kertokaas onko mitään "kotiniksiä" mikä auttas närästykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
mä en oikeen koe olevan noista rennieistäkään apua...

Ja mitkä ruoat esim. sellaisia joiden syöminen ei niin hirveesti aiheuttas närästystä? Onko sellasia? Ja voiko närästyksestä seurata kurkkukipua?

niin ja raskaana ollaan, ettei ihan kaikki lääkkeet ainakaan, kai, sovikaan.

närästyksestä vo iseurata kurkkukipua, ihan normaali oire. Joku sellainen lääke joka vatsahappojen vähentämisen sijaan estää niiden nousun ruokatorveen, voisi auttaa? esimerkiksi gaviscon

Mulla auttaa myös välittömästi maito, varmaan paras lääke noin raskaana ollessa. Ite ne uskaltanut syödä muita lääkkeitä... Mulla tosin johtuu refluksitaudista. Pahimpia närästyksen aiheuttajia mulla ovat sipuli, paprika, kahvi, suklaa ja kaali, siis kaikki mun himoherkut! :)

Voihan nekin auttaa, mulla vaan oli muutenkin joku maidon himo silloin, niin sitä tuli litkittyä litratolkulla muutenkin. Piti vielä lisätä, että ainakin kahvia ja rasvaisia ruokia kannattaa välttää, koska ne lisää närästystä.

Ruokasooda auttaa mutta ei kannata tavaks ottaa, menee maha pilalle. Enoni tapas juoda aina tota ruokasoodaa närästykseen ja lopulta tulikin vatsahaava.[/quote]

Oliskohan se vatsahaava tullut kuitenkin niistä aineista, jotka
aiheuttivat sitä närästystä eikä tästä emäksisestä ruokasoodasta?

Maidon kalsium lisää hapon tuotantoa ja lisää tietenkin ilmaa
mahassa, joten sen käyttö voi kylläkin kostautua vähän
myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Piimä auttaa. Ja valitse vielä gefilus-piimä, niin tekee hyvää sun ja vatsassa olevan vauvan vastustuskyvylle :)

Tätä peesailen..Lisäksi esim.sitruunavesi..eli veteen pari siivua sitruunaa..Toimiskohan kivennäisvedetkin.. :whistle:

Vältä rasvaisia ruokia,varsinkin grilliruokaa..

Mulla loppui kun jätin hiilarit veke ruokavaliosta! B)

Pika-apuna päällä olevaan närästykseen vettä johon teelusikallinen ruokasoodaa ja mulla auttoi myös piimä, mieluiten Gefilus-merkkinen. Mutta tosiaan puoleen vuoteen ei ole närästys vaivannut ja paino tippunut yli 10 kiloa.

rennie ei auta ainakaan mulla tähän raskauden aikaiseen närästykseen... muuten ei oikeestaan närästäkkään, kuin vaan raskaana. Ruokasooda on ollu tähän mennes ainoa mikä auttaa edes vähän :)

Kyllä noi melkein kaikki närästyslääkkeet käy raskausaikanakin, kysy apteekista, mutta siis pakkauksissakin kyllä sanotaan niin. Mulle riittää Renniekin, ja Gavisconia olen myös syönyt. Pari nappaan aina ennen nukkumaanmenoa, ja yöllä joskus yhden lisää. Siis ihan loppuraskaus meneillään.

Jätski ja maito auttavat myös närästykseen, ja jos muuta ei ole niin ruokasooda. Niillä mä pärjäsin esikoisen raskausajan, mutta nyt oon siirtynyt kovempiin aineisiin ;)

Juurikin neuvolasta neuvottiin luonnon oma niksi, manteli pienenä määränä päivittäin auttaa närästykseen ja käski ostamaan loseccia. Joka päivä kun muistaa ottaa myös maitohapon niin kestää paremmin kurissa. Raskaana olen rv 27+1

Yhteistyössä