Kertokaas mulle vanhalle homekorvalle, miksi lapsen sukupuoli on niin väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Lapsi kun menee päiväkotiin, se on androgyyni poika nimeltä päivi. Yläasteella tytöt ei kuitenkaan ole tippaakaan kiinnostuneet näistä kotitohveleista, mutta sitten taas lapsia hankkiessaan automaattinen kotiluuttu onkin taas ihan jees. Varsinkin, kun se luuttuamisen ohessa maksaa asuntolainatm tyhtiövastikkeet, ruuat sun muut menot.

Tytöille yleensä sallitaan tyttöys. Kukaan äiti tai isä ei varmaan kiellä lastaan, jos tämä halii nukkea tai pehmolelua. Tai jätä ostamatta tyttärilleen nukkeja ja pehmoleluja. Mutta kun tulee kyse pojista, niin ne kuohitaan het kättelyssä henkisesti. Ei pyssyjä, ei miekkoja, ei haarniskaa eikä soturin hevosta. Kakkumuottia ja vauvanvaunuja kyllä lykätään eteen.

Mulla on tyttö ja mulla on poika. Kuopuskin jo 17 v. En usko, että olisi ollut mitään hyötyä yrittää noita pusertaa aikoinaan johonkin muuhun kuin mitä ne luontaisesti oli. Likka tykkäs pukee barbeja ja sisustaa barbien koteja, junnu taas tykkäsi äksönmänin ominaisuudessa pelastaa siskonsa barbeja örkeiltä pian sen jälkeen kun joku pahis oli rikkonut barbin kodin ikkunan.

Joskus musta tuntuu, että nykyään tytöt saa olla tyttöjä tai poikia, pojat saa olla tyttöjä, mutta pojat ei saa olla enää poikia.

*lupaa siivota Keittiönoidan keittiön seuraavan viikon ajan* Noh ainakin virtuaalisesti =)

Tämä mitä minä kutsun "henkiseksi kastraatioksi" on käynnissä kokoajan... valitettavasti se on verhoutunutmonta kertaa tasa-arvon alle ja sitä on vaikea kritisoida kunnolla ja osuvasti, ilman että syytetään sovinismista.

Ehkä ainoa "pelastus" miehille tässä on Keittiönoidan kaltaiset naiset jotka eivät pelkää sanoa mielipidettään asiasta. Tuntuu siltä että miehet olemme aika avuttomassa paikassa puolustamaan itseämme tässä asiassa.
Ei sillä että mihinkään uhri rooliin haluaisin vetäytyä mutta vaikkea näistä asioista on keskustella niin ettei näytä sovinistilta tai säälittävältä ruikuttajalta. =)

Jaska ja Keittiönoita!!
Te ootte sit hyviä tyyppejä!!! :hug:
Ai niin saako miehiä halia???

Ei kun ihan oikeesti, tärkeä aihe!! Ja Jaska, et tosiaankaan ole sovinisti etkä ruikuttaja :)

Kyllä minä annan pojalle luvan olla poika. Ja kun se muutaman kerran on figuureillaan järjestänyt pelastusoperaation, nii en pelkää kuitenkaan, että tuossa elää tuleva terroristi/kiusaaja.
Oi, mitenhän meidän papat ja isät ovat leikkineet.. Silloin ei tosin leikitty niin paljoa, mutta samanlaisia leikkejä oli. Ne aseet ja muut tilpehöörit vaan piti itse tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lapsi kun menee päiväkotiin, se on androgyyni poika nimeltä päivi. Yläasteella tytöt ei kuitenkaan ole tippaakaan kiinnostuneet näistä kotitohveleista, mutta sitten taas lapsia hankkiessaan automaattinen kotiluuttu onkin taas ihan jees. Varsinkin, kun se luuttuamisen ohessa maksaa asuntolainatm tyhtiövastikkeet, ruuat sun muut menot.

Tytöille yleensä sallitaan tyttöys. Kukaan äiti tai isä ei varmaan kiellä lastaan, jos tämä halii nukkea tai pehmolelua. Tai jätä ostamatta tyttärilleen nukkeja ja pehmoleluja. Mutta kun tulee kyse pojista, niin ne kuohitaan het kättelyssä henkisesti. Ei pyssyjä, ei miekkoja, ei haarniskaa eikä soturin hevosta. Kakkumuottia ja vauvanvaunuja kyllä lykätään eteen.

Mulla on tyttö ja mulla on poika. Kuopuskin jo 17 v. En usko, että olisi ollut mitään hyötyä yrittää noita pusertaa aikoinaan johonkin muuhun kuin mitä ne luontaisesti oli. Likka tykkäs pukee barbeja ja sisustaa barbien koteja, junnu taas tykkäsi äksönmänin ominaisuudessa pelastaa siskonsa barbeja örkeiltä pian sen jälkeen kun joku pahis oli rikkonut barbin kodin ikkunan.

Joskus musta tuntuu, että nykyään tytöt saa olla tyttöjä tai poikia, pojat saa olla tyttöjä, mutta pojat ei saa olla enää poikia.

meillä nämä menee näin että saa leikkiä millä haluaa.kumpikin poika leikkii peruspoikien jutuilla , mutta kun serkkutyötö tulee käymään ni sit leikitään barbeilla:-) ..serkkutytöt on pieniä ja he tarvitsevat opastusta.kotileikkejä'kin on meidän lapset leikkinyt aina..ja en todellakaan ole kieltänyt moisia, vaikka yleinen ajatushan on että tytöt niitä leikkii
nukkeja meillä ei ole mutta kotileikeissä on mukna koko pehmolelu valikoima ja leikkimökki ja hellat siellä on kovassa käytössä