***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Jouduin sit jäämään saikulle..menossa kuukaus sumuttelua ja 7pv piikittelyä..maha alkanut reistaileen oikein kunnolla ja ala selkä..maha on kuin potkupallo..käveleminen tuottaa aina sillointällöin tuskaa..onko kellään muulla ollut vastaavaa?ens viikon keskiviikkona punktio ja siirto perjantaina :heart:
 
Kamilla,voi surkeuden surkeus negasta :hug:
Täältä taidetaan tulla perässä,sillä nyt illasta alkoi tuhrutella ja mulla se ei merkkaa mitään muuta kun menkkojen alkua :| aikasemmissa hoidoissa ollut sama homma..Eilen illalla alkoi jo olla sellainen tunne kun vatsaa siihen malliin väänteli että kohta alkaa vuotamaan ja yleensäkkin kaikki vähäisetkin "oireet"on hävinny tuhkatuuleen ja tilalle tullut pelkkä epäonnistumisen tunne :( Mutta huomenna saan sitte varmuuden näille mun tuntemuksille.
Retuli,toivottavasti sulla edes olis huomenna mukavia uutisia :)
Ja muillekin piinailijoille edelleen plussatuulia ja Merikeijulle tsemppiä huomiseen punktioon ja muista juoda paljon vaikka se välillä tökkiikin ettei hyperi iske

Terkuin surullinen Kiikka :'(
 
Merikeiju, mulla ei ole mitään hajua eikä fiiliksiä, tuleeko plussa vai ei... Lauantai-aamuna testaan heti, kun silmäni saan auki! Huomenna haen testin, en ole viitsinyt aikaisemmin hakea, ettei tule kiusausta testata liian aikaisin. Nyt on ollut parina päivänä outoa kipuilua molemmin puolin vatsaa, ihan kuin jotkut vatsalihakset olisivat kipeät. Se voi kyllä johtua siitä, että tein kesälomalla oudoksestaan töitä yhden päivän, konttailin ja vääntelehdin lattialla, kun maalasin teippien avulla viivoja tehtaan lattiaan. Tissit on ollut koko ajan kipeät, varsinkin sivusta päin. Se johtuu varmasti lugeista. Yhtenä iltana vilutti, ei muuta. Paitsi mitä nyt olen ollut ihan kiukkuinen miehelle koko ajan ja ilman mitään syytä! :D Melko nopeasti on piinapäivät kyllä mennyt, niin ollut kaikkea touhua. Voi olla, että huomenillalla kyllä jännittää mennä nukkumaan...

Viivi! Onpa sinulla rajut oireet! :hug: Itselläni ei ollut ennen ensimmäistä punktiota mitään tuntemuksia, mutta silloin muniksia kasvoikin massussani vain kuusi. Seuraavalla kerralla, kun muniksia oli jo enempi, mahaa jomotti kaksi päivää ennen ja kaksi päivää jälkeen punktion. Mutta ei mitään rajumpaa.
 
Huomenta vain!

Täällä tosiaan kuullaan tänään tuomio, yritän soitella polille tuossa kahdeksan jälkeen. Olen jo aika varppi negatulokseen, tuhruttelua on jatkunut edelleen... Ruskeaa, valkovuodon tapaista vuotoa. Sinällään tuo tuhru on omituista, kun sitä on jatkunut nyt jo kolmatta päivää eikä mulla muuten tollasia tuhruja ainakaan noin kauaa ole. Liekkö sitten lugeilla jotain tekemistä asian kanssa, jospa ne hanat aukeaa kun lopettaa palleroisten käytön. Mutta ilmoittelen päivän mittaan miten eukon käy :LOL:

Viivi, sulla on kyllä tosiaan aikasmoiset oireilut! Itselläni ei ollut minkään sortin mahakipuja piikittelyjen aikaan, vasta punktion jälkeen oli paikat hellinä. Sulla taitaa olla iso munissaalis tulossa?

Kiikka, lykkyä tykö =) Jospa se tuhruilu ei meinaa mitään. Toivotaan niin :hug:
 
Retuli! Uskaltaudun onnittelemaan!




Oi, miksi tämä ei voi olla heti selvä nakki! No, ootellaan maanantaihin ja täällä on nyt peukut ja varpaat pystyssä puolestasi! Toivottavasti ei ole km. Tuolla pömppis-pinossa nimimerkki Kurreliinin arvo oli 42 eilen pp14 ja tekstien perusteella mun mielestä ei saanut mitään selviä ohjeita klinikalta. Pinolaisten tsemppaamana jatkaa vielä lugeja ja menee jonain päivänä kontrollitestiin. Monet katsoivat, että numerot olisivat viitearvojen sisällä ja itsekin löysin tällaisen listan:

HCG:n määrä mIU/ml

Aika hedelmöityksestä....Aika viimeisistä kuukautisista

1 viikko.........................3 viikkoa.......................0-5
2 viikkoa.......................4 viikkoa.......................3-426
3 viikkoa.......................5 viikkoa.......................18-7340
4 viikkoa ......................6 viikkoa.......................1080-56500
5-6 viikkoa....................7-8 viikkoa....................7650-229000
6-9 viikkoa....................8-11 viikkoa..................25700-288000
8-11 viikkoa..................10-13 viikkoa................13000-253000
17-24 viikkoa.................2. kolmannes................4060-65400
>25 viikkoa....................3. kolmannes...............3640-117000

Nyt toivotaan, toivotaan oikein kovasti!!!! :heart:
 
Pinon ulkopuolisena poikkean kommentoimaan, kun Sorayakin jo hieman tilanteestani mainitsi. :p Mulla siis pp14 hcg 42, joka omasta mielestäni on tosi alhainen, mutta sinulla retuli pp13 lukemaksi toi yli 40 on mielestä ihan normaali jopa. Sillä jos lukemat tosta tuplaantuvat suunnilleen vuorokaudessa, niin ihan hyvältä vaikuttaa. Sain klinikaltamme siirron yhteydessä etukäteen viitearvot pp15 testille, ja silloin vaihteluväli olisi 120-580. Mun oma lukema vaan pp14 ei oikeen tohon riitä...

Meillä klinikka on valitettavasti kiinni (muutto ja kesätauko), mutta laitoin sinne silti sähköpostia, jos hoitaja ehtisi jotain vastaamaan tilanteesta. Mitään ohjeita en ole vielä saanut, joten jatkan nyt lugeja ja zumenoneja entiseen malliin ja varmaan maanantaina sitten meen uuteen verikokeeseen. Olishan se aika kiva saada jonkun asiantuntijankin arvio tästä tilanteesta. Kun noilla lääkkeillähän tätä voi varmaan jonkin aikaa pitkittää, vaikkei hcg nousisikaan ja tilanne olisi siinä mielessä selvä.

Tsemppiä kovasti! :flower:
 
Mäkin pinon ulkopuolisena täällä komppailen...

Retuli & Kurre : Ensinnäkin hellästi lähetän onnitteluja joka tapauksessa sillä nyt te olette molemmat raskaana - hcg:tä kun ei muuten veressä ole. Nyt vaan "rauhallisesti" sitten seurataan, miten tässä jännitysnäytelmässä käy. Todellakin suosittelen, että keskitytte nyt siihen onnellisempaan todennäköisyyteen ja itseenne, siihen että olis niin hyvä olla kuin mahdollista.

Jotenkin tuntuu muuten järjen ja sydämenvastaiselta, että se ois nyt sitten yhdestä tai kahdesta päivästä kiinni (siis se, että yhden päivän heitto teidän arvojen mittauspäivissä voisi merkitä toiselle hyvää ja toiselle huonoa - en oikein suostu vielä uskomaan...) mutta ei kai tässä auta kuin odottaa ja siihen asti olla positiivisella mielellä.

Ihan pakko kysyä, onko teillä "oireita"? Kun hcg:tä nyt kuitenkin todistettavasti on!!!!

Halauksin ja suurensuurin tsempityksin teille ja koko pinon jäljelläoleville piinailijoille!

Stella
 
Stellaseni, kiitos tsempeistä! =) Pakkohan tässä nyt vaan on odotella ja katsoa kuinka käy. Kyselit "oireista".... niin... pystyisitkö tarkentamaan, että mitä oireilla tarkoitetaan? ;) On meinaan sen verran vaikea sanoa, mikä on todellista ja minkä kuvittelee ja mikä johtuu mistäkin lääkkeestä. Tissit aristaa pikkasen sivuilta (kovasti paineltaessa) ja nännit arat, lisäksi sellasia menkkamaisia kipuja välillä mahassa. That´s about it.
 
Lämmin kiitos tsemppaajille =)

Stella mulla on ollu parina-kolmena iltana lievää päänsärkyilyä. Sitten tuota ruskeaa tuhruvuotoa jo kolmatta päivää. Tänään ollu pikkasen huimausta tai jotain sen tyyppistä. Ja nyt on sitten myös aamusta asti särkeny alavatsaa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja ihan niin kuin Kurre kirjoitti, ei voi tietää, että onko nämä nyt niitä oikeita oireita :p

Mutta mennään nyt viikonlopun yli, ja tiistai aamuna sitten kuullaan tuomio. Jos sitä nyt kuitenkin edes tämän viikonlopun olisi raskaana.
 
Ei ollut ensimmäisellä kerralla näin voimakkaita tuntemuksia..rinnat oli vain kovin herkät mutta ei muuta,nyt tosiaan ihan erilainen olo,meillä käynti oli keskiviikkona,pistelyä ollut vasta 5pv,kerto että hyvältä näytti,n.16-20 10mm kokoisia "kavereita"kaikki saman kokoisia,ensimmäisellä hoidolla oli "kaverit"ero kokoisia..odotan tosiaankin et maanantaina kun on uä niin tulos on hyvä :D
Onneksi työpaikallani ymmärretään tilanteeni,kuinkas muilla?
Oikein mukavaa v-loppua kaikille :heart:
 
Onnea orkullekin! (siis kurreliinille ;) )
Retuli: mullakin oli tota alavatsan juilimista sillon pp14-16, eli niinku menkka-aikaan. Se voi olla ihan hyväkin merkki. Jos sulla vaan on mahis, ni ota rauhallisesti ja huilaa. Mä menin aina selälleni makaamaan ja laitoin tyynyn hautomaan kohdunseutua (siis niinku lämmintä). En mä silti tiedä, oliko siitä apua, mut ei ainakaan haittaakaan, kun saa luvalla pötköttää...

Hirveesti tsemppejä teen oloihin!
 
Kamilla :hug: voimia :hug:

Retuli kyllähän sä tuon taulukon mukaan raskaana olet!
Toivon että kaikki menee hyvin, peukkuja! ONNEA!
Mulla tuo hCG oli 100, 14vrk punktion jälkeen (pp11 )

Toivottavasti Merikeijulla on toimenpide mennyt
hyvin, kivutta ja hyvä saalis tuloksena!

Viiville kovasti voimia ja lepäile nyt tarpeeksi.
Hienoa kun työpaikalla asia ymmärretään.
Itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla niin ei ole
tarvinut työpaikalla asiasta kertoa.

Kiikka saitko jo tulokset? Toivottavasti hyviä uutisia
tuhrusta huolimatta.

Finttu joko sulla on ultra varattuna? Nyt sitten jännätään että
tuleeko teille ne kaksoset! :heart:

 
Omaa napaa nopsasti:Eli tulos on negatiivinen,tein testin itse kun en millään saanut hoitajaa kiinni päivän aikana :'( Nyt onkin sitten hyvä syy kumota pari tai vähän useampikin viinilasillinen tänä iltana sillä ollaan työporukalla menossa Viinijuhlille...

Retuli,varovasti onnittelen,toivottavasti tulos siitä vahvistuu :)

Terkuin Kiikka :'(
 
Kiikka suuren suuri :hug: :'(

Kiitos Finttu tsempeistä ja onnitteluista. :) Ajattelin tulla vielä kertomaan, mitä klinikalta mulle ohjeistettiin, jos siitä vaikka olisi jollekin muullekin apua. Mulla pp14 hcg 42, ja se on kuulemma vaan päivän jäljessä (viitearvot pp14 on 68-400) ja en siis saa lopettaa lugeja enkä zumenoneja. Kontrolliverikokeeseen viikon päästä, ja silloin pitäisi olla hcg 1400-6200. Ja kuulemma mun arvo voi silloin olla edelleenkin hieman jäljessä, mutta sekin sitten kait ok jossain tapauksissa. Toisilla vaan nousee hitaammin, mutta pitää silti nousta tasaisesti. En mä oikeen tiiä mitä tästä ajatella, jotenkin vaan itsestä tuntuu, että liian pienet arvot on vaan liian pieniä... No katsellaan ens viikkoon, jollei vuoto ala sitä ennen.

Kesäistä viikonloppua kaikille! :flower:
 
Elikkäs täällä kotona silmät ristissä köllin. Pirun väsynyt oon ollu, muuten ei pahoja kipuja. Sain kyllä sen verran hyvät lääkecocktailit et silmissä sumeni, kuitenkin taas kerran muistan kaiken koko toimenpiteen kulusta. Kolmisen kertaa taisin saada lisää kipulääkettä. :D Ihanaa... :D Ei ruvennut tällä kertaa munasarjat vuotamaan, mikä sit myös helpottaa tätä oloa. Lisäks lääkäri imi nestettä vatsaontelosta pois, mikä myös kuulemma parantaa toipumista..


Saldo oli 29 munarakkulaa, joista 14:sta sisällä oli munasolu. Eli puolet paremmin ku viimeks. Laatu munasoluilla oli luokkaa 1-2 eli tosi hyvää kans. Nyt vaan toivotaan et ne miehen supersiittiöt hedelmöittäis mahd. monta mun ei niin supermunista :kieh: Onkohan niillä kovinkin romanttista siellä maljalla just nyt...?

Huomenna biologi ilmottelee sit hedelmöittymistlannetta, ja sunnuntaina jakautumistilannetta. Maanantaina yhden maissa sit siirtoon...Piinailu siis jatkuu vielä kolmisen päivää, niin ja tietty sit vielä parisen viikkoa, mut mennään nyt taas yks etappi kerrallaan :)

Kiikka :snotty: Oon niin pahoillani
Retuli :kieh: Teit sit Kurret ;) Nyt vaan toivotaan teidän molempien lukemien suuren suurta nousua :hug:
 
Kiikka olen todella pahoillani :hug: Elämä on kyllä joskus todella epäreilua...

Mukavan saaliin kyllä olet saanut aikaiseksi Merikeiju. Onnea matkaan! Varmasti on oikein hedelmälliset lemmenjuhlat siellä maljalla alkanu :heart:

Kurreliini, tuo oli kyllä lohduttavaa tietoa, että joillakin se arvo voi nousta hitaammin. Eikös myös alkiot voi kiinnittyä eri aikoihin...? Silloinhan niissä voi olla paljonkin eroja. (tai niin ainakin yritän itselleni tolkuttaa). Oikein paljon onnea sinullekin matkaan! Mulle muuten hoitaja sanoi, että lugejen käyttö jatkuu aina ensimmäiseen ultraan saakka.

Ja pitihän se ostaa kotiin parit raskaustestit, ja elämäni ensimmäinen plussa tikkuun ilmestyi :) Ei ole niin vahva kuin kontrolliviiva, mutta selkeä viiva kuitenkin. Olo on kyllä epätodellinen, enkä kyllä uskalla sen kummemmin vielä tuuletella.
 
retuli, samoin hurjasti tsemppiä myös sinne! :wave: Mä en osaa yhtään ajatella olevani raskaana, vaan todella jalat maassa ja pelko pöksyissä mennään ens viikon lopulle. Ja niin kauan kuin vuotoa ei tule, niin asiat vielä jotenkin hyvin. Mulla lääkkeet (luget ja zumenonit) siis ohjeistuksen mukaan jatkuis ekaan ultraan normiannoksella ja sen jälkeen normaalissa raskaudessa aletaan pikkuhiljaa vähentämään. Jotenkin vaan ton verikokeen jälkeen ajattelin, ettei toivoa juurikaan ole ja siksi halusin kysyä klinikalta, että jätetäänkö lääkkeet jo nyt pois. Ja ei ehkä ollenkaan huono idea varata kotiin pari testiä ja tehdä omaa seurantaa. ;)

Aurinkoista viikonloppua! B)
Heikosti positiivinen Kurre
 
:'( Kiikalle ja Kamillalle lohdutusta ja voimia :heart: Negan testaaminen on ihan kauheeta ja siinä hetkessä tuntuu siltä, et koko elämä on sinua vastaan ja koskaan et voi onnistua ja saada toivomaasi raskautta... Mutta kun on itkut itketty ja pohja mutia myöten asiaa surrut, niin kummasti jostain taas saa voimaa ja uskoa omiinkin onnistumis mahdollisuuksiinsa. Ei siis vielä luovuteta, ei suostuta siihen, haluan uskoa että me pettyneetkin vielä saamme mahdollisuutemme ja pääsemme nauttimaan raskautumisesta ja pienestä nyytistä käsivarsillamme, Tämän ajatuksen siivittämänä jaksan vielä jatkaa yrittämistä. Tämä tie on kuljettava nyt ja kaikkensa yrittäneenä ja antaneena voin vasta luovuttaa...Joten lähetän teille kaikille jaksamista ja optimistista mieltä tämän raskaan tien kulkemiseen :heart:
Toivoo rakkaudella puoli-enkeli
 
Soraya, suuren suuret onnittelurutistukset plussasta!!!!! :flower: :heart: :D Ihana juttu! =) Oliko testatessa yhtään jännitystä ilmassa? ;) Kun valittelit tossa viikolla sitä rauhallisuutta ja ei-tunnu-miltään -fiilistä....
 

Yhteistyössä