Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Mä kannatan fb-ryhmää! Olen itse viime vuoden lokakuisten fb-ryhmässä ja edelleenkin kirjoitellaan päivittäin. Kaikki ei kirjoita edes joka viikko tai joka toinen mutta mun mielestä on kiva kirjoittaa sielläkin. Ei se tarkoita, että tämä ryhmä kuihtuu kokoonsa.
 
DingeLiDong Tee ihmeessä uusi pino marraskuulle, jos suinkin vaan jaksat. :) Jos päivittäminen tuntuu raskaalta, niin joku meistä vähemmän huonovointisista voi tehdä sen, esimerkiksi minä. Toivottavasti oksetus helpottaa pian!

Ultraan menijöille tsempit! Tulkaa kertomaan kuulumiset sitten. :)

Lumi & Piipero 6+0 (POKS vaan!)
 
Viimeksi muokattu:
lääkärille tänään yskä jatkuu eikä saa nukuttua öisin...
saikkua haettava ku ei jaksa yksinkertaisesti :/
stressaa aikalailla jäädä saikulle mut minkä sille tekee ku on poikki ni on.

Taistis, rv 8+1
 
Riiks
Tänään oli eka neuvolalääkäri. Se tsekkas ultralla että kaikki on kunnossa ja voih sitä näkyä <3 viikkojen mukainen pötkylä siellä kellui ja sydän löi :)) on kyllä niin uskomaton ja upea olo että :heart:
Oireet sen puoleen on tosiaan voimistunu, tai pääosin väsymystä ja pahoinvointia on enemmän... Toivon kyllä että pian jo helpottaa... Nyt vaan sitte pitäis alkaa varaamaan rv 11-12 ultraa :)

Riiks ja möykky 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Annuliini84
Viikonloppu tuli ja meni ja mä en ehtiny mun mielestä tehdä / rauhottua yhtää :ashamed:

Lapsi alkaa parantua flunssastaan ja nyt on sitten mies kuumeessa kotona ja mä odottelen koska mä saan sen kunnolla, mulla kun on ollu vaan pientä kurkkukipua ja aamuyskää :snotty:

Hiustenvärjäyksestä Esikoisen aikana en sitä vähentänyt vaan kävin normaalisti 7-8 viikon välein ja jatkan samaa rataa...

Miehen suhtautumisesta raskauteen on ihanan huomioonottavaa. Ilmoitti kun raskaus varmistui että jos tytär herää esim öisin tms. niin hän valvoo sen kans yöt että mä saan nukkua. Ja eilen toivotti masulle hyvää yötä :heart: Eli en mä tiedä tartteeko enempää selitellä :)

Uusi raskausoire??? Siis nyt tulee vähän ehkä ällön puoleista juttua, mutta en muista esikoisen aikana tälläistä olleen eli menin eilen suihkuun ja lopuksi suorin perinteisesti alapääpesun ja siis ihmettelin että jotenkin se tuntuu oudolle ja siis suihkun jälkeen oli pakko tutkia tarkemmin vessassa ja mun alapää oli ihan turvonnu ja kohdun se napukka/suu mikälie oli kans ihan turvonnu... se mulla on tavannu turpoa ennen menkkoja, minkä oon oppinu huomaamaan silloin kun meille tehtiin lapsettomuushoitoja, niin kropan oppi siinä 2 vuoden aikana tuntemaan tosi hyvin, joten... en selitä enempää :D Mutta siis onko jollain muulla samaa?? Mä nimittäin pelästyin vähän, kun netissä niillä joilla sitä oli niin oli raskaudessa jo yli puolen välin... Mä nyt odottelen pari päivää ja jos turvotus ei laske niin soittelen kyllä neuvolaan ku mulla on eka neuvola vasta viikon päästä... Vitsi tää kroppa kyl osaa yllättää edelleen :D

FB:stä Täällä on kyl ihan kiva kirjoitella, etten näe tarvetta ainakaan vielä kirjoitella naamakirjassa. Mutta niinkuin joku tuola kirjoitti niin ehkä kun aikaa kuluu enemmän niin vois ehkä harkita...

PikkuMyy ja Muppelo-Haisuli ;) 8+2
 
Riiks
Hei joo! :attn: Pitikin kysellä sellaista, kun nyt neuvolassa tänään tuli puheeksi INFLUENSSA-ROKOTUS! Mitä ootte mieltä? Otatteko vai ette???? Mä en oikein itse tiedä... Jos kyse ois vaan musta, EN ottais, mutta täytyy ajatella myös möykkystä, mikä sille on parasta... ?
 
Taistis Jaksamisia! Saikullehan se on jäätävä jos on ei jaksa, ei kannata ottaa huonoa omatuntoa, kun sille ei mitään mahda. Raskausaika on loppujen lopuksi ihan häviän pieni osa työelämää, ettei ole mitään väliä vaikka olis saikulla koko 9kk (paitsi, että oma pää saattais levitä). :) Parempia vointeja sinne!
 
Moips,
tosta fb:stä niin mun puolesta sinne voi liittyä ne jotka haluaa niin nytten ja ne jotka haluaa vasta myöhemmin niin sitten.
Mä luulen että tää palsta pysyy paljon aktiivisempana ainaki lähemmäs puolta väliä ja ehkä sitte voi olla että ne keskustelut keskittyy enempi naamakirjaan.

).( Ei taaskaan mitään uutta.
Vieläkin odotellaan kutsua np-ultraan, jos ei tän viikon lopulla oo tullu ni soitan neuvolaan ja kyselen milloinkohan se tulee (eiks sen pitäis paria vk aiemmin tulla?)
Huomenna viikot poksuu!!

ninanina + pompula 8+6 :heart:
 
Mua vaan väsyttää niin paljon, ettei ole todellista. Edelleenkään ei mitään pahoinvointia, onneksi! En kehtaisi olla sen takia pois töistä, kun vasta aloitin täällä.

Mä ostan tänään lähes uuden dopplerin, saas nähdä, osaanko sitten käyttää, kun on mahdollista jotain kuulla. Se on näytöllinen versio.

Pinklady81 & masukki 7+0
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Menipä taas vkloppu nopeaan! Meillä on kotona nettiyhteys (mokkula) ihan paskana, niin ei päässy vkloppuna edes palstailemaan. Nyt töissä ja voi käyttää taas työaikaa hetken tähän ;)

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja flunssan kourissa oleville :hug:

Riiks ihania kuulumisia! Onnea :heart:

Niin epistä, ettei kaikissa neuvoloissa ole ultramahdollisuutta. Mulla asuu ystäviä Lahdessa ja esim. siellä aina ultrataan ekalla neuvolalääkärikäynnillä. Mutta ei vaan meidän neuvolassa, eikä edes nlalääkärissä. Tosin mulla on eka nlalääkärikin vasta np-ultran jälkeen.

Tosiaan mähän varasin tälle päivälle yksityiseltä gyneajan, mutta peruin sen sitten miehen toiveesta. En aluksi ymmärtänyt ollenkaan, miksi mies ei halunnut, että käyn gynellä kurkkaamsaa, onko kaikki yhä kunnossa. Mutta siinä hetken kun keskusteltiin, niin mies sai jotenkin mun pään kääntymään ja mielen rauhoittumaan. En edes tiedä miten se sen teki, taitaa olla jotain psykologin vikaa tuossa miehessä, vaikka insinööri onkin :D Eli ajattelin nyt sitten oottaa sen kaksi viikkoa sinne np-ultraan.

keskenmenonpelosta oli ollut juttua. Täällä siis myös yksi, joka kärsii tosta pelosta ja paljon! Mulla siis takana ne neljä keskenmenoa ennen tätä raskautta, eikä vielä yhtään lasta, joten suurin osa pelosta selittynee jo sillä. Mulla keskenmenot on aina tapahtuneet sponttaanisti ja pisimmillään ennen tätä raskautta ollaan päästy rv 6+2. Eli nyt huomattavasti pidemmällä, kuin koskaan ennen ja ar-ultrassakin näkyi elämää. Joten luulis, että pahimmat pelot ois helpottaneet. Ja kyllähän ne sen ultran jälkeen helpottikin ehkä viikoksi, mutta sen jälkeen ne on palanneet ihan yhtä vahvoina takaisin. Mitä pidemmällä ollaan, sitä enemmän pelottaa...pelkkä ajatuskin siitä, että nyt tipahtaisi taas takaisin lähtöpisteeseen tuntuu ihan sietämättömältä. Välillä on sellainen olo, että haluaisi vaan nukkua, kun silloin ei tarvi ajatella mitään, ei raskautta, eikä keskenmenoa. Välillä ahdistaa niin paljon, että tuntuu siltä, että hyvä kun pystyy hengittämään. Mutta eihän näihin asioihin itse voi vaikuttaa. Eli parasta ois kai vaan yrittää nauttia ja iloita jokaisesta päivästä. Ehkä np-ultran jälkeen vähän helpottaa, jos kaikki on hyvin. Ainakin toivon niin.

fb-ryhmästä Mun mielestä toi ryhmä on kiva idea ja varmaan itsekin liityn mukaan myöhemmin. Ainakin vielä hetken haluan pysyä täällä nimimerkin suojissa. Toivon vaan samaa, kun muutkin, että tämä palstakin pysyisi fb:stä huolimatta aktiivisena.

Eilen oli pitkästä aikaa pahaa oloa, sellaista ellotusta ja olin ihan intona siitä :D Tuntuu, että oireet oli pari päivää paljon lievempiä, niin johan sitä ehti taas kuvitella vaikka mitä. Joten eilen olin ihan mielissäni tosta pahan olon tunteesta. Lisäksi rinnat oli taas hiukan enemmän aremmat ja noustessa ja yskiessä tuntui useaan kertaan repäisykipuja. Tuli hetkeksi taas hiukan parempi olo noiden oireiden myötä :) Nyt kun miettii, niin tuntuu, että noi oireet tekee tota ihan säännöllisesti, että välillä ne on lievempiä tai poissa kokonaan ja parin päivän päästä ne taas nostaa päätään.

Sanmar + superpapu 9+2
 
Ja taas unohtui pulet, mitä piti kirjoittaa :D

Tuosta influenssarokotteesta En tosiaan tiedä mitä sen kanssa pitäis tehdä. Normaalisti en ottais, koska oon tosi harvoin kipeä. Mutta nyt kävi epäilyttämään, kun olin toissa viikon siinä perus flunssassa, että jos nyt tarttuukin kaikki taudit helpommin. Epäilyttää vaan noi influnessarokotteet, että onko ne kuitenkaan turvallisia.

Hiusten värjäämisestä Rohkaistuin perjantaina kampaajalle ja värjäytin juurikasvun piiloon. Sen verran halusin olla varovainen, että muuhun osaan hiuksista sai riittää vaan kirkastuspesu (vai miksi väripesuksi sitä sanotaan?). Kampaajala ei ollut oikein mielipidettä, että saako hänen mielestään värjätä alussa vai ei. Mutta laittoi varmuuden vuoski päänahkaan jonkinlaisen "suojanaamion" ennen värjäystä, joka kuulemma auttaa hiukan, ettei päänahan kautta imeydy niin paljon aineita elimistöön.
 
pikkumyy82: on mulla ainakin alapää ihan turvonnu. Oli viimeksikin koko raskausajan ja on nytkin ollut alusta lähtien... :D Taitaapi kuulua siis asiaan!

Fb-ryhmään liityn ehkä jossain vaiheessa, mut toistaiseksi kanssa nimimerkin suojista kirjoittelen.

Roskaruoka maistuu täälläkin ja ei kyllä tarviis maistua, kun on tuota "massaa" muutenkin vähän liikaa. Toistaiseksi ei paino ole noussut, mut toivoa sopii että roskaruokahimo vähän laantuis. Mulla taas esikoispojasta teki mieli hedelmiä ja kaikkea raikasta, joten nyt taas epäilen tyttöä/tyttöjä masussani kasvattavan, kun mieliteot on ihan eri.

Mulla oli pari päivää jo tosi hyvä olo(=melkein jo huolestuin...), mut väsyttää edelleen älyttömästi. Ja eilen rinnatkin aristi illalla taas pikkasen. Lievää etovaa oloakin oli ja yöllä repäsykipuja asentoa vaihtaessa, että jospa taas mielensä tässä rauhottais.

Ylihuomenna ois eka neuvola, siellä tuskin kummempia vielä ja tasan 2 viikkoa np-ultraan! Sitä tässä jännäilee jo enemmän.

Hauskaa viikkoa!

Diiseli + "möykyt" 9+0(??) POKS
 
Sanmar mulla myös on se tilanne, ekaa yritetään ja tosiaan kolme alkuvaiheen keskenmenoa / kemiallista on takana. Siksi sitä varmaan onkin niin kauhuissaan, kun taustalla ei ole yhtään onnistunutta raskautta. Ei tiedä, että pystyykö mun kroppani ylläpitämään raskautta.

Viime yönä näin taas ihan kamalaa keskenmenounta ja siitä herätessäni olin ihan varma, että aamulla alkaa vuoto. Oli ihan sellainen olo vatsassa ja muutenkin. Mietin jo mielessäni, että miten kerron keskenmenosta niille muutamille jotka tästä tietävät. :headwall:

No eihän se vuoto tokikaan alkanut ja taas aamuisessa paniikissa oli tehtävä vielä yksi testi. Se huojensi, koska vahvaakin vahvempi viiva tuli heti ja kontrolliviiva jäi selvästi haaleammaksi. Mun varhaiset keskenmenot ovat aina alkaneet niin, että ensin on haipunut viiva, sitten alkanut vuoto. Onneksi nyt ollaan kuitenkin jo lähes viikko pidemmällä kuin aikaisemmin! :heart:

Mutta on tämä vuoristorata, huh!

Almeja 5+3
 
Diiselikissa kiva kuulla etten ole ainut, jotenkin vain outo oire, mutta nyt oon Googlannu ja yhdestä paikkaa löysin lauseen jossa kerrottiin joillakin kyseisen paikan turpoavan... :D Sekin oli yksi lause, ihme homma ettei ollu hirveesti kyseisestä aiheesta juttua alkuraskauden oireina... kaipa ei niin yleistä sit...

Voi jeesus, äsken kun kirjoitin tuota alkua niin esimies paukahti huoneeseen ja ei meinannu sivu vaihtua, iski jo paniikki, etten tiedä näkikö mikä mulla on auki ja mun naamasta et nyt on jotain salaasta ku lähti mitään sanomatta pois ja jätti vaan yhden lapun pöydälle :ashamed: Ärsyttävä tilanne... kun en välttämättä halua tämän miespuolisen esimiehen tietävän mun turvonneesta alapäästä saatikka vielä raskaudesta :O

PikkuMyy ja Muppelo-haisuli
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja ninanina
Heips!

Kyyneltenhymy: onpas kurja tilanne kun tommoista epäselvyyttä...jaksamista :hug:

Charleene: Esikoista odotaessani perehdyin tosi tarkasti noihin haitallisiin kemikaaleihin yms. ja kynsilakan käyttöä, kuten hiusakan yms. muiden lakkatuotteiden käyttöä kehotetaan käyttämään "kohtuudella" raskausajalla ja syy siihen on ne flataatit tms. mitä niissä on, eli niitähän on nyt viime aikoina tutkittu et jotain hdelmällisyysvaurioita voi lapsille aiheuttaa ja niitä flataatteja ja BPA:ta vai mitä olikaan on monessa muovituotteessa yms.. tän tiedon sain teratologisesta tietopalvelusta kun sinne silloin aikoinani soitin. Ekassa raskaudessa lakkasin kynsiä ikkuna auki ja olin tosi tarkka... nyt ihan normaalisti lakkailen kun tuntuu siltä =) niin ja deodoranteissa on alumiinia mut teratologisen tietopalvelun sivuillakin on luettavissa et se määrä on niin olemattoman pieni ettei se elimistöön imeydy!

samoin hiustenvärjäyksen kanssa... ekassa raskaudessa en värjänny kertaakaan mut nyt kyl meinasin... tosin 12 viikon jälkeen. Teratologisessahan ne sanoo että "hiusten kohtuullinen" värjäys ei ole haitallista... eri asia on varmaan jos antaa niiden väriaineden tuntitolkulla päässä olla... niin ja ruskea/tummat väriaineet sisältää niitä flataatteja enemmän kuin vaaleat....

tirlittan87
: ei kai ne kauheen helposti lähde röntgenkuvaamaan raskaana olijoita mut jos murtumaa epäillään niin eiköhän niillä ole keinot. Toivottavasti sulla ei ole murtumaa!

Kiitos teille kaikille tsempeistä tossa mun kysta asiassa :flower: ja kiitos Laurelle kun jaoit oman kokemuksesi!

facebook -ryhmästä... mä mielelläni liityn siihen mutta nyt kun tarkemmin mietin niin en taida ihan vielä liittyä...odotan ainakin sen 12 viikkoa täyteen...

Mulla on perjantaina neuvola. Jännä miten eri käytännöt eri paikoissa ku meidän nevolaan ei saa aikaa ennen 8-9 viikkoa, johten siitä että vasta noilla viikoilla ne voi tehdä lähetteen np-ultraan, joka siis tehdään tuol äitipkl:lla...

Mukavaa viikkoa kaikille! Niin, ja kohta alkaa marraskuu =)

t.Kultasiipi & Vimpula 8+3
 
hurjasti tullut viikonlopun aikana tekstiä.
pitää koittaa illalla lukea tarkemmin tein jutut.

tervetuloa uusille.

nyt vaan omaa napaa Tänään olen ollut niin huonolla hapella että huh huh tähän mennessä kun on vaan ollut sitä etovaa oloa niin tänään sit tuli kaikki sitä mulkaa ulos mitä söinkin juomiset ja syömiset, kaupassa teki jatkuvasti mieli oksentaa ja sit vollotin huonoo oloo..
ärsyttää ku oon niin väsynyt lahna koko aika etten jaksa lasten kanssa touhuta.onneks eivät nyt niin kauheesti mua tarvikkaan vaan touhuilevat keskenään.

Sitten päälle tää mun mega väsymys la-su välisenä yönä nukuin 12h ja su-ma yönä 21.00-06.00 mistä tätä unta riittää =) onneks tuo mein nuorimmainen 1v5kk on hyvä nukkumaan yönsä päiväunia ei kyllä vetele kuin 1x 30min eli eipä sitä päivällä juuri pysty pötköttään.

mun äiti on sit näemmä totaalisen suuttunut mun raskaudesta kun oli poistanut mut nyt facebook kavereistaankin :| mutta antaa olla mä en ainakaan ota yhteyttä kiukutelkoot rauhassa.

möhköpantti + heta-einari 7+1
 
Täällä huolissaan, kun ei mitään oireita... Ainoastaan ruokahalu vähentynyt, mutta muut vähäisetkin oireet kadonneet. Joka kerta vessassa pitää tarkistaa, ettei vaan näy punaista... On tää... Mutta nyt voi syödä hyvällä omallatunnolla suklaata, se tekee kuulemma hyvää raskaana olevalle ja rentouttaa.

Barbamama millä raskausviikolla sä saitkaan viimeksi ne suru-uutiset?

möhköpantti miksi sun äiti on suuttunut sun raskaudesta? Todella ikävää, monet jää tahtomattaan ilman lapsenlapsia ja se on niille kova pala aina kuunnella muiden mummoilusta ja pappailusta ja toiset sit kiukuttelee. No, eipä munkaan anoppi haluais, että me saadaan lapsia ja mun mies on sen ainoa lapsi, joten se on näköjään harvinaisuus, joka ei halua lapsenlapsia. Ihan niinku se kuuluis pätkän vertaa anopille!!!!Kaikenlaisia niitä onkin.

Facebookista, mäkään en vielä uskalla liittyä, ehkä sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä.
 
Heippa naiset! :wave: Nyt täälä olis kaks vapaata.. Huh, onpa ollu raskaita päiviä.

Facesta, mä taidan olla yks niistä harvoista joka ei oo siä. Eli en sinne kyllä tän ryhmän takiakaa tuu.. Mutta jos haluutte nickeille kasvot ja niin ettei kukaan tie mitää, nii voihan sitä perustaa suljetun kerhon tänne 2+. Sinne pääsee vain kun kysyy sen kerhon perustajalta. Ja, itse oon yhdes kerhos.. Jossa puhutaan nimillä ja me ollaan tehty nii, et kaikki on laittanu kuvan ittestää sinne. Pääsy kerhoon olis vaa tietty niillä jolla la kesäkuus. Mitä mieltä siitä? Sillonhan vaa ei olis yleisellä puolella kesäkuisia ollenkaa...

Hiusten värjäyksestä, oon ilmeisesti aika rento, kun en oo edes tajunnu ajatella, että hiusten värjäämisellä saattais olla jotai merkitystä.. : /

Dingelidong Tee vaa marraskuun pino, mikäli vaan jaksat.. Musta ei siihen oo, ;) eli olis oikeen hienoo jos joku sen jaksaa tehdä. :D

Napaalua: Täälä on salaisuus paljastunu työmaalla.. Meillä on Tosi läheinen ja lämmin työyhteisö, ja ne tiesi heti. Jouduin sellaseen pommitukseen, että huh huh! :D No, toisaalta on kiva, että ne tietää. Saa vähä sumplia noitten nostojen kans. Ja jos on jotai oikee järkkyjä hajuja ja alan kyökkii, nii voin mennä hetkeks sivuun ilman, että kukaan ihmettelee.

Täälä on pahoinvointi lisääntyny, on oikeestaa jonki asteisena koko päivän. Voimakkaampana se on 14-15 eteenpäin. Yölläki pissalla käydes tekee pahaa. Ei oo viä tarvinnu oksentaa, saas nähdä tuleeko yrjöki viä kylään.

Koska ajattelitte kertoo vanhemmille ja sisaruksille? ..siis teidän omille sisaruksille.. Me ollaan puhuttu isänpäivästä.. Mutta, mun maha on ihan pömpöllä jo nyt ja sitä ei paljo piilotella, nii-i! Alkaa anoppi ihmetteleen miks en käy, ku asutaan vierekkäin..

Kuinkas teillä mahan vihlonnat? Mulla on ollu vihlontaa yleensä iltasin, ja tänään on ollu päivälläki.. tänään Aika kovastiki on vihlonu ja kiristelly. Ilmeisesti on kuitenki ihan normijuttu? Esikoisen odottaja..:D
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään neuvolassa ja sain mukaani ison kasan iltalukemista. Np-ultra on ma 28.11, eli tasan neljän viikon päästä. Aikaisemmin olin varannut yksityiseltä varhaisultran tämän viikon torstaille, mutta kun neuvolassa juteltiin asiasta ja googlasin asiaa aamupäivällä, niin tulin siihen tulokseen etten haluakaan käydä varhaisultrassa yksityisellä varsinkin kun ei ole mitään vuotoja tai kipuja, joten peruin sen ajan äsken. Neuvolakäynnin jälkeen fiilikset on paljon positiivisemmat tämän raskauden suhteen kuin aikaisemmin! Ja hyvä niin! :)

LA 20.6 (yksi päivä vähemmän kuin omat laskelmat) ja tänään on rv 6+5.
 
Täällä rv 5+6. Pelko ja epätodellisuuden tunne on kova.. Miks ei pari kuukautta vois vaan vilahtaa ohi!? Täällä meillä päin pääsee neuvolaan vasta viikoilla 9-10 ja ultra viikolla 12. Itseasiassa en ole vielä edes soittanu neuvolaan, josko huomenna uskaltautuis!

Vähän etova olo on ajoittain, aika lievästi VIELÄ! Suussa maistuu pahalta ja mahaa nippailee/ repii. Sellanen huippaava/ humalainen olo ajoittain on myös..

Ja roskaruoka maistuu!!=D
 
Lääkärissä tänään käyty ja saikkua ke asti...nyt täytyy sanoa et kyllä olen kipee.
miehellä on huomenna synttärit enkä mä ole muistanut.miten voi olla mahdollista:ashamed: onneks se on iltavuorossa niin sentään kävin lähikaupassa hakee kakkutarpeet kortin ja sen lemppari suklaata.viel ku sen kakun jaksais tehdä kaipa tää tästä...:headwall:
 

Yhteistyössä