kertokaas ohje KEVYEESEEN caesar/KANA salaattiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
ELI rakastan caesar salaattia aivan hulluna. MUTTA olen syönyt tähän asti ilmeisesti vähemmän rasvasta versioita ja nyt ajattelin sitten väkertää sitä itse paremmalla menestyksellä ja kevyempänä :)
Syön sitä yleensä siis niin että laitan:

Kanaa
Jäävuorisalaattia
Krutonkeja
Caesar kastiketta.

Ensiksi:
Löytyykö caesar kastiketta kevyempänä versiona?
Voiko KRUTONKEJA tehdä jotenkin kevyesti? (eikös jonkin verran joudu öljyä käyttämään)
JA millä tavalla "valmistatte" kanan kevyesti salaattiin? KIITOS! :)

tuosta caesar-kastikkeesta on muistaakseni kevyempiki versio.... mutten löytäny sitä tähän hätään, googlella varmaan löytää sen.

kanan joko haudutan tai grillaan uunissa, tulee rasvatonta. samoten nuo leipäkuutiot, täysjyväpaahtista, suihkutat semmosella öljysuihkepullolla vaan öljyä niille ja sitte kans uuniin paahtumaan. jos ei suihkepulloa oo, niin sitte voitele kevyesti jonku kulhon seinät öljyllä ja huljauta ne leipäkuutiot siinä ennen uuniin laittamista.

Mä en osaa sanoa muuta kun että NYT MUN TEKEE MIELI CAESAR-SALAATTIA!!
Paitsi että etkö laita juustoa siihen? parmiggiano reggiano-lastut kuuluu ehdottomasti kunnon caesariin! (jaa se siitä keveydestä, sitten :p )

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tuosta caesar-kastikkeesta on muistaakseni kevyempiki versio.... mutten löytäny sitä tähän hätään, googlella varmaan löytää sen.

kanan joko haudutan tai grillaan uunissa, tulee rasvatonta. samoten nuo leipäkuutiot, täysjyväpaahtista, suihkutat semmosella öljysuihkepullolla vaan öljyä niille ja sitte kans uuniin paahtumaan. jos ei suihkepulloa oo, niin sitte voitele kevyesti jonku kulhon seinät öljyllä ja huljauta ne leipäkuutiot siinä ennen uuniin laittamista.

LOISTOIDEA kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä en osaa sanoa muuta kun että NYT MUN TEKEE MIELI CAESAR-SALAATTIA!!
Paitsi että etkö laita juustoa siihen? parmiggiano reggiano-lastut kuuluu ehdottomasti kunnon caesariin! (jaa se siitä keveydestä, sitten :p )

hihi, mä en erityisemmin tykkää parmesanjuustosta, joten jätän laittamatta ;)

leivät voi paahtaa vaikka paahtimessa ja sitten paloitella eikä tarvi rasvaa ollenkaan, tai jopa ilman rasva teflonpannulla. mutta minuakin askarruttaa tuo parmesanjuusto, joka on niin rasvasta, olen joskus laittanut tuon edestä raejuustoa, mutta ei se niin hyvää ole. kanastahan ei tule rasvasta ku otat sitten kypsästä kanasta nahan pois. siinähän se rasva on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
leivät voi paahtaa vaikka paahtimessa ja sitten paloitella eikä tarvi rasvaa ollenkaan, tai jopa ilman rasva teflonpannulla. mutta minuakin askarruttaa tuo parmesanjuusto, joka on niin rasvasta, olen joskus laittanut tuon edestä raejuustoa, mutta ei se niin hyvää ole. kanastahan ei tule rasvasta ku otat sitten kypsästä kanasta nahan pois. siinähän se rasva on.

Kyllä ne koipi-reisipalat on aika rasvaisia nahattominakin. Se rintaleike osuus on vähärasvaista.

Mutta kyllä caesar-salaattiin vähän juustoa kuuluu! :p

Rasvatta paahdettuja leipäkuutioita tosiaan ja vähärasvaista broileria, kastikkeeseen vaan vähemmän sitä öljyä. Tai sitten vaihteeksi kermaviilipurkki + Taffelin caesar-dippikastikepussi, maku on eri, mutta hyvä!

Meillä on tefalin wokkipannu jossa paistan kanasuikaleet ilman rasvaa. Rasvatta kyspyy marinoimaton sekä marinoitu broileri :) Ja tosiaan joku tuossa jo mainitsikin että leivät leivänpaahtimeen niin ei tarvi käyttää yhtään rasvaa :)

Yhteistyössä