Kesäkuiset 2021

Claramia
Täällä tänään 4+3, testin tein 3+6 ja tuntuu kuin olisin ollut jo monta viikkoa raskaana :D oireet on ollut tosi huomattavia tällä kertaa, kolmas lapsi siis. Kohdun kasvukivut tuntuvat selkeästi esim kääntyillessä ja aivastaessa. Pahoinvointia on pitkin vuorokautta, mutta mikään ei oikein maistuisi. Yritän aina pakottaa itseni heti aamulla edes juomaan appelsiinimehua, että vähän helpottaisi. Olen myös todella itkuherkkä. Isoin oire on kuitenkin unettomuus! Nimittäin en saa millään nukuttua. Ihan tosi pienillä yöunilla mennään. Saan illalla ihan ok unta, mutta herään pian pyörimään sängyssä ja unipätkät jäävät todella lyhyiksi ja kevyiksi. Toivottavasti tämä helpottaa pian. Varhaisultran varasin kahden viikon päähän, vaikka ensin en ajatellut mennä. On kuitenkin nyt niin paljon mietittänyt, että onko siellä masussa kaikki hyvin.
 
No mä nyt loin meille piilotetun ja salaisen ryhmän, ei siis löydä haullakaan kuin vain ryhmän jäsenet. Eli jos kiinnostusta on, niin laittakaa mulle täällä yksityisviestinä linkki teidän fb-profiiliin tai kertokaa nimi ja kuvailkaa vähän profiilikuvaa, niin löydän varmasti oikeen ihmisen Pyydän siis sitten kaveriksi ja lisään ryhmään!

Oisko kellään kiinnostusta whats app ryhmään? Mulla ei oo facetunnuksia ollenkaan :(
 
Moi!

Mäkin ilmoittaudun tähän ryhmään nyt mukaan. Tein positiivisen testin alkuviikosta ja tänään 4+4 piti vielä varmistaa niin vahva viivahan sieltä tuli :) Tämä on ensimmäinen lapsi ja omien laskujen mukaan la 21.6.2021. Eilen aamupäivästä alkoi hieman etova olo, muita oireita ei ole ollut, paitsi mulla alkoi kp 22 / dpo 7 vaaleanpunainen vuoto, joka ihmetytti mutta se loppui viiden päivän jälkeen. Voiko kiinnittymisvuoto kestää noin kauan?

Laitan sulle @Nannaa_ viestiä :)
 
Tervetuloa uusille mukaan!

@Claramia Moni on kärsiny juurikin unettomuudesta nyt plussan jälkeen. Itelläkin ollut monet unettomat yöt ja sitten välissä saattaa olla yksi tai kaksi yötä, kun nukkuu kunnolla pakollista vessareissua lukuunottamatta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elllla
Claramia
Täällä on nyt 5+0 ja oireet jatkuvat samoina. Unettomuutta, pahoinvointia ja väsymystä. Varasin varhaisultran viikoille 6+3, joten vielä pitäisi malttaa odottaa. Jännittää kyllä kovin!

Täällä ei taida enää olla keskustelua, kaikki lienee Facebookissa? En halua itse sinne ennen kuin tämä riskialtis ensimmäinen kolmannes on ohi.

Etenkin pahoinvointi lisääntyy päivittäin, toistaiseksi kuitenkin ei ainakaan ole niin voimakasta, että meinaisi oikeasti oksentaa. Tuntuu oikeastaan ihan kivalta, että ainakin on jotain oireita niin tuntuu koko raskaus konkreettisemmalta.

Kovasti nyt mietityttää, että koska sitä uskaltaisi kertoa läheisille raskaudesta. Ehkä jo varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Täällä on nyt 5+0 ja oireet jatkuvat samoina. Unettomuutta, pahoinvointia ja väsymystä. Varasin varhaisultran viikoille 6+3, joten vielä pitäisi malttaa odottaa. Jännittää kyllä kovin!

Täällä ei taida enää olla keskustelua, kaikki lienee Facebookissa? En halua itse sinne ennen kuin tämä riskialtis ensimmäinen kolmannes on ohi.

Etenkin pahoinvointi lisääntyy päivittäin, toistaiseksi kuitenkin ei ainakaan ole niin voimakasta, että meinaisi oikeasti oksentaa. Tuntuu oikeastaan ihan kivalta, että ainakin on jotain oireita niin tuntuu koko raskaus konkreettisemmalta.

Kovasti nyt mietityttää, että koska sitä uskaltaisi kertoa läheisille raskaudesta. Ehkä jo varhaisultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
Joo, valitettavasti se aktiivisin keskustelu on siirtynyt FB:n puolelle jo.

Mulla oli varhaisultra 6+6 päivillä menkoista laskettuna, mutta kolme päivää pienempi kaveri siellä kölli sykkeen kanssa. Mut kyllä se ultra joo hieman jännitti :D Tänään pyörähti 8+0 ja n. viikko pitäis ootella ekaan neuvolaan :)

Mulla hieman helpotti pahoinvointiin, kun vaihoin monivitamiini valmisteen toiseen merkkiin. Edelleen kyllä tulee etovaa oloa ja pahoinvoinnin puuskia, mut hieman helpompi nyt. Vähäiset yöunet aiheuttaa myös huonoa oloa täällä.
 
Mulla oli heti plussaamisen jölkeen muutaman päivän ajan etovaa oloa eikä ruoka maistunut oikein lainkaan. Ja kamalimpana juttuna kahvi maistui aivan järkyttövälle :D Nopeasti kuitenkin ohittui ja nyt tulee satunnaisesti lievää pahoinvointia, jos edellisestä ruokailusta on ehtinyt venähtämään turhan pitkään ja etenkin jos on pitkään joutunut käyttämään maskia putkeen. Tällä hetkellä ainoana jatkuvana oireena on kamala limakalvojen kuivuus.

Varhaisultra tulossa alle 2 viikon päästä rv 7+4 ja siitä reilun viikon päästä eka neuvola. Jännää.

Mäkin voisin nyt liittyä sinne fb-ryhmään, jos keskustelu on siellä kerran vilkkaampaa :) Laitan yv!
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja Heemilia
Uusi kesäkuinen täällä moi! Mä tein eilen testin päivällä kun menkat oli päivän myöhässä, piti tehdä vielä tänään aamulla, mutta unohdin kiireessä. Ehkäpä huomenna sitten vielä varmistus. Mutta kaksi viivaa tosiaan tikussa oli. Nyt olis 4+2 (?).
Taidan laittaa pyyntöä fb-ryhmään kun esikoisen aikana oli niin iso tuki siitä ja en tykkää oikein täällä kirjoitella kun ei voi olla omilla kasvoilla.
 

Yhteistyössä