Kertokaas mulle Tivoli Sariolasta seuraava juttu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sarjalippu on vaan monta lippua,niillä pääsee laitteisiin ja niillä voi maksaa ampumista,narunvetoa yms.

Ja btw,oltiin just tivolissa ja on kyllä hiton kallista,saman verran meni lapsen laitteisiin yms.kuin millä sais vaikka Lintsille jo rannekkeen.:whistle: Mutta lapsella oli kivaa,pääasia se.

Okei. Onko siellä mitään pienille? Mä olen ollu viimeks joskus 12 vuotiaana tivolissa, ni ei tullu sillon katottua :D

Meidän lapsi täytti just 2 vuotta ja sille oli varmaan neljä laitetta mihin se pysty yksin mennä.Suurinosa laitteista on just pienille.Aikuisille ei oo kuin pari.Ja koko perheelle sopii maailmanpyörä (paitsi ei meillä kun en uskaltanut mennä:D mä en tajuu mitenb ne on musta jotenkin karmivia).

Sarjalippu on vaan monta lippua,niillä pääsee laitteisiin ja niillä voi maksaa ampumista,narunvetoa yms.

Ja btw,oltiin just tivolissa ja on kyllä hiton kallista,saman verran meni lapsen laitteisiin yms.kuin millä sais vaikka Lintsille jo rannekkeen.:whistle: Mutta lapsella oli kivaa,pääasia se.

:D Mä mietin että toi meidän 4v ei välttämättä moneen laitteeseen mee tai ees uskalla mennä, mutta kuhan mentäis vähän pällistelemään ja nauttimaan vappupäivästä :)

[QUOTE="miljas";23685878]viimeks ku kävin niin oli siellä possujunaa ja muuta pikkuisillekin :) Mun isä oli siellä töissä 9vuotta, tosin jäi eläkkeelle pari vuotta sitten..[/QUOTE]

Mä just mietin kun siellä oltiin että kiertääkö ne työntekijät koko kesän tivolin mukana? Yhden tytön tunnistin että on käynyt vauvansa kanssa perhekerhossa,eli ei varmasti ole töissä siellä muutoin kuin vain silloin kun tivoli oli meidän kaupungissa mutta onhan siellä niitä vakkareitakin...

mä en tajuu mitenb ne on musta jotenkin karmivia).

Meidän isäntä suhtautuu äärimmäisen epäluuloisesti koko tivoliin, kun se on tuollainen "päivä perillä ja koneet paloiksi rekkakyytiin" -versio. Se luennoi minulle aiheesta metallin väsyminen (pultteja pitäisi uusia tosi tiuhaan kun niitä kiristetään paikalleen päivittäin ja ne venyvät aina hiukan, kunnes tulee murtumapiste vastaan) ja kiireen aiheuttamat inhimilliset virheet kokoamisessa. Kuulemma meidän muksuja ja minua ;) ei päästetä kuin ihan kiinteään huvipuistoon, kuten Särkänniemeen, maksoi mitä maksoi.

Meidän isäntä suhtautuu äärimmäisen epäluuloisesti koko tivoliin, kun se on tuollainen "päivä perillä ja koneet paloiksi rekkakyytiin" -versio. Se luennoi minulle aiheesta metallin väsyminen (pultteja pitäisi uusia tosi tiuhaan kun niitä kiristetään paikalleen päivittäin ja ne venyvät aina hiukan, kunnes tulee murtumapiste vastaan) ja kiireen aiheuttamat inhimilliset virheet kokoamisessa. Kuulemma meidän muksuja ja minua ;) ei päästetä kuin ihan kiinteään huvipuistoon, kuten Särkänniemeen, maksoi mitä maksoi.

Ja äijäkö siis määrää teidän tekemiset ja jätät tivoliin menemättä??

:D Mä mietin että toi meidän 4v ei välttämättä moneen laitteeseen mee tai ees uskalla mennä, mutta kuhan mentäis vähän pällistelemään ja nauttimaan vappupäivästä :)

Mä luulin kanssa ettei toi meidän 2v uskalla mennä mihinkään.Meidän kaupalla on sellanen auto mikä hytkyy kun sinne laittaa rahaa mutta toi tahtoo vaan ajaa siinä ihan "kuiviltaan":D
Mutta siellä tivolissa sitten tykkäskin mennä,eka uskaltautu sellaseen mikä menee vaan ympyrää ja sitten juoskin jo laitteesta toiseen.Ja sitten tietty onginnat ym. Ne oli äidistäkin kivoja :D

Niin,mulla on just toi että pelkään että on vaan tapahtunut joku inhimillinen virhe..Mä tosin pelkään sitä myös lintsillä yms. Ihan järjetöntä mutten voi sille mitään.Mä päästän laitteisiin kyllä kaikki muut perheenjäsenet ,koska kai toi mun pelko on aika turha.Ei kai Suomessa pahemmin tollasia ole sattunut.

Voit kertoa ukolles et ihan yhtälailla se metalli väsyy noissa kiintissä huvipuistoissa. Niitä ei edes välttämättä huomata,kun ei tarkasteta,kuten noissa jotka kootaan aina uudellen.

Alkuperäinen kirjoittaja se siitä turvallisuudesta;23685932:
Voit kertoa ukolles et ihan yhtälailla se metalli väsyy noissa kiintissä huvipuistoissa. Niitä ei edes välttämättä huomata,kun ei tarkasteta,kuten noissa jotka kootaan aina uudellen.

Kyllä siellä tehdään huollot, usko pois. Tärinä tekee oman osansa metallin väsymiselle, mutta tosiaan se jatkuva pulttien avaaminen ja kiristäminen ei ole niille suuremmin eduksi. En tokikaan tiedä, miten usein niitä tivolissa uusitaan?

Nimimerkille "täh" taas sanoisin, että kyllä mä 29 vuoden iässä osaisin mennä tivoliin miehestä huolimatta jos tahtoisin ;) Mutta kyllä mä silti itsekin noita turvallisuusasioita mietin, onnettomuuksiakin kun on niissä sattunut - kuten joka paikassa, missä on paljon ihmisiä ja liikkuvia laitteita.

Mutta jokainen menee ja tekee mitä tykkää, kommenttini oli lähinnä tuolle MisStarille ikään kuin minun näkemyksenäni siitä, miksi en itsekään oikein tunne oloani varmaksi noissa vempeleissä.

Yhteistyössä