Kesäkuiset 2022

Hei, uskaltaisikohan tänne jo liittyä. Taustalla keskenmeno, josta johtuen en osaa yhtään luottaa siihen, että tämäkään pysyy matkassa.

Kaks viikkoa sitte plussattu. Omien laskujen mukaan LA olisi 15.6. Varhaisultran ajattelin varata ensi viikon lopulle jolloin on rv7+.
Aika vähillä oireilla mennään. Lähinnä jatkuva nälkä ja väsymys vaivaa. Tissit on kipeät ja tuntuvat isommilta kuin ennen. Liekö toiveajattelua.🤭
Tää alkuraskaus ei oo kyllä yhtään mua varten. Tuntuu, että aika matelee.
 
Hei, uskaltaisikohan tänne jo liittyä. Taustalla keskenmeno, josta johtuen en osaa yhtään luottaa siihen, että tämäkään pysyy matkassa.

Kaks viikkoa sitte plussattu. Omien laskujen mukaan LA olisi 15.6. Varhaisultran ajattelin varata ensi viikon lopulle jolloin on rv7+.
Aika vähillä oireilla mennään. Lähinnä jatkuva nälkä ja väsymys vaivaa. Tissit on kipeät ja tuntuvat isommilta kuin ennen. Liekö toiveajattelua.
Tää alkuraskaus ei oo kyllä yhtään mua varten. Tuntuu, että aika matelee.
Täältä saa vertaistukea ajan matelun kanssa. Jaan myös tuon skeptisyyden raskauden jatkumisesta. Jotenkin se vaan menee niin että kun kerran kokee keskenmenon niin ei mikään (alku)raskaus sen jälkeen tunnu enää samalta. Ei osaa iloita ennenku pääsee "turvallisemmille" viikoille. Pidetään nyt peukkuja että teillä ja kaikilla muillakin täällä menis kaikki hyvin ja saataisiin iso joukko kesäkuisia.❤
 
Hyvä mitä säätöä nyt pääsin rekisteröitymään tunnuksilla, ettei tarvi kirjoittaa vierailijana.
Tervetuloa mukaan. :) Täälläkin ehkä 5+2 menossa. Ite aattelin marraskuun ekoina päivinä kurkkia näkyykö elämää missään. Eniten siksi etten halua säikähtää jos liian aikaisin menen ultrattavaksi eikä sit näykään vielä sykettä. On niin ärsyttävää nyt kun ei tiiä hedelmöittymisajankohtaa. Esikoisesta tiesi tarkalleen nii pysty paljon helpommin arvioimaan että milloin mennä ultraan jne.
 
Tervetuloa! Eiköhän se syke näy ensi viikolla - mulla on kuukautisten perusteella laskettu aika 15.6. ja ainakin Aavan raskauslaskurin mukaan rv 6+0 tänään. Jos sulla on LA 14.6. niin pitäisi olla jo rv 6+1 eli viikon päästä 7+1
No totta!
Ja eikä, miten olinkin katsonut sen ajan niin väärin. Tein testin uudestaan ja nyt näytti 20.6.😂 mitähän lie aikoja siihen viimeksi kirjoittanut…
Mutta toivotaan parasta ja pidetään sormet ristissä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi
mhb
Onko teillä muuten jotain sovelluksia jo käytössä? Ite tykkään Preglifesta
mulla on ollut Flon kuukautissovellus, niin sen oon nyt muuttanut seuraamaan kierron sijasta raskautta. Sitten mulla on Vau.fi:n sovellus, koska se oli about ainoa sovellus saatavilla silloin kun odotin esikoista. Preglifenkin latasin, mutta en osaa käyttää sitä. Tai se siis tarjosi mulle vain jotain vuosijäsenyyttä hintaan 30€ Ei kiitos 😅
 
mhb
mulla on ollut Flon kuukautissovellus, niin sen oon nyt muuttanut seuraamaan kierron sijasta raskautta. Sitten mulla on Vau.fi:n sovellus, koska se oli about ainoa sovellus saatavilla silloin kun odotin esikoista. Preglifenkin latasin, mutta en osaa käyttää sitä. Tai se siis tarjosi mulle vain jotain vuosijäsenyyttä hintaan 30€ Ei kiitos
ja nyt täytyy korjata itseäni, että se ehkä taisikin olla Preggers mikä maksoi 😅 Mutta hauska seurata näitä eri sovelluksista.
 
No totta!
Ja eikä, miten olinkin katsonut sen ajan niin väärin. Tein testin uudestaan ja nyt näytti 20.6. mitähän lie aikoja siihen viimeksi kirjoittanut…
Mutta toivotaan parasta ja pidetään sormet ristissä!
Ah, no sitten voi mennä tiukille - toivotaan silti että kuulus jo äänet 😍 Kai 6+3 on joku sellanen raja et pitäs kuulua, ennen ei välttämättä ☹
 
mulla on ollut Flon kuukautissovellus, niin sen oon nyt muuttanut seuraamaan kierron sijasta raskautta. Sitten mulla on Vau.fi:n sovellus, koska se oli about ainoa sovellus saatavilla silloin kun odotin esikoista. Preglifenkin latasin, mutta en osaa käyttää sitä. Tai se siis tarjosi mulle vain jotain vuosijäsenyyttä hintaan 30€ Ei kiitos
Häh, mulla on ainakin ihan ilmanen versio Preglifesta… 😅 Mutta jos on tottunu Flohon ennen raskautta niin varmasti toimii nyt raskaanakin! 👌🏻
 
Mulla on käytössä Flo ja Preglife. Samat oli viime kerrallakin ja tykkäsin. Se preggers on ollu aika tykätty nii en tiiä pitäskö vielä sekin ladata. :D Tänään tein digin, ja sain 3+. Tähän pitänee lopettaa testilabra ja toivoa parasta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla oli käytössä flo. Siihen kun merkkasi raskaustestin positiiviseksi, niin alkoi tulla ilmoituksia, lisääthän maksukorttitietosi. Siinä vaiheessa päätin, etten sitä käytä. En halua maksaa sovelluksesta. Preglife ja vau.fi on ollu mulle riittävät sovellukset. Tai ei sitä vau.fi sovellusta ees tarviis kun on preglife ja sit oon hakenut apteekista vau.fi tuottaman vauvan odotus kirjan (ilmainen) nii siitä pystyy samalla tavalla seuraamaan minkä kokoinen tyyppi milloinkin on.

Täällä nenäntukkoisuus on nyt aamuisin se juttu. Ensin luulin, että onko meillä liian pölyistä makuuhuoneessa (kerran viikossa siivous) ja miehellekin asiaa ihmettelin (hänellä ei tukkoisuutta). Luin sit preglifessä artikkelin, että nenä, suu- ja intiimialueen limakalvot turpoavat tässä vaiheessa ja esim. Nenässä aiheuttaa tukkoisuutta.

Vielä viikko ensimmäiseen ultraan, jännittää kovasti.
 
Ah, no sitten voi mennä tiukille - toivotaan silti että kuulus jo äänet Kai 6+3 on joku sellanen raja et pitäs kuulua, ennen ei välttämättä
Kuuntelin just podcastia, jossa kaunisodotus oli mukana (yksityinen ultraaja Helsingissä, joka on tehnyt kätilöinä töitä pitkään) ja sanoi, että sydänäänet näkyy rv5+6, mutta siksi 6+3 on rajana, että hedelmöitys päivä voi vaihdella niin kaikilla ei ole juuri se 5+6😊 eli toivotaan parasta!
 
Mulla oli käytössä flo. Siihen kun merkkasi raskaustestin positiiviseksi, niin alkoi tulla ilmoituksia, lisääthän maksukorttitietosi. Siinä vaiheessa päätin, etten sitä käytä. En halua maksaa sovelluksesta. Preglife ja vau.fi on ollu mulle riittävät sovellukset. Tai ei sitä vau.fi sovellusta ees tarviis kun on preglife ja sit oon hakenut apteekista vau.fi tuottaman vauvan odotus kirjan (ilmainen) nii siitä pystyy samalla tavalla seuraamaan minkä kokoinen tyyppi milloinkin on.

Täällä nenäntukkoisuus on nyt aamuisin se juttu. Ensin luulin, että onko meillä liian pölyistä makuuhuoneessa (kerran viikossa siivous) ja miehellekin asiaa ihmettelin (hänellä ei tukkoisuutta). Luin sit preglifessä artikkelin, että nenä, suu- ja intiimialueen limakalvot turpoavat tässä vaiheessa ja esim. Nenässä aiheuttaa tukkoisuutta.

Vielä viikko ensimmäiseen ultraan, jännittää kovasti.
Ei tuo Flo kyllä mulla mitään maksa, vaikka siihen aktivoi sen raskauden. Tein samoin myös viime raskaudessa eikä tosiaan tullu mitään maksuja. Siitä on sit erikseen se joku premium mikä maksaa mut sitä en oo tilannu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kimallu5
Onko kukaan muu ihan raivohullu raskaana? Siis tämä on ihan kamalaa kun meinaa mennä hermot jatkuvasti sekä koiraan että mieheen että lapseen että kaikkeen. Käy sääliksi koko muu perhe. :( Tulee myös hetkittäin sellaisia pelkoja että miten muka kuvittelen pärjääväni kahden lapsen kanssa.

En tiiä miten saisin itteni jotenkin rauhoittumaan. Saatan olla yhdessä hetkessä hyvällä tuulella mut sit joku pieni juttu ja yhtäkkiä räjähdän. Ei ole helppoa, mut toivon että tämä on nyt vaan hormonien tekosia.
 

Yhteistyössä