V
vierailija
Vieras
Olen hoitovapaalla vakkarityöstä, mutta heitän keikkaa yhdessä toisessa paikassa. Olen ollut siellä jo pari kuukautta silloin tällöin, mutta nyt sijaisuus jatkuis näillä näkymin ainakin 1,5 kk eteenpäin jokapäiväisesti ja hyvin todennäköisesti pidempäänkin ( yksi työntekijä koittaa päästä sairasloman kautta eläkkeelle ). Olen joka tapauksessa lähdössä vakkaripaikasta pois, mutta en ole uskaltanut vielä sanoa itseäni irti, kun ei ole ollut uutta vakkarisopimusta tai edes säännöllisempää keikkaa olemassa. Olen siinä suhteessa vähän hermoheikko, että jos sitten tapahtuukin jotain, enkä saakaa vakipaikkaa, että jään "tyhjän päälle".
Niin kysymys kuuluukin, että tuleeko karenssia, jos jätän nyt tuon vakipaikan tuon määräaikaisen vuoksi ( mikä olis vähän niin kuin pakko, ettei nykyinen työnantaja, kela ym. tahot hyökkää kimppuun ) ja mistä lähtien? Alkaako se heti irtisanomiseni jälkeen ja saisin nyt tällä 1,5kk:n työllä kuitattua siitä mahdollisesta karenssista puolet vai alkaako se karenssi mahdollisesti vasta sen määräaikaisen työn loputtua???
Niin kysymys kuuluukin, että tuleeko karenssia, jos jätän nyt tuon vakipaikan tuon määräaikaisen vuoksi ( mikä olis vähän niin kuin pakko, ettei nykyinen työnantaja, kela ym. tahot hyökkää kimppuun ) ja mistä lähtien? Alkaako se heti irtisanomiseni jälkeen ja saisin nyt tällä 1,5kk:n työllä kuitattua siitä mahdollisesta karenssista puolet vai alkaako se karenssi mahdollisesti vasta sen määräaikaisen työn loputtua???