Kertokaas joku herkullinen mutta helppo suolainen piirakka?

• Viestiketjun aloittaja naminami
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja naminami:
Kavereita tulee joku viikonloppu viettään iltaa ja aattelin tehdä jotain naposteltavaa.En kauheasti pidä leipomisesta ,niin siks tarvis olla suht helppo.
Osta Pirkan valmis piirakkapohjan jauhoseos, siitä pyöräytät kätevästi taikinan ja paketissa on ohje hyvään paprika-feta-oliivipiirakkaan :)

osta valmis takina kaupasta, ja sit päälle kinkkua, savulohta, kebabbia tai metukkaa, ja lisäks sit kasvissuikaleita, tomaattia ja/tai fetaa

päälle sit kermaviili+munaseos ja juustoraastetta..

voit siis laittaa melkein mitä vaan siihen päälle, valkkaa sellaiset kasvikset mistä itse tykkäät :D

de
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
osta valmis takina kaupasta, ja sit päälle kinkkua, savulohta, kebabbia tai metukkaa, ja lisäks sit kasvissuikaleita, tomaattia ja/tai fetaa

voit siis laittaa melkein mitä vaan siihen päälle, valkkaa sellaiset kasvikset mistä itse tykkäät :D
Tää kuulostaa ihan ok, mutta itse jättäisin kalan pois. Mun mielestä liha ja kala ei sovi samaan piirakkaan.

10 kananmunaa, 500 g juustoraastetta ja 400 g raejuustoa. Sekoitetaan ja lisätään sekaan mitä nyt haluaa, mä laita yleensä sipulikuutioita, paprikaa, kinkkusuikaleita ja joskus metukkaa. Ripaus valkopippuria ja paprikajauhetta ja uuniin. Eli paperin päälle pellille ja uunissa n. 200 asteessa kunnes pinta on kauniisti ruskistunut. Syödään kuten pizza, eli leikataan paloiksi ja veitsellä ja haarukalla ääntä kohti. Kyytipojaksi joku tuoresalaatti ja jos välttämättä jotain leipäpuolta haluaa, niin esim. patonki ja levite.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja de:

Tää kuulostaa ihan ok, mutta itse jättäisin kalan pois. Mun mielestä liha ja kala ei sovi samaan piirakkaan.
Mä ainakin ymmärsin sen niin että valitaan joko kinkku, kala, kebab tai metukka..

Alkuperäinen kirjoittaja de:

siinä luki TAI, eli ei kaikkea noita, vaan jotain niistä
:D

niin ja tonnikala unohtu listasta..

Mä tykkään ite hirveesti kanapiirakasta. Ostaa kaupan pakastealtaasta valmiin Sunnuntai piirakkapohjan. Ruskistaa päälle kanasuikaleita ja maustaa haluamallaa tavalla ja kuutioi paprikaa. Päälle seos purkillisesta ruokakermaa ja kananmunasta, minkä voi maustaa vielä samoin maustein kuin kanan. Päälle juustoraastetta.

Yhteistyössä