Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joko löytyy kesäkuiseksi plussanneita? 😍 Täällä eilen CB herkkään digiin plussa, ja tänään aamulla Pregcheckin liuskaankin vihdoin selvä viiva. Kierto on varhaisen km peruilta iso kysymysmerkki ja ovis on plussista päätellen ajoittunut vähän myöhempään, kuin mitä normaalikierron perusteella odotin. Varovainen aavistus kuitenkin on, että la osuu aivan kesäkuun alkuun, ehkä 1. tai 2. päivälle 🥰
 
Himotestaaja vauhdissa…

Maanantain testi ei vielä yksinään riittävästi vakuuttanut, joten PC:n liuskoilla on seurattu vielä viivan vahvistumista. Ja hienostihan se on vahvistunut.🥰

Tänään tein periaatepäätöksen, että loput testit jäävät kauppaan ja ryhdyn nauttimaan matkasta, luottaen siihen, että kaikki menee hyvin.

Dpo laskettu oletetusta ovulaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pc:llä jonkinlainen plussa dpo12, eilen vielä täysin nega. Taustalla kaksi keskeytynyttä keskenmenoa n.rv 8, eka vuosi sitten 10/21, todettiin nt-ultrassa vasta ja toinen 5/22, todettiin 9+. Molemmista ehdittiin nähdä sykkeet kahdesti kunnes enää ei ollutkaan. Lisäksi kemiallisia ollut ehkä neljäkin tässä välillä, mulla on limakalvossa vikaa.

Varovaisen toiveikkaana siis nyt, kemialliset olen saanut kiinni cb:llä joka on herkkä, nyt en sitä edes käyttänyt vaan pelkästään pc:tä, siihen en ole haamun haamua saanut paitsi noissa kahdessa oikeassa raskaudessa. Muutaman päivän seuraan viivan vahvistumista, katsotaan nyt miten käy tällä kertaa.
 
Tänään pc:llä jonkinlainen plussa dpo12, eilen vielä täysin nega. Taustalla kaksi keskeytynyttä keskenmenoa n.rv 8, eka vuosi sitten 10/21, todettiin nt-ultrassa vasta ja toinen 5/22, todettiin 9+. Molemmista ehdittiin nähdä sykkeet kahdesti kunnes enää ei ollutkaan. Lisäksi kemiallisia ollut ehkä neljäkin tässä välillä, mulla on limakalvossa vikaa.

Varovaisen toiveikkaana siis nyt, kemialliset olen saanut kiinni cb:llä joka on herkkä, nyt en sitä edes käyttänyt vaan pelkästään pc:tä, siihen en ole haamun haamua saanut paitsi noissa kahdessa oikeassa raskaudessa. Muutaman päivän seuraan viivan vahvistumista, katsotaan nyt miten käy tällä kertaa.
Jospa onni vihdoin kääntyisi. Paljon tsemppiä ja niitä tarrasukkia. 🤗
 
Moi! Mä voisin tulla tuolta haaveketjusta tänne puolelle kirjoittamaan. Sunnuntaina sain plussan testiin ja siitä se on vahvistunut hitaasti 🤩 mulla on kolme edellistä syntynyt hyvissä ajoin ennen laskettua niin vähän luulen että ei kesäkuuhun asti selvitä 🙊toivottavasti saadaan tänne pian lisää porukkaa!

Lunni_ // 7.6. // 5.lapsi
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: jekkis87 ja topis
Meinaatteko käydä varhaisultrassa? 😊 mä haluisin kovasti mutta täällä ei kunnallinen tarjoa ja yksityisellä aika kallista.. olis vaan niin ihana tietää että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydän lyö 😍 nt-ultraan on niiin pitkä aikq
 
Meinaatteko käydä varhaisultrassa? mä haluisin kovasti mutta täällä ei kunnallinen tarjoa ja yksityisellä aika kallista.. olis vaan niin ihana tietää että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydän lyö nt-ultraan on niiin pitkä aikq
Jep, olen varannut ultran yksityiseltä 7. raskausviikolle. Ei enää pitkä aika! 😊Halutaan kertoa uutiset lapsillekin mahdollisimman pian, joten siksi ultra.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87 ja Lunni_
vierailija
Jep, olen varannut ultran yksityiseltä 7. raskausviikolle. Ei enää pitkä aika! Halutaan kertoa uutiset lapsillekin mahdollisimman pian, joten siksi ultra.
Minkä ihmeen takia kertoa lapsille vielä alkuvaiheessa? Ei lasten tarvitse tietää vasta kuin riskiviikkojen jälkeen. Ihan turhaa surua tulee heille, jos meneekin kesken jo alussa. Vanhemmillekin helpompaa, kun ei tarvitse ikävää asiaa alkaa lapsille kertomaan ja selittämään. Ehtivät kyllä kuulla, kun raskaus on varmemmilla viikoilla.

T. Jalat maassa oleva 6 lapsen äiti
 
  • Vau!
Reactions: jekkis87 ja topis
vierailija
Minkä ihmeen takia kertoa lapsille vielä alkuvaiheessa? Ei lasten tarvitse tietää vasta kuin riskiviikkojen jälkeen. Ihan turhaa surua tulee heille, jos meneekin kesken jo alussa. Vanhemmillekin helpompaa, kun ei tarvitse ikävää asiaa alkaa lapsille kertomaan ja selittämään. Ehtivät kyllä kuulla, kun raskaus on varmemmilla viikoilla.

T. Jalat maassa oleva 6 lapsen äiti
😲
 
Joo noni kiva täytynee vähän itsekin katsella noita.. minkä ikäisiä vanhempia lapsia?
9-, 7- ja 2-vuotiaat 🥰

Minkä ihmeen takia kertoa lapsille vielä alkuvaiheessa? Ei lasten tarvitse tietää vasta kuin riskiviikkojen jälkeen. Ihan turhaa surua tulee heille, jos meneekin kesken jo alussa. Vanhemmillekin helpompaa, kun ei tarvitse ikävää asiaa alkaa lapsille kertomaan ja selittämään. Ehtivät kyllä kuulla, kun raskaus on varmemmilla viikoilla.

T. Jalat maassa oleva 6 lapsen äiti
Onneksi tämäkin asia on ihan jokaisen itsensä päätettävissä. Me eletään niin ilot, kuin surutkin yhdessä läpi meidän ”joukkueena”, yhdessä perheen kanssa ja kerrotaan asioista siinä mitassa, mikä kenenkin ikätasolle on sopivaa. Lähden mieluummin liikkeelle siitä, että saamme neljännen lapsen kesällä syliimme ja murehdin vasta, kun sille on aihetta. Kiitos kuitenkin näkemyksestäsi, toimii varmasti teille. Jos murhe tulee kylään, voimme avoimesti kertoa, mistä suru johtuu ja näyttää, että ajan kanssa isokin suru helpottaa.
 
vierailija
Lapselle pitääkin olla avoin ja kertoa paljon asioita, mutta kyllä jokainen vastuuntuntoinen Aikuinen ymmärtää sen, että lapsille ei kerrota raskaudesta vielä kriittisillä viikoilla.
 
  • Haha
Reactions: jekkis87
Tänään eilistä tummempi testiviiva, kyllä tässä jotain on tuolla tapahtumassa mutta ei nyt iloita vielä. Joulukuussa jos vielä on matkassa niin ehkä sitten. Testailen vielä muutamana aamuna.

Mä olen menossa varhaisultraan, pääsen julkiselle noiden aiempien keskenmenojen ja nyt tässä raskaudessa olevan tukilääkityksen vuoksi. Soittelen huomenna polille siitä tarkemmin, käskivät olemaan yhdeydessä heti plussasta.

Muutamalle ystävälle joiden kanssa on yritysaikanakin asiat jaettu olen kertonut, oma äiti arvasi viimeksikin jo viikolla 6, katsotaan miten tällä kertaa. Tyttärelle kerron myös varmaan aika pian, hän on jo lähes aikuinen ja tietää myös aiemmista menetyksistä. Muille kerrotaan vasta jos nt-ultrassa kaikki hyvin. Töissä joudun kertomaan muutamalle aika pian, 8 viikon tienoilla koska en sitten enää kaikkiin työtehtäviin pysty osallistumaan. Mutta esimiehelläkin tiedossa meidän yritys ja epäonni.
 
  • Tykkää
Reactions: topis ja pehmistä
Mä voisin kans varovaisesti tulla mukaan. Mä oon 26v toista lasta odottava pääkaupunkiseudulla. Meidän lapsi on Inseminaatioalkuinen. Ollaan naispari. Tämä olisi meille toinen kesäkuinen. Esikoinen on kesäkuinen -21. Laskettuaika on inssistä laskettuna 2.6.

Tässä on ainakin omassa mielessä ollut pieni jännitysnäytelmä, kun plussa tuli esikoisen verrattuna hieman myöhemmin (joku 2-3päivää), joten pelkäsin heti kemiallista (mulla oli sellainen viime kierrossa). Lisäksi mulla on ollut pientä vuotelua , nii oon halunnut odottaa muutaman päivän ja testin ennen ku oon uskaltanut ajatella et olisin raskaana.

Mennään varmaan varhaisultraan. Täytyy tänään soitella klinikalle. En sinnekään oo uskaltanut soittaa viel tulosta.

Muilla ollut mitään oireita jo? Mulla on kauhea kylmä, väsyttää paljon ja satunnaisesti iskee sellai pieni etova olo. Viime raskaudessa oksensin jostain 6+ viikolta puoleen väliin päivittäin ja sen jälkeenkin viikoittain, et sitä vähän pelkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunni_ ja topis
Meinaatteko käydä varhaisultrassa? mä haluisin kovasti mutta täällä ei kunnallinen tarjoa ja yksityisellä aika kallista.. olis vaan niin ihana tietää että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja sydän lyö nt-ultraan on niiin pitkä aikq
Olen varannut varhaisultran arviolta noin rv8+0. Olen käynyt aiemmissakin raskauksissa. :)

Ennen lapsia on takana yksi keskeytynyt keskenmeno joten siksi vähän myöhemmäksi ultra, kun ensimmäisessä raskaudessa näkyi syke 6+3 mutta rv 10 todettiin raskauden keskeytyneen muutama päivä ensimmäisen ultran jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunni_
Mä voisin kans varovaisesti tulla mukaan. Mä oon 26v toista lasta odottava pääkaupunkiseudulla. Meidän lapsi on Inseminaatioalkuinen. Ollaan naispari. Tämä olisi meille toinen kesäkuinen. Esikoinen on kesäkuinen -21. Laskettuaika on inssistä laskettuna 2.6.

Tässä on ainakin omassa mielessä ollut pieni jännitysnäytelmä, kun plussa tuli esikoisen verrattuna hieman myöhemmin (joku 2-3päivää), joten pelkäsin heti kemiallista (mulla oli sellainen viime kierrossa). Lisäksi mulla on ollut pientä vuotelua , nii oon halunnut odottaa muutaman päivän ja testin ennen ku oon uskaltanut ajatella et olisin raskaana.

Mennään varmaan varhaisultraan. Täytyy tänään soitella klinikalle. En sinnekään oo uskaltanut soittaa viel tulosta.

Muilla ollut mitään oireita jo? Mulla on kauhea kylmä, väsyttää paljon ja satunnaisesti iskee sellai pieni etova olo. Viime raskaudessa oksensin jostain 6+ viikolta puoleen väliin päivittäin ja sen jälkeenkin viikoittain, et sitä vähän pelkään.
Mua paleltaa hirmuisesti! Siitä keksinkin testin tehdä, kun tarkkaa tietoa kierrosta ei ole. Aikaisemmissa raskauksissa oireinani on ollut palelu ja myöhemmin lamaannuttava väsymys🥱
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87

Yhteistyössä