Kesäkuiset 2021

Moikka!

Mäkin ilmoittaudun tänne mukaan varovaisesti. Perjantaina tein ekan plussa testin ja pari varmistelua vielä välissä ennen tän aamun digiä Raskaana 1-2viikkoa.

Me ollaan mun miehen kanssa molemmat 39v ja me annettu vauvalle lupa tulla 2013 ja lapsettomuushoitoihin haettiin 2014 ja eka ICSI tehty vasta 2018. Tää pikku karhunvatukka on tehty siis jo 2018, mutta syyskuussa PAS-alkio siirrettiin ❤ On kyllä uskomaton olo ja tietenk7n vielä oon tosi varovainen iloitsemisen kanssa. Onneksi varhaisultra on tulossa vielä TAYS kautta ❤ Ja tukilääkitystä jatkan vielä.

Karhunvatukka 3+5
 
Mä kans voisin hyvin varovasti kurkkia jo tännekin. Oon ollut tuolla Toiveissa vauva 2021 ryhmässä. Ensimmäisen positiivisen testin tein keskiviikkona (jolloin oli viikkoja 3+2). Nyt tänään 3+6 ja liuskat on hyvin vahvistunut. Digillä 1-2 perjantaina ja mietin että koskahan tulisi 2-3 (en ole vielä yrittänyt). Me ollaan naispari ja plussa on saatu aikaan inseminaatio-hoidoilla yksityisellä.

Oireita on ollut sellaisia outoja "vatsaoireita" kuten paineen tunnetta, polttelua ja muita pieniä kipuja alavatsalla, kuppikoon kasvaneet rinnat ja jatkuva nälkä (joka tosin nyt viikonloppuna on alkanut yllättää ettei ruoka silti oikein uppoa). Vielä on todella vaikea ymmärtää olevansa raskaana. Se Facebook-ryhmä kuulostaa myös hyvältä. Odotan vielä ensi viikkoon ennen mukaan lähtemistä.

Laskettu aika menee ovulaatiosta laskettuna 14.6. ♥
 
vierailija
Mä kans voisin hyvin varovasti kurkkia jo tännekin. Oon ollut tuolla Toiveissa vauva 2021 ryhmässä. Ensimmäisen positiivisen testin tein keskiviikkona (jolloin oli viikkoja 3+2). Nyt tänään 3+6 ja liuskat on hyvin vahvistunut. Digillä 1-2 perjantaina ja mietin että koskahan tulisi 2-3 (en ole vielä yrittänyt). Me ollaan naispari ja plussa on saatu aikaan inseminaatio-hoidoilla yksityisellä.

Oireita on ollut sellaisia outoja "vatsaoireita" kuten paineen tunnetta, polttelua ja muita pieniä kipuja alavatsalla, kuppikoon kasvaneet rinnat ja jatkuva nälkä (joka tosin nyt viikonloppuna on alkanut yllättää ettei ruoka silti oikein uppoa). Vielä on todella vaikea ymmärtää olevansa raskaana. Se Facebook-ryhmä kuulostaa myös hyvältä. Odotan vielä ensi viikkoon ennen mukaan lähtemistä.

Laskettu aika menee ovulaatiosta laskettuna 14.6.
Mulla on kanssa sellaista hassua tuntua, kuin pieniä sähköiskuja alavatsalla. Ja just tota paineen tunnetta. Ja rintsikat tuntuu tosi tiukoilta
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Todella varovaisesti hyppään heti tänne mukaan, kun tänään sain plussan! Menkkojen pitäis alkaa keskiviikkona ja tein tunnin pidätyksen jälkeen ei-herkän PC-liuskatestin. Tuli hailakka mutta ihan selkeä viiva! ❤ Alavatsassa hassuja tuntemuksia ja olen ollut pari päivää tosi herkillä, niin tuli yhtäkkiä mieleen tehdä testi.

Meillä vasta toinen yrityskierto, eli jos tästä nyt oikeasti tärppää niin saa kyllä olla kiitollinen. Vielä ei kyllä uskalla iloita vaan oottaa nyt ainakin sinne keskiviikkoon. Hurjan jännää!
 
Tää on kyllä älyttömän jännää. Ja tuntuu jotenkin etten tiedä oikein mitään mitä pitäisi tietää.

Karhunvatukka 3+5
Joo niinpä! Mulla myös vaimo kyselee kokoajan miten me tehdään sit tän ja tän asian kanssa. Esim. Vanhemmille kertominen.. Tiedän et se on hänen "käsittelymetodi" kun mä joka yleensä "tiedän hälle vastaukset" oon ihan silleen et en viel yhtään käsitä olevani raskaana nii en osaa yhtään ajatella niin pitkälle. Odotan niin et saan huomenna soittaa klinikalle. En edes tiedä miksi mut ehkä se et pitää sanoa asia ääneen lisää konkretiaa.

Tiukuna & mini 3+6
 
@Tiukuna meillä on onneksi yhteinen linja kertomisessa. Kerrotaan vasta ultran jälkeen, kun tietää, että siellä on joku.
Joo siis näin mekin on ajateltu et ultran jälkeen mut ei viel saatu sovittua et sen alkuraskausultran vai nt- ultran jälkeen. Siinä on niin monta tekijää kun halutaan livenä kertoa ja kaikki vanhemmat ei asu ihan lähellä niin odottaako kaikille kertomista niin et suurinpiirtein yhtäaikaa kertoisi vai kertooko lähempänä asuville aiemmin :D vaikea ajatella niin pitkälle kun ei oikein vielä osaa uskoa edes et raskaus on totta.
 
  • Tykkää
Reactions: haaveissavauva-81
Joo siis näin mekin on ajateltu et ultran jälkeen mut ei viel saatu sovittua et sen alkuraskausultran vai nt- ultran jälkeen. Siinä on niin monta tekijää kun halutaan livenä kertoa ja kaikki vanhemmat ei asu ihan lähellä niin odottaako kaikille kertomista niin et suurinpiirtein yhtäaikaa kertoisi vai kertooko lähempänä asuville aiemmin vaikea ajatella niin pitkälle kun ei oikein vielä osaa uskoa edes et raskaus on totta.
No joo, ei kiva tilanne. Meilläkin eri paikkakunnilla vanhemmat. Ajateltiin lähettää kirjeet tai sitten niin, että kumpikin antaa omilleen samaan aikaan tiedon
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Minä kerroin heti plussan jälkeen siskolleni ja parille ystävälle. Kaikki sellaisia joille olin kertonut raskaustoiveista ja kertoisin myös keskenmenostakin. Varhaisultran jälkeen vanhemmille, sen kauempaa tuskin maltan odottaa. :D

Heräsin tänään jo ennen kolmea ja tein testin, kun en oikeen uskonut eilistä todeksi. Selkeä viiva tuli samantien esiin. ❤ Tästä päivästä taitaa tulla vain aika tuskainen kun nukuin vaan 4h.
 
Minä kerroin heti plussan jälkeen siskolleni ja parille ystävälle. Kaikki sellaisia joille olin kertonut raskaustoiveista ja kertoisin myös keskenmenostakin. Varhaisultran jälkeen vanhemmille, sen kauempaa tuskin maltan odottaa.

Heräsin tänään jo ennen kolmea ja tein testin, kun en oikeen uskonut eilistä todeksi. Selkeä viiva tuli samantien esiin. Tästä päivästä taitaa tulla vain aika tuskainen kun nukuin vaan 4h.

Mä oon tehnyt joka aamu testin ekasta plussasta asti :D testannut et vahvistuuhan viivat. Ompas jännää. Soitin tänään klinikalle ja varattiin jo alkuraskausultra viikolle 7+0 eli kolmen viikon päähän maanantaille 26.10. ♥

Tuohon uniasiaan liittyen. Mä oon nukkunut koko viikon todella huonosti vain n. 4-6h yössä ja välillä nähnyt ihan kammottavia painajaisia. En tiedä voiko nää hormoonit vaikuttaa siihenkin :D

Kuinkahan kauan kannattaa malttaa vielä et soittaa neuvolaan?
 
Heippa, taidan minäkin hypätä mukaan. Plussasin tänään kun vihdoin uskalsin testata, laskettu aika on hedelmöittymishetken mukaan 12. kesäkuuta (mulla on pitkä kierto ja ovulaatio oli näköjään viikon myöhässä normaalista aikataulusta). Neuvolassa laskettu varmastikin määritellään ainakin viikkoa aiemmaksi.

Tämä vauva olisi meidän kolmas, aiemmat lapset ovat syntyneet -13 ja -16.

Muutamia kuukausia aiemmin plussasin hailakan viivan tosi aikaisin, mutta vuoto alkoikin oikeastaan heti plussan jälkeen. Sen jälkeen vähän niinkuin hautasin haaveet kolmannesta ja miehenkin kanssa puhuttiin, että taidetaan jättää lapsiluku kahteen. Sitten tulikin tämä plussa :D
Jännittää kyllä jonkin verran mutta aika ihanaa kuitenkin.

Mulla alkoi oireita jo viime viikon lopulla. Meinasin nukahtaa töihin, hirveät ilmavaivat. Yöllä tunsin repäisykipuja aina kylkeä kääntäessä ja se oikeastaan herätti raskausepäilykset. Tänään rinnat ovat olleen turvoksissa ja hieman arat.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Kiva kun tulee lisää porukkaa! :)

@Tiukuna mä varasin neuvolan melkein heti, tai siis heti kun oli rv 4+1 eli viikko sitten :D Varasin samana päivänä myös varhaisultran, ja kummatkin on samalla viikolla, rv 7+

Tuntuu että aika matelee! Vaikka niin päätin että nautin joka hetkestä kun tämä neljäs jää viimeiseksi. Silti sitä yritysaikana vaan odotti sitä plussaa, plussan saatua on vaan odottanut että olispa jo se ultra ja olispa tää jo konkreettisempaa ja olispa jo sellaiset viikot että masu näkyisi jne. Voisko vaan joskus nauttia hetkestä! Mulle vaikeaa, mutta yritän kovasti.

Tämä väsyn määrä on ihan järkky! Samoin tää iltaa kohti tuleva palelu ja kuumeinen olo, hrrrrr!! On jotenkin ärsyttävä olo kun aamuvuoron jälkeen ei jaksa mitään tehdä, nyt pitäis jo kovasti tästä sohvalta nousta ja ruveta tekeen iltapalaa lapsille, mutta *haaaaaukotus* ! Tuntuu että voimat on niin loppu että miten jaksan tän työviikon, yhdellä vapaapäivällä :O

Kertomisesta: mulla tiesi sisko ja muutama ystävä yrityksestä ja nyt samat tietää myös raskaudesta, plus äitille oli kans jo pakko kertoa :)
Meillä keskimmäinen on toivonut ihan hirveesti vauvaa perheeseen, ja en malta odottaa että voidaan lapsille kertoa tulevasta pienestä❤ Kunhan vaan kaikki menisi hyvin.. Pähkäilen kerrotaanko lapsille varhaisultran jälkeen jo, vai vasta nt:n jälkeen.. jälkimmäinen olis järkevämpi kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mun on vaikea olla kertomatta mun äidille ja pelkään, että se arvaa, kun ollaan menossa hakemaan meidän kissat kotiin

Mulla kans jörkyttävä väsymys. Olin tänään pitkästä aikaa toimistolla töissä niin ihan hirveä väsy varmaan siksikin kun jännitin sinne menoa
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Ai olitkin laittanut tämän sillä aikaa kun kirjotin edellistä mutta tosiaan 4+1 soitin ja nyt tänään on 5+1, oviksen mukaan.
Meillä oli selvästi sama ajatus yhtä aikaa :D voisin siis itsekin huomenna soittaa. Oon miettinyt oonko liian ajoissa mut ei ainakaan meidän kaupungin sivuilla oo mitään ohjetta millä viikoilla pitää soittaa. Mulle se ainakin olis oleellista töiden suunnittelun kannalta tietää hyvissä ajoin. Mulla on siis tänään 4+0. Varhaisultraan varasin 7+0. On siellä samalla klinikalla ja lääkärillä kun hoidotkin oli.

Mulla on edelleen melko hyvä olo. Väsymys on kyl tullut nyt viikonlopun aikana/ loputtua vähän vahvempana ja tänään ollut närästystä mut muuten pieniä vatsakipuja lukuunottamatta olo ei oo poikkeava.

Mä oon kertonut yhdelle ystävälle joka tiesi yrityksestä. Muut saa kyllä odottaa vielä. :D en oo viel tarkemmin jaksanut miettiä.
 
Mun on vaikea olla kertomatta mun äidille ja se arvasi tänään, kun käytiin hakemassa meidän kissat kotiin

Mulla kans jörkyttävä väsymys. Olin tänään pitkästä aikaa toimistolla töissä niin ihan hirveä väsy varmaan siksikin kun jännitin sinne menoa

Ostin tänään lisää liuskatestejä, niin koitan, jos tulis jo vahvempi plussa ❤ Huomenna soitan klinikalle, kun on etäpäivä.
 
Heippa! Mie kurkin tuolta toukokuisten ketjusta myös tänne. Mulla laskurit näyttää laskettua 31.5./1.6., joten vähän tässä palloilen :D Ens maanantaina olisi varhaisultra (rv6+6) ja sitten varmaan tuo laskettuaikakin selviää tarkemmin. Kovasti sitä toivoo, että joku todella olisi kyydissä sykkeineen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Heemilia ja Tiukuna
Nyt alko pelottaa ja jännittään! Sain ajan naistenpolille torstaiksi vk 6+1 kun viime viikonloppuna oli vuotoja ja mulla on tää km tausta. Näkyyköhän siellä mitään? selviääkö vuodon syy? Yms. Toivon niin hartaasti että tälläkertaa saataisiin hyviä uutisia. Mutta pakko se on silti miettiä se pahinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alko pelottaa ja jännittään! Sain ajan naistenpolille torstaiksi vk 6+1 kun viime viikonloppuna oli vuotoja ja mulla on tää km tausta. Näkyyköhän siellä mitään? selviääkö vuodon syy? Yms. Toivon niin hartaasti että tälläkertaa saataisiin hyviä uutisia. Mutta pakko se on silti miettiä se pahinkin.
Tsemppiä kovasti, eiköhän kaikki ole hyvin! :) Sykehän ei varmaan ainakaan välttämättä tuossa vaiheessa näy, joten siitä ei kannata stressata. Raskaana olleilla ystävilläni on myös tullut epämääräisiä vuotoja, mutta ei ole koskaan ollut mitään hätää. Toki hyvä tarkistaa jos on km taustalla.
 
No mä nyt loin meille piilotetun ja salaisen ryhmän, ei siis löydä haullakaan kuin vain ryhmän jäsenet. Eli jos kiinnostusta on, niin laittakaa mulle täällä yksityisviestinä linkki teidän fb-profiiliin tai kertokaa nimi ja kuvailkaa vähän profiilikuvaa, niin löydän varmasti oikeen ihmisen Pyydän siis sitten kaveriksi ja lisään ryhmään!
Laitoin yv! :)
 
Mäkin hyppään ketjuun mukaan ☺

Meillä menossa kolmas yrityskierto, jonka suhteen olin jo ihan luovuttanu. Hätähousuna tein ekan herkän testin lauantaina rv3+3, se oli nega. En meinannut enää testata vaan alkaa suoraan odottamaan seuraavaa yritystä. Eilen kuitenkin aloin kuulostelemaan tuntemuksia, kun ei tuntunut mitään kuukautisoireita, vaikka tänään pitäisi alkaa. Yleensä mulla kivut ja tiputtelu alkaa monta päivää ennen menkkoja. Iltapäivästä tein toisen herkän testin, testiaika 8min. Neljän minuutin kohalla luovutin, totesin negatiiviseksi ja rupesin touhuumaan muuta. Testin jätin kuitenkin lavuaarin reunalle ja illalla olin heittämässä pois, kun siinä olikin haamuviiva. En sit tiedä oliko roskishaamu vai tullu vaan testiajan loppupuolella.

Tänään aamupissasta sitten normaalilla epäherkällä testillä selkeä haamuviiva testiajan sisällä. Eli nyt rv4+0. En tiedä miten päin tässä olis ja miten malttais olla liikoja innostumatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Heemilia ja Tiukuna
Täällä tänään 4+2 ja oireita alkaa puskemaan. Vatsanipistelyt tuntuu pieniltä näiden uusien rinnalla. Rinnat kipeytyi ja aamupahoinvointia/ lähes jatkuvaa etovaa oloa on nyt iskenyt eilen ja tänään. Lisäksi ihan jäätävää unettomuutta. Joko en saa illalla moneen tuntiin unta tai herään yöllä vähintään tunniksi valvomaan :( Mites muiden oireet? Onko koska tullut ja millaisia?
 

Yhteistyössä