kesä ja "tyylikkäät suomalaiset"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "marmeladi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi ehdoin tahdoin lietsoa itsensä tuollaiseen inhotukseen. Muiden ihmisten, niiden rumienkaan, elämään se ei vaikuta. Sillä vahingoittaa vain omaa mieltään. Vaikka epäilenkin tämän olevan täysin turhaa, suosittelen silti ap:ta kokeilemaan joskus etsiä erilaisista ihmisistä hyviä puolia. Ensin voi olla vaikeaa, mutta kerta kerralta se helpottuu. Lopulta oppii näkemään kauneutta kaikkialla, yllättävissäkin paikoissa. Siitä tulee itselle hyvä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Väärin;29927390:
Itse yritit perustella kesävaatteiden kuluneisuutta lyhyellä käyttöajalla, osoitin että se logiikka on ihan pielessä. En myöskään näe kohtuuttomana panostuksena sitä, jos ostaa uudet kesävaatteet kerran kymmenessä vuodessa. Jos ostaa jotain muuta kuin muotirytkyjä, niin kukaan ei huomaa että vaatteet on vanhoja, jos ne vain ovat hyväkuntoisia ja siistejä. Sitäpaitsi nahkakengätkin säilyvät hyvinä sen kymmenen vuotta jos niitä huoltaa, hirveät muoviläpsyt tuskin.

Toki kukin saa kulkea vaikka uunoturhapuron näköisenä jos haluaa, mutta sitä on tyhmää yrittää perustella jollakin joka ei ole totta. Kuten sillä, että käyttöaika on lyhyt joten pakko pitää kuluneita... Eikö voi sanoa ihan suoraan että ei vaan välitä siitä miltä näyttää ja siksi kulkee rytkyissä? Se kun ei olisi valetta.

Niinkö? Ne kuluneet topit ja farkkuhameet taisi olla lainausmerkeissä ja ap:n ilmaisu? Pointtini, joka ei ehkä ironiaa ymmärtämättömälle auennut oli nimenomaan se, että kesävaatteet eivät välttämättä ole hoteinta hottia, koska kesä tulee yllättäen tai ei ollenkaan ja silloin kaivetaan naftaliinista mitä löytyy.

Meillä on täsmälleen sama pointti, mutta erilainen ilmaisu. Siis kymmenen vuotta vanhat rytkyt menee, jos ovat ajattomia ja siistejä, mutta niillä ei ratsasteta muodin aallonharjalla.

Mikä on feikkisämpylä? Ite kyllä yritän kesällä pukeutua aina muodin mukaan, ettei näytä ihan torspolta. Eilen oli itellä aika perus varustus eli sandaalit, valkoiset tennissukat, nappiverkkarit, valkoinen hihaton ja päässä lierihattu. Rahat kulkee kätevästi kesällä vyölaukussa.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Mikä on feikkisämpylä? Ite kyllä yritän kesällä pukeutua aina muodin mukaan, ettei näytä ihan torspolta. Eilen oli itellä aika perus varustus eli sandaalit, valkoiset tennissukat, nappiverkkarit, valkoinen hihaton ja päässä lierihattu. Rahat kulkee kätevästi kesällä vyölaukussa.

Aah, se olit siis sinä, jota eilen pyysin treffeille? Mikset lähtenyt? Mäkin kun olin pistänyt parastani! Mä olin se, jolla oli ne homosukat, crocksit, polvipituiset legginsit, salsahame, huumoripaita ja stetson?

Alkuperäinen kirjoittaja Väärin;29927390:
Itse yritit perustella kesävaatteiden kuluneisuutta lyhyellä käyttöajalla, osoitin että se logiikka on ihan pielessä. En myöskään näe kohtuuttomana panostuksena sitä, jos ostaa uudet kesävaatteet kerran kymmenessä vuodessa. Jos ostaa jotain muuta kuin muotirytkyjä, niin kukaan ei huomaa että vaatteet on vanhoja, jos ne vain ovat hyväkuntoisia ja siistejä. Sitäpaitsi nahkakengätkin säilyvät hyvinä sen kymmenen vuotta jos niitä huoltaa, hirveät muoviläpsyt tuskin.

Toki kukin saa kulkea vaikka uunoturhapuron näköisenä jos haluaa, mutta sitä on tyhmää yrittää perustella jollakin joka ei ole totta. Kuten sillä, että käyttöaika on lyhyt joten pakko pitää kuluneita... Eikö voi sanoa ihan suoraan että ei vaan välitä siitä miltä näyttää ja siksi kulkee rytkyissä? Se kun ei olisi valetta.

Mitä järkeä on ostaa uudet kesävaatteet kerran kymmenessä vuodessa, jos vanhat ovat vielä hyviä ja käyttökelpoisia? Minä olen kaivanut kaapista 80- ja 90-luvuilla käyttämiäni vaatteita, jotka ovat taas muodissa. Hienosti sopivat taas nykyiseen katukuvaan.

Niin no pystytkö hyväksymään sen, ettei kaikki ole täydellisiä ja osalla on puutteita mm. toisten vaatetusten hyväksymisessä, osalla eriävien mielipiteiden sulattelussa, osalla voi olla paremmuuden tunteita jne.

Minulla ei ole mitään ongelmia toisten ulkonäöllisten epätäydellisyyksien hyväksymisessä. Siinä suhteessa olen itsekin epätäydellinen, että minulla on suuria vaikeuksia sulattaa aloittajan kaltaisia tyhmiä ihmisiä.

Mitä sitten? Pidetään ihan vaan omista vaatteista huoli.

Viikonloppuna näin kyllä aikuisen miehen jolla oli päällä joku peppua peittämätön paita ja sellaiset naisten sukkikset/legginssit, jotka oli siis läpinäkyvät, eikä niiden alla ainakaan takaapäin katsoen näkynyt olevan mitään. Se hiukan pisti silmään. Mutta jos ihminen on ihan suht peittävästi pukeutunut, niin mitä väliä sillä tyylillä on? Ap:n luettelemat tapaukset olivat kuitenkin puettuja, eikä heillä näkynyt peppu.

No miksi tämän tyylin pitäisi olla nuorten naisten yksin oikeus. Hehän ovat esitelleet pikkareitaan jo kauan.

On niitä oikeasti tyylikkäitäkin. Itse asiassa tuntuu, että pukeutujissa on tullut kahtiajako: joko pukeudutaan kuin ap:n esimerkit tai sitten ollaan klassisia ja kuljetaan merkkikuteissa jo 16-vuotiaasta lähtien jakkutakin helmat liehuen ja merkkilaukku olalla.

Ei niitä tarvitse katsella.
En mä itsekään monia asioita esteettisinä pidä, mutta en onneksi huomaa kaikkea mielestäni mautonta/rumaa - saati jää miettimään asiaa.

Ei muiden pukeutumisella ole oikeastaan väliä, vaikka sitä jossain määrin sen(kin) perusteella tekee tiedostamattomia(kin) oletuksia päässä.

Huoh. Joka kesä samaa. Suomalaiset nyt ei ole mitään tyyliniekkoja kyllä sen jo moni tietää. Ja ne joiden mielestä suurin osa suomalaisista näyttää tyylinsä puolesta hyvältä niin on kyllä varmaan itse juuri niitä tyylittömiä. Ja ei, ei joka maasta todellakaan löydy niin paljoa tyylittömiä kuin meiltä täältä.

Helsingissä näkee upeita kesäilmestyksiä etenkin keskustassa. Mutta yhdyn aloittajaan, suurin osa ei todellakaan käsitä tyylistä yhtään mitään. Mökkipukeutuminen onkin sitten eri asia. Siellä voi ihan rauhassa olla vaikka pelkissä rintsikoissa jos ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29929977:
Miten jotkut ihmiset pystyvät kulkemaan paksuissa ulkovaatteissa kun asteita on ollut eilisen ja tämän päivän aikana 26-29. Tyyliin farkut, takki ja kaulaan kiedottuna tiukkaan villahuivi :O.

Mulla oli farkut. Mulla on oikeastaan aina farkut jalassa. Villahuivin laitoin kuitenkin jo pois :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29927152:
Mitä on feikkisämpylät?

Kyllähän sitä mieluummin katsoo hyvällä maulla puettuja vartaloita, mutta eipä se ole tässä maassa mahdollista...

Feikkisämpylät

il_fullxfull.395493560_5u0y.jpg

No, mulla on ne feikkisämpylät välillä muuallakin kuin koirankusetusreissulla, kun kroppa vaatii pehmeät kengät. Samoin ihonmyötäisiä toppeja, vaikka läskimakkarat pullistelee, ja epäonnistunut tatuointi näkyy olalla.
Hitto, ei jaksa tässä enää ajatella, mitä muut on mieltä vaatetuksesta, pääasia että happi kulkee ja jalat kantaa. Saa ostettua perheelle safkaa ja asiat hoidettua, ja käytettyä koiran.

Yhteistyössä