Kesäkuiset 2021

Minä liityn fb puolelle vasta myöhemmin, joten toivottavasti täälläkin jotkut vielä jatkaa keskustelua.:giggle:
Omaa napaa; on se jännä kun joku oire puuttuu niin siitä sit saa itsensä huolestumaan.. :DMinulla ei nimittäin väsymystä ole lainkaan, päinvastoin. Virkeä olo koko ajan.. Unet on katkonaisia kylläkin mut ei vaikuta päivään. Vaikein asia on ollut tuo kahvin vähentäminen..:(
Lisäksi on jostain syystä ollut tosi vahva tuplafiilis koko ajan, maanantaina sit selviää kun se ultra..

Oliivi 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tervetuloa uusille! :giggle:

Mua kans edelleenkin stressaa oireet, vaikka oon onneks vähän nyt rauhoittunut kun tajusin etten voi oikeen tähän tilanteeseen vaikuttaa.:D Ei oo väsymystä ja pissattaakin vaan entistä harvemmin. Rinnatkaan ei oo juurikaan enää kipeet, turvonneet kylläkin. Nyt muutamana päivänä ollut kyllä pientä etovaa oloa ja tänään jäi ekan kerran päiväkahvi juomatta kun maistu kamalalta. Pääosin vointi kuitenkin ihan normaali eikä tunnu yhtään raskaana olevalta. Mulla vielä viikko ultraan, halusin vähän myöhemmäksi sen.

Pehmis 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Mulla ei kyllä tule kyttäiltyä oireita juuri yhtään. Jos vähä on ällö olo tms, en edes muista että se voi johtua raskaudesta. Ja väsymyskin on niin aaltoilevaa, että en laske sitäkään oireeksi, kai kaikkia joskus väsyttää :D
Enkä oikeen osaa toistenkaan oireisiin verrata, kun ne taitaa olla jokaisella ihan omanlaiset.
 
@Oliivi3 Mä kans pääasiassa virkeä, vaikka eilen tempaisin kyllä iltaunet kun olin touhunnut koko päivän ni sit iskiki ykskaks väsy :D
Unet katkonaisia myös ja ramppaan pissalla vähintään 3x yössä:rolleyes:
Sulla jo ultra niin lähellä, ihanaa :love:
Tupla fiilis täälläkin vähän väliä, tää turvotus ja nälkä on välillä niin hurjaa kun pitää keskellä yötäkin syödä jotain:LOL:
@Elllla meillä suvussa myös kaksosia niin en yllättyisi vaikka olisikin 2 kyydissä...salaa niistä olen kyllä haaveillutkin mutta jos edes se yksi, niin oltaisiin ikikiitollisia:love:
@pehmis26 oireet vaihtelee päivittäin, itellä kans hetkiä jolloin miettii et oonko raskaana kun välillä ihan normi olo, mut sit just esim toi kahvi ensin himoan ja sit se maistuukin pahalle ja palaneelle:X3:
Tänään aurajuusto (uunitettu) maistui hikisukalta vaikka normaalisti rakastan sitä :D
Tsemppiä ultran odotteluun❤
 
Täällä ollut viimeiset puolitoista viikkoa niin voimakkaita oireita, että palstailu on vähän jäänyt. Päivästä riippuen vaihdellen etovaa oloa tai jopa koko päivän kestävää pahoinvointia. Tällä vihdoilla unettomuus ja yöheräily *KopKop* on vihdoin vähentynyt ja unta tulee 5h sijaan jo 7-8h yössä mutta tää pahoinvointi on kyl välillä ihan matkaa kataavaa. Tänäänkään en ole päässyt sohvalta :(
 
  • Surullinen
Reactions: Vehkis
Täällä ollut viimeiset puolitoista viikkoa niin voimakkaita oireita, että palstailu on vähän jäänyt. Päivästä riippuen vaihdellen etovaa oloa tai jopa koko päivän kestävää pahoinvointia. Tällä vihdoilla unettomuus ja yöheräily *KopKop* on vihdoin vähentynyt ja unta tulee 5h sijaan jo 7-8h yössä mutta tää pahoinvointi on kyl välillä ihan matkaa kataavaa. Tänäänkään en ole päässyt sohvalta
Voi kurja :(
Muistan kyllä noi lamaannuttavat pahoinvoinnit, paljon tsemppiä päiviin (y)
Mitkä viikot menossa nyt?
Kohta varmaan helpottaa, toivotaan ainakin:)
Ps. Ootko kuullut pahoinvointi rannekkeista?
 
@Elllla ei ole tuplia suvussa.. Ja voi toki olla että tuplafiilis vaan huijaa :giggle: Ei ole edellisistä vain ollut tälläsiä tuntemuksia. Maanantaina sen sit näkee.
@Alinna86 joo ei olis enää montaa päivää... Tietty vähän sekin jännittää et varasinko hätäisenä liika aikaisille viikoille tuon ultran, silloin 6+1, mutta pitää sitten vaan varata uusi jos ei sykettä näy.. Kunhan kaikki vain olisi kunnossa ❤. varautunut siis siihenkin että syke ei vielä näy.

Pakko myöntää, piti vielä yksi kaapissa seisova testi tehdä, ja tulihan ne vahvaakin vahvemmat viivat myös onesteppiin... Vähän kyllä jo naurattaa tää. :ROFLMAO: en todella näin hermoheikko ollut edellisissä.. :ROFLMAO:
 
@Elllla ei ole tuplia suvussa.. Ja voi toki olla että tuplafiilis vaan huijaa Ei ole edellisistä vain ollut tälläsiä tuntemuksia. Maanantaina sen sit näkee.
@Alinna86 joo ei olis enää montaa päivää... Tietty vähän sekin jännittää et varasinko hätäisenä liika aikaisille viikoille tuon ultran, silloin 6+1, mutta pitää sitten vaan varata uusi jos ei sykettä näy.. Kunhan kaikki vain olisi kunnossa . varautunut siis siihenkin että syke ei vielä näy.

Pakko myöntää, piti vielä yksi kaapissa seisova testi tehdä, ja tulihan ne vahvaakin vahvemmat viivat myös onesteppiin... Vähän kyllä jo naurattaa tää. en todella näin hermoheikko ollut edellisissä..
Toivotaan että näkyis, meillä näkyi viimeksi 6+2 :)
Itsekin tein esikoisesta vain yhden testin ja thats it, tokasta tein 3 koska en uskonut, tavallaan oli yllätys raskaus vaikkakin ilolla otettiin vastaan ja nyt oon tehny jo parikyt testii ja su. Oottaa viikko digi, sit mä lopetan tän tikkuu pissailun:ROFLMAO:
 
Mille viikolle te muute olette ar-ultria varanneet? Itse varasin 7+3, olisi ollut kiva mennä vähän aikaisemmin, mutta aikoja ei ollut vapaana. Ja toisaalta rv8 sydämenlyöntien pitäisi jo aika isolla varmuudella näkyä, jos ovat näkyäkseen. Aikamoista odottelua nämä viikot ennen varhaisultraa ja ekaa neuvolakäyntiä ovat :rolleyes: Tuntuu, ettei mitään päivitettävääkään oikein ole, kun mitään erityisiä oireita ei vieläkään ole näkynyt. Mitä teille muille kuuluu? :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja Alinna86
Mille viikolle te muute olette ar-ultria varanneet? Itse varasin 7+3, olisi ollut kiva mennä vähän aikaisemmin, mutta aikoja ei ollut vapaana. Ja toisaalta rv8 sydämenlyöntien pitäisi jo aika isolla varmuudella näkyä, jos ovat näkyäkseen. Aikamoista odottelua nämä viikot ennen varhaisultraa ja ekaa neuvolakäyntiä ovat Tuntuu, ettei mitään päivitettävääkään oikein ole, kun mitään erityisiä oireita ei vieläkään ole näkynyt. Mitä teille muille kuuluu?
Mulla samoilla päivillä kun sulla, vielä ois 17 piiiitkää päivää odotettava :rolleyes:
En olis tahton vielä sillonkaan, olisin ennemmin ottanut 8+0 mutta lääkäri halusi tuon ni sillä mennään:)
Viimeksi käytiin 6+2 ja sydän löi mutta seuraavassa ultrassa ei lyönyt ja se oli jotenkin niin riipaisevaa että nyt halusin myöhäistää ultraa vaikka eipä sekään takaa mitään mut itellä ehkä tulee varmempi olo kuitenkin. Tuntuu kyllä mieliala vaihtelevan koko ajan, hetkenä oon onneni kukkuloilla ja toisena kauhusta jäykkänä, varmaan kaikki ihan normaalia.
Viime yökin meni tosi pätkissä kun pissattaa kokoajan, luin että kuuluu asiaan ja munuaiset joutuu tekemään nyt enemmän töitä ja merkkaisi hcg:n nousua, joten hyvä vaan että juoksuttaa vessassa:X3:
Jotenkin odottaa kokoajan oireita vaikka niitähän on, nyt uutuutena paineen tunne alavatsalla ja kun syön ni maha turpoo ihan älyttömästi. Kuitenkin täytyis muistaa ettei tässä kohtaa oo välttämättä mitään oireita, ja silti voi olla asiat hyvin...kaikki on niin yksilöllistä (y)
Odotan että saan tehtyä tuon viimisen digin su. Pois alta, voin taas pari päivää huokaista :D
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
Voi kurja
Muistan kyllä noi lamaannuttavat pahoinvoinnit, paljon tsemppiä päiviin
Mitkä viikot menossa nyt?
Kohta varmaan helpottaa, toivotaan ainakin
Ps. Ootko kuullut pahoinvointi rannekkeista?

Tänään taitaa olla 7+4. En oo pahoinvointiranneketta ostanut kun sain lääkäriltä reseptin siihen Primperaniin. Se auttaa kyl sit kun on välillä pakko selvitä töihin töihin tekee töitä. (Onneks isoimman osan voi tehdä etänä)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä taitaa ultraan olla vielä melko monta viikkoa, millon lie se ensimmäinen kunnallinen on? Mut neuvolakäynnin sais maanantaina varata seuraavalle viikolle, on seki jo jotain konkreettista vähän!

Muutoin kaikki ennallaan.. tissit on edelleen niin kipeät, aamulla kun nousee ylös, tuntuu että ne repeää irti ja tippuu lattialle :ROFLMAO: ja tänään laitoin töihin kahdet liivit päällekäin. Harmittaa kun ei pysty edes mahallaan nukkumaan.

Flunssasta selvitty alle viikossa, koronatestissäkin piti käydä, yök.
 
  • Tykkää
Reactions: Luumumuumi
@Luumumuumi minulla on maanantaina, viikkoja tuolloin 6+1. Hiukan liian aikaisiin mutta hätäinen kun olen. Meneepä sit uudelleen jos tarve. :giggle:

Täällä väsymystä ei edelleenkään havaittavissa... Mut hormonit. Naurattaa vähän itseäkin aina miten leimahdan nopeesti ja turhasta. :ROFLMAO:
Lisäksi kohdulla ollut nyt muutamana päivänä joku kasvunpyrähdys koska menkkamaisia jomotuksia ollut ajoittain, ja tietty jo googlailin mutta onneksi tosissaan taitaa olla nuo kasvukivut mitä siellä jomottelee välillä. Vahva tunne että kaikki on hyvin.
Vitsit nuo raskaus sovellukset... Itsellä niitä 3 ja aina päivän vaihtuessa pitää mennä katsomaan ja tuijottelemaan kuvia !! Ei kahden edellisen aikaan tälläisiä ollut olemassakaan.. :D
Jouluna olisi tarkoitus kertoa sitten lähimmille, tilailin jo tarpeelliset tavarat valmiiksi paketteihin.. Sattuu se joulu niin sopivasti. :giggle:
Mutta.. On tämä vaan aika ihanaa aikaa ❤
 
@Oliivi3 tai muut onko jotain hyviä vauvauutisten paljastamistapoja mielessä? Mekin varmaan jouluna kerrotaan mummoille ja papoille uutiset.

@Luumumuumi mulla on ar-ultra 7+6, onpahan sitten lyhyempi aika odottaa ekaa kunnallista ultraa.

Pehmis 7+0
Mä ostin äidille semmoisen "Isoäidin muistojen kirjan," tulee ekaa kertaa isoäidiksi. Annan np-ultran jälkeen, jos pysyy salassa sinne asti. Puolison siskolle (tai oikeastaan sen lapselle) ostettiin semmoi "meidän pihan perhesoppa" -kirja joka kertoi erilaisista perheistä ja ajateltiin siinä yhteydessä näyttää tyylin ultrakuvaa. Muille ei oo viel keksitty
 
@Oliivi3 tai muut onko jotain hyviä vauvauutisten paljastamistapoja mielessä? Mekin varmaan jouluna kerrotaan mummoille ja papoille uutiset.

@Luumumuumi mulla on ar-ultra 7+6, onpahan sitten lyhyempi aika odottaa ekaa kunnallista ultraa.

Pehmis 7+0
Mä meinasin jouluna pukeutuu semmoiseen baby on board paitaan ja kattoo tajuuks kukaan jos siis oisin tätä saanu salattua :ROFLMAO:
Mut siis johan mä oon kaikille läheisille kertonut joten se siitä ideasta :D
Omat lapset ei vielä tiedä, ne haluun kyllä sitten yllättää jotenkin kivasti, ehkä sen nt ultran jälkeen kun ollaan vähän varmemmilla vesillä(y)
 
Mitäs kesäkuisille? Kaikki ennallaan?

Mulla on haastetta muistaa nuo ruokarajoitukset... oon erilaisten juustojen ystävä ja lakritsijäätelöä vois syyä vaikka joka päivä. Ja kalat, miten selviää ilman graavilohta
Kaikki ennallaan täällä... :giggle: Jännätään huomista ultraa tosi kovaa. Kahvin vähentäminen tuottanut tuskaa kyllä. Sitten se, kun muutenkin on aina alhaiset verenpaineet (92/65) niin tuntuu et humisee entistä enemmän päässä, ja joutuu ylös nousemaan hitaasti ja harkitusti.:D
Niin ja vaihtuihan viikot tänään.. ❤

Oliivi 6+0
 
Kaikki ennallaan täällä... Jännätään huomista ultraa tosi kovaa. Kahvin vähentäminen tuottanut tuskaa kyllä. Sitten se, kun muutenkin on aina alhaiset verenpaineet (92/65) niin tuntuu et humisee entistä enemmän päässä, ja joutuu ylös nousemaan hitaasti ja harkitusti.
Niin ja vaihtuihan viikot tänään..

Oliivi 6+0
Tsemppiä ultraan ja tulethan kertomaan uutisia ❤
Mulla vielä 2 viikkoa omaan...aika matelee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Meillä on nyt 6+4, mutta vielä pahoinvointi loistaa poissaolollaan. Satunnaisia pieniä kuvotuksen tunteita on ollu, jos on ruokailuväli venähtänyt, mut hyvin pienellä on vielä selvitty. Ja mennyt ohi esim lasillisella kivennäisvettä.

Sellasen erikoisen asian olen huomannut, että illalla kun käyn nukkumaan, sydän saattaa jyskyttää tosi voimakkaasti. Vähän ehkä nopeammin kuin normaalisti ja jotenkin tosi voimallisesti. En sitten tiedä johtuuko raskaudesta vai esim liian tuhdista iltapalasta. Mut vaikka iltapalat on ollu normaaleja, niin tätä on ollut kyllä nyt useammin..
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86

Yhteistyössä