Kesäkuiset 2022

Meillä on ergobabyn omni 360, mikä on hyvä mutta hintava enkä tiiä miten paljon käytettynä niitä liikkuu. On myös trikoinen kantoliina, mutta sitä en jotenkin tullu käyttäneeksi paljoa. Toivottavasti olis vauva joka viihtyy repussa. Helpottais kovasti kotitöiden tekemistä.😌

Täällä ollaan nyt äitiyslomalla, huomenna vaihtuu 35+0. Pitää oikein keskittyä nauttimaan näistä viimeisistä hetkistä nyt.❤
 
Tsemppiä, @Matkallamamaksi ! Onneksi viikot ovat kuitenkin noinkin hyvät.

Meille syntyi pari päivää sitten viikoilla 36+1 ihana tyttö. Pientä tukea on tarvinnut alkuun, mutta nyt kaikki on molemmilla hyvin. Toinen käynnistetty synnytys oli myös onnekseni korjaava kokemus ja synnytys supistuksista ponnistusvaiheeseen oli kaikkinensa oikeastaan aika upeaa.

Toivottavasti kaikilla menee hyvin synnytykset ja pääsette vähän paremmille viikoille :)🍓
 
Tsemppiä @Matkallamamaksi ❤ Hyvä että huomattiin, ja toivottavasti pian päästään käynnistelemään. Varmasti on raskasta kun on huoli päällä koko ajan, mutta onneksi tiiviisti seurataan. Kohta saat varmasti pienen jo syliin.

Paljon onnea tytöstä @Bluebelle ❣💕💗

Meillä oli eilen polin aika ja sektio sovittiin rv 37+6, eli kesäkuun alkupuolella. Mulla on nyt ollut supisteluita jotka käyrällekin hyvin piirtyivät (ei kivuliaita, vain tosi epämukavia) ja välillä vihlontaa/pientä kipuilua sektioarven kohdalla. Siksi tuon pidemmälle ei voi odottaa, mutta kuitenkin muutama viikko olisi vielä hyvä pienen kasvaa masussa, painoarvio nyt n. 2,5 kg. Mullakin koko ajan pieni huoli että kestääkö kohtu leikkauspäivään asti kun tuota kipua on koko ajan vaihtelevasti. Neuvolan seurannalla mennään nää viimeiset pari viikkoa, mutta käskettiin lähtemään herkästi polille näytille, jos kipu vähäänkään kovenee ja kun meillä tuota ajomatkaakin sairaalaan on. Sen verran hyvät viikot kuitenkin että jos kivut yltyvät, leikataan aiemmin. Toki pienen vuoksi olisi hyvä jos tosiaan sinne parin viikon päähän päästäisiin. Täytyy koittaa ottaa rauhassa ja tuntemuksia tulee kyllä nyt tarkkailtua hyvinkin tarkkaan, voi olla että tulee pitkät pari viikkoa.

Kiitos kaikille myös niistä reppu vastauksista, jään etsimään sopivaa käytettyä tai sitten ostan repun vasta sitten, jos näyttää että voisi olla käyttöä.
 
Viimeksi muokattu:
@Matkallamamaksi Tsemppiä!❤ Komppaan muita; hyvä että asia huomattiin ja sitä nyt seurataan. Onneksi istukka ei kertaheitolla lakkaa toimimasta, niin voidaan sitte puuttua heti kun näyttää siltä että vauvalle parempi olla kohdun tällä puolella.

@Bluebelle Niin paljon onnea!❤ Ihanaa että synnytys oli kokemuksena noin positiivinen. Nautihan vauvakuplasta!😍

@Charrypie - 86 Ihanan pitkällä oot jo, teidän beibi voi syntyä minä hetkenä hyvänsä!😍

@Pampula3 Varmasti kyllä niin kuumottavia hetkiä elät, kun niitä kipuja ja supistuksiakin jo on. Tsemppiä kovasti! Aika ihanaa että sektiopäivä on jo tiedossa. Toivottavasti vauva saisi vielä tovin kasvaa masun turvassa.❤

Täällä nyt 35+3, se tuntuu jotenkin tosi vähältä verrattuna teihin joiden vauvat on jo täysiaikaisia.😁 Mut hurjaa se kyllä on että vauvaa voi alkaa odotella saapuvaksi jo ihan parin viikon päästä. Ihana olla äitiyslomalla ja nyt vaan nautiskella alkavasta kesästä.😎
 
@Bluebelle paljon onnea! Ihanaa että hän on jo täällä ja kaikki hyvin!

Täällä huomenna 36 täynnä, eilen lääkärillä selvisi ettei tämä poika ole tulossa vielä hetkeen, kaikki kiinni ja kohdunkaulaa yli 3cm. Oli sentään oikein päin siellä kohdussa. Toki vielä aikaista sanoa tässä vaiheessa mutta epäilen että juhannuskin vietetään vielä vatsan kanssa.
Paljon tsemppiä kaikille joilla nyt lähestyy synnytys! Ja taidetaan nauttia jo kaikki äitiyslomasta ihana etuoikeus 😊
 
@Zabadabaduu Mulla on ollut nyt parin viikon välein seurannat äitiyspolilla raskausdiabeteksen ja vauvan pienikasvuisuuden takia, niin ultratessa ne virtaukset katsotaan joka kerta.

@Bluebelle Kiitos! Onneksi tosiaan ollaan jo näillä viikoilla. Ja valtavasti onnea pienestä tytöstä. ❤ Kiva kuulla, että kohdallasi käynnistetty synnytys oli kuitenkin korjaava kokemus. Siitä saa toivoa, että jospa se voisi olla sitä itsellenikin, vaikka niin toivoin tällä kertaa välttäväni käynnistyksen.

@Charrypie - 86 @Pampula3 @hanba Kiitos tsempeistä, toivotaan että kaikki menee hyvin. ❤
 
@Bluebelle onnea💐💕

@Pampula3 ja @Matkallamamaksi tsemppiä tilanteisiinne! Onneksi on hyvät seurannat olemassa.

Huomenna itsellä 37+0. Piti ihan sovelluksesta tarkistaa, kun tuntuu, etten pysy mukana ajan kulumisessa. Mulla on ihan sellainen tunne, että tässä saa vielä monta viikkoa odottaa pientä saapuvaksi. Jotenkin isoon mahaan on nyt tottunut, että ihan haikeudella mietin, kun sitä ei kohta enää olekaan. Tää on hyvin todennäköisesti viimeinen raskaus, joten siksikin meinaa välillä haikeus iskeä.
 
Tsemppiä, @Matkallamamaksi ! Onneksi viikot ovat kuitenkin noinkin hyvät.

Meille syntyi pari päivää sitten viikoilla 36+1 ihana tyttö. Pientä tukea on tarvinnut alkuun, mutta nyt kaikki on molemmilla hyvin. Toinen käynnistetty synnytys oli myös onnekseni korjaava kokemus ja synnytys supistuksista ponnistusvaiheeseen oli kaikkinensa oikeastaan aika upeaa.

Toivottavasti kaikilla menee hyvin synnytykset ja pääsette vähän paremmille viikoille
Ihania uutisia täällä, paljon onnea! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Bluebelle
Meillä oli tällä viikolla yksi yö jo sairaalaan lähtö lähellä, kun supistukset tuli kovina ja säännöllisinä jo muutaman minuutin välein melkeen tunnin ajan 🙈 Sitten ne lähtikin harvenemaan ja tilanne rauhottu pariksi päiväksi. Nyt taas viime aamyöstä ja aamusta on supistellu enemmän, mutta epäsäännöllisesti 😬
Onpa jännää!😍 Paljon sulla on nyt viikot?😊
 
Meillä oli tällä viikolla yksi yö jo sairaalaan lähtö lähellä, kun supistukset tuli kovina ja säännöllisinä jo muutaman minuutin välein melkeen tunnin ajan Sitten ne lähtikin harvenemaan ja tilanne rauhottu pariksi päiväksi. Nyt taas viime aamyöstä ja aamusta on supistellu enemmän, mutta epäsäännöllisesti
Täällä myös viime yönä 3:15 heräsin suht koviin supisteluihin, mitkä hehku lonkkiin asti. Kesti pari tuntia ja hälveni. Illalla vauva oli tosi levoton ja mylläsi mahassa tosi paljon. En tiedä liittyykö toisiinsa. Lääkäri ei neuvolassa maininnut mitään, onko vauva kiinnittynyt tai edes laskeutunut, mietin olisko voinut olla siihen liittyvääkin. Tai sitten paikat siellä kypsyttelee. Niin jännää! ❤
 
Täällä myös viime yönä 3:15 heräsin suht koviin supisteluihin, mitkä hehku lonkkiin asti. Kesti pari tuntia ja hälveni. Illalla vauva oli tosi levoton ja mylläsi mahassa tosi paljon. En tiedä liittyykö toisiinsa. Lääkäri ei neuvolassa maininnut mitään, onko vauva kiinnittynyt tai edes laskeutunut, mietin olisko voinut olla siihen liittyvääkin. Tai sitten paikat siellä kypsyttelee. Niin jännää!
Tosi jännää 😍 Sulla on hyvät viikotkin, eli saahan se sieltä jo tupsahtaakin! 🙏🏻

Tää tyyppi oli reilu viikko sitten laskeutunut vähän (ja siksi painaa varmaan kaikkia paikkoja entistä enemmän), muttei vielä kiinnittynyt. Mutta meidän kuopus laskeutu ja kiinnitty vasta pari tuntia ennen syntymäänsä synnytyssalissa eli en odota sitä tältäkään 🙈😄 Pitää vaan tilata ambulanssi, jos menee vedet eikä tiedä, onko vauva kiinnittynyt!
 
Täällä on viikonloppuna ollut ajoittain kovaakin polttelua ja supistelua. Tänään vatsa laskeutui rytinällä ja rinnoista nousee maitoa. Alkaa olemaan jännät paikat
Rv 38+2
Oi, joi, kun alkaa olla jännää sulla😍
Mulla oli perjantaina äippäpolikontrolli ja tekivät myös sisätutkimuksen. Siitä lähtien ollu jomottelua alakerrassa ja pari kipeämpää supistusta tullu. Taitaa synnytys lähestyä itse kullakin 😱🥵. Mä en oo ihan vielä valmis 🤫🤣 rv 37+3
Nautitaanhan ihanista keleistä 😎
 
Viimeksi muokattu:
Oi, joi, kun alkaa olla jännää sulla
Mulla oli perjantaina äippäpolikontrolli ja tekivät myös sisätutkimuksen. Siitä lähtien ollu jomottelua alakerrassa ja pari kipeämpää supistusta tullu. Taitaa synnytys lähestyä itse kullakin . Mä en oo ihan vielä valmis rv 37+3
Nautitaanhan ihanista keleistä
Noi sisätutkimukset saattaa provosoida supistuksia ja joskus käynnistää synnytyksenkin, jos aika on kypsä sille 🙈 Tsemppiä sinnekin 😍
 
Täälläkin tullu taas koko viikonlopun kipeitä supistuksia ja paineen tunne on jäätävä. Eilen illasta kellotin jo supistuksia, mutta ne lopahti juuri, kun sain apin otettua esiin ja käyttöön 😂 Ja yhdessä kasassa ollaan vielä (tänään rv 36+5) - mikä on ihan hyvä, koska meidän lapsenvahti on sairaana 🙈❤ On meillä onneksi hyvä tukiverkosto ja löytyy back-up. Nukuin eilen kolmet päiväunet ja mietin, että koska se energinen vaihe ennen synnytystä alkaa… 🤭
 
Täälläkin tullu taas koko viikonlopun kipeitä supistuksia ja paineen tunne on jäätävä. Eilen illasta kellotin jo supistuksia, mutta ne lopahti juuri, kun sain apin otettua esiin ja käyttöön Ja yhdessä kasassa ollaan vielä (tänään rv 36+5) - mikä on ihan hyvä, koska meidän lapsenvahti on sairaana On meillä onneksi hyvä tukiverkosto ja löytyy back-up. Nukuin eilen kolmet päiväunet ja mietin, että koska se energinen vaihe ennen synnytystä alkaa…
Mikä appi sulla käytössä? Pitäisi varmaan itelleenkin ladata valmiiksi :)
 
Tsemppiä kaikille ❤ Monella synnytys varmaan lähenee, jänniä aikoja elellään. Mä oon kanssa aivan loppu, mitään ei jaksaisi tehdä mut aika matelee jos vaan sohvalla istuskelee. Ulkonakin tuntuu jo tukalan kuumalta nää +15c kelit, kesä on ihan kiva mut oon ehkä hieman enemmän kuitenkin talvi-ihminen, varsinkin tän ison mahan kanssa 😅 No ainakaan ei ole liukasta ja luonto on todella kaunis ja vehreä nyt, joten nautitaan 😍

Tänään herätessä tajusin et meidän vauva syntyy ensi viikolla 🥰, jos sovittuun päivään päästään ja tuntuu että päästään, kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä viime viikon tarkastuksessa ja paikat kiinni, joten tuskin synnytys lähtee käynnistymään ennen. Mutta siis ensi viikon loppupuolelle pitää odotella, ja pitkiä ovat nyt päivät. Mä oisin jo täysin valmis synnyttämään, nukun jo todella levottomasti ja synnytys ja vauva pyörii mielessä koko ajan. Toisaalta vauvalle jokainen päivä kohdussa on tässä kohtaa vielä hyvä, että ehtisi kasvaa lähemmäksi kolmikiloista ennen syntymää. Lisäksi meidän pojat on joko tulleet flunssaan tai sitten on vain todella pahat allergiaoireet. Vatsatautia oli lapsilla myös just toissaviikolla, joten toivotaan ettei enää tässä sairastuta 🙏🏻
 
Tsemppiä kaikille Monella synnytys varmaan lähenee, jänniä aikoja elellään. Mä oon kanssa aivan loppu, mitään ei jaksaisi tehdä mut aika matelee jos vaan sohvalla istuskelee. Ulkonakin tuntuu jo tukalan kuumalta nää +15c kelit, kesä on ihan kiva mut oon ehkä hieman enemmän kuitenkin talvi-ihminen, varsinkin tän ison mahan kanssa No ainakaan ei ole liukasta ja luonto on todella kaunis ja vehreä nyt, joten nautitaan

Tänään herätessä tajusin et meidän vauva syntyy ensi viikolla , jos sovittuun päivään päästään ja tuntuu että päästään, kohdunkaulaakin oli vielä jäljellä viime viikon tarkastuksessa ja paikat kiinni, joten tuskin synnytys lähtee käynnistymään ennen. Mutta siis ensi viikon loppupuolelle pitää odotella, ja pitkiä ovat nyt päivät. Mä oisin jo täysin valmis synnyttämään, nukun jo todella levottomasti ja synnytys ja vauva pyörii mielessä koko ajan. Toisaalta vauvalle jokainen päivä kohdussa on tässä kohtaa vielä hyvä, että ehtisi kasvaa lähemmäksi kolmikiloista ennen syntymää. Lisäksi meidän pojat on joko tulleet flunssaan tai sitten on vain todella pahat allergiaoireet. Vatsatautia oli lapsilla myös just toissaviikolla, joten toivotaan ettei enää tässä sairastuta
Varmaan jännää, kun tietää etukäteen, koska vauva tulee 😍 Mitkä sun viikot on sektiopäivänä? Toivon mukaan pysytte terveenä 🙏🏻 Ja kyllä tuntuu vaikeelta miettiä muuta kuin vauvaa & synnytystä…
 

Yhteistyössä