kertokaas miten teen (työhaastattelusta..) TYÖHAASTATTELUKUULUMISIA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
olen tänään menossa työhaastatteluun lastentarvikeliikeeseen. työ olisi 24h/viikko ja väkeä talossa on 2 vakkaria ja sit olisin minä, eli aika vähän. omistajan kanssa puhuin puhelimessa ja tuntui tosi mukavalta. no mutta se ongelma tulee tässä:

olen raskaana (rv11+6 ) ja mietin että pitäisikö raskaudesta kertoa.. jos vaikka sanoisin että etsin vain määräaikaista? tai sit kertoa vain suoraan että olen raskaana? sehän voisi sinäänsä olla ihan hyväkin, kun lastentarvikeliikkeestä on kyse. olisikohan sitä helpommin lähestyttävä..? blaah.. en haluaisi kuitenkaan antaa ymmärtää että olisin jatkamassa pitkään, koska jotenkin se kuitenkin jäis kaihertamaan mieltä ja pahasti.. yritys on kuitenkin pieni, eri asia olisi jos kyseessä olis iso yritys.. mitä mä teen?

lopussa kuulumiset...

Sulla ei ole mitään velvollisuutta kertoa mutta jos itse tunnet ettet voi olla kertomatta... Jos todella tarvitset työpaikan, en kertoisi. Eihän raskaus saisi vaikuttaa mutta aivan varmasti vaikuttaa. Olen ehkä ilkeä ihminen mutta en kertoisi, ehkä voisin sanoa että etsin vain määräaikaista?

Minä olisin kanssa rehellinen koska se antaa paremman kuvan sinusta vai haluatko valehtelijan leiman saada sieltä vaikka onkin pieni yritys, sana kumminkin leviää jossakin vaiheessa.
Onnea haastatteluun :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Nokkonen:
Minä olisin kanssa rehellinen koska se antaa paremman kuvan sinusta vai haluatko valehtelijan leiman saada sieltä vaikka onkin pieni yritys, sana kumminkin leviää jossakin vaiheessa.

kiitos :). haluan kyllä olla rehellinen.. toivottavasti rehellisyys maan perii ja saan töitä raskaudesta huolimatta..

Kerro vaan, mutta ei sinua sinne sen jälkeen palkata. Eikös se kaupassa olo ole lähinnä seisomatyötä, joten et millään voi olla varma mihin päivämäärään asti jaksat olla töissä. Voit päätyä sairaslomalle piankin - josta työnantaja tykkää... :whistle:

Minusta sun kannattaa kertoa vastauksissasi se mitä kysytään, eikö?

Toki jos he etsii pitkäaikaista työntekijää, niin fiksua olis kertoa ettet ehkä ole kovin pitkään... mutta toisaalta raskaus on niin alussa, että kaikki on vielä epävarmaa ( maalaamatta piruja seinille )

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Nokkonen:

kiitos :). haluan kyllä olla rehellinen.. toivottavasti rehellisyys maan perii ja saan töitä raskaudesta huolimatta..

Minä sain töitä sillon kun olin raskaana.
Työnantaja sano että otin aikamoisen riskin että kerroin asiasta mutta rehellisyys merkitsi niille paljon koska hakivat rehellistä työntekijää siihen tehtävään.
Sanoinkin esimiehelleni sillon kun jäin sieltä äippälomalle että en olisi kertonnut asiasta mutta sitten muutin mieleni heti haastattelussa. Ja hyvä niin niin.

Mä olin koeajalla kun plussasin kakkosen, se oli vikaa viikkoa koeaikaa, sikäli kun aamulla pääsin töihin kerroin työnanatajalle, koska duuni oli semmonen mihin vaikutttaa raskaus jos huonosti käy, ja niinhän se vaikutti eli jouduin oplemaan paljon sairaslomalla, sain silti vakipaikan.
Vaikka sanoin että ymmärrän täysin jos ei sopimus jatku, koska ihmisen pitää tuossa työssä olla työkuntoinen mielellään kokoajan, lupasin viellä etten riitauta asiaa vaikka ei sopimus jatkuskaan :xmas:

kerroin haastattelussa olevani raskaana ja hän ei pitänyt sitä ollenkaan pahan. työpaikka on aika varma. menen vielä keskiviikkona muutamaksi tunniksi "näyttämään" asiakaspalvelutaitojani ja jos hänen mielestään kaikki menee putkeen niin paikka on minun :D

ja rehellisyys taitaa oikeastikin maan periä :)

hienoa!!olen samaa mieltä,että rehellisyys maan perii :D ja hurmaathan sä asiakkaat sun taidoillais mennen tullen :D paljon kivempi sitten aikanaan jäädä äitiyslomalla vähän suuremmalla rahalla =)

Yhteistyössä