Kesäkuiset 2021

Kääk. Jos mulla on nyt 5+0, niin sehän tarkoittaa että oviksesta pitäisi olla nyt 3 viikkoa. Eli digin pitäisi näyttää 3+.
Uskaltaakohan sitä huomenna vielä testata sellaisella vai alanko vain stressaamaan
Jos vain maltat, niin älä testaa ollenkaan digeillä, ne on enemmänkin stressitestejä kuin raskaustestejä :D Itse esikoisen kohdalla testailin tosi monta kertaa digeillä ja lopulta päädyin yksityiselle gynelle kun olin huolissani kun en saanut niitä viikkoja nousemaan odotetusti. Gynekin sanoi, että ne digitestit pitäisi kieltää lailla:ROFLMAO:
 
Pitää vielä tästäkin tulla huuteleen! Älkää panikoiko, jos ei tuu 3+ heti siinä 5+0 tai vähän jälkeen Ite halusin, että "tulee varmasti" ja testasin 5+4 ja tuli 2-3.. Siitähän tuli sit paniikki Päätin, etten enää testaa ja ootan varhaisultraan, siellä kaikki hyvin ja samoin sen jälkeen sujunut kaikki hyvin Luin sillon aika paljon keskusteluja tosta ja monet ei ollut saanut tohon sitä 3+ ees 6+ viikoilla, vaikka kaikki hyvin ja ilmeisesti lääkärit ei siitä oikeen tykkää, kun raskaanaolevat panikoi, kun se ei näytä oikein. Se hcg voi vaihdella niin paljon riippuen ihmisestä ja raskaudesta ja mun käsittääkseni se 3+ vaatii aika korkean hcg:n

3milia + Bebe 17+3
No sen ainoan kerran kun en sitä 3+ ajallaan saanut, raskaus päättyi 8+6, joten siksi juuri pohdin että taitaa ennemmin tuoda stressiä kuin helpotusta.
 
Hah, nälkä ja pissahätä taas herätti puoli 5 :D
Samoin tuli hirvee himo kahviin, ja kun kupin sain eteen se maistuukin, noh ei yhtään mun mielikuvalle vaan vähän palaneelle:X3:
Saas nähä millon jää kokonaan pois, esikoisesta jäi heti, pelkkä ajatuskin/haju sai oksennusrefleksin:sick::ROFLMAO:
Tänään verikokeisiin, jännittää hcg tulos vaikkakin edellee luottavainen fiilis on:giggle:
 
Claramia
Täälläkin taas nukuttu huonosti ja herätty aikaisin :D mutta jee, tänään on 6+0! Testin tein 3+6 joten kolmatta kertaa saa nyt iloita viikkojen vaihtumisesta. Onko muutkin näistä ihan innoissaan?

Tuntuu kyllä ihan erilaiselta sanoa, että on JO seitsemännellä viikolla. Ja enää kolme päivää varhaisultraan! Toivottavasti tämä viikko kuluu nopeammin kuin nämä matelevat ensimmäiset viikot.

Ultran lähestyessä vaan jännittää myös hirveästi, että tämä on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Olen jo alkanut valmiiksi googlettaa, koska voisi uudestaan tulla raskaaksi tuulimunan jälkeen...
 
Siis mä googlettelen claramia ihan samanlaisia asioita! Erinäiset pelot taitavat olla ihan asiaan kuuluva homma :D Vähän mieltä laannutti eiliset raskaustestit jotka tein, kun sekä rfsu:n että pregcheckin liuskat olivat tummentuneet:

Tässä vaiheessa mulla oviksesta laskettuna menossa siis 5+3. Ajattelin, että testaamisen voisi jättää tähän. Vähän kutkuttaisi kyllä testata digillä, mutta ehkä ei kannata kiusata itseään. Toki se 3+ toisi varmuutta, mutta jos testi ei sitä näyttäisi, niin turhaa huolta voisi itselleen taas vaan luoda. Huomaan myös, että nukun niinä öinä huolmattavasti huonommin, jos suunnitelmissa on aamulla testata. Eli omien yöunienkin takia tuo testaus kannattaa varmaan nyt jättää pois, kun ei tälle asialle voi tämän enempää tehdä.

Oireeton olen aika lailla edelleen. Soittelin tänään neuvolaan ja kysyin, onko ihan tavallista, että tässä vaiheessa ei vielä ole oireita. Kuulemma on ja sekin lohdutti. Viime yönä jouduin muutaman kerran vaihtamaan asentoa, kun mahaan sattui, oikealle puolelle tarkemmin sanottuna. Ei nyt mitenkään valtavasti, mutta sen verran, että esim mahallaan ei halunnut olla. No tietty googlettaja minussa diagnosoi jo kohdunulkoista ja kaikkea, mutta kaipa noita toispuoleisia mahakipuja ihan normiraskauksissakin esiintyy. Seuraillaan tilannetta :)

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin, jännää! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Täälläkin taas nukuttu huonosti ja herätty aikaisin mutta jee, tänään on 6+0! Testin tein 3+6 joten kolmatta kertaa saa nyt iloita viikkojen vaihtumisesta. Onko muutkin näistä ihan innoissaan?

Tuntuu kyllä ihan erilaiselta sanoa, että on JO seitsemännellä viikolla. Ja enää kolme päivää varhaisultraan! Toivottavasti tämä viikko kuluu nopeammin kuin nämä matelevat ensimmäiset viikot.

Ultran lähestyessä vaan jännittää myös hirveästi, että tämä on kohdunulkoinen tai tuulimuna. Olen jo alkanut valmiiksi googlettaa, koska voisi uudestaan tulla raskaaksi tuulimunan jälkeen...
Onnea uudesta viikosta ja tsempit ultraan! :love:
Mä ainakin meinaan haljeta onnesta tällä hetkellä, yritän välillä toppuutella kun niin varhaiset viikot vielä mutta ei vaan pysty, ja parempi olla onnellinen kuin kokoaika murehtia mitä vois käydä:love:
Muoks. Mulla muuten vaihtuu huomenna viikolle 6, ihanaa❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis ja Tiukuna
@Alinna86 mä oon niin iloinen, kun kahvin kanssa ei oo mulle missään vaiheessa tullu ällötystä. Just ennen plussaa tuntu vaan maistuvan EXTRA hyvälle :LOL:

Tänään pyörähti rv9+0 ja ihan hyvä olo tänäänkin herätessä :) väsyttää toki ja alavatsalla on nippailuja/kiristystä + naama ja selkä kukkii.. Ruokaväli jos venähtää pitkäksi, niin sitten tulee kyllä kova heikotus, muttei enää niinkään pahoinvointia. Eilen syöty kasvissosekeitto kyl tökki pahasti, mut pakko oli hiljakseen syödä, kun ei vieraissa kehannut muutamaan lusikalliseen jättää.. ja illasta sit olikin turvotus aivan jäätävä :/
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Alinna86
Täällä 12h yöunet takana, toki 3krt vessassa ja koiraa oli käytettävä 7 aikaan ulkona
Jännä tuo googlettelu, mää niin vahvasti tiiän, että se aiheuttas valtavan stressin niin en kyllä tee sitä. Niin kauan kun ei vuoda ja ei ole kipuja, kaikki on hyvin, siihen on pakko uskoa.
Mulla vähä jo stressaa se kun täällä puhutaan niin paljon vain ongelmista, toki tiedän että ne on mahdollisia ja niistä huolista on hyvä kertoa, mutta niin paljon juttua kaikista komplikaatioista saa jokaisen uskomaan ne omalle kohdalle.
Ja todellakin korostan, että jokainen saa kertoa mistä haluaa, mutta itse keskittyisin mieluummin siihen mikä on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
vierailija
Herkemmin ehkä he puhuvat komplikaatioista ja pelkäävät sitä, jotka ovat sen jo kokeneet ja yhdistävät samat oireet/oireettomuuden siihen huonoon kokemukseen. Toki kaikki raskaudet on erilaisia, mutta ymmärrän pelon täysin, koska itse 2 kertaa kokenut menetyksen. Ei sitä osaa rentoutua täysin, ennen kuin tietää kaiken olevan hyvin. Ja herkästi puhuu asioista, että ei jäisi yksin sen tunteen kanssa ja saa tukea. Ymmärrän myös, että se saattaa stressata muita, koska vertaa heti itseensä, mutta voin sanoa, että toisella täysin oireellinen voi merkata hyvää ja toiselle huonoa ja toisinpäin. Itse olen kokenut oireellisen, sekä oireettoman hyvin menneen ja kokemuksena myös kaksi menetystä, joissa oireita oli vaikka muille jakaa.
 
Moi!

Täällä kirjoittelee 28- vuotias yhden lapsen äiti. Esikoinen syntynyt 2019 maaliskuussa. Eilen piirtyi ne maagiset kaksi viivaa testiin ja laskettu-aika pitäis olla siinä kesäkuun lopussa 28.06 jos laskee edellisten menkkojen mukaan. Viikon ajan olikin jo sellainen olo, että taidan olla raskaana ku hajut ottaa jo niin herkästi nenään. Tällä hetkellä viikkoja siis 5+1, mutta tosi vahva viiva piirtyi eilen testiin, muistan kun esikoisesta testasin hyvin samoilla viikoilla niin viiva oli paljon haaleempi ,vaikka saman merkkinen testi :D Laitoinkin pyyntöä jos pääsis tuonne salaiseen face ryhmään. Esikoisen aikana se oli hirveen hyvä tuki ja apu kun sai muiden mammojen kanssa vaihtaa kuulumisia :)
 
Ainakaan oma tarkoitukseni ei ole ollut lietsoa pelkoa vaan nimenomaan päästä omista peloista juttelemaan, kun muitakaan kanavia ei vielä ole. Olen pahoillani, jos joku on tästä stressaantunut. Itsellä ei ole vaikeita kokemuksia taustalla, mutta lähipiiriläisen surussa olen myötäelänyt ja näyttää tämä omaan odotukseen heijastavan myös.

Mutta tosiaan koitan itsekin nyt kääntää ajatuksia myönteisemmiksi ja ajatella samoin, että kun ei ole isompia kipuja tai vuotoja, niin kaikki on toivon mukaan hyvin :) Mukavasti päiviä kertyy lisää koko ajan, vaikka toisaalta tuntuukin, että aika oikein matelee :D
 
vierailija
Ainakaan oma tarkoitukseni ei ole ollut lietsoa pelkoa vaan nimenomaan päästä omista peloista juttelemaan, kun muitakaan kanavia ei vielä ole. Olen pahoillani, jos joku on tästä stressaantunut. Itsellä ei ole vaikeita kokemuksia taustalla, mutta lähipiiriläisen surussa olen myötäelänyt ja näyttää tämä omaan odotukseen heijastavan myös.

Mutta tosiaan koitan itsekin nyt kääntää ajatuksia myönteisemmiksi ja ajatella samoin, että kun ei ole isompia kipuja tai vuotoja, niin kaikki on toivon mukaan hyvin Mukavasti päiviä kertyy lisää koko ajan, vaikka toisaalta tuntuukin, että aika oikein matelee
Tähän vielä kommentoin, että vaikka olisi kipuja/vuotoja, niin kaikki voi silti olla hyvin :) Nimim. Itselläni tässä raskaudessa ollut järkyttäviä kipuja ja menkkamaisia vuotoja ja silti tuo pieni tuolla porskuttaa hyvin tyytyväisenä eteenpäin ❤ Minun mielestä on parempi kertoa tunteista eteenpäin, kuin jäädä vellomaan yksinään. Se miten kukin asian ottaa vastaan, niin on hänen asiansa. Tässäkin asiassa olemme kaikki niin erilaisia. Minusta ihanaa, kun täällä palstalla voi puhua mistä vain ja asiaan kuin asiaan saa vertaistukea.

Teille kaikille ihanaa odotusaikaa ja tarrasukkia pienille ❤ Ps. Olkaa herkästi yhteydessä neuvolaan tms. jos huolet alkaa painaa liikaa.
 
Noniin heti kun puhuin mun energisyydestä niin ekat päikkärit vedetty tänään ja muutenkin ihanku joku ois sammuttanut musta patterit, virta ihan loppu :D
Näin nää oireet näköjään vaihtelee :X3:

Hyviä uutisia rauta kokeiden puolesta, mulla todettiin vakava raudanpuute toukokuussa jolloin ferritiini 18, pari kk sit oli 68 ja nyt oli 73, voikohan raskaus alkaa verottaa sitä koska oletettiin et se ois lukua 90 kun on tasasee sen n.20 pykälää noussut kuussa. Mut siis ihan hyvä tuo on jos sikiö vaatii 60, jatkan vaan tota rautalisän syömistä edelleen (y):giggle:
Hcg ei tullut vielä, ehkä sitten huomenna:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja Tiukuna
Täällä kääntyu huomenna 8. viikko eli 7+0. Kai ne noin lasketaan :D

Mä täällä tuskailen, kun tekis niin mieli kertoa jollekkin... kolme lähintä ystävää tietää että vauvalle on annettu mahis tulla, mut nyt mää mietin että uskallanko kertoa raskaudesta jollekkin? Toki jos jotain sattuu niin saisi tukeakin sitten..
 
Täällä kääntyu huomenna 8. viikko eli 7+0. Kai ne noin lasketaan

Mä täällä tuskailen, kun tekis niin mieli kertoa jollekkin... kolme lähintä ystävää tietää että vauvalle on annettu mahis tulla, mut nyt mää mietin että uskallanko kertoa raskaudesta jollekkin? Toki jos jotain sattuu niin saisi tukeakin sitten..
Mä kerroin heti plussattuani omalle äidille ja yhdelle ystävälle sekä anopille.
Kaikki elivät mukana keskenmenoissa. Appivanhemmat konkreettisesti kun tarvittiin apua kun jouduin jäämään osastolle.
Omasta äidistä taas oli iso tuki surussa.
Joten tällä kertaa kerroin jo raskauden aikana ❤
 
Mulla oli toissapäivänä ultra. Viikot aikaistui taas, mikä vähän ärsyttää mut eipä voi mitään. Tosiaan ruskuaispussi ja vk 5+3 vastaava sikiö löytyi. Ensiviikolla uusi ultra ja sit pitäis sydämen jo lyödä. Ultan jälkeen oli pientä vereslimaista vuotoa, mutta ei kipuja, eikä jatkunut pitkään. Eli enää ei niin jännitä se.
Nyt siis 5+5 ja ens viikolla ultra 6+4.
Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja ensi viikolla sydänkin löisi❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Elllla

Yhteistyössä