Onpa mielenkiintoisia keskusteluita täällä. Koronarokotus raskaana ollessa myös kovasti minuakin mietityttää, toisaalta taas pelko jos saa taudin ja siitä mahdollisesti seuraavat komplikaatiot. Sain toisen koronarokotteen juuri ennen raskautumista. Kolmas siis ottamatta, mutta vielä ei ole ihan tuota 4 kk aikaa edes mennyt että olisin voinut kolmannen ottaa, mutta jokin siinä nyt raskaana ollessa pelottaa, vaikka influenssarokotteenkin otin. Toivon nyt, että 2 rokotetta suojaisi vielä, ja näillä näkymin otan kolmannen rokotteen sitten viimeisellä raskauskolmanneksella tai sitten jossain kohtaa rakenneultran jälkeen. Jos suositeltava väli on 4-6 kk toisesta rokotteesta, niin menee ihan hyvin tuohon vielä, jos otan vaikka maaliskuussa.
Olen etätyössä ja pystyn todella hyvin välttämään kontakteja, mutta nyt sain lähipiiristä altistumisen ja olen tällä hetkellä karanteenissa kahdeksatta päivää. Kuitenkin olemme kaikki perheessä oireettomia ja kotitestit negatiivisia. Puhelimessa sanottiin kun jäljityksestä soitettiin, että kaikille koronan saaneille raskaana oleville aloitetaan nykyään automaattisesti tuo verenohennuslääkitys mistä joku täällä myös joku mainitsi. Lääkettä pitää kuulemma käyttää koko raskausaika ja vielä 6 vk synnytyksen jälkeen, sillä veritulppariski raskaanaolevilla on kuulemma koronan johdosta niin suuri ja vielä useita kuukausia tartunnan jälkeen. Tällä pystytään ilmeisesti ehkäisemään raskaana olevien koronan saaneiden sairaalahoitoa. Tämä oli itselleni täysin uusi tieto, mistään en ole tästä lääkityksestä lukenut. Onkohan tämä nyt ihan uusi juttu? No, toistaiseksi näyttää siltä ettei koronaa nyt saatu.
Täällä vatsa on pyöristynyt jo paljon ja varasin viikon päähän ajan pomon kalenterista ja aion kertoa raskaudesta. Kiloja mulle on tullut jo varmaan n. 5-6, aiemmissa raskauksissa tullut yhteensä 12, mutta lähteneet imetyksellä todella nopeasti, niin että kun imetys on loppunut, olen ollut alle sen painon mitä oli ennen raskauksia ja hieman alipainon puolella. Saa nähdä miten nyt ikäkin vaikuttaa, ei ehkä lähde kilot enää yhtä vaivattomasti, mutta en osaa nyt stressiä tästä kantaa. Mutta kehot ja geenit on meillä kaikilla erilaiset, annetaan aikaa palautumiseen, sitten kun sen aika on
Sorruin muuten ostamaan netin alennusmyynnistä muutamia ihania vauvanvaatteita, vaikka piti ostaa ekat vasta rakenneultran jäljeen