Kesäkuiset 2022

Mulla vointi heikkeni eilen, ja hakeuduin akuuttivastaanotolle. Jouduin päivystyksen kautta osastohoitoon. Raju kuivumistila. Nyt muutama päivä osastohoidossa nesteytyksessä. Oksentelu meni niin hankalaksi, että mikään ei pysynyt sisällä. Ketoaineet oli 4+. Kanyyliä ei meinattu saada laitettua kun niim kuiva olin. Nyt reilusti nesteitä tiputeltu ja huomiseen asti tiputellaan ja seuraillaan vointia. Vointi jo tähän mennessä kohentunut paljon. Ultrattiinkin alakautta, pikkuinen elossa ja aktiivinen, vastasi viikkoja. Ensi viikon torstaina, 9.12 nt-ultra. Sitten 4.2.22 rakenneultra.
En oo vielä huomannut että olisi tullut mahaa näkyviin. Eikä yhtään haittaa. 🤭
 
Mulla vointi heikkeni eilen, ja hakeuduin akuuttivastaanotolle. Jouduin päivystyksen kautta osastohoitoon. Raju kuivumistila. Nyt muutama päivä osastohoidossa nesteytyksessä. Oksentelu meni niin hankalaksi, että mikään ei pysynyt sisällä. Ketoaineet oli 4+. Kanyyliä ei meinattu saada laitettua kun niim kuiva olin. Nyt reilusti nesteitä tiputeltu ja huomiseen asti tiputellaan ja seuraillaan vointia. Ultrattiinkin alakautta, pikkuinen elossa ja aktiivinen, vastasi viikkoja. Ensi viikon torstaina, 9.12 nt-ultra. Sitten 4.2.22 rakenneultra.
En oo vielä huomannut että olisi tullut mahaa näkyviin. Eikä yhtään haittaa 🤭
Ompa hurjan kuuloista! Onneksi kaikki siellä hyvin!
 
Täällä kyllä pientä mahaa/turvotusta on havaittavissa... Aikaisimmissa raskauksissa maha on näkynyt 20 vkolla, että toivottavasti tästä nyt ei tuu ihan jättimäistä... ☺ Ja liikkeitäkään en oo kyllä vielä tuntenut.. Tosin mulla on ollut aina istukka tuossa edessä niin sillon ilmeisesti liikkeet tuntuu vähän huonommin ja niin on ainakin mun kohdalla ollut. Vähän jopa ärsyttää että itse tunnen ne vasta n. 19 viikolla... 🤦🏻‍♀️
 
Mistä ootte ostanut hyvät ulkoiluhousut raskausaikana ? Siis semmoset mielellään et ohuemmat kuin toppahousut. Itellä ollu käytössä Revolution Racet mut alkaa jo vähän kiristää ne
Mulla käytössä juurikin vaan toppahousut, kun täällä pohjoisessa ei kyllä talvella paljon muunlaisia ulkohousuja tarvita.😁 Mutta mulla siis on niissä henkselit, ja ne pelastaa nii ei tarvi saadakaan nappia ja vetskaria kiinni ja pysyvät hyvin jalassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi ja Riinis_
Mistä ootte ostanut hyvät ulkoiluhousut raskausaikana ? Siis semmoset mielellään et ohuemmat kuin toppahousut. Itellä ollu käytössä Revolution Racet mut alkaa jo vähän kiristää ne :D
Mä myös äskön lenkillä tajusin, et ompa tukalaa, kun vyötärön kohdalta kiristää ja jos esim. Hanska putoaa, ni sitä onki hiton vaikee nostaa, kun takkikin kiristää :D
 
Mulla käytössä juurikin vaan toppahousut, kun täällä pohjoisessa ei kyllä talvella paljon muunlaisia ulkohousuja tarvita. Mutta mulla siis on niissä henkselit, ja ne pelastaa nii ei tarvi saadakaan nappia ja vetskaria kiinni ja pysyvät hyvin jalassa.
Jepp !! Kyllä etelässäkin nyt niin kylmä et toppahousut tarvii lenkillä 😆 lähinnä ehkä meinasin semmosia et pitää töissä hassusti muotoilin.. oon kotihoidossa eikä jaksa asiakkaiden välillä aina riisua toppahousuja mut farkuissa on liian kylmä ja ne kiristää 🤔 mistä löytäis hyvät raskausajan housut ylipäätään jotkut muut kun urheilulegginssit
 
Mulla on ollu nyt sellasta jännää paineen tunnetta alapäässä/alavatsalla. Säikähdin jo vähä että onko jotain supistuksia tms, mut sit Google kerto että alkuraskaudessa normaalia että on tällaista. Esikoisen raskaudessa ei ollu kun vasta lopussa ehkä jotain vastaavaa. Mulla myös tuntunu kyllä esikoisen raskauden jälkeen muutenkin tuo alapää/lantionpohja vähä erilaiselta, eikä niin "timmiltä" mitä ennen ekaa raskautta. Mut sekin kai ihan normaalia ettei ne paikat aivan ennalleen välttämättä enää palaa vaikka kuin jumppais. Pieniä vihlaisuja myös tuntunu, ne kyllä tunnistan kohdun kasvukivuiksi/kannatinsiteiden venymiseksi. Näemmä sitä voi kokea jotain ihan uusiakin tuntemuksia näin toisella kierroksella.
 
Mulla on ollu nyt sellasta jännää paineen tunnetta alapäässä/alavatsalla. Säikähdin jo vähä että onko jotain supistuksia tms, mut sit Google kerto että alkuraskaudessa normaalia että on tällaista. Esikoisen raskaudessa ei ollu kun vasta lopussa ehkä jotain vastaavaa. Mulla myös tuntunu kyllä esikoisen raskauden jälkeen muutenkin tuo alapää/lantionpohja vähä erilaiselta, eikä niin "timmiltä" mitä ennen ekaa raskautta. Mut sekin kai ihan normaalia ettei ne paikat aivan ennalleen välttämättä enää palaa vaikka kuin jumppais. Pieniä vihlaisuja myös tuntunu, ne kyllä tunnistan kohdun kasvukivuiksi/kannatinsiteiden venymiseksi. Näemmä sitä voi kokea jotain ihan uusiakin tuntemuksia näin toisella kierroksella.
Uskon, että on normaalia! ❤ Kasvua, venymistä ja vanumista 🙈 Muistelisin, että mulla alkoi erilaiset paineet, vihlasut ym (ja harkkasupistukset) kuopuksesta paljon aiemmin kuin esikoisesta… Jotenkin kroppa alko valmistaa itteensä nopeemmin kantamaan ja synnyttämään 😅 Ja oon huomannu nyt et jos housut yhtään kiristää tai on resoria niin tulee paineen tunnetta, samoin jos istuu liian pitkään!
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
@Pandi Kiitos että jaoit kokemuksen ja ihan huojentavaa kuulla että muillakin ollu vastaavaa. Sitä luulee tietävänsä raskaudesta jo aika paljon ja silti säikkyy ihan kaikkia vähänkin erilaisia oireita. :D Yhdistin itelläni tuon paineen eniten siihen jos on rakko yhtään liian täynnä. Pitää käydä siis pissalla jo vähä ennenku on kamala hätä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Makarooni81
Heips.
Tänään käyty ultrassa vihdoin.
Eikä siellä näkynyt mitään! 😢
Ruskuaispussia näkyi, sanoi ettei mikään ole edes alkanutkaan...
Olin ihan ihmeissään.
Kaikki raskausoireet, ällötykset, hajuaistin herkistelyt ja rintojen kasvu....huijausta 12vko...
Aikamoista.
No kaikkea hyvää teille jatkoon.
Tuskinpa me enää raskaudutaan kun mullakin ikää jo 40.
Hyviä joulun odotuksia 🎅🎄🎁
 
Heips.
Tänään käyty ultrassa vihdoin.
Eikä siellä näkynyt mitään!
Ruskuaispussia näkyi, sanoi ettei mikään ole edes alkanutkaan...
Olin ihan ihmeissään.
Kaikki raskausoireet, ällötykset, hajuaistin herkistelyt ja rintojen kasvu....huijausta 12vko...
Aikamoista.
No kaikkea hyvää teille jatkoon.
Tuskinpa me enää raskaudutaan kun mullakin ikää jo 40.
Hyviä joulun odotuksia

Voimia toipumiseen! Olen tosi pahoillani.💔
 
Heips.
Tänään käyty ultrassa vihdoin.
Eikä siellä näkynyt mitään!
Ruskuaispussia näkyi, sanoi ettei mikään ole edes alkanutkaan...
Olin ihan ihmeissään.
Kaikki raskausoireet, ällötykset, hajuaistin herkistelyt ja rintojen kasvu....huijausta 12vko...
Aikamoista.
No kaikkea hyvää teille jatkoon.
Tuskinpa me enää raskaudutaan kun mullakin ikää jo 40.
Hyviä joulun odotuksia
Oon niin pahoillani ❤😞
 
Mami39, onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan! :)

Jestas sentään että tässä on nyt saanu "nauttia" kaikenlaisista uusista tuntemuksista. Viime yönä heräsin noin tunti nukkumaanmenon jälkeen siihen että vatsa kramppaa. Just semmosia voimakkaita menkkakramppeja, aivan kuin supistuksia. Se kipu vielä aaltoili. Nousin äkkiä ylös ja menin vessaan. Olin varma että kesken tämä on menossa. Noh, verta ei onneksi näkyny mut kipu jatkui. Makoilin sohvalla ja mietin miten murrun täysin jos tämän pienen nyt menetän. Sit ajan kuluessa aloin miettiä että onko tämä nyt sittenkin alkavaa mahatautia.. Lopulta join runsaasti vettä (jos oliskin supistuksia), otin Panadolin ja menin maate. Jossain kohtaa lääke auttoi ja uni tuli. Nyt aamulla onneksi aika normi olo. Stiksasin pissankin tulehduksen varalta mut puhdas oli. Huh, miten pelottavia hetkiä yöllä oli. Googlettelin toki siinä kärvistellessä ja jälleen löyty vastaavia tarinoita joissa oli ollu kyse vaan normaalista kohdun kasvukivuista yms. Apua sentään jos tämä alkaa tästä eteenpäin jo olla tällaista kipuilua ja paineen tunnetta ja kaikkea. Selviäispä nyt täysjärkisenä edes sinne maanantaille ultraan asti.
 
Mami39, onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan!

Jestas sentään että tässä on nyt saanu "nauttia" kaikenlaisista uusista tuntemuksista. Viime yönä heräsin noin tunti nukkumaanmenon jälkeen siihen että vatsa kramppaa. Just semmosia voimakkaita menkkakramppeja, aivan kuin supistuksia. Se kipu vielä aaltoili. Nousin äkkiä ylös ja menin vessaan. Olin varma että kesken tämä on menossa. Noh, verta ei onneksi näkyny mut kipu jatkui. Makoilin sohvalla ja mietin miten murrun täysin jos tämän pienen nyt menetän. Sit ajan kuluessa aloin miettiä että onko tämä nyt sittenkin alkavaa mahatautia.. Lopulta join runsaasti vettä (jos oliskin supistuksia), otin Panadolin ja menin maate. Jossain kohtaa lääke auttoi ja uni tuli. Nyt aamulla onneksi aika normi olo. Stiksasin pissankin tulehduksen varalta mut puhdas oli. Huh, miten pelottavia hetkiä yöllä oli. Googlettelin toki siinä kärvistellessä ja jälleen löyty vastaavia tarinoita joissa oli ollu kyse vaan normaalista kohdun kasvukivuista yms. Apua sentään jos tämä alkaa tästä eteenpäin jo olla tällaista kipuilua ja paineen tunnetta ja kaikkea. Selviäispä nyt täysjärkisenä edes sinne maanantaille ultraan asti.
Kuulostaa pelottavalta, toivon mukaan olisi vaan kasvukipuja! ❤ Onneksi ultra on lähellä, mutta muista, että saa sinne päivystykseenkin/neuvolaan soittaa ja kysellä neuvoa/apua! ☺ Ehkä puhelu voi helpottaa omaa mieltä ❤
 
Täällä tänään 13+2 ja aamupäivä käynnistetty oksentamalla lounas ulos. Mulla ei oo yhtään pahoinvointia enään ollut, mutta lämpimät ruuat ei vaan meinaa pysyä alhaalla.. Sokerirasituskin on takana päin ja radi-diagnoosi jälleen taskussa. Nyt odotellaan tietoa, mitä seuraavaksi. Oon jo viikkoja mittaillut sokeriarvoja kotosalla ja paastoarvot olleet päivittäin koholla. Muuten kaikki hyvin ja masu kasvaa. 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täällä kanssa käyty sokerirasituksessa ja puhtaat paperit tuli, mikä aidosti yllätti. Olin täysin varautunut radiin! Aivan kamalaa se litku. Vielä kun itse en oikeen perusta mistään makeasta juomasta, niin meinasi kyllä silmämunat pudota päästä :D ensi viikolla sitten neuvola.

Suloista on, kun kuuntelen sydänääniä ja kohtu on noussut sen verran, että pitää hieman hakea vauvaa. Kun sykkeen löydän, niin hetken päästä kuuluu sellainen aivan pieni polskuttelun ääni ja vauva ui karkuun sykkeen kera. En tiedä onko ääni nyt mitään uintiääntä, mutta siltä se kuulostaa ja pistää joka kerta hymyilyttämään ❤
Tänään 14+4 ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja hanba
Sain tiedon, että mulle tulee aika erikoissairaanhoitoon insuliinihoidon mahd. aloittamista varten. Lisäksi minun pitää ottaa koko raskauden ajaksi käyttöön asa-lääkitys (mini-aspiriini). Kellään kokemusta tällaisesta? Mulle ihan outo juttu ja vähän tästä hämmennyin.
 
Kuulostaa pelottavalta, toivon mukaan olisi vaan kasvukipuja! Onneksi ultra on lähellä, mutta muista, että saa sinne päivystykseenkin/neuvolaan soittaa ja kysellä neuvoa/apua! Ehkä puhelu voi helpottaa omaa mieltä
Laitoinkin terkalle aamulla viestiä, ja hän oli sitä mieltä että voi olla normaalia kasvukipua mutta jos jatkuu nii virtsanäyte katotaan sitten. Päivystyksestä ei oo oikein hyötyä, kun eihän ne mitään tee jos ei ole niin paha vuoto tai karmeat kivut ettei tolpillaan pysy tms. Mut onneksi mulla tosiaan on se ultra ma, niin ehkä selviän sinne asti. :) Ei auta kun toivoa parasta. Niin piinaavaa aikaa koko alkuraskaus.
 

Yhteistyössä