Kertokaapas, jos osaatte neuvoa...(veronpalatuksesta vielä).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön kaipaa neuvoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön kaipaa neuvoa

Vieras
Minulle on tulossa käräjäoikeudesta päätös velkomusasiassa. Mitään päätöstä ei siis ole vielä tehty.

Veronpalautusta oli tulossa reipas 800 € mutta sitä tuli 256 €. Ystäväni sanoi tänään, että olisi tapahtunut virhe, koska minulla ei ole mitään tietoa minne (oletin että ulosmitattu) osa palautuksesta on mennyt. Mistä voisin nyt kysyä tätä asiaa? Näkee vero.fi sivuilta mitään omista tiedoista, vai olisiko parempi soittaa verohallintoon ja kysyä sieltä?

En "itke" niiden rahojen perään, mutta haluaisin tietysti tietää, onko tässä tehty virhe vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön kaipaa neuvoa;25277232:
Minulle on tulossa käräjäoikeudesta päätös velkomusasiassa. Mitään päätöstä ei siis ole vielä tehty.

Veronpalautusta oli tulossa reipas 800 € mutta sitä tuli 256 €. Ystäväni sanoi tänään, että olisi tapahtunut virhe, koska minulla ei ole mitään tietoa minne (oletin että ulosmitattu) osa palautuksesta on mennyt. Mistä voisin nyt kysyä tätä asiaa? Näkee vero.fi sivuilta mitään omista tiedoista, vai olisiko parempi soittaa verohallintoon ja kysyä sieltä?

En "itke" niiden rahojen perään, mutta haluaisin tietysti tietää, onko tässä tehty virhe vai ei.

Soitat verotoimistoon? Sukulaisilla ulosmitataan usein suoraan ilmoittelematta kaikista tuloista, varsinkin veronpalautuksista, jotta niitä ei ehdi siirtää mihinkään tms

kyllä niiden se kuuluu ilmottaa, ja yleensä ne lähettää kirjeen ennen joulukuuta.. ja usein ilmottaa hyvissä ajoin. ei ne niitä sieltä voi viedä ilmottamatta.

Tätä kaverinikin sanoi, että edes ulosotto ei saa ottaa mitään ilmoittamatta. Sehän tässä nyt mietityttää, kun mitään päätöstä tms. ei ole olemassa... joten missä ne rahat sitten lienee. On kai paras soittaa ensi viikolla verotstoon ja kysellä asiaa.

Kiitos vastaajille ja hyvää joulua!

Yhteistyössä