Kesäkuiset 2022

Noi sisätutkimukset saattaa provosoida supistuksia ja joskus käynnistää synnytyksenkin, jos aika on kypsä sille Tsemppiä sinnekin
Kiitos. Niin siinä näytti käyvän.
Mulla oli silloin paikat sormelle auki, mutta kanavaa hyvin jäljellä. Olis mielenkiintoista tietää mikä tilanne nyt on. No, seuraava kontrolli kesäkuussa. Saas nähdä päästäänkö sinne asti.
 
vierailija
En mö tiedä millä mun pahoinvointi lievenee, muksu potkii mahassa seitsemännellä kuulla ja liäksi oksettaa, vielä ,kun politiikkakin on aivan perselleen Suomessa ei tiedä kuinka paha synnytysmasennus iskee.

Poliittinen riitaisuus voi johtaa myös Suomessa joukkovainoamsieen sitten soiudetaan ja huovataan kutne vihreät.
Sunnuntailisät pois ja seuraavan päivän uutinen, että sunnuntailisät jäävät. Soutaa ja huopaa. Näin Vihreät paljastuivat populisteiksi. No todellisuudesshan Rupla kelpaa vihreille ja Maria Ohisalollekin siinä määrin, että ei kannata heitättää itseään ullos hallituksesta vaan pysyä siellä hinnalla millä hyvänsä.
Ruplan tulo loppuisi, jos Vasemmisto ei pääse tavoitteisiinsa puolustuksellisesti strategisten pisteidien vierestä, niiden myyminen Oligarkeillehan on hyvä pisnes vihervasemistolle.
No Suomeen pyritään saamaan aikaan levottomuuksia, että Natojäsenyys hakemus kaatuisi ja sen jälkeen alkaa vääränlainen ja Suomalaisten kannalta ilkeä Ruplarynnäkkö telaketjujen päällä kohti Suomea aivan finanssilaitosta myöten kostoksi natojäsenyyden hakemisesta.
 
Varmaan jännää, kun tietää etukäteen, koska vauva tulee 😍 Mitkä sun viikot on sektiopäivänä? Toivon mukaan pysytte terveenä 🙏🏻 Ja kyllä tuntuu vaikeelta miettiä muuta kuin vauvaa & synnytystä…
No on kieltämättä outoa ja jännää tietää päivä etukäteen, ja siksi varmaan myös päivät matelee 😊 Sektio on sovittu rv 37+6. Toivon että vauva on silloin riittävän valmis syntymään ja että kaikki menisi muutenkin hyvin nyt sinne asti ja toki sen jälkeenkin, ja samaa toivon tietysti meille kaikille ❤

Mietittävänä mulla olisi vielä yksi asia; nimittäin strelisaatio sektion yhteydessä. Lääkäri suositteli mulle sitä, sillä terveysriskien vuoksi enempää raskauksia ei suositella. Toki 3 lasta on muutenkin meille jo unelmien täyttymys ja sellainen määrä mihin ollaan tyytyväisiä ja onnellisia. Ikää mulla on 37 ja miehellä 41, saatiin pojat reilusti parinkympin puolella, joten iänkin puolesta tuntuu että tämä vauva kun vielä syliin saadaan, niin on hyvä ja ollaan täysin tyytyväisiä ja onnellisia 🙏🏻❤. Lisäksi hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle, ei edes kierukka, joten senkin puolesta olisi hyvä vaihtoehto. Mutta silti! Veivaan ja veivaan asiaa enkä osaa päättää! En tiedä miksi se ajatus ei kuitenkaan tunnu täysin hyvältä vaikka järkisyyt puoltaakin. Jotenkin niin lopullista. No, vielä ehtii miettiä, sektioaamuna pitää olla lappu allekirjoitettu jos sterilisaatioon päädyn. Mut nyt ihan fifty-fifty fiilis, en tiedä mitä tekis 😐
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lueskella kaikkien kuulumisisia ja jotenkin uskomatonta että me ollaan jo tässä pisteessä että ihan kohta alkaa todenteolla vauvoja tupsahdella maailmaan.😍 Mulla tulossa ke neuvolalääkäri ja odotan kyllä sitä että saa kuulla onko paikat lainkaan kypsyneet. On ollu semmosia epämukavia supistuksia nyt päivittäin, mut ei kyllä säännöllisesti. Mulla iski vähä pieni paniikki tänään siitä, kun olis vielä tekemistä vaikka kuinka. Ei toki mitään semmosta, mitä ei voisi vauvan syntymän jälkeenkin tehdä. Mut toivon silti että vielä ainakin sen 2-3vkoa pysyttelee tiiviisti tuolla masussa, jotta saan vielä aikaa henkisesti valmistautua elämänmuutokseen.😁

@Pampula3 Ei nuo helppoja päätöksiä ole vaikka miten olis just järkisyyt puoltamassa. Minun vinkki on, että jos ei tunnu oikealta nii älä tee sitä. Onnistuu se myöhemminkin tarvittaessa. Ja miehellehän vasektomia olisi muutenkin aika tosi helppo juttu tehä, en toki tiedä ootteko siitä puhunukin jo. Mut tsemppiä pohdintoihin!

Ja tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin! Vielä kun hetki jaksetaan, niin odotus palkitaan!❤ Voidaanko sit kertoilla vielä synnytystarinat tänne, siinä määrin ja sillä tarkkuudella mikä kenellekin luontevalta tuntuu? Rakastan lukea muiden synnytyskokemuksia.🥰
 
Kiitos. Niin siinä näytti käyvän.
Mulla oli silloin paikat sormelle auki, mutta kanavaa hyvin jäljellä. Olis mielenkiintoista tietää mikä tilanne nyt on. No, seuraava kontrolli kesäkuussa. Saas nähdä päästäänkö sinne asti.
Oliko teillä eka lapsi tulossa? Mä olin kuopuksesta jo rv32 kahdelle sormelle auki, mutta niin vaan neiti saapui ”vasta” rv39+0 käynnistyksen avulla 🙈😄 Uudelleensynnyttäjälle tää on tosin eri asia - jos tää on teille eka niin helpottaa kyllä synnytystä, jos on jo paikat vähän auenneet jo nyt 🙏🏻
 
vierailija
No on kieltämättä outoa ja jännää tietää päivä etukäteen, ja siksi varmaan myös päivät matelee Sektio on sovittu rv 37+6. Toivon että vauva on silloin riittävän valmis syntymään ja että kaikki menisi muutenkin hyvin nyt sinne asti ja toki sen jälkeenkin, ja samaa toivon tietysti meille kaikille

Mietittävänä mulla olisi vielä yksi asia; nimittäin strelisaatio sektion yhteydessä. Lääkäri suositteli mulle sitä, sillä terveysriskien vuoksi enempää raskauksia ei suositella. Toki 3 lasta on muutenkin meille jo unelmien täyttymys ja sellainen määrä mihin ollaan tyytyväisiä ja onnellisia. Ikää mulla on 37 ja miehellä 41, saatiin pojat reilusti parinkympin puolella, joten iänkin puolesta tuntuu että tämä vauva kun vielä syliin saadaan, niin on hyvä ja ollaan täysin tyytyväisiä ja onnellisia . Lisäksi hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle, ei edes kierukka, joten senkin puolesta olisi hyvä vaihtoehto. Mutta silti! Veivaan ja veivaan asiaa enkä osaa päättää! En tiedä miksi se ajatus ei kuitenkaan tunnu täysin hyvältä vaikka järkisyyt puoltaakin. Jotenkin niin lopullista. No, vielä ehtii miettiä, sektioaamuna pitää olla lappu allekirjoitettu jos sterilisaatioon päädyn. Mut nyt ihan fifty-fifty fiilis, en tiedä mitä tekis
Jos mietityttää niin älä teetä, ehtii sen myöhemminkin jos siihen päädyt!
 
  • Tykkää
Reactions: Pampula3
Täällä saatiin ainakin hetki lisäaikaa kypsyä massussa. Ultrassa virtaukset paremmalla mallilla kuin viikko sitten, joten ei ainakaan vielä päädytty käynnistelemään. Loppuviikosta uutta käyntiä. Tänään 37+0. Vauva on kiinnittynyt, kohdunkaula vielä täysimittainen, kohdunsuu sormelle auki. Supistellut on viime viikkoina enenevässä määrin. Kalvoja vähän pyöriteltiin, josko se lisäisi mahdollisuuksia luonnolliseen käynnistymiseen. Mutta nähtäväksi jää, käynnistyykö itsekseen, vai pitääkö käynnistellä, virtauksia ja sykekäyrää nyt seuraillaan tiiviisti.
 
Oliko teillä eka lapsi tulossa? Mä olin kuopuksesta jo rv32 kahdelle sormelle auki, mutta niin vaan neiti saapui ”vasta” rv39+0 käynnistyksen avulla Uudelleensynnyttäjälle tää on tosin eri asia - jos tää on teille eka niin helpottaa kyllä synnytystä, jos on jo paikat vähän auenneet jo nyt
Ahaa, että eipä se sitten paljoa merkkaa. Toinen on tulossa. Sellainen menkkamainen jomotus koko ajan nyt päällä.
 
Eilen illalla jo mietin, että voisko tämä synnytys oikeasti käynnistyä. Kalvojen käsittelyn jälkeen supisteli koko päivän 15-30min välein, kohtuu napakkoja, muttei kuitenkaan erityisen kivuliaita supistuksia, mutta illalla puoli seiskan aikaan niitä alkoi tulla 3-7min välein ja sitä jatkui neljä tuntia. Sitten ajattelin laittaa nukkumaan, että saanko nukuttua niiden läpi. No, hyvin nukuin ja yön aikana supistukset taas vähentyneet ja lieventyneet, ja niitä tulee muutama tunnissa. Tänään myös rusehtavaa limaista vuotoa. Eipä siis käynnistynyt vielä, mutta kai tämä jotain valmistelee. 🤷🏾‍♀️
 
Täällä tais irrota limatulppa tänään.
Eilen illalla jo mietin, että voisko tämä synnytys oikeasti käynnistyä. Kalvojen käsittelyn jälkeen supisteli koko päivän 15-30min välein, kohtuu napakkoja, muttei kuitenkaan erityisen kivuliaita supistuksia, mutta illalla puoli seiskan aikaan niitä alkoi tulla 3-7min välein ja sitä jatkui neljä tuntia. Sitten ajattelin laittaa nukkumaan, että saanko nukuttua niiden läpi. No, hyvin nukuin ja yön aikana supistukset taas vähentyneet ja lieventyneet, ja niitä tulee muutama tunnissa. Tänään myös rusehtavaa limaista vuotoa. Eipä siis käynnistynyt vielä, mutta kai tämä jotain valmistelee.
Selvästi jotain yrittää tapahtua 😍.
Täällä tais tänään lähtä limatulppa. Ei vielä sen kummempaa kuitenkaan.
 
Onpas jännät hetket nyt monella Mulla lähti kakkosen kohdalla synnytys käyntiin aika pian limatulpan irtoamisen jälkeen ja hän syntyi seuraavana päivänä. Varmaan kohta on jo vauva sylissä @KK86 Kuin myös @Matkallamamaksi Kuinka paljon viikkoja sulla nyt onkaan @KK86 , sori kun ei muista.
En meinaa itsekäön muistaa. 🤣 Rv 37+5 näyttää sovelluksen mukaan nyt olevan.
Saas nähdä miten tässä käy ja kuinka pian. 😱🥵
 
On tää loppu aika kyllä aika kärsimätöntä odotusta. 🤣 Kolotukset vaan kasvaa ja toivois että tulis jo! ❤❤ Toissayönä täällä kans supistukset kesto melkein 4 tuntia säännöllisinä, mutta ei kuitenkaan ollut niin kipeitä että olisin synnärille lähtenyt. Meinasin kyllä mutta sitten nukahdin.. 🙈 Mulla nyt viikkoja 37+3 ja esikoinen syntyi 37+5. Eli ihan sais vaikka jo tullakin. Selkä on nyt kipeytynyt tosi paljon ja tänään koirien kanssa lenkillä oli kyllä tosi suuria kipuja koko alakropassa. Mulla menossa kolmas raskaus ja limatulppaa en oo ikinä nähnytkään... Että ehkä se on irronnut vasta synnytyksissä?!

Tsemppiä kaikille loppuodotuksiin! ❤
 
@Zabadabaduu Joo se limatulppa voi hyvin irrota sillai pikkuhiljaa ettei sitä just huomaa edes tai sitte vasta synnytyksen aikana. Mulla se ei edes ollu mitenkään semmonen kiinteä "tulppa", vaan tuli semmosena verisenä hyytymänä mikä pelästytti ihan hulluna. Tapahtui siis päivää ennen synnytystä mut silloin jo säännöllisesti supisteli kipeästi.

Täytyy sanoa että nyt kyllä odotan itekin entistä kovemmin, että pieni syntyisi jo pian. Epäilen, että mulla on korona taas vaikka testi vielä neg. Kurkku kipeä, yskittää ja jalkoja särkee. En nyt toki toivo synnyttäväni sairaana, mut vaikka ens viikon viikonloppuna vois.😁
 
Jännittäviä aikoja täällä eleillään monien kanssa, on jo useammilla paljon oireita synnytystä ennakoimassa. Mulla kalvot hieman napsuneet, ja painontunne alamahalla lisääntynyt erityisesti rasituksessa ja kumarrellessa. Pikkuinen jaksaa ahkerasti liikuskella vielä vaikka tila alkaa olla jo ahdas. Sellainen olo, että synnytys ei tule vielä lähiaikoina käynnistymään kun vointi sen verran hyvä. Tänään meneillään 37+3
 
Minä en tunnista supistuksia! Välillä on tosi kovaa menkkamaista kipua alavatsa/ristiselkä, aaltoillen tulee ja menee ja kestää ehkä 30sek-1.5min kerrallaan, etenkin aktiivisemman päivän jälkeen. Mutten kyllä huomaa vatsan kovettumista. Hemmetin kipeää kyllä tekee. Ehkä 2 viikkoa tällaista iltaisin/öisin, muttei kuitenkaan joka päivä. 🤔 kyllä saisi pian tulla pihalle jo, nyt 36+5 ja en todellakaan jaksaisi enää kuukautta. 😖 painoakin ihan just +20kg vaikka miten fiksusti syönyt ja liikkunut - sekin ahdistaa.

Alkuviikolla oli lääkäri. Ei yltänyt sormet tutkia kohdunkaulaa... sentään vauva kuulemma laskeutunut synnytyskanavaan, mikä yllätti, koska tuntuu hengailevan ihan ylhäällä. Tosin, lyhyt selkä minulla. 😄
 
vierailija
Musta taas tuntuu, että supistuksia ei enää ole. Voi olla pari päivää taukoakin. Ja paikat ei kypsyy, kun ei supistele. Vauva kuitenkin liikkuu paljon ja tuntuu haluavan jo ulos. Alhaalle aiheuttaa välillä kunnon jomotuksen, kun tuuppii kohdunsuuta tms. Kohdunkaulaa 2cm
Viikot 39 ja koko 4kg. Odottavan aika on pitkä.
Tuli myös huonoja uutisia painoarviokäynnillä, mutta lääkäri sano ettei kannata miettiä/murehtia. Erikoistunut lääkäri tsekkaa vielä ensi viikolla ja huolen aihe voi olla jo kadonnut/olematon.
 
Täällä myös edelleen yhtenä kappaleena. Tyksin ultrassa kaikki pienellä hyvin. Sf-mitan nousuun ei löytynyt mitään ihmeellistä syytä ja painoarvioksi saatiin 3,4kg eli ihan normaalikokoinen vauva ❤ kohdunkaulaa oli edelleen jäljellä ja sisäsuu täysin kiinni. Ulkosuu 2 sormelle auki. Pieniä tuntemuksia päivittäin. Eilen aika tymäkästikkin supisteli 2h, mutta loppupäivästä ei mitään. Täällä saatu myös pukama kiusaksi ja todella kipeät polvet. Istumaan meno ja nousu nostaa kyllä ärräpäät huulille o_O. Oltaisiin myös ihan valmiita vastaanottamaan pieni perheeseen. Tänään rv 39+2
 
Minä en tunnista supistuksia! Välillä on tosi kovaa menkkamaista kipua alavatsa/ristiselkä, aaltoillen tulee ja menee ja kestää ehkä 30sek-1.5min kerrallaan, etenkin aktiivisemman päivän jälkeen. Mutten kyllä huomaa vatsan kovettumista. Hemmetin kipeää kyllä tekee. Ehkä 2 viikkoa tällaista iltaisin/öisin, muttei kuitenkaan joka päivä. kyllä saisi pian tulla pihalle jo, nyt 36+5 ja en todellakaan jaksaisi enää kuukautta. painoakin ihan just +20kg vaikka miten fiksusti syönyt ja liikkunut - sekin ahdistaa.

Alkuviikolla oli lääkäri. Ei yltänyt sormet tutkia kohdunkaulaa... sentään vauva kuulemma laskeutunut synnytyskanavaan, mikä yllätti, koska tuntuu hengailevan ihan ylhäällä. Tosin, lyhyt selkä minulla.
Minusta kuulostaa kyllä ihan supisteluilta nuo!
 
  • Tykkää
Reactions: Nml1

Yhteistyössä