Kesäkuiset 2021

Moikka täältä taas!
Tänään oli ultra ja kaikki hyvin, laskujen mukaan rv 12+1, mutta ultraohjelma näytti 12+2. La pysyy siis 29.6.2021. Olin ollut kyllä huolissani vauvan voinnista ja hyvä ettei ihan itku virrannut vuolaasti kun näin pikkuisen sykkeen! Mies oli onneksi tukena. Saatiin monta kuvaa ja ikäisensä kokoinen ja näköinen pikkuviikari oli. Mies kotimatkalla kovasti pohti, että jos nyt tulee tyttö. Ne ovat kuulemma helpompia! :D :D :D

Olinkin ihan unohtanut tuon fb-ryhmän, ja ilmesesti siis täynnä, ettei sinne enää mahdu?

Alkuraskauden oireet vähän helpottavat, mutta edelleen pahoinvointia on ja ruoka ei maistu. Kätilö ultrassa ehdotti pahoinvointilääkettä, että jaksaisin tehdä töitä. Työskentelen sairaanhoitajana, ja kova kiire töissäkin. Helposti eivät kyllä kirjoita sairaslomaa ellei ole tosi kyseessä. Paino on laskenut itsella kuitenkin vain 2 kiloa. Mitään mielitekoja ei ole, mutta raikkaat hedelmät vain maistuvat. Kaikki lämmin ruoka/ kahvi yököttää. Ja mikään makea ei maistu.

Maanantaina olin esikoisen (9v.) kanssa kaksistaan kotona ja hän ei siis tiedä vielä raskaudesta mitään. ihmetteli vain kun voin todella pahoin ja lähdin silti töihin. Tänään aiotaan kertoa, sillä ultrakuvista saa jonkinlaisen kuvan kuka siellä vatsassa köllii. Esikoinen kyllä kovasti ihmetellyt kun äiti on ollut välillä todella väsynyt ja poissaoleva. Iltaisin kyllä on halunnut tulla viereen ja halaillut kovasti.

Päivittelin vielä listausta omalta kohdaltani.

Kesäkuiset

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. /
16.6. / Pehmis26 / 30 / 2.
20.6. / noorakarol / 28 / 1.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
26.6 / Ellla / 20 / 1.
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.)
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
29.6. / Elviira- / 27 / 2.
 
@neilikkaruusu no huh, onnea tuplista!! Eikös se niin ollut,että kaksosista ei voikaan edes ottaa normaalisti niitä seulontaverikokeita? Eli ei lopulta käynytkään paha moka?
Kiitos! ♥ Käsitin, että tuon "normaalin" seulaverikokeen voi tehdä vaikka on tuplat. Sen sijaan sitä vaihtoehtoista, rv 15-17 aikana tehtävää seulontaverikoetta ei voi tehdä monikkoraskauksissa. En tiedä, onnistuisiko sitä jotenkin saamaan neuvolasta lähetteen NIPT-verikokeeseen. Toisaalta taas ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin.
 
Hiljasta näyttää olevan täällä.. Laitoin @Nannaa_ lle viestiä facebook-ryhmästä mut lueskelin tarkemmin viestejä ja taitaakin olla täynnä... Onkohan mitään muuta pientä kesäkuisten ryhmää olemassa? Esikoisen kanssa tuli pieni ryhmä tosi tärkeäksi ja nyt vaan ahdistaa se kesäkuisten valtava ryhmä. Jotenki en vaan osannu tänne aiemmin tulla kirjottelemaan..
Laskettu meillä 22.6 ja toinen tulossa. 10.2 päästään rakenneultraan tarkemmin moikkaamaan pikkutyyppiä ❤
 
Hiljasta näyttää olevan täällä.. Laitoin @Nannaa_ lle viestiä facebook-ryhmästä mut lueskelin tarkemmin viestejä ja taitaakin olla täynnä... Onkohan mitään muuta pientä kesäkuisten ryhmää olemassa? Esikoisen kanssa tuli pieni ryhmä tosi tärkeäksi ja nyt vaan ahdistaa se kesäkuisten valtava ryhmä. Jotenki en vaan osannu tänne aiemmin tulla kirjottelemaan..
Laskettu meillä 22.6 ja toinen tulossa. 10.2 päästään rakenneultraan tarkemmin moikkaamaan pikkutyyppiä
Hauskaa, meillä on sama la ja sama rakenneuä päivä!
 
Hauskaa, meillä on sama la ja sama rakenneuä päivä!
Sama laskettu täälläkin, ultra on muutama päivä aiemmin (5.2.).

Itse en kerennyt FB-ryhmään mukaan, täällä on tosiaan ollut aika hiljaista. Itselläni on toinen kolmannes mennyt tosi vauhdilla. Pahoinvointi ja oksentelu jäivät ekalle kolmannekselle (onneksi!) ja uusia oireita ei oikein ole tullut tilalle.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut/tunnistanut. Mitenkäs teillä muilla? Vatsakin on aika vaatimaton, mutta varsinkin selällä maatessa kohdun tuntee kyllä kasvaneen. Ekan raskauden kohdalla tämä on kai vielä ihan tavallisia tässä vaiheessa :)
 
En tunne liikkeitä, ehkä yks ilta pari muljahusta saatto olla sitä, mutta en tiiä. Mahakin aika pieni omasta mielestä, helppo vielä peittää enimmiltä uteluilta.

Kaikki kuvotukset ja kivut on loistaneet poissaolollaan koko raskauden ajan, täysin normaali olo, ajoittaista pientä närästystä lukuunottamatta. Menisipä loppuun asti yhtä kivuttomasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
Täällä liikkeitä ollut jo useamman viikon. Pientä kutittelua jo todella varhaisesta rv13 paikkeilla ja semmoista muljuamista rv16 tienoilta ja rv19 tienoilta ollut ihan päivittäisiä liikkeitä. Täälläkin pahoinvointi jäi suurimmaksi osaksi ekalla kolmanneksella mut väsymys ja liitoskivut on kyl tullut mukaan sit sen jälkeen. :( Meillä rakenneultra 2.2 :)
Tiukuna & pirpana 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
Juu taitaa se ryhmä olla jo täynnä.
itse en uskaltanut aikaisilla viikoilla liittyä oikein mihinkään. Takana kaksi keskenmenoa joten odotukset tässä raskaudessa oli aika pienet sillon alkuun.

täällä alkanut itseasiassa ihan muutaman päivän ajan tuntumaan jotain liikehdintää, mulla on istukka edessä joten se vaimentaa vissiin aika paljon. Nyt viikkoja 19+0 la 26.6 eli aika samoissa teidän kanssa.
Tämä on nyt kolmas lapsi minulle, isommat lapset syntynyt 2010 ja 2012

Minusta olisi kiva kanssa joku pienempi ryhmä Olen liittynyt tuonne faceen johonkin yleiseen kesäkuiset ryhmään mutta siellä hirmu paljon väkeä.
 
Mä tein salaisen ryhmän. Laittakaa viestillä tuntomerkkejä facebook tunnuksista ni lisään kaveriks ja tonne ryhmään. Katotaan saadaanko ees jokunen liittyneeks. Ite jotenki koen sen helpompana ja tutumpaa alustana ku tän keskustelupalstan.
 
  • Tykkää
Reactions: Chai89
Minä mielelläni liittyisin myös pienempään faceryhmään. Odottaisin kuitenkin mielelläni viikon verran, kunnes rakenneultra on hoidettu. Jotenkin taikauskoinen olen asian suhteen, että ennen sitä en uskalla liittyä.

Onko teillä muilla muuten yhtäkkiä kiihtynyt painonnousu? Mulla tullut reilu viikossa melkein kilo lisää vaikka ihan samalla tavalla oon syönyt. Nyt 19+6 ja tähän mennessä tullut yhteensä vähän reilu kolme kiloa. Jännä nähdä, miten tästä kehittyy.
 

Yhteistyössä