ihan poikki ja koko päivän ollut ihan vetelä olo. Huomaa, että keho tarvii paljon enemmän unta eikä tollaiset 7 tunnin unet riitä mihinkään.

Onko teillä muilla mahakipuja? Mulla on aika paljon alavatsa ja alaselkä kipeenä. Ei sillai tosi tosi kovasti kipeenä, mutta jomottelee. On varmaan niitä kohdun kasvukipuja.

-Nuppu- ja Vauva 13+6, huomenna alkaa jo viikko 14
 
Jee Lettu kiitos päivityksestä! 17.1. on toivottavastii seuraava kerta kun jotain uutta päivitystä saadaan poika- tai tyttöennakon muodossa. Täytyy sanoa, että jos tuolla poika rymyää niin uskaltaako sitä toista miettiä. Sen verran tuskaa on tämä alku ollut.

Nuppu vatsakivut on kyllä täällä tuttja, mutta taitavat olla vähän eri tyyppisiä. Alavatsakivut menevät enimmäkseen ihan alaosaan tai vasemalle puolelle vähän ylemmäs. Ylävatsa taas on kipeä ihan rintalastan alapuolelta. Alavatsassa varmaan venytellään kudoksia ja ylävatsassa refluksi on varmaan saanut limakalvot ärtymään. Ainakin tunne on entuudestaan tuttu. Onneksi ensi viikon to on neuvolalääkäri jolta kyllä pyydän vahvemman lääkityksen kun ei tuo Losec turvaa enää yöunia. Vatsakipujen lisäksi aamulla säikähdin kun näkö oli sumentunut yön aikana. Kaippa se johtui alhaisista veren sokereista, mutta oli kyllä häijy tunne. Onneksi tosiaan vuodeaamupalan (riisikakut) jälkeen alkoi selkenemään. Onneksi ensiviikko on vajaa joten sen voimalla jaksaa kohti maanantaita.

NancyC +alien baby 13+6
 
Tänä aamuna on viimein np-ultra ja kyllä pelottaa! Kunpa kaikki olisi hyvin. Tiedän että vauva on elossa kun olen kuunnellut sydänääniä mutta muut asiat, kuten niskaturvotus, mietityttää. Kerran aiemmin veriseula hälytti ja soittivat kotiin jo ennen ultraa, se oli kyllä piinaavaa aikaa. Ultrassa onneksi yhteenlaskettu riskiluku toi helpotuksen, että kaikki hyvin. Palaan myöhemmin uudelleen kirjoittelemaan kuulumisia.
 
Onko teillä muilla mahakipuja? Mulla on aika paljon alavatsa ja alaselkä kipeenä. Ei sillai tosi tosi kovasti kipeenä, mutta jomottelee. On varmaan niitä kohdun kasvukipuja.
Mua kolottaa alavatsaan päivittäin. Samanlaista kipua kuin ennen kuukautisia/ niiden aikana. Välillä tekee oikein kipeääkin! En uskonut, että toista odottaessa nämä kivut olisivat samaa luokkaa kuin esikoista odottaessa, mutta toisin kävi. : /
 
Mua kolottaa alavatsaan päivittäin. Samanlaista kipua kuin ennen kuukautisia/ niiden aikana. Välillä tekee oikein kipeääkin! En uskonut, että toista odottaessa nämä kivut olisivat samaa luokkaa kuin esikoista odottaessa, mutta toisin kävi. : /
Elinasics - Niin että näin monta raskautta läpikäyneenä kolotukset on nyt ihan omaa luokkaansa. Ne supistelut, repäisykivut, jomotukset ja vihlonnat. Joka päivä. Ja väsymys ja etova olo siihen päälle. Huippua...

Meinasin koittaa päästä kuunteluttamaan sydänääniä. Ne viime viikkoiset supistelut jäivät kalvamaan mieltä. Jospa niitä voisi kuunnella jo...

LL, rv 10+4
 
Tervetuloa uusille!

Np-ultrassa käyty, vauvalla oli kaikki hyvin :) Turvotusta oli 1,12mm ja riskiluvuksi saatiin 1:21000. Varsin vilkas tapaus sieltä vissiin on tulossa, koko ajan potki kohdunseinistä itellensä vauhtia! :) Ja mies näki vauvelin ekaa ''livenä'', nimes sen heti mötköks :D

LA vaihtuu 7.6 (oli aiemmin 11.6) ja synnytyssairaala TAYS.

jonnamo & mötkö 13+2
 
Ai niin vatsa kipuihin voisi varmaan vielä laskea tuon häijyn tunteen että suorat vatsa lihakset ovat alkaneet harottamaan. Ei tee mieli rasittaa niitä yhtään ja tuntuvat muutenkin omituiselta. Taitaa tuo venynyt vatsalaukku vaatia enemmän tilaa kun on jatkuvasti nälkä :D

Minäkin kävin tilaamassa cyber mondayn kunniaksi ensimmäisiä mammavaatteita. Saa nähdä miten koon kanssa käy. Ajattelin joulun jälkeen ihan rauhassa vaihtaa säkit normaaliin tyyliin. Piilottelu jääköön vuodelle 2013!

Tänään on ollut ihana olla kotona etänä. Sopii paljon paremmin mulle kun autossa tulee viimeistään huono olo. Pallero24 en todellakaan tajua miten pärjäät yötöissä. Muutamana iltana on mennyt pitkään konttorirotan hommissa ja selkeästi oli itselle liikaa.

Olisiko teillä muuten hyviä resepti- ja ravintolasuosituksia Helsingissä. Jotenkin oma elämä pyörii vain ruuan ympärillä. Olen koittanut googletella terveellisiä ruokareseptiä, mutta niin monelle se tarkoittaa karppityylistä rasvaista ruokaa. Valitettavasti ärhäkkä refluksi rajoittaa kerman, juustojen, voin lisäksi paprikan, sipulin, tomaatin ja mm. mausteiden käyttöä. Siihen kun vielä isketään raskaus niin meinasin kyllä tulla itku kun koitin perinteistä joulubuffettia varata, vähintäänkin kalaiset alkupalat on pakko jättää väliin. Varataan sitten joku täysin jouluton vaihtoehto tilalle.

NancyC + alien bebe 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on yksi vuorotyöläinen, tosin yövuoroja ei ole. Puoli kymmeneen kestää iltavuoro ja pari viimeistä tuntia menee aina haukotellessa :) asiakkaat varmaan kattoo että menis nukkuun..työhousuista piti hommata jo äitiysmalli kun turvotusta on iltaisin niin reilusti. Entiset omat äitiysvaatteet on liian isoja mutta tavalliset vaatteet puristaa :/ töissä oon jo kertonu kaikille, tietävät miksi välttelen raskaita nosteluja etc. Paha olo on kadonnut kokonaan ja ruokahalu on palannut..valitettavasti. Tulee koko ajan mätettyä jotain. Mulla on tyttöolo, ihan erilainen raskaus ollu kuin esikoisen aikana ja silloin arvasin että poika on tulossa :) tulipa tekstiä vaihteeksi.
A ja B 11+0
 
Huomenta!

Täällä kans alkaa tuntumaan niinku pahoinvointi alkais hellittää, tosin vieläkin monet ruoka-aineet ällöttää ajatuksen tasolla. Oon onneksi välttyny enemmältä sokerin mättämiseltä. Vähän "pelottaa" kun ajatus suklaasta ällöttää, että miten käy sitten jouluna, ku pakkohan niitä konvehteja on syödä vaikka väkisin ku niitä kerrankin on tarjolla.

Mahakipuja on ollut minullakin, eli semmosia supistuksen ja menkkakipujen tuntoisia. Yleensä sillon kun on juonu kahvia tai syönyt jotain makeaa niinku jotain jälkkäriä tai vaikka vaan hedelmän tms. samaa oli edelisessä raskaudessa. Kans makean syömisestä tulee toisinaan huimausta ja pahoinvointia. Vissiin kuuluu asiaan?
Kans niitä liitos- ja repäisykipuja on ollut monen laisia ja onkin vähän outoa jos ei tunnukaan mitään kipua missään :D

Vaihtelevaa oloa ja jaksamista siis ollu ja välillä tuntuu aika ylivoimaiselta paimentaa samalla tuota uhmaikäistä ja keksiä sille järkevää tekemistä, kun muuten kiipeää pitkin seiniä. Väillä tuntuu että seinät kaatuu kun ollaan oltu jo pari kuukautta usein päivät tai illat ihan kahdestaan, kun mies meillä tekee 3 vuorotyötä.
Toiveissa olis myös saada töitä vielä ennen äitiyslomaa, kun jäin työttömäksi elokuun lopussa, eikä näin pienellä paikkakunnalla ainakaan mitään ylitarjontaa työstä ole.

Tilasin muuten kans ekat äitiyshousut H&M.ltä ja oottelen niitä saapuvaksi. Ekassa raskaudessa paino nousi reippaat 30 kiloa (lähtöpaino 68kg- loppuraskauden paino 102kg), joten sen aikaset mammavaatteet on aika isoja vielä.
Neuvolassa kyllä minusta kytätään aivan liikaa äitien painon nousua raskausaikana, koska se on niin yksilöllistä ja aikalailla perintötekijöistä kiinni miten kertyy. Ne minun edelliset "läskit" suli pois n. vuodessa enkä edes tehny mitään sen eteen että olisivat lähteny. Tosin tuo lapsi piti minut aika kiireisenä vauvasta asti ettei oo joutanu istuskelemaan tyhjän panttina. Nyt sitten lähtöpaino tähän raskauteen oli pari kiloa alempi ku ennen edellistä raskautta (vielä kesällä 64kg). Mulla oli tosi paha turvotus viimeisen kuukauden edellisessä raskaudessa, enkä voinu käyttää omia kenkiä kun jalkapöydät oli ihan pallot. :O Ihan samaa en siis nyt tähän raskauteen toivo, se +20kg vois riittää :D


Mmmutti83 rv 13+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä eilen hematooma innostui taas vuotamaan, onneksi kuitenkin tyrehtyi nopsaan eikä tarvinnut lähteä näytille. Pelottavaa on vuodon runsaus, tosiaan näyttää siltä että verta tulee hurjat määrät. Dopplerilla sain onneksi äänet kuulumaan, Se rauhoittaa mieltä. Tällaistakin näköjään voi vielä vaivaksi tulla :). Km-riskiä tämä kai vähän lisää, joten täytyy yrittää ottaa rauhallisesti. Pahoinvointi vielä myös vaivaa, joten kovin hehkeät olot ei täällä ole :p
Odottava73 sekä Pikku-Tyyppi, 12+4
 
Kiva lukea ultrakuulumisia täällä.
Itsellä aika vähän mitään mahakolotuksia, kyllä siellä jotain päivittäin aina tuntuu mutta ei mitään kauhean voimakasta.
Mulla ei ole ollut mitään aivan tajunnan vievää väsymystä ennenkuin nyt tälläviikolla. Eilen haukottelin palaverissa siihen malliin että työkaveri arvasi että olen raskaana.. sanoin vielä että rinnatkin on suurentuneet!! En kyllä ole itse huomannut vielä kovin isoa eroa :D
Kävin viikonloppuna vielä pelaamassa salibandyturnauksenkin ja hyvin meni. Terkalta olin vielä varmistanut että oli turvallista vielä näillä viikoilla. Mutta kohta se laji pitää jättää tauolle :( Muutenkin olen paljon liikkuvaa sorttia ja maaliskuulle on varattu jo laskettelureissukin mutta taitaa mun laskettelu vaihtua pulkkamäkeen.
Mulla oli noussut jo nyt paino vaikka ei sais vissiin kauheasti nousta... saa nähdä mihin lukemiin se kiirii..

Jepu ja toukka 10+6
 
Huomenta!

Painosta: mä en ole lyhyt enkä hoikka - lähtöpaino tässä raskaudessa oli 119 kg ja kävin vaa'alla viimeksi viikko sitten ja näytti 117 kg. Ensimmäisessä raskaudessa lähtöpaino 120 kg ja loppupeleissä synnäriltä kun lähdin näytti vaaka 99 kg. Mulle ei ole neuvolassa paasattu. Kai se täti vähän yritti mutta mä sanoin että tiedän riskit, ei tarvitse. Mulla on pari noita sokerirasituksia kaavailtu ja ehkä loppuraskauteenkin sitten vielä. Mä en jaksa yksinkertaisesti stressata painosta, se on mitä se on ja dietti alkaa sitten lapsen syntymän jälkeen -- tai imetyksen jälkeen jos se ottaa sujuakseen. En mä mässäile suklaata tai herkkuja, yritän ihan salaattia ja ruisleipää ja suhteellisen terveitä ruokia syödä. Noh, Hesen kanat nyt ei kyllä oo ihan parhainta ravintoa, mutta kun haluan.

Mä ostin ensimmäisen jutun tulevalle vauvalle eilen. Odottelin Verkkokaupassa mun tilausta ja pyörin ympäriinsä ja sitten näin tutteja, Aventin pimeässä hohtava 0-3kk tuttisetti. Pakkohan se oli ottaa. Saa sitten synnärille mukaan. :heart:

Nää liitos- ja selkäkivut alkaa olla sellaisia että työpäivän jälkeen ei oikeasti pysty liikkumaan. Ihan peruskävely on niin tuskaa että vedet kirpoaa silmiin. Mutta tekee kyllä hyvää liikkua vastapainoksi istumatyölle. Ristiriitaista.

Jos niitä tyttö/poikalupauksia sitten päivitellään kun tammi-helmikuussa alkaa olla rakenneultria?

Ja siitä olosta, mies on satavarma että tää tulokas on poika - mä en vielä osaa sanoa ennen kuin liikehdintä alkaa. Nyt on lähinnä vaan sellainen olo että on raskaana ja that's it.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Lettu ja Kornelius 13+6
 
Np-ultra käyty. Hoikka ja vikkelä vauva siellä pyöri. Hetken tunsin paniikkia kun kätilö tutki mahan aluetta ja pyysi lääkärin mukaan katsomaan. Ne piinaavat hetket kun he tutkii eikä kerro mulle mitään.. No lopulta selvisi että kätilö näki jotain ja lääkäri katsoi että olisi vain munuainen. Munuaisia ei tässä ultrassa etsitä/tutkita koska useimmiten niitä ei voi nähdä vielä. Niiden tutkiminen kuuluu rakenneultraan. Kätilön mukaan näkyvyys oli vaan niin hyvä kun olen hoikka ja vauvakin oli jo 12+6. Vaikka lasketun ajan mukaan olisi 12+4. Lääkäri sanoi monta kertaa että ei tarvi olla huolissaan ja siihen lauseeseen yritän nyt turvautua. Vauva oli niin ihana ja oikean ihmisen näköinen <3
Tänään lääkärineuvola. Kysyn samalla sitä inf.rokotetta.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Heipat.

Tämä tyttö kävi tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet. Hyvin kuuluivat, joten eipä stressaa enää =)

Hb 119 ja eilisessä seulaverikokeessa veri oli niin vetistä että oikein valui tuponkin läpi. Kuitenkin oli vielä siis 119, aloitan silti pian rautakuurin. Prisman Iron oli neuvolan suositus.

Vointi hyvä, olo tietenkin aaltoilee, mutta sydänäänten kuuleminen sai kaikki murheet unohtumaan. Onnellinen olo <3

LL, rv 10+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ToKa89 ja eltsu81
Täällä myös np-ultra takana ja siellä se pieni pulikoi! :heart: Huh mikä helpotus.

Oon ollu huolissaan viime aikoina kun ei oo ollu oireita ja dopplerillakaan en oo saanu ääniä kuulumaan (viimeks eilen kokeilin, rv 12+4). Mainitsinkin tästä kätilölle ja se sano että niitten ylilääkäri on sanonu että pitäis laissa kieltää noi kotidopplerit ja kehoittikin mua heittämään sen roskiin :D Nyt en enää jaksa miettiä koko doppleria ja kokeilen sit taas jossain vaiheessa myöhemmin sitä :)

Ainii mulle vois päivittää LA 12.6

elpukka & papu 12+5
 
Romanssi: varmasti on kaikki hyvin! Ei huolta, jos lääkärikin on niin sanonut! Kyllähän niiden pitää rehellisesti kertoa, jos olisivat huolissaan jostain :)

LuckyLucia: hienoa että pääsit kuuntelemaan sydänääniä ja olet nyt levollisemmin mielin! :) :heart:

ON: Tänään oli meidän vuoro käydä np-ultrassa, ja hienostihan siellä meni! Turvotus oli normaali ja kaikki rakenteetkin näyttivät hienolta. Verikokeetkin näyttivät hyvältä eli yhteisriskikin oli matala. Kovasti se meidän Papu siellä morjesteli ja piti sitten välillä taas käsiä silmien päällä. Ja sydänäänet kuultiin ekaa kertaa; tuntu ihanalta kuulla se jumputus :heart:

Kätilö kertoi varovaisesti näkevänsä jalkovälissä jotakin, mutta painotti, ettei tässä vaiheessa voi vielä oikein varmaksi kertoa, että mikä siellä haarovälissä vilahti :D Mutta meillä on ollut niin vahva poikaolo koko ajan, että saattoipa siellä hyvinkin joku viuhua - myös oma mummuni oli taannoin (uutisen kuultuaan) nähnyt unen, jossa meillä oli poikalapsi ja muutoinkin hänellä on kuulemma vahva tunne pojasta (ja mummu on oikeastaan aina ollut näiden osalta oikeassa)!. :) :heart: Mutta poju/tyty oli jo niin iso, että laskettuaika siirtyi 12.6.! Katsotaan, osuuko kuitenkin miehen siskon kanssa samalle syntymäpäivälle (13.6.)! :popcorn: Rakenneultraan mennään sitten 28.1.

Tällaisia kuulumisia meillä! :) Voimia kaikille ja ihanaa joulukuuta!

ToKa89 & Papu 12 +5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä np-ultrakuulumisista! :heart: Me saadaan odottaa ultraan pääsyä vielä reilu viikko.

Painosta: Mulla nousi paino esikoisen odotusaikana 16kg, mikä on mun kokoiselle aivan liikaa. Tässä raskaudessa pyrin pitämään itseni paremmassa kunnossa, jotta voin mm. harrastaa liikuntaa ihan viimeisille viikoille asti. :) Ja kyllähän sitä palautuu raskaudesta/ synnytyksestäkin paremmin, kun ei ole päästänyt itseään rapakuntoon. ;)

Huonovointisuus on ollut enää vähäistä. Jos ruokailujen välit venyvät liian pitkiksi, huonovointisuus iskee, mutta muutoin olo on varsin hyvä.

Itse teen myöskin vuorotöitä ravintola-alalla. Pisin työvuoro kestää tosiaan sinne 04:00 asti (viikonloppuisin ainoastaan), mutta toistaiseksi oon pystynyt tekemään vuoroni entiseen malliin. :) Baarimikon työ ei ole kevyimmästä päästä ja senkin vuoksi on tärkeää pitää itsensä hyvässä kunnossa.
 
Täällä kans yksi vuorotyöntekijä! :) Aamu ja iltavuorot menee niin kuin ennenkin.. Mutta yövuoroissa ei meinaa enään pysyä hereillä, samoin palautuminen öitten jälkeen on jotain ihan järkyttävää, voisin vaan nukkua seuraavat pari päivää ja kaikki oksettaa ja ällöttää.. Neuvolassa vinkattiin että voisin ehä keskustella jo mahdollisuudesta lopettaa öiden tekemisen.. katotaan nyt miten seuraavat yöt menee joulun aikaan :)

Täällä selvittiin lähes oireettomana tonne rv10 asti, ja sitten alkoi järkyttävä väsymys ja nyt kuvioihin hiipivä ällötys. Voisin olla syömättä koko päivän kun mitään ei tee mieli ja ihan kaikki ruoka näyttää ja haisee hirveältä. :$ Toivottavasti menis ohi ennen jouluherkkuja. :D

Huomenna ois sitten vihdoin se kauan odotettu np ultra. Jännittää hirmuisesti. Jos ultrassa kaikki näyttää olevan mallillaan, paljastamme raskauden joulukorttien muodossa. Ajattelin lisätä meidän nimien perään ( +kesäkuussa saapuva pikku kakkonen ) :heart:

bumbis + pipana 12+0 :)
 
Heips!

Kiva kuulla mukavia uutisia muiltakin :)

elpukka, kyllä mulla ainakin doppleri kotona on toiminut hyvin, ja heti löytyi sydänäänet, kun olivat neuvolassakin kuulleet, eli joskus 9+ viikoilla. Mutta tosiasiahan on se, että fyysiset tekijät vaikuttaa, onko istukkaa eessä jne. Kannattaa kokeilla vielä, ja testailla eri paikoista ja eri kulmissa, välillä mulla myös toimii että ei paina kuin ihan ihan kevyesti vatsan päälle. Ja tietty kannattaa laittaa reilusti liukkaria tai mitä siinä sitten käyttääkään.

Täällä saatu muuttopäätös viimein, ja asunto! Muutto siis 1.1.14 ihan toiselle puolelle suomea! EN malta odottaa, pääsee sisustamaan! Neuvolan siirtymistä tänään puitiin muuttokohteen neuvolan kanssa ja ilmeisesti kaikki tulee järjestymään oikein mainiosti :) Jännää!

Eli Synnäriksi valitaan KOS, nyt kun se viimein on tiedossa missäpäin suomea majaillaan lasketun ajan aikaan :)

Mulla on ollu hyvä olo, ruoka maistuu PALJON paremmin, mutta edelleen liha tökkii, on vaikeaa keksiä syömistä mihin ei lihaa tulisi, kun kuitenkaan kasvisversiot ei houkuta kun liha tuo kuitenkin kaikkeen aina sen "maun", tuntuu vaan hullulta tehdä esim. jauhelihakeittoa ja jättää kuitenkin kaikki jauhelihat syömättä :D
Onko kellään muulla ollut hengenahdistusta? Mulla niittäin on hetkittäin olo että ilmassa ei olisi tarpeeksi happea mitä hengittää, joutuu haukkomaan ilmaa ja menemään kaksinkerroin, kun heikottaa, ja varsinkin rasituksen yhteydessä tätä ilmenee.. Onkohan normaalia?

Taniira ja pikkuinen 13+4 :heart:
 
Täällä narahdettiin taas sokerirasituksessa. Viime raskaudessa taisi olla 1h arvo mikä oli hieman koholla ja tällä kertaa oli sitten paastoarvo mikä oli yli sallitun. Joutuu siis taas mittailemaan... Painon nousua odotan kauhulla. Viime kerralla paino ennen raskautta oli 73 ja viime metreillä se taisi olla melkein 100. Niitä kiloja tiputeltiinkin sitten pitkään ja hartaasti.. nyt lähtöpaino oli 76 ja nyt on se 3 kiloa tullut jo (toivottavasti turvotusta vaan)

Viikkoja on nyt kasassa 15 ja pömppis on putkahtanut näkyviin.. Työkaveri tänään huomasi ja sanoi että vielä pari viikkoa sitten olin niiiiiin laiha..
 
Taniira tosi monellahan kuuluu ja paljon aikasemmin sydänäänet, sen takia panikoinkin ku mulla ei kuulu vieläkään ja siks se kätilö sano että tulee vaan turhaa huolta ja ylimääräisiä päivystyskäyntejä jos ei kuulukkaan mitään ja tämän takia kehoitti heittämään sen roskiin (vitsillä sen heitti kuitenkin).. mutta nyt kun kaikki oli hyvin en jaksa stressata, eiköhän ne jossain vaiheessa kuulu :)
mulla on muuten myös hengenahdistusta ollut, eilen olin salilla ja poljin kuntopyörää niin alko ahdistamaan taas. Mun äiti sano että sillä oli aikoinaan myös tota. Eiköhän se oo normaalia :)
 
Hei! Esikoisesta paino nousi reilut 20kg, ne lähti pois aika helposti kun puski vaunuja umpihangessa päivittäin..täällä maalla ei paljon sivuteitä aurata ja muuten ei nukuttu päiväunia kun liikkuvissa vaunuissa. Eka raskaudessa ei tarvinnu käydä sokerirasituksessa mutta neuvolantäti on vaihtunut ja passitti siihen heti pcon takia..
 
Vatsakivuista, mulla on välillä vihlonut tai viillellyt alavatsasta kun olen ollut lenkillä. Menee kyllä ohi, kun hidastaa vauhtia. Välillä levossakin on jotain tuntemuksia vatsassa, mutta olen ajatellut, että ne kuuluvat asiaan.

Täällä on ollut paljon keskustelua tuosta dopplerista. Minä saan kaverilta semmoisen lainaan ja varmaan tällä viikolla pääsen ekaa kertaa kokeilemaan. Mullahan on istukka edessä, joten voi olla, että en saa niitä ääniä kuulumaan. Mutta kiva sitä on ainakin kokeilla. Np-ultrassakin sanottiin, että voi olla, että tunnen liikkeitä vasta puolenvälin paikkeilla.

Tänne ei muuten ihmeitä kuulu. Olo on ollut tosi hyvä, maha tuntuu kyllä kasvavan ja ihan hirveän kauaa en taida pystyä enää töissäkään peittelemään. Osa työkavereista sai tietää perjantaina kun oli työpaikan pikkujoulut, mutta suurin osa ei vielä tiedä.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä. Ja tänään olisi laskettuun aikaan tasan puoli vuotta, hui! :)

Karoliina ja Kepa 14+0
 
Vatsakivuista, mulla on välillä vihlonut tai viillellyt alavatsasta kun olen ollut lenkillä. Menee kyllä ohi, kun hidastaa vauhtia. Välillä levossakin on jotain tuntemuksia vatsassa, mutta olen ajatellut, että ne kuuluvat asiaan.

Täällä on ollut paljon keskustelua tuosta dopplerista. Minä saan kaverilta semmoisen lainaan ja varmaan tällä viikolla pääsen ekaa kertaa kokeilemaan. Mullahan on istukka edessä, joten voi olla, että en saa niitä ääniä kuulumaan. Mutta kiva sitä on ainakin kokeilla. Np-ultrassakin sanottiin, että voi olla, että tunnen liikkeitä vasta puolenvälin paikkeilla.

Tänne ei muuten ihmeitä kuulu. Olo on ollut tosi hyvä, maha tuntuu kyllä kasvavan ja ihan hirveän kauaa en taida pystyä enää töissäkään peittelemään. Osa työkavereista sai tietää perjantaina kun oli työpaikan pikkujoulut, mutta suurin osa ei vielä tiedä.

Seuraava neuvola on parin viikon päästä. Ja tänään olisi laskettuun aikaan tasan puoli vuotta, hui! :)

Karoliina ja Kepa 14+0

Karoliina81, minä myös tänään mietin että puoli vuotta laskettuun aikaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina81

Yhteistyössä