Kertokaas mitä kaikkea etuuksia yh saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tästä alkaa makea elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tästä alkaa makea elämä

Vieras
Jees, mies lopultakin kuunteli järkeäni eli muutti osoitteensa vanhempiensa luokse, joten yh:na täällä ollaan kohtapikaa,,,
Mitäs kaikkea kivaa yhtk. tukee teostamme? Ainakin lapsilisät nousee, pk-maksut unholaan, kela varmaankin tulee vastaan vastikkeissa josta puolet on remonttivastikkeita eli nekin menevät asumistuen piikkiin, sossu ensiksi auttanee uuden pyykkikoneen ostossa, talvikin tulossa joten uudet reimatekit sossun piikkiin, tytöllä kallis heppa ratsastus ja poikakin pelaa lätkää joten niihinkin varmaan saa jotain avustusta,,,
kertokaa kokeneemmat lisää vinkkejä!

Mäkin olen yh, mutta en mä saa sossusta mitään :( Miksei tämmösistä tulee eron yhteydessä jotain pientä opasvihkosta: "Tulit siis vihdoin järkiisi? No nyt alkoi sitten kissanpäivät! Opas meneville sinkkuäideille.!

Eli pelkkä yksinhuoltajana olo ei tuota mitään etuuksia.
No joo - korotetun lapsilisän.
Muttei yhtään mitään muuta.
Jos näet käy töissä, maksaa asuntonsa (pankille), golfinpeluunsa ja T2H:nsa ja Minymonsa ja me&i:nsa itse .

Palkkatuloilla elämää makselen, vaikka olenkin ihan 100% totaali YH.

Niin no riippuu tietenkin siitä, käytkö töissä vai et. Luultavasti et?
Mulla on kaksi lasta, jouduin olemaan sairaslomalla ja siltä ajalta hakemaan tt-tukea. Ei kannata. Se on nin pieni, ettet tule pärjäämään.
Pienikin palkka on parempi kuin se.
Ja sitten noi elarit, sossu ei maksa sulle mitään ellei ole voimassa olevaa päätöstä elatustuesta. Lapsilisän yh-korotus on muutaman kympin per lapsi. Asumistuki lasketaan sun bruttotulojen mukaan, tähän lasketaan myös elatustuki.

No, onnea vain!

Voisin sanoa, että voi-voi. Tuskin saat uusia reimatecejä sossusta tai uutta pesukonetta. Ne voi nykyään ostaa käyttöluotolla ja maksaa osissa velkansa. Mä sain 450? tasoituslaskun sähkölaitokselta ja sossun vastaus oli: "sovi sähkölaitoksen kanssa, että maksat laskun osissa". Ainut mitä tukia sain oli korotus lapsilisään, asumistuen ja elatusmaksut. Päivähoidostakin joutui maksamaan, kun tuloja oli. Ootko varma, että naapurinne ei käräytä teitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tästä alkaa makea elämä:
Jees, mies lopultakin kuunteli järkeäni eli muutti osoitteensa vanhempiensa luokse, joten yh:na täällä ollaan kohtapikaa,,,
Mitäs kaikkea kivaa yhtk. tukee teostamme? Ainakin lapsilisät nousee, pk-maksut unholaan, kela varmaankin tulee vastaan vastikkeissa josta puolet on remonttivastikkeita eli nekin menevät asumistuen piikkiin, sossu ensiksi auttanee uuden pyykkikoneen ostossa, talvikin tulossa joten uudet reimatekit sossun piikkiin, tytöllä kallis heppa ratsastus ja poikakin pelaa lätkää joten niihinkin varmaan saa jotain avustusta,,,
kertokaa kokeneemmat lisää vinkkejä!
Heikko provo!

Hahhah. Tää on varmaan joku vitsi. Mä en ainakaan saa mitään muuta ku lapsilisän korotuksen (oliko n. 50e) ja sitten kunnan elarit. Ja eipä oo sossu koskaan mitään harrasteita tai vaatteita maksellu, silloin kun äitiyslomalaisena sieltä mitään sain, kuuluu katsos perusosaan. Nyt kun olen kotihoidontuella olen niin hyvätuloinen, ettei sossusta tipu sitäkään vähää.
Ehkä eri homma sit näillä sossun soppakauha suussa syntyneillä.

Alkuperäinen kirjoittaja iii:
Hahhah. Tää on varmaan joku vitsi. Mä en ainakaan saa mitään muuta ku lapsilisän korotuksen (oliko n. 50e) ja sitten kunnan elarit. Ja eipä oo sossu koskaan mitään harrasteita tai vaatteita maksellu, silloin kun äitiyslomalaisena sieltä mitään sain, kuuluu katsos perusosaan. Nyt kun olen kotihoidontuella olen niin hyvätuloinen, ettei sossusta tipu sitäkään vähää.
Ehkä eri homma sit näillä sossun soppakauha suussa syntyneillä.

Jep, toisille maksellaan harrastukset, olikos se 90/e kausi. Uuden pesukoneen saa, käytettyä ei voi ostaa kun kuittia vastaan saa rahat. Kyllä sieltä toiset saa sitä sun tätä, toiset ei sitten mitään. En oo katkera, oon vaan todennut että helpommalla pääsee jos lopettaa töissä käynnin niin ei pääse tuet katkeamaan, jos pääsee niin kusessa olet.

No juu, huimat viiskymppiä lisää lapsilisään ja kaupungilta vähän yli 120 euroa elatustukea. Me OIKEAT yksinhuoltajat sitten kustannamme lapsellemme ihan kaiken ihan yksin, varsinkin jos x varaton tai kuollut. Pieni lapsi kuluttaa vielä vähän, mutta itse olen kyllä helisemässä kun 14-vuotiaalle on ostettava sähkökitaraa, polkupyörää, läppäriä, telkkaria, pleikkaria yms. Jos otetaan huomioon ruoka- ja asumiskulut niin eipä pääse rikastumaan.

Yhteistyössä