Kesäkuiset 2022

vierailija
Täällä myös yksi kesäkuinen masussa mukana, la olisi kesäkuun lopulla 26.6, mutta tarkempi aika tietysti tarkentuu myöhemmin. Nyt olen siis viikoilla 4+6, rinnat kipeät aamusta iltaan, alavatsassa tuntemuksia, ei oikeastaan muuta. Ekan neuvolan varasin, täällä pääsee vasta viikkolla 8alkaen. Tuolloin 8+ jotain kun nla aika on, kuuluukohan sydän äänet? jostain olin lulevinani ettei tavallisesti vielä kuuluisi..Kyllä tulee pitkät viikot odottaa sinne np ultraan että onko siellä masussa kaikki hyvin..
 
Onko kukaan muu ihan raivohullu raskaana? Siis tämä on ihan kamalaa kun meinaa mennä hermot jatkuvasti sekä koiraan että mieheen että lapseen että kaikkeen. Käy sääliksi koko muu perhe. Tulee myös hetkittäin sellaisia pelkoja että miten muka kuvittelen pärjääväni kahden lapsen kanssa.

En tiiä miten saisin itteni jotenkin rauhoittumaan. Saatan olla yhdessä hetkessä hyvällä tuulella mut sit joku pieni juttu ja yhtäkkiä räjähdän. Ei ole helppoa, mut toivon että tämä on nyt vaan hormonien tekosia.
Täällä yksi raivooja. Aivan hirveä ketutus kokoajan päällä ja jatkuva väsymys ei ainalaan helpota oloa. :ROFLMAO:
Tänään ollut kovasti menkkakivun kaltaisia oloja mahassa... Inhottavaa, vaikka luinkin että normaalia näillä viikoilla. Tiistaina eka neuvola ja 2 viikon päästä toinen ultra ❤
Charry ja matkustaja 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Täällä myös yksi kesäkuinen masussa mukana, la olisi kesäkuun lopulla 26.6, mutta tarkempi aika tietysti tarkentuu myöhemmin. Nyt olen siis viikoilla 4+6, rinnat kipeät aamusta iltaan, alavatsassa tuntemuksia, ei oikeastaan muuta. Ekan neuvolan varasin, täällä pääsee vasta viikkolla 8alkaen. Tuolloin 8+ jotain kun nla aika on, kuuluukohan sydän äänet? jostain olin lulevinani ettei tavallisesti vielä kuuluisi..Kyllä tulee pitkät viikot odottaa sinne np ultraan että onko siellä masussa kaikki hyvin..
Se neuvolan eka käynti on aika sellanen, noh, ei välttämättä kovin kummoinen nätisti sanottuna. :D Tai toki siellä puhutaan kaikenlaista ja voi tulla tietysti uuttakin tietoa jos ei ole raskausasioihin perehtyny ite aiemmin. Ja laitetaanhan toki lähetteet labroihin. 8+ viikolla ei vielä yleensä neuvolassa suostuta edes kokeilemaan sydänäänten kuuntelua koska ne tosiaan ei valtaosalla ainakaan vielä noin varhain vatsan päältä kuulu, en itseasiassa tiiä voiko kenelläkään kuulua vielä tuossa vaiheessa dopplerilla. Joissain neuvoloissa toki on ultralaite että silloin tietysti pitäs sykkeen näkyä kyllä. Pitkiä todellakin on nämä viikot, mut onneksi on tämä vertaistuki täällä. :)
 
@Charrypie - 86 Ihanaa etten ole ainut. :D Pelotan välillä itteänikin kun hermostun niin totaalisesti ihan yhtäkkiä aina.🙈

En ole vielä soitellu neuvolaan enkä kyllä vielä ainakaan viikkoon aiokaan, en jaksa pitää kiirettä sen kanssa kun en vielä edes tiiä olenko oikeasti raskaana. :D Ja meillä täällä ei ole ongelmaa saada aikaa varattua vaikkei olisikaan heti plussan ilmestyessä tikkuun liikkeellä asian kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi
Mulla on ollu inhottavaa tunnetta vatsalla nyt pari päivää.. Sellasta särkyä/ painetta/ menkka hommaa.
Ja tietty pelkään pahinta 😬
Teen viikonpäästä digin ja jos näyttää 3+ niin sit tiedän, että joku siellä vielä kasvaa.
Päivät ja viikon tuntuu pitkiltääääää.
Eka ultra rv 7, sitä odottaen ja parasta toivoen 💛
 
Mulla on ollu inhottavaa tunnetta vatsalla nyt pari päivää.. Sellasta särkyä/ painetta/ menkka hommaa.
Ja tietty pelkään pahinta
Teen viikonpäästä digin ja jos näyttää 3+ niin sit tiedän, että joku siellä vielä kasvaa.
Päivät ja viikon tuntuu pitkiltääääää.
Eka ultra rv 7, sitä odottaen ja parasta toivoen
Tuollaset kivut kuulostaa tosi normaaleilta ja kuuluu usein alkuraskauteen. Mullakin ollu repäisykipuja ja paineen tunnetta alavatsalla. Niin kauan kun ei ala mitkään jäätävät krampit vuodon kera nii ei mitään hätää. Kohtu se siellä kasvaa ja valmistautuu kasvattamaan pientä.❤
 
Miten olette noihin varhaisultriin päässeet? yksityiselle?
Tää on paikkakuntakohtaista, meillä ultrataan kunnallisella kaikki että selviää onko raskaus oikeassa paikassa. Täällä ei ole yksityisiä juurikaan (lähinnä Terveystalo jossa hintaa n. 300e). Kannattaa kysyä neuvolasta mikä on teidän kunnan/kaupungin menettelytapa :)
 
  • Vau!
Reactions: Mimmimami
Tuollaset kivut kuulostaa tosi normaaleilta ja kuuluu usein alkuraskauteen. Mullakin ollu repäisykipuja ja paineen tunnetta alavatsalla. Niin kauan kun ei ala mitkään jäätävät krampit vuodon kera nii ei mitään hätää. Kohtu se siellä kasvaa ja valmistautuu kasvattamaan pientä.
Täytyy vaan luottaa siihen 💛 Aika vaan matelee kovin ja mieli tekee omiaan 🙈
 
Miten olette noihin varhaisultriin päässeet? yksityiselle?
Yksityiselle meilläpäin ainakin. Tänne onneksi avattiin uusi yksityinen, missä ultrataan 60-80€ hintaan. Hyödynnän ja käyn kahdesti. Ekalla kerralla luulin että viikkoja on 6+6, mutta olikin vasta 6+1 ja seuraava ultra tasan kahden viinon päästä kun viikkoja pitäisi olla koossa 9+2 :giggle:
 
mhb
Kätilön tekemänä yksityinen ultra on usein alle 100€, mutta lääkäri ottaa siitä tietysti reippaasti enemmän. Esim. Perhe-Arte toimii käsittääkseni Helsingissä, Lahdessa ja Tampereella, ja esim. Vantaalla on Kaunis Odotus, jossa myös kätilön tekemää ultraa.
 
Moikka!
Varovasti liityn itsekin mukaan. Ensimmäinen tulossa, nyt 6+6 ja laskettu 11.6. Ensi viikolla varhaisultra ja eka neuvola 8.11.

Vähän epätodellinen olo, en vieläkään noin 50 testin jälkeen usko että voisin olla raskaana. Oireita kyllä on ihan urakalla 😅 Pahoinvointi, rintojen arkuus, menkkamaiset kivut, kaikki asiat ärsyttää ja/tai itkettää, äksyilen, en pidä kosketuksesta, koko ajan nälkä, jano ja pissahätä, naama kukkii finneistä (normaalisti ei mitään) ja väsymys on älytön. Olen kuitenkin onnellinen jokaisesta oireesta! Mieskin totesi kun tuli vähän oksennusta suuhun "eikös se oo hyvä" 😆

Ylipäätään tosi epätodellinen olo. Tätähän me toivottiin ja odotettiin, mutta että se oikeasti tapahtuu just meille ja näinkin nopeasti (vain 4kk yrittämistä), tuntuu todella pelottavalta mutta myös hyvältä.

Facebook-ryhmä kiinnostaa, mutta vielä ei uskalla.
 
Kuuntelin just podcastia, jossa kaunisodotus oli mukana (yksityinen ultraaja Helsingissä, joka on tehnyt kätilöinä töitä pitkään) ja sanoi, että sydänäänet näkyy rv5+6, mutta siksi 6+3 on rajana, että hedelmöitys päivä voi vaihdella niin kaikilla ei ole juuri se 5+6 eli toivotaan parasta!
Ah, no sittenhän voi olla hyvät mahikset 😍👏🏻 Mä varasin varman päälle vasta rv 8+0 niin pitäs kuulua, vaikka kierto olis ollu pidempi kuten oon itse ajatellut. Sain plussan paljon myöhemmin kuin menkoista laskettuna olis pitäny saada ja ovulaatiokin oli musta pidemmällä tässä tärppikierrossa ☺ Aattelin myös et kestän paremmin ootella nt-ultraan, jos on vaan muutama viikko välissä 😄
 
Heippa, liityn joukkoon. Kävin eilen varhaisultrassa, sykkivä pikkusydän löytyi, viikkoja 6+1, ja la 15.6. Odotan toista lasta. Molemmat saaneet alkunsa Letrozolin avustuksella. Täällä on jo ihan "kivasti" pahoinvointia ja järisyttävää väsymystä ilmoilla.
@Charrypie - 86 Ihanaa etten ole ainut. Pelotan välillä itteänikin kun hermostun niin totaalisesti ihan yhtäkkiä aina.

En ole vielä soitellu neuvolaan enkä kyllä vielä ainakaan viikkoon aiokaan, en jaksa pitää kiirettä sen kanssa kun en vielä edes tiiä olenko oikeasti raskaana. Ja meillä täällä ei ole ongelmaa saada aikaa varattua vaikkei olisikaan heti plussan ilmestyessä tikkuun liikkeellä asian kanssa.
Mäkään en oo vielä varannu aikaa neuvolaan - jotenkin se tekee tästä niin konkreettista, varhaisultra sentään on buukattu 🙈😅 Mutta ehkä ens viikolla…
 
Heippa, liityn joukkoon. Kävin eilen varhaisultrassa, sykkivä pikkusydän löytyi, viikkoja 6+1, ja la 15.6. Odotan toista lasta. Molemmat saaneet alkunsa Letrozolin avustuksella. Täällä on jo ihan "kivasti" pahoinvointia ja järisyttävää väsymystä ilmoilla.
Onnea ja tervetuloa ❤ Montakohan meitä on, jolla on LA 15.6.? 😍 Oot varmaan kolmas tai neljäs, jos oikein laskin! 😅 Ite veikkaan, että siirtyy reippaasti eteenpäin, mutta sen näkee vasta nt-ultrassa.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Onnea ja tervetuloa Montakohan meitä on, jolla on LA 15.6.? Oot varmaan kolmas tai neljäs, jos oikein laskin! Ite veikkaan, että siirtyy reippaasti eteenpäin, mutta sen näkee vasta nt-ultrassa.
Mulla ainaki hoitoalkuinen, lasketuksi ajaksi tuli 15.6. Edelliset menkat alkoi 8.9. Ihana juttu että on moni aikalailla täsmälleen samoilla päivillä menossa
 
Mulla ainaki hoitoalkuinen, lasketuksi ajaksi tuli 15.6. Edelliset menkat alkoi 8.9. Ihana juttu että on moni aikalailla täsmälleen samoilla päivillä menossa
Meillä oli spontaani, mutta lähes vuosi ehdittiin yrittää. Mulla myös menkat 8.9. viimeksi. Teillä varmaan pitää aika hyvin paikkansa LA, jos saanu hoidoissa alkunsa. Meillä esikoinen oli vähän pienempi kuin mitä LA, mutta sitä ei siirretty. Kuopus taas oli paljon isompi ja LA aikaistui melkeen viikon 😅 LA siirretään, jos nt-ultrassa sikiön koko heittää yli neljällä päivällä!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä