Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon kertonut kahdelle ystävälle. Oon heille aina kertonut ja on kiva kun on joku, jonka Kaa asiasta puhua miehen lisäksi. Mun äitille oon välillä kertonut jo alussa, välillä vasta nt ultran jälkeen. Asiaa vaikeuttaa se, että on meidän luotto lastenvahti etenkin ultria ajatellen jos haluaa et mies tulee kans
Lapsille halutaan kertoa vasta nt ultran jälkeen kun tiedetään et kaikki hyvin - ne ei pystyisi salaisuutta pitämään, enkä halua puoli tuttujen tietävän jos meneekin kesken tms..


Mutta siis mitä ihmettä, meidän prismassa ei ollut viikkonäytöllisiä digejä
Me otettiin meidän isojen kanssa riski, kun kolmosta odotettiin, ja kerrottiin heille jo rv 8,mutta sanottiin, että on salaisuus, eikä saa kertoa kenellekään. Eivätkä he kertoneet 🥰 iha yllätyttiin 😂 olivat silloin siis 5 ja 7.
 
Mä oon kertonut muutamille ystäville jotka tiesikin meidän haaveesta ja yrittämisestä. Vanhemmille kerrotaan joskus vähän myöhemmin, tosin eilen sovittiin illallisesta ens viikolla mun vanhemmilla ja epäilen että arvaavat kun yleensä on viiniä siellä juotu 🙈

Edelleen kyllä tosi epätodellinen olo, itse pelkäsin ennakkoon lapsettomuutta ja olin henkisesti varautunut että menee pitkään mutta plussa tulikin nopeasti, jo toisella yrityskierrolla, sitä ennen oli yksi kierto missä oli pienet mahikset. Ja tietty voi tässä käydä vielä miten vaan mutta huojentunut olo kun tietää että voi raskautua 😊
 
Mites muuten meinaatteko hankkia kaksosrattaita? Mä oon ihan kahen vaiheilla, et hankkiakko vai ei. Toisaalta oon miettinyt bugaboon vaunuja, ku niistä saa tehtyä joko kahdelle tai sit vaan yhdelle lapselle.
Meillä on cybexin gazellet, tällä hetkellä käytössä pääasiassa vain nuoremmalla, mutta pidemmille matkoille saa molemmille istuimet helposti. Kesäkuisen synnyttyä saa vanhin (silloin n.3,5v) tyytyä seisomalautaan jos ei joskus jaksakaan kävellä itse 😄
 
Mites muuten meinaatteko hankkia kaksosrattaita? Mä oon ihan kahen vaiheilla, et hankkiakko vai ei. Toisaalta oon miettinyt bugaboon vaunuja, ku niistä saa tehtyä joko kahdelle tai sit vaan yhdelle lapselle.
Oon miettinyt kans bugaboita. Juurikin tuon muunneltavuuden takia 😊 Esikoinen kuitenkin täyttää vasta 2 ensi kesänä nii eiköhän rattaat oo hyvä. Asutaan pk-seudulla ja ei oo autoa nii myös turvallisempi mennä vaikka julkisella ku on vaunut ja helpottaa pidempiä matkoja tms. Kauppareissuja 😊 toisaalta harmi oon tykännyt meidän britax smile3 vaunuista ihan sikana.
 
Mä oon kans pyöritellyt tuplia mielessäni, mutta ainakaan uutena en rupea ostamaan. Jos käytettynä löytyy hyvät kohtuuhintaan, niin sitten juu. Meille ikäeroksi tulee näillä näkymin 1 v 11 kk. Jos ei rahaa tarviis miettiä, ni ehdottomasti ostaisin.

Edit. Me asutaan siis omakotitalossa ja meillä on kaksi autoa, joten pärjätään ulkoilut ja pakolliset liikkumiset hyvin niin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Mulla ei oo mitään käsitystä mistään kärryistä, bugikset, bugaboot ja muut sanat kuulostaa keksityltä kieleltä 🤪 Silloin viimeksi kun vaunuja tarvisin niin sai Brioja, Emmaljungia ja ehkä joku kolmas saksalainen merkki saattoi olla 🙈
Mutta mä en kyllä mitään hankintojakaan aio tehdä ennen vikaa kolmannesta muutenkaan, kaverilta saan jotain mutta kattelen sitten vasta loppuvaiheessa niitä juttuja muuten.
 
Onko teillä minkälaisia oireita? Mulla on pääasiassa olo ihan normaali, jos en raskautta tietäis, en kyllä osais epäillä. Mut lieviä oireita oon kyllä huomannu. Hajuaisti on herkempi ja palelee. Makea ei maistu ja väsyttää. Välillä on rinnoissa semmoista kihelmöintiä ja pieniä vihlomisia vatsassa.

Mä teen varmaan huomenna vielä vikan testin pois kaapista kuleksimasta 😊
 
Mullaki on yllättävän normaali olo. Viime viikolla oli kylmä ja väsy mut ne meni jo pois. Satunnaisesti ehkä tunnin ajan ollut etova olo, mut ei edes joka päivä. No tänään ollut sellaista tosi vetistä valkovuotoa. Ehkä se 😊 ja jäätävä turvotus on. Mut jos en tietäisi nii en välttämättä oireista arvaisi. Ainostaan tuo etovaolo on sellai jota ei yleensä muulloin oo mut tuo on ollu nii lyhyitä hetkiä et en tiedä osaisiko sitä ihmetellä.
 
Mulla on kans muuten valkovuoto runsaampaa. Mä odotan et milloin turvotus alkaa, aiemmissa raskauksissa on ollu aika kova turvotus jo hyvissä ajoin, ja varsinainen vauvamasukin sen verran ajoissa, et ennen ekaa ultraa on joutunu jo piilottelemaan
 
Mulla tuli eilen tosi vetistä valkovuotoa ja illalla oli tosi etova ja turvonnut olo. Tänään joskus 16 aikaan alko tulla rusehtavaa vuotoa, mut näkyy vaan pyyhkiessä, sit on etova olo ja mahaa jomottaa. Saa nyt nähä et mitä tapahtuu nyt ku tota vuotoa alko tuleen et meneekö kesken vai onko vaan jotain muuta vuotoa. No onneks huomenna pääsee töihin ni saa ajatukset muualle.
 
Mulla tuli eilen tosi vetistä valkovuotoa ja illalla oli tosi etova ja turvonnut olo. Tänään joskus 16 aikaan alko tulla rusehtavaa vuotoa, mut näkyy vaan pyyhkiessä, sit on etova olo ja mahaa jomottaa. Saa nyt nähä et mitä tapahtuu nyt ku tota vuotoa alko tuleen et meneekö kesken vai onko vaan jotain muuta vuotoa. No onneks huomenna pääsee töihin ni saa ajatukset muualle.
Toivotaan et on ihan vaaratonta. Mulla oli melko pitkään vuotoa (ja edelleen n. Kerran päivässä näkyy vähän vaaleanpunaista valkovuodon seassa) ja silti oletan kaiken olevan ihan hyvin et aina onneks vuoto ei kerro mistään huonosta.😊
 
Oireista, reilu viikko sitten oli pieni flunssa ja viime viikolla myös aivastelin. Sit on iltasin palellut ja tuntunut että naama helottaa. Makeanhimo on hävinnyt kokonaan, joka mulle on todella kummallista. 😁 Ja menkkamaisia kipuja on ollut vaihtelevasti ja välillä ehkä pienen pientä etomista, tai lähinnä tuntuu että joutuu nieleskelemään. Tissit ei oo yhtään kipeät, mitä oon ihmitellyt, oon jotenkin kuvitellut että se on lähes aina oireena 😅

Mä sain kehitettyä testaamisesta jo stressin, eilisestä ei oo vahvistunu viiva mutta toissapäivästä on. Ja tiedän että ei välttämättä vahvistu joka päivä mutta minkäs tekee kun miettii ja panikoi liikaa 🙈 ja kaikissa testeissä on kyllä ihan selkeä viiva eikä mitään haamuja. Sovittiin miehen kanssa että lopettaisin testaamisen ja olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Eipä tässä kai voi edes odottaa mitään "turvallista oloa" kun voi käydä mitä vaan milloin vaan, pitää jotenkin keksiä keinoja sietää sitä epävarmuutta, ei oo kyllä helppoa mulle 😖
 
Toivotaan et on ihan vaaratonta. Mulla oli melko pitkään vuotoa (ja edelleen n. Kerran päivässä näkyy vähän vaaleanpunaista valkovuodon seassa) ja silti oletan kaiken olevan ihan hyvin et aina onneks vuoto ei kerro mistään huonosta.

Täytyy toivoa🥰

Mä kans vannotin itselleni etten enää testaa, mutta silti aamulla löysin kaupasta itseni niitä testejä ostamassa. Hyvä kaks viivaa tuli toki ei vielä tasapaksut. Mulla on nyt 4+2 menossa et tosi alussa.

Mulla ei myöskään ole rinnat yhtään kipeet vaikka esikoisesta tuli melkein heti ku plussas. Myös tota menkkamaista jomotusta on ollut ja se on ehkä mut vähän pelästyttänyt, koska esikoisen aikana ei muistaakseni ollut semmosta. Yritän mennä kans tolla samalla ajatuksella, että tässä ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan ja yritän olla tekemättä testejä. 3 kaapista vielä löytyy ja ajattelin ne vklp tai ensi viikolla sitten tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rilja ja Tiukuna
Mulla tuli eilen tosi vetistä valkovuotoa ja illalla oli tosi etova ja turvonnut olo. Tänään joskus 16 aikaan alko tulla rusehtavaa vuotoa, mut näkyy vaan pyyhkiessä, sit on etova olo ja mahaa jomottaa. Saa nyt nähä et mitä tapahtuu nyt ku tota vuotoa alko tuleen et meneekö kesken vai onko vaan jotain muuta vuotoa. No onneks huomenna pääsee töihin ni saa ajatukset muualle.
Mulla kans tänään tuli yhtäkkiä kostea olo ja olin vuotanu vähän verta. Pari tuntia ennen sitä oli lievää menkkamaista kipua myös. Vuoto vaikuttaa laantuneen vaikka vähän tulee pyyhkiessä paperiin hentoa. Nyt taas sitä kipua, tai ennemmin lievää puristusta.
Tiedänhän mä että voi olla vaaratonta ja kaikki ok mutta mun taustalla vaikea jaksaa uskoa hyvään nyt. Katsotaan. Reilu viikko ultraan mutta eipä sinne aiemminkaan kannata mennä.
 
Mulla kans tänään tuli yhtäkkiä kostea olo ja olin vuotanu vähän verta. Pari tuntia ennen sitä oli lievää menkkamaista kipua myös. Vuoto vaikuttaa laantuneen vaikka vähän tulee pyyhkiessä paperiin hentoa. Nyt taas sitä kipua, tai ennemmin lievää puristusta.
Tiedänhän mä että voi olla vaaratonta ja kaikki ok mutta mun taustalla vaikea jaksaa uskoa hyvään nyt. Katsotaan. Reilu viikko ultraan mutta eipä sinne aiemminkaan kannata mennä.
Toivotaan parasta että on ihan vaaratonta vaan ja kaikki olisi ultrassa hyvin 🙏
 
Jatkoa vielä oireisiin, mihin mun hyvä nukkuminen on hävinnyt jo nyt heti?? En oo ikinä kärsinyt unettomuudesta ihan muutamaa yötä lukuunottamatta mutta tällä viikolla oon joka yö herännyt vessaan ja jonain öinä valvonut tunteja 😧 enkä mielestäni päivällä käy normaalia useammin pissalla mut nyt oon herännyt jo 1-3h nukkumaanmenon jälkeen 🤔 ja nenä on kyllä tukossa aamuisin herätessä mutta eipä siitäkään tiedä onko raskauteen vai syksyyn liittyvää..
 
Täällä todella sekavin fiiliksiin plussasin eilen. Meillä ennestään kolme lasta, eikä ollut enää neljäs suunnitelmissa. Yhdessäkään raskaudessa ei ole ollut kiinnittymisvuotoa, mutta nyt luulin sunnuntaina menkkojen alkaneen ja varustauduin sen mukaan vain huomatakseni aamulla, että ehei.. tein testin eilen illalla ja haamu siihen tuli. Paniikki. En kertonut vielä puolisolleni ja tein uuden testin aamulla eikä se jättänyt mitään enää arvailujen varaan. Tässä sitä nyt ollaan 😳
 
Moikka!

Liityn jo varovasti seuraan, eilen päätin hetken mielijohteesta tehdä testin ja sehän olikin sit positiivinen, mutta ei vielä kovin vahva, kun kuukautistenkin pitäis alkaa vasta perjantaina.. :) Tänään testi näytti aavistuksen tummemmalle, mutta en vielä täysillä uskalla kuitenkaan toivoa.. Mulla on pari kemiallista raskautta ollut, niin oli toi kuitenkin vahvempi kuin mitä niissä näkynyt.

Mä oon 32-vuotias ja mies pari vuotta nuorempi. Entuudestaan mulla on joulukuussa 10 täyttävä esikoinen ja nykyisen miehen kanssa yksi yhteinen, elokuussa -20 syntynyt uhmakas taapero 😄 Vajaa 3v tulis siis ikäeroa tähän kesäkuiseen, jos vaan pysyy matkassa mukana ❤

Oireita ei vielä ihan hirveesti oo. Dpo 4 tunsin erikoista vatsakipua, mut tuskin nyt niin aikaisin on kiinnittynyt. Lisäksi mua on palellut ja nälän tullessa meinaa hieman etoa. Rinnat on kans ollut tosi kipeät ja alavatsalla tuntuu sellanen turvonnut olo, mikä mulla aiemmissakin raskauksissa on heti alussa ollut.

Olitte tuplarattaista puhunut. Mä en oikein tiedä, että vieläkö tossa vaiheessa melkein 3v ikäerolla kannattaa sellasisiin satsata? Tällä hetkellä taaperolle rattaat on vielä ihan ehdottomat, muuten hän kävelee just sinne minne itse haluaa, mutta toki kesäkuuhun mennessä ehtii paljon muuttua.. 🤔

Neuvolaan ajattelin ottaa yhteyttä maanantaina, kunhan kuukautiset varmasti pysyy poissa. Ja sit varataan myös yksityiselle aikaa varhaisultraan, en malta odottaa ekaan ultraan asti julkisella.

Laskettu aika on 16.6., saas nähdä vietänkö oman syntymäpäiväni synnärillä sit, kun ne on 20.6. 😄
 
Täällä aamulla taas paperiin tuli hiukan rusehtavan punaista vuotoa. Olo muuten ihan ok. Vähän tossa hetki sitten mietin, että tuleeko oksennus (ei sit onneks tullutkaan😂) Vielä tulee ihan vähän rusehtavaa vuotoa, mutta en sitä jaksa ressata.

Toivottavasti kaikkein muiden vuotelut nyt olis aivan vaaratonta🙏

Vaikka aluksi mietin, et varhaisultrassa en käy niin nyt oon päättänyt tän vuodon vuoksi sinne mennä. Saa sitten mielenrauhan, että onko kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä