kertokaas visalaskun maksamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukkaruukku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukkaruukku"

Vieras
jos hommaan itselleni visa-luottokortin ja tarvitsen ostaa sillä heti esim. 500e ostoksen, niin kauanko siinä on takaisinmaksu aikaa?

tarvitseeko sen 500e maksaa kerralla takaisin, vai maksetaanko sitä erissä? joo, katsoin pankin sivuilta, mutta siellä ei sanottu tarpeeksi tarkasti..

Eikös sitä lyhennetä keraan kuussa joku tietty summa (oisko jotain 30e), mutta korko kasvaa koko ajan.

Eli siis kannattaa maksaa kerralla pois tai ainakin suuremmissa erissä.

On halvempaa maksaa visalla sitten jotain "uutta", jos rahat ei muuten riitä kuin antaa koron kasvaa useita kuukausia.

Jos maksat kerralla, niin sitä ei mene mitään korkoja eli saat maksuaikaa. Erissä maksamalla sitten maksat korkoja eli hintaa tulee lisää niille ostoksille tuota kautta.

Sä voit sopia luottomäärän ja takaisinmaksuehdot siinä kun korttia anot. Mulla on luottomäärä vissiin jotain 2000, en muista, ja lasku on sovittu maksettavaksi kerralla pois.

mitenhän kauan siinä menee, että sen visan saa? korkoahan ne kasvaa ne kauppojen itsensä tarjoamat mastercardit ja muutkin, niin ajateltiin, että samahan se ois ottaa oman pankin visakortti samalla vaivalla..

meillä laukes pyykkikone ja ois tarve uudelle pikimmiten.. :(

[QUOTE="vieras";23358552]Mulla on luottoraja 3000 e ja vähimmäismaksu 90 e kuukaudessa. Tosin maksan heti koko laskun pois, kun en halua maksaa korkoja.[/QUOTE]

tottakai sitä maksaisi visalla ostetut pienet summat pois kerralla, mutta toi pyykkikoneeseen vaadittu väh. 400e ei tässä vaiheessa elämää ole mahdollista maksaa kerralla.. :/

Mulla ainakin niin, että itse sai päättää sen määrän, paljon maksaa takaisin. Mulla esim. on 15%, eli maksaisin tuosta 500 eurosta 75e/kk. Mun mielestä siinä ei ole mitään korkoja, ainoastaan joku parin % korko menee silloin kun sillä sen ostoksen maksaa, mutta ei sen jälkeen. Tosin mä maksan yleensä kerralla pois, eli ihan varma en ole...

ootko miettinyt sitä Tuohi-korttia? Esim. Gigantista sen saa heti, kun ostaa jotain (tai ainakin ennen sai). Saat useamman kuukauden maksuaikaa ja voit säästää sinä aikana rahat ja kun lasku tulee, voit maksaa laskun kerralla pois.

Sinun pitää erikseen sopia pankin kanssa kun haluat luotollisen kortin etkä maksuaikakorttia. Ellet sovi erikseen pankin kanssa, sinulle tulee lasku ja se piää maksaa eräpäivänä kokonaisuudessaan pois. Minulla on luotto käytössä ja maksan vähintään 10% laskun loppusummasta tai niin paljon kuin haluan.

kannattaako oikeasti hommata sellasta korttia millä saa vaan lisää velkaa semmonen ihminen jolla ei oo rahaa arkipäivän elämiseen? en ottais.

kiitos!
oon ollut työtön tammikuun alusta lähtien (mies töissä) ja tässä kuussa levisi ensin auto ja nyt tuo pyykkikone. ilman auton remonttia ois voitu ostaa se pyykkäri samantien.
ja minusta on aivan eri asia, jos meillä oiskin varaa maksaa joka ikinen kuukausi esim. 70e luottoa pois, kuin se, että pitäisi kerralla maksaa 500e.

minusta se ei oo mitenkään ARKIPÄIVÄN ELÄMISTÄ, jos tulee tuommoisia äkillisiä menoja..

[QUOTE="aloittaja";23358635]kiitos!
oon ollut työtön tammikuun alusta lähtien (mies töissä) ja tässä kuussa levisi ensin auto ja nyt tuo pyykkikone. ilman auton remonttia ois voitu ostaa se pyykkäri samantien.
ja minusta on aivan eri asia, jos meillä oiskin varaa maksaa joka ikinen kuukausi esim. 70e luottoa pois, kuin se, että pitäisi kerralla maksaa 500e.

minusta se ei oo mitenkään ARKIPÄIVÄN ELÄMISTÄ, jos tulee tuommoisia äkillisiä menoja..[/QUOTE]

Hommaa vaan se visa, älä välitä noista jaskan jauhajista.

Yhteistyössä