Kesäkuiset 2021

Mä olen näistä ihan sekasin, onko eka julkinen uä se nt-ultra? Vai onko erikseen ensimmäinen alkuraskauden ultra ja myöhemmin nt?

Aamulla varasin ajan ekaan viralliseen julkiseen ultraan, joulukuun toiselle viikolle, viikkoja sillon 11+5.
Tää vissiin vaihtelee hieman alueittain..? Meiän alueel eka julkinen ultra on se nt-ultra, mut joillain alueilla on ultrattu ekan neuvolan yhteydes rv8+ - 9+, mikä on nt:n laskemista ajatellen liian varhaista :unsure:
 
Mä olen näistä ihan sekasin, onko eka julkinen uä se nt-ultra? Vai onko erikseen ensimmäinen alkuraskauden ultra ja myöhemmin nt?

Aamulla varasin ajan ekaan viralliseen julkiseen ultraan, joulukuun toiselle viikolle, viikkoja sillon 11+5.
Kuten @Mäyh sanoikin niin paikkakuntakohtaista. Jossain taidetaan jopa ultrata joka kerta. Mutta normaalisti se eka julkinen on se nt-ultra ja sitten rakenne seuraava.:giggle:
 
Ks_
Mä olen näistä ihan sekasin, onko eka julkinen uä se nt-ultra? Vai onko erikseen ensimmäinen alkuraskauden ultra ja myöhemmin nt?

Aamulla varasin ajan ekaan viralliseen julkiseen ultraan, joulukuun toiselle viikolle, viikkoja sillon 11+5.
Taitaa tosiaan vaihdella ultrat alueittain. Luulen, että minulla se ensi viikon lääkärikäynti liittyy perussairauksiin, joiden lääkityksiä pitää säätää. Silloin on 8+6 ja niskaturvotusultra on sitten erikseen myöhemmin.
 
Moikka kaikille! Melko myöhään löysin tieni tälle palstalle. Viikkoja on nyt jo 11+4 menossa. Toivottavasti faceryhmään mahtuu vielä, olisi kiva siellä jutella enemmän! Koko alkuraskaus on ollut melko lailla oireeton. Se on ollut kiva juttu, koska on hyvin jaksanut taaperon (1/19) kanssa touhuta päivät. Toisaalta oireiden puuttuminen on vähän herättänyt huolta, mutta ainakin varhaisultrassa kaikki oli hyvin. Ensi viikolla onkin jo nt-ultra!
 
@Nannaa_ laittelin yv. Pelottaa vähän näin aikaisiin liittyä jos mukaan mahtuu vielä edes, mutta sitten ei ainakaan mahtuisi kun aika olisi parempi
Äh taitaa ryhmä täyttyä ennenkuin mäkään uskallan mukaan mikä olisi ehkä seuraavan ultran jälkeen parin viikon päästä...mulla kyllä voi mennä la just kesä-heinä vaihteeseen....

Tuli kyllä mieleen et jos perustais uuden ryhmän sitten jos ketä nyt tänne jääkään, loppu kesäkuiset tms.:unsure:
 
Ääni toiselle FB-ryhmälle, mikäli tämä nykyinen ehtii mennä täyteen. Mielelläni jossain vaiheessa hyppään mukaan sinne, mutta kun laskettu aika on kesäkuun lopussa, niin ihan vielä en uskalla FB:n puolelle siirtyä.

Kävin viime viikolla ultrassa, alkio oli juuri sen kokoinen mitä päivien perusteella odotettiin ja pieni sydän pumputti myös. Parisen viikkoa on ollut pientä pahoinvointia, kerran olen oksentanut. Mutta hyvin vähäisillä oireilla (omasta mielestä) mennään. Nyt viimeisen viikon on ollut enemmän sellaista, että ihan yhtäkkiä vain yökkään ilman ennakoivaa pahoinvointia. Nämä painottuvat aamupäivään, mutta yllättävät joskus iltalenkillä käydessä. Hassua, kun tällaiseen ei ole yhtään tottunut :D Vatsataudeissakin on kuitenkin yleensä pahoinvointia, joka ennakoi yökkäilyä.

Ensimmäinen julkinen ultra on joulukuun puolessa välissä ja seuraava neuvola tammikuussa. Eli nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta :X3:

Kiva juttu, että täälläkin on edelleen muita pyörimässä :love:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3 ja Alinna86
Mäkin voin tulla fb-ryhmään jos se perustetaan vähän myöhemmin! Täälläkin kyllä varmasti käyn. :)

@Luumumuumi Mullekin tuli tänään eka tuommonen ihme yökkäys ilman ennakkovaroitusta. Oli hirveä nälkä ja söin leipää, mutta yhtäkkiä vaan tuli stoppi ja tunne että oksennan. En oo kyllä kertaakaan oksentanut ja tänään oon pitkästä aikaa ollut tosi virkee! Täytyy nauttia näistä hyvistä päivistä.:p

Pehmis 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tää on kyl jo huvittavaa ja hullua tää mun syöminen. Kello puol 3 ja oon syönyt jo 4 x.
2h on ihan maksimi kunnes nälkä jo kurnii ja illalla on syötävä lämmin ruoka vielä ennenku käy nukkumaan että pystyy nukkumaan aamuyöhön jolloin herään taas ihan järkyttävään nälkään ja syömään :D
Eilen iltapalasta kulunut tunti ja taas nälkä.
Jäin pohtimaan lääkärin ekaa epäilystä kahdesta, että jos siel kuitenkin on piilossa vielä se toinen :ROFLMAO:
Ne varmaan pistää mut ens viikolla neuvolassa jollee ruokavaliolle ku kylhän tää jatkuva syöminen alkaa jo kohta näkyy varmaa painossa. (En oo nyt vaakalla käynyt) mut neuvolassahan punnitaan:X3:
Ei mulla aiemmista kahesta lapsesta tämmöstä ollut, päinvastoin kaikki ällötti ja paino tippu.
 
Minä ainakin jatkan täälläkin keskustelua vaikka fb liityinkin. Ja toki jos toinen loppukuun ryhmä perustetaan niin haluisin mukaan ❤
Tää ällötys olo on kyllä ikävähkö.. Ja sitten kun syö, niin siitäkin tulee huono olo.. Mä en ennen raskautta syönyt ylipäätään kuin 2krt päivässä niin jo siihen on keholla totuttelu et joutuu syömään ja sekin sit tekee huonoa oloa. Paljon siis keskusteltavaa neuvolassa:D ja tosissaan vaan suolaista tekee mieli.. Entinen makeahiiri hämillään kun ei suklaa maistu!:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Hei, mulla nyt rv 8+1 ja myöskin LA kesä-heinäkuun vaihteessa. Itseasiassa tarkkaa päivää ei oo tiedossa, sillä kierukan poiston jälkeen ei kuukautisia ole tullut ja tein sitten raskaustestin. Ja ihanaa että tärppäsi heti. Oon ollut peloissani kyllä, etten ole enää raskaana, mutta minkäännäköistä tiputteluvuotoa ole ollut ja kohtu tuntuu turvottavan alavatsaa sekä puskee virtsarakkoapäin, joten mulla on lähes aina pissahätä tai sitten se vian johtuu runsaasta juomisesta.
Itsekin voisin varhaisultran jälkeen liittyä tähän kakkosFB-ryhmään jos mahtuu vielä mukaan!

Tosiaan toista lasta odotetaan ja esikoinen on jo koululainen. Sama isä kummallakin. Edellisessä raskaudessa olin nuori ja nyt vähän alle 30-v. Oireina mulla myös voimistuvaa pahoinvointia ollut, rintojen arkuutta ja pyörryttävää oloa. 2h välein kun ottaa jotain pientä suuhunsa (esim. hedelmän) tai juo lasin oikein kylmää vettä se helpottaa pahoinvointia. Ja se väsymys, hohhoijaa, hyvä kun jaksaa koko päivän olla hereillä. Ihme kyllä tänään on ollut ihan ok olo. Iltaa kohden vointi on aina parempi ja melkein jo yhdeksältä saa laittaa nukkumaan.

Mulla eka neuvola vasta rv 9+1 ja sitten joulukuun puoliväliin menee nt-ultra. Olisi kyllä kova hlau nähdä tulokas jo vaikka omakustanteisesti yksityisellä. Asuinpaikkakunnalla on ilmeisesti paljon raskautuneita nyt kun millään en meinannut lähineuvolaan saada ensikäyntiä varatuksi tai edes ultraa! Kotikaupungissa on kovasti yksityisiä palveluiden tuottajia mistä valita. Onko teillä kokemuksia mm. mehiläisestä, Aavasta tai Pihlajalinnasta? pikaisella googlettelulla Terveystalollakin taitaa olla varhaisultra.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3 ja pehmis26
Hei, mulla nyt rv 8+1 ja myöskin LA kesä-heinäkuun vaihteessa. Itseasiassa tarkkaa päivää ei oo tiedossa, sillä kierukan poiston jälkeen ei kuukautisia ole tullut ja tein sitten raskaustestin. Ja ihanaa että tärppäsi heti. Oon ollut peloissani kyllä, etten ole enää raskaana, mutta minkäännäköistä tiputteluvuotoa ole ollut ja kohtu tuntuu turvottavan alavatsaa sekä puskee virtsarakkoapäin, joten mulla on lähes aina pissahätä tai sitten se vian johtuu runsaasta juomisesta.
Itsekin voisin varhaisultran jälkeen liittyä tähän kakkosFB-ryhmään jos mahtuu vielä mukaan!

Tosiaan toista lasta odotetaan ja esikoinen on jo koululainen. Sama isä kummallakin. Edellisessä raskaudessa olin nuori ja nyt vähän alle 30-v. Oireina mulla myös voimistuvaa pahoinvointia ollut, rintojen arkuutta ja pyörryttävää oloa. 2h välein kun ottaa jotain pientä suuhunsa (esim. hedelmän) tai juo lasin oikein kylmää vettä se helpottaa pahoinvointia. Ja se väsymys, hohhoijaa, hyvä kun jaksaa koko päivän olla hereillä. Ihme kyllä tänään on ollut ihan ok olo. Iltaa kohden vointi on aina parempi ja melkein jo yhdeksältä saa laittaa nukkumaan.

Mulla eka neuvola vasta rv 9+1 ja sitten joulukuun puoliväliin menee nt-ultra. Olisi kyllä kova hlau nähdä tulokas jo vaikka omakustanteisesti yksityisellä. Asuinpaikkakunnalla on ilmeisesti paljon raskautuneita nyt kun millään en meinannut lähineuvolaan saada ensikäyntiä varatuksi tai edes ultraa! Kotikaupungissa on kovasti yksityisiä palveluiden tuottajia mistä valita. Onko teillä kokemuksia mm. mehiläisestä, Aavasta tai Pihlajalinnasta? pikaisella googlettelulla Terveystalollakin taitaa olla varhaisultra.
Me käytiin viime vuonna varhais ultrassa Mehiläisessä, maksoi n.200e.
Nyt käytiin muualla klinikalla missä ollaan oltu hoidoissakin, 220e oli:)
 
  • Tykkää
Reactions: Elviira_
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Varasin jo nt-ultrankin, tasan kolmen viikon päästä 18.12. ♥

Pahoinvointia on edelleen (nyt 9+4 neuvolan laskelmien mukaan, tarkentuu ehkä ultrassa), mutta ehkä vähän alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, eilen illalla ja nyt aamupäivästä oon pystynyt syömään ihan ok. En ole oksentanut kertaakaan, ennemmin olen ollut siinä oravanpyörässä, jossa ei tee mieli ruokaa, kun on paha olo -> paha olo yltyy, kun ei syö -> ei tee todellakaan mieli ruokaa, kun on paha olo. Mutta ehkä tämä tästä!

Mitä teille muille kuuluu? Oletteko jo kaikki siirtyneet fb-ryhmiin pulisemaan? :)
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Varasin jo nt-ultrankin, tasan kolmen viikon päästä 18.12.

Pahoinvointia on edelleen (nyt 9+4 neuvolan laskelmien mukaan, tarkentuu ehkä ultrassa), mutta ehkä vähän alkaa näkyä valoa tunnelin päässä, eilen illalla ja nyt aamupäivästä oon pystynyt syömään ihan ok. En ole oksentanut kertaakaan, ennemmin olen ollut siinä oravanpyörässä, jossa ei tee mieli ruokaa, kun on paha olo -> paha olo yltyy, kun ei syö -> ei tee todellakaan mieli ruokaa, kun on paha olo. Mutta ehkä tämä tästä!

Mitä teille muille kuuluu? Oletteko jo kaikki siirtyneet fb-ryhmiin pulisemaan?
Mulla tänään 9+2 ja pahoinvointi ei ota laantuakseen, vielä oon selvinnyt oksentamatta mutta syödä pitää vähän väliä koska jos vähän venähtää ruokavälit niin olo on aivan karmea.
Myös tää väsymys painaa kun ei saa nukuttua. Ehkä tää tosiaan kohta helpottaa, toivottavasti ainakin :D
Ens viikolla toinen ultra, joka jännittää ihan hirveesti vaikka uskon että kaikki ois hyvin mutta aiemmat km tuo pelkoja.
Me saatiin vasta jouluviikolle nt ultra aika kun täällä kaikki ajat täynnä.
Saas nähä rajottaako ne isän pois ultrista, olis kyllä kamalaa mennä sinne yksin...
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3 ja Tiukuna
Täällä nyt vuorokauden vaihduttua 11+5. Pikkuhiljaa viime viikosta lähtien pahoinvointi ja väsymys hellittänyt. Nyt pahoinvointia enää satunnaisina hetkinä muutamana päivänä viikossa aiemman oksennan monta kertaa päivässä sijaan, joten tuntuu ihan luksukselta.

Kovasti on pelkoja, että onhan pienellä kaikki hyvin. Dopplerilla sykkeet onneks kuuluu helposti ja nt-ultra on vihdoin maanantaina. Jännittää kyl ihan sikana. Ihana kyl kun alkaa olo parantua ♥ jännää kun toiseen kolmannekseen on enää niin lyhyt aika. Ens viikolla ajateltiin myös alkaa kertoo läheisille, joka on jännää mut samalla ihanaa vihdoin päästä kertomaan ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3 ja Alinna86
Täällä nyt vuorokauden vaihduttua 11+5. Pikkuhiljaa viime viikosta lähtien pahoinvointi ja väsymys hellittänyt. Nyt pahoinvointia enää satunnaisina hetkinä muutamana päivänä viikossa aiemman oksennan monta kertaa päivässä sijaan, joten tuntuu ihan luksukselta.

Kovasti on pelkoja, että onhan pienellä kaikki hyvin. Dopplerilla sykkeet onneks kuuluu helposti ja nt-ultra on vihdoin maanantaina. Jännittää kyl ihan sikana. Ihana kyl kun alkaa olo parantua jännää kun toiseen kolmannekseen on enää niin lyhyt aika. Ens viikolla ajateltiin myös alkaa kertoo läheisille, joka on jännää mut samalla ihanaa vihdoin päästä kertomaan
Ihania ja jännittäviä aikoja :love:
Meillä kans ultra ma. Onneksi sain heti aamu ajan kun varmasti taas jännitän niin paljon...
Tuuthan tännekin kertomaan ultra uutisia❤
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3 ja Tiukuna
Huiii tsemppiä ultran jännittäjille! ❤ tänne kans sit kuulumiset. :X3: Mullakin ensi viikolla nt-ultra.

Mulla on tässä viikon sisään kadonneet kaikki pienetkin pahoinvoinnit ja aamukahvikin on palannut ruokavalioon. ❤ Mutta minuakin vaivaa aamuöinen unettomuus, siis tosi raivostuttavaa herätä joka yö pariksi tunniksi valvomaan..

Pehmis 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä oli nt-ultras kaikki hyvin toissa perjantaina ja LA aikastui juuri toukokuun puolelle (30.5.) :) Kesäkuisissa silti hengailen, kun LA on niin kuun vaihteessa.
Etova olo ja kova väsymys on viimein alkanu hellittää ja kärsimättömänä ootellaan mahan kasvua ja ekojen liikkeiden tuntumista :D
Toinen kolmannes pyörähti tänää käyntiin eli viikkoja nyt 14+0 ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: pehmis26
Stressaako teitä muuten korona? Itseä ei ainakaan vielä sairastuminen pelota, kun täällä on rauhallinen tilanne sen suhteen ja ollaan muutenkin karsittu ylimääräiset kontaktit. Sen sijaan tämä kaikki ylimääräinen koronan ympärillä stressaa. Nytkin meillä on lapsi kipeänä ja varaudun henkisesti siihen, että joudun mennä yksin nt-ultraan, kun ei saada lasta mihinkään kipeänä hoitoon. Siis jos edes itse pysyn terveenä ja pääsen ultraan, voi jee.. Sinänsä mua ei haittaa yksin mennä, mutta olishan se miehenkin mielestä varmasti kiva päästä mukaan.
 

Yhteistyössä