Kesäkuiset 2022

Makarooni81
Hei
Täällä tänään käyty ekassa neuvolassa. Vaikka on jo neljäs lapsi ja edellisestä vuosi aikaa kun viimeks kävi niin kestihän se 1,5h...😂
Sykettä että ei saatu kuuluville, mutta sanoi että ei se yleensä 9vkolla vielä kuulu. No jäi ehkä vähän vaivaamaan ja tarjosi ens vkolle uutta kuuntelua mutta ehkä ootan vaan sinne ultraan. Jos ei taaskaan kuuluis niin sitte kyllä stressais!
Pahoittelut teille joilla km...❤
Etova olo ei lopu millään. Taaperon kans tuskaa ja lasten edes vaikeaa yrittää peittää oloaan. Mutta en halua vielä kertoa jos ei kyydissä olekaan ketään..vaikka oireet on niin selvät. Kolme vkoa pitäis nyt jaksaa odotella sitä ultraa sitten. Ja tietty ens vkolla labrat. Menispä aika nopeemmin!
Viikonloppuja kaikille! ❤
 
mhb
Rutistus kaikille, jotka saaneet ikäviä uutisia ❤

Meilläkin eka neuvola takana. Ja toinen vu. Toukilla kaikki hyvin, mittautuvat itseasiassa edellistä isompina. Jännittää nt, että mihin se la lopulta asettuu, koska nyt oon kahdesti saanut hyppiä päiviä eteenpäin.
 
Kokeilin löytää sikiön sydänääniä ensin täydellä rakolla dopplerilla. En löytäny kun oman sykkeen. Kävin vessassa, ja tein vähän jumppaliikkeitä, jotta jos pikkutyyppi oli ollut nukkumassa (herätys) . Ja olin kontallaan sängyllä, nii taisin nyt kuulla ensimmäistä kertaa sikiön sydänäänet. Oli sen verran tiheä lyöntistä viuhviuh-ääntä, että uskon niiden äänien ollen sitä mitä oon ettiny 😍. Nyt 11+0.
 
Kokeilin löytää sikiön sydänääniä ensin täydellä rakolla dopplerilla. En löytäny kun oman sykkeen. Kävin vessassa, ja tein vähän jumppaliikkeitä, jotta jos pikkutyyppi oli ollut nukkumassa (herätys) . Ja olin kontallaan sängyllä, nii taisin nyt kuulla ensimmäistä kertaa sikiön sydänäänet. Oli sen verran tiheä lyöntistä viuhviuh-ääntä, että uskon niiden äänien ollen sitä mitä oon ettiny . Nyt 11+0.
Se on luultavasti istukka joka pitää sellaista ääntä. Johon voi sekoittua myös sikiön syke. Sikiön syke on sellaista laukkaavan hevosen kuuloista.
 
Kokeilin löytää sikiön sydänääniä ensin täydellä rakolla dopplerilla. En löytäny kun oman sykkeen. Kävin vessassa, ja tein vähän jumppaliikkeitä, jotta jos pikkutyyppi oli ollut nukkumassa (herätys) . Ja olin kontallaan sängyllä, nii taisin nyt kuulla ensimmäistä kertaa sikiön sydänäänet. Oli sen verran tiheä lyöntistä viuhviuh-ääntä, että uskon niiden äänien ollen sitä mitä oon ettiny . Nyt 11+0.
Niin ja kannattaa YouTubesta etsiä videoita joissa kuulee sikiön sykkeen ja istukan eron. Löytyy monia nimellä placenta or baby Heartbeat
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Niin ja kannattaa YouTubesta etsiä videoita joissa kuulee sikiön sykkeen ja istukan eron. Löytyy monia nimellä placenta or baby Heartbeat
Kiitos vinkistä, tuolla hakusanalla löytyi youtubesta hyvin selkeät erot. Ensimmäisessä videoasa kuului ensin oma (videon tekijän) syke, sitten istukan verenvirtaus ja lopuksi vauvan syke. Nehän oli ihan erikuuloisia.
 
Meillä päin neuvolassa kuunnellaan sydänääniä vasta tyyliin rv 15 eteenpäin. Kuulemma heidän dopplerilla meinaa sitä ennen kuulua niin huonosti, että turha alkaa arpomaan ja aiheuttamaan äideille stressiä, jos ei kuulukaan.

Täällä tänään 11+0, ja viikon päästä ultra. Pahoinvointi helpotti jo hetkeksi, kunnes sitten yhtäkkiä yhtenä aamuna hampaiden harjauksesta aiheutunut yökkörefleksi aiheutti lumipalloefektin ja oksentelin tyyliin viis kertaa peräkkäin. 😂 Sen jälkeen on taas ollut jo useita päiviä hyvä olo, että jospa se tästä.

Reilun viikon päästä myös se sokerirasitus, niin "pääsee" sen radi-diagnoosin taas itselleen hakemaan.

Mulla alkaa olla maha jo niin pullahtanut esiin, että alkaa olla vaikeaa piilottaa. Eikä mikään vatsan sisään vetäminen auta. Ihan uskomattoman aikaisin se tuli esiin verrattuna ekaan raskauteen. Tilasin jo äitiyshousuja, kun pyjamat alkaa olla ainoat päälle mahtuvat housut, eikä niillä viittis ihmisten ilmoille lähteä. 😅 Ei olla vielä kerrottu julkisesti kellekään muutamaa perheenjäsentä lukuunottamatta.
 
Pahoinvointi helpottanut tällä viikolla täälläkin. Nälkä vaivaa ja välillä tekee hirveästi mieli joitain tiettyjä ruokia/herkkuja. Turvotusta ei enää oo niin paljon kun alussa, mutta maha vähän pömpöttää. Nyt menossa kai rv 11+6 ja tänään pääsen sairauteni takia kurkkaamaan onko pienellä kaikki hyvin. Ensi viikolla onkin sitten virallinen nt-ultra. Onko täällä muita, jotka joutuu käyttämään verenonnuslääkettä raskauden aikana?
 
Täällä ylitetty maaginen 12 viikon rajapyykki (nyt 12+1). Tiistaina sitten nt-ultraan. Kohtu selvästi alkanut nousemaan ja tuntuu mm. jumpatessa. Dopplerilla päivittäin kuulostelen sydänääniä. Nyt myös ne kuuluvat hieman ylempää ja keskemmältä, kuin aiemmin. Kuuluivat aluksi melkein vasemman nivusen kohdalta :D aika loppujen lopuksi kulkee vauhdilla vaikka silti niin hitaasti. Koulu ja työ pitää kiireisenä ja kohta alkaakin joulun tohinat.
 
Kokeilin löytää sikiön sydänääniä ensin täydellä rakolla dopplerilla. En löytäny kun oman sykkeen. Kävin vessassa, ja tein vähän jumppaliikkeitä, jotta jos pikkutyyppi oli ollut nukkumassa (herätys) . Ja olin kontallaan sängyllä, nii taisin nyt kuulla ensimmäistä kertaa sikiön sydänäänet. Oli sen verran tiheä lyöntistä viuhviuh-ääntä, että uskon niiden äänien ollen sitä mitä oon ettiny 😍. Nyt 11+0.
Käytätkö jotain liukkaria, rasvaa tms anturin alla? Itsellä ei meinaa ilman kuulua mitään. Sivelen vatsaan liukkaria, ni johan lähtee sykkeet paukkumaan 😊
 
vierailija
Moikka! Täällä yksi 12 viikon rajapyykin ylittänyt heiluttelee ja liittyy mukaan keskusteluun. NT ultrakin on takana ja kaikki näytti juuri siltä mitä pitikin tässä vaiheessa eli olo on syystäkin huojentunut 😊

Mites teillä tuo raskauspahoinvointi? Itsellä alkoi pahoinvointi rv6 ja oksentaminen alkoi rv8 paikkeilla, mutta nyt oksentaminen vaikuttaa loppuneen. Pahoinvointi silti jatkaa mukana roikkumista aamusta iltaan ja varsinkin illat ottaa lujille. Onko niitä joilla pahoinvointi on jo helpottanut tässä vaiheessa? Millä viikoilla teillä jotka ette odota esikoista on aikaisemmissa raskauksissa loppunut pahoinvointi vai onko kestänyt läpi raskauden? 😊 Hyvää odotusta kaikille.
 
@Riinis_ Ei kannata pelkkää hcg:tä kattoa, kun ei se oo kuitenkaan yksin se arvo mikä kertoo onko kaikki ok vai ei. Jostain luin esim. että joissain kromosomipoikkeavuuksissa se on normia korkeampi. Mut kun se riski lasketaan yhdistämällä useampi tekijä nii yhdestä osatekijästä ei voi päätellä juuri mitään. Toivotaan ja luotetaan että teillä on kaikki hyvin. Tiedän toki et on kuumottavaa oottaa ultraa ja sit niitä tuloksia. Tsemppiä!❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Riinis_
Moikka! Täällä yksi 12 viikon rajapyykin ylittänyt heiluttelee ja liittyy mukaan keskusteluun. NT ultrakin on takana ja kaikki näytti juuri siltä mitä pitikin tässä vaiheessa eli olo on syystäkin huojentunut

Mites teillä tuo raskauspahoinvointi? Itsellä alkoi pahoinvointi rv6 ja oksentaminen alkoi rv8 paikkeilla, mutta nyt oksentaminen vaikuttaa loppuneen. Pahoinvointi silti jatkaa mukana roikkumista aamusta iltaan ja varsinkin illat ottaa lujille. Onko niitä joilla pahoinvointi on jo helpottanut tässä vaiheessa? Millä viikoilla teillä jotka ette odota esikoista on aikaisemmissa raskauksissa loppunut pahoinvointi vai onko kestänyt läpi raskauden? Hyvää odotusta kaikille.
Mulla ei ollu ekassa juurikaan pahoinvointia. Jossain kohtaa oli aamuisin jos ei heti syöny mut muutoin ei suuremmin. Nyt on ollu etovaa oloa aamusta iltaan lähes päivittäin sieltä jostain ehkä rv 6 lähtien. En tiiä alkaisko ehkä hiljalleen nyt helpottaa kun mennään 11.viikkoa.

ON: Eilen oli eka neuvola. Kaikki ok, vahvat sydänäänet saatiin kuuluviin.🙂 Nt-ultraa saan tovin odottaa, se vasta 13.12. Ens viikolla verikokeet. Voi että miten odotan sitä et sais huokaista ja alkaa vähä nauttiakin raskaudesta. Toivottavasti joulukuu tuo sen helpotuksen mukanaan. Onneksi esikoisen perässä juokseminen pitää sopivasti kiireisenä.❤
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Riinis_
Moikka! Täällä yksi 12 viikon rajapyykin ylittänyt heiluttelee ja liittyy mukaan keskusteluun. NT ultrakin on takana ja kaikki näytti juuri siltä mitä pitikin tässä vaiheessa eli olo on syystäkin huojentunut

Mites teillä tuo raskauspahoinvointi? Itsellä alkoi pahoinvointi rv6 ja oksentaminen alkoi rv8 paikkeilla, mutta nyt oksentaminen vaikuttaa loppuneen. Pahoinvointi silti jatkaa mukana roikkumista aamusta iltaan ja varsinkin illat ottaa lujille. Onko niitä joilla pahoinvointi on jo helpottanut tässä vaiheessa? Millä viikoilla teillä jotka ette odota esikoista on aikaisemmissa raskauksissa loppunut pahoinvointi vai onko kestänyt läpi raskauden? Hyvää odotusta kaikille.
Mulla ei ollut ekassa raskaudessa pahoinvointia ollenkaan. Tässä tokassa olo selvästi helpotti 10+ viikolla ja juurikaan ei ole pahoinvointi enää vaivannut. 🙂
 
Pääsinkin eilen kurkkaan maha-asukasta. Nyt menossa rv 12+1 ja LA onkin jo 10.6. Pienoinen heilui kovasti ja pituutta oli huimat 52mm. Niskaturvotus normaali. Virallinen nt-ultra on reilun viikon päästä. Eipä sillä ole mitään lisätietoa meille annettavana, kun ei seulotaan osallistuta. Kiva silti käydä katsomassa pientä.
 
Käytätkö jotain liukkaria, rasvaa tms anturin alla? Itsellä ei meinaa ilman kuulua mitään. Sivelen vatsaan liukkaria, ni johan lähtee sykkeet paukkumaan 😊
Joo, on mulla vesiliukoista liukkaria ihan perus ruokakaupasta, joka on ihan hyvin toiminut, ja liukunut hyvin.

Tänään kuuntelin dopplerilla ja kuului oikein selkeästi sikiön syke, oli varsin tiheä. Oli ihana kuulla se syke.

Sen verran lisäs luottamusta, että josko tämä raskaus saisi jatkua normaalisti loppuun saakka, nii laitettiin jo uudet yhdistelmävaunut sekä telakka ja turva-istuin tilaukseen, hyödynnettiin black friday tarjousta
 
vierailija
Pahoinvointi helpottanut tällä viikolla täälläkin. Nälkä vaivaa ja välillä tekee hirveästi mieli joitain tiettyjä ruokia/herkkuja. Turvotusta ei enää oo niin paljon kun alussa, mutta maha vähän pömpöttää. Nyt menossa kai rv 11+6 ja tänään pääsen sairauteni takia kurkkaamaan onko pienellä kaikki hyvin. Ensi viikolla onkin sitten virallinen nt-ultra. Onko täällä muita, jotka joutuu käyttämään verenonnuslääkettä raskauden aikana?

Täällä yksi joka joutuu käyttämään verenohennuslääkettä läpi koko raskauden ja ainakin sen 6vkoa synnytyksen jälkeenkin. Ghemaxan ollut käytössä lähes heti plussauksesta lähtien. Eihän se mukava ole piikittää mutta mieluummin kestän sen kuin uuden tukoksen.
 
Täällä yksi joka joutuu käyttämään verenohennuslääkettä läpi koko raskauden ja ainakin sen 6vkoa synnytyksen jälkeenkin. Ghemaxan ollut käytössä lähes heti plussauksesta lähtien. Eihän se mukava ole piikittää mutta mieluummin kestän sen kuin uuden tukoksen.
Sama homma mulla, paitsi että tää hoito tuli uutena juttuna vähän aikaa sitten. On ollu hieman sopeutumista ajatukseen ja pistämiseen. Kaikkeen sitä kuitenkin nöyttää tottuvan.
 
Makarooni81
Heippa vaan.
Täälä huidellaan "jo" 10+5.
Tää pahoinvointi ei meinaa loppua. Tuoksuyliherkkyys vaan vahvistuu, se kai sitä sitten haittaa 😷😵
On kyllä ollut aika samanlainen alkuraskaus kun n.2 v sitten. Että saa nähä tuleeko meille neljäs poika 😱😂 no eikai siitä voi päätellä mutta pelkään/luulen niin 😂
Huomenna labraan ja sitte jo 12vkolla sinne ultraan. Mietin vaan että mulla on se nipt ja vastaus tulee vasta 2vkon sisään haittaakohan se että ultra on ennen niitä tuloksia 🤔
Mutta sillähän selviää sukupuolikin varmemmin 👍 haluan kyllä nyt tietää heti. Ekasta ei haluttu, sitten se tiedonhalu on aina aikaistunu 😂
Tää kertomisen halukin kasvaa koko ajan, meinaan lipsautella kaikille että taas odotan 😂

Kaikki urheilu ollu nyt tauolla ton pahoinvoinnin takia..just ku piti saada itteni/selkä kuntoon! No ei nyt oikeen oo kovin urheilullinen olo...se harmittaa. Toivotaan että helpottais!
 
vierailija
Sama homma mulla, paitsi että tää hoito tuli uutena juttuna vähän aikaa sitten. On ollu hieman sopeutumista ajatukseen ja pistämiseen. Kaikkeen sitä kuitenkin nöyttää tottuvan.
Eli sun ei ilmeisesti tarvinnu kumminkaan ihan plussasta alkaa piikittään. Onhan tuo ikävää mutta parempi näin ku ottaa riski et tukos uusiutus. Sullakin tukos takana?
 
Mulla nyt lähteny lisääntymään tuo oksentaminen, kerran päivään ainakin tulee. Sit semmonen epämääräinen melko heikko olo koko päivän. Pian loppuu loma ja pitäis jaksaa taas työmatkapyöräillä reilu 6 km suuntaansa ja olla ahkerana työpäivä. Paino muutenki laskusuunnassa, nii tuntuu, että lihaksista voimaa kadonnu ja se tekee kans heikommaksi olon. Seurailen tässä vointia päivä kerrallaan. Ja tarvittaessa otan sairaslomaa jos en jaksa. Väsymys on melko voimakasta ja tuntuu siltä että hommiin ryhtymiseenkiin täytyy käskee itteään. Nopeesti esim. Kotityöt sit hoituu kun niihin vaan ryhtyy. Haluttomuus myös seksuaalisesti on vaivannu ja puoliso jatkuvasti pyytämässä. Mies Ei oikein voi sitä käsittää, että raskaus voi aiheuttaa haluttomuutta.
 
Eli sun ei ilmeisesti tarvinnu kumminkaan ihan plussasta alkaa piikittään. Onhan tuo ikävää mutta parempi näin ku ottaa riski et tukos uusiutus. Sullakin tukos takana?
Mulla on ihan tuore tukos takana. Reilu viikko sitten todettu. Hieman säikäytti. Siitä asti oon piikittänyt. Ei oo mitenkään halpakaan tuo lääke. 🤐 Onko sulla aiemmassa raskaudessa ollu sama lääkitys? Mietin kuinka suunniteltu synnytys tässä onkaan edessä.
 

Yhteistyössä