Kertooko SF-mitta lapsen koosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Mä olen huolissani vauvasta, kun se ei potki paljoa, vaikka rv on 25 ja liikkeitä on tuntunut rv 17 asti. Ihmettelen myös mahan pientä kokoa. NP-ultrassa rv 12 kaikki oli ok, sen jälkeen ultraa ei ole otettu eikä sitä tule kun kunta ei tarjoa muita kuin np:n. SF-mitta menee keskikäyrällä, voiko sen puolesta olettaa, että vauva kasvaa ok?

Minulla viikkoja 19 ja liikkeet tuntuneet niinikään 17.viikosta asti. Melko hiljaista kuitenkin vielä. Yhdeltä muksulta aloin tuntea liikkeitä vasta viikolla 23 ja sekin oli ok! Istukka oli silloin etuseinässä ja se voi vaimentaa noita liikkeitä silleen, että äiti tuntee myöhemmin ja heikommin.
Sf-mitta on meillä kertonut vauvojen koosta aikalailla. Parilla mennyt alakanttiin ja olivat alta 3kg ja yhdellä yläkanttiin ja oli 3,5kg ja paljon vettä...:)
Keskikäyrähän on paras mahdollinen vaihtoehto, eikös?

Mitään ei voi olettaa. Jos sydämen syke vauvalla vaihtelee niin se on hyvä asia. Voit tietty mennä päivystykseen tai soittaa sinne ja kysyä onko kaikki ok. He kyllä tietävät sanoa kokemuksesta.
Soita jo.

kyllä.
Minäkin olen tuntennut kaikissa raskauksissa liikkeitä melko varhaisesta vaiheesta asti ja joka kerta liikkeet on olleet tuntemaan alkamien jälkeen 1-2kk vaimeita. vasta viikon 28jälkeen on alkanut se kovempi mylläys.

Se ettei liikkeet tunnu niin paljoa, johtuu siitä, että muksulla on masussa tilaa pyöriä ja todennäköisesti suurinosa liikkeistä suuntautuu sinun sisäelimiin jolloin veden vaimentaesa potkuja sinä et niitä tunne.
Älä ole huolissasi!

ja sf-mitta ei totisesti ole välttämättä mikään vauvan koosta keertova yhtälö! toki osviittaa antaa, jos se sinulla tasaisesti kasvaa niin kaikki on ok.

Mulla menny alakäyrän tuntumassa molemmat aikasemmat raskaudet... eka oli syntyessään 3400g ja toka 4300g eli ei se sf mitta kerro kauheesti mitään.... Ainoo on se, että kunhan kasvaa tasaseen niin ok.

Yhteistyössä