Kertokaas mitä ruokaa tekisin?

tai ei siinä muuten mitään "ongelmaa" ole, mutta yksi mun ystävä tulee tänään meille ja tarkotus oli tehdä jotain hyvää ruokaa ja juoda vähän viiniä ja mä taas ite oon semmonen perus makaroonilaatikko tyyppi keittiössä, ni antakaas vinkkejä johonki hyvään ruokaan? raaka-aineista ei kyllä haluttas kummiskaan maksaa maltaita...
 
vieras
mites olisi vaikka joku purjosipulipiirakka, kinkkupiirakka tai vastaava? Sopisi mielestäni kivasti jos viiniä tarkoitus nauttia.
Myös joku ruokaisa pastasalaatti vaikkapa tonnikalasta tai kanasta ja tuoretta patonkia lisukkeeksi voisi olla ok.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Meillä syödään tänään nokkospastaa ja simpukka-katkarapukastiketta <3

Nopea ja helppo. Kerma tulille, katkaravut ja simpukat joukkoon, Pari minuutia ja valmista. Hiukan mausteita joukkoon.
Ja jos ei simpukoista perusta, niin samaan tapaan saa myös savulohesta herkullisen kastikkeen. Mausteeksi paljon (tuoreita) yrttejä, tilliä jne ja rosepippuria. Meidän mielestämme lohikastike maistuu parhaiten tagliatellen tai spaghetin kanssa :)
 
vieras
Tuorepasta on muuten älyttömän hyvää. Ite teen aina jauhoista, kananmunista, suolasta ja oliiviöljystä taikinan, annan vetäytyä vähän jääkaapissa. Sit koneen läpi ohueksi levyksi (voi myös käyttää kaulinta) ja sit tagliatelle-terän läpi (tähän voi käyttää veistä, jos on kaulinnut pöydälle litteän levyn). Pari minuuttia riittää keittämiseen.

Pastan kanssa teen yleensä tomaattikastikkeen, sen aloitan reilusti ennen pastan tekemistä. Kuulotettu sipuli + valkosipuli, mausteet ja ripaus sokeria, kaltattuja tomaatteja pieninä kuutioina ja haudutetaan pitkään. Loppuvaiheessa laitan myös kuivattua tai tuoretta basilikaa.

Pasta ja kastike sekasin ja vähän juustoraastetta päälle.
 

Yhteistyössä