Kertokaapas hyviä vinkkejä millä saisi 2 vuotiaan uskomaan jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Tyttö täyttää muutaman päivän päästä 2v ja on kyllä niin mahdotonta menoa nykyään kotona ollessa. Läpsii, raapii ja nipistelee minua ja kun kiellän niin nauraa vaan. Hyppii sängyssä ja sohvalla ja ei osaa varoa yhtään mitään mikä varmaan onkin normaalia vielä tässä iässä. Kiusaa koiraa ja kissoja siis ylipäätään tekee kaikkea "kiellettyä" eikä usko millään kieltoja eikä lopeta riehumista esimerkiksi ennen kun satuttaa itsensä ja senkin jälkeen jatkaa vielä kun itkut on itketty. Ymmärtääkö tuon ikäinen niistä paljon puhutuista jäähyistä mitään vai mikä olis hyvä keino saada uskomaan mitä saa tehdä ja mitä ei?

Kyllä meidän 2v2kk poika on jäähyllä tarvittaessa. Niin hoidossa kuin kotonakin. Jos ei ekasta kiellosta usko, tietää että seuraavasta joutuu jäähylle. Jos puree, lyö, tms, joutuu suoraan jäähylle.

Meillä on vilkas 2v3kk ikäinen lapsi ja meilläkin välillä ollut kuvailemaasi menoa.Jäähypenkit ei auta meillä,kun ei siinä pysy. Napakka johdonmukainen kieltäminen alkaa tuottaa tulosta,vaikka siihen mennyt muutama kuukausi.Tiedän, miten ottaa päästä,kun lapsi vain nauraa kieloille.Tulee fiilis:olempa huono kasvattaja.Tsemppiä!!!

Päättäväisyyttä vain ja rauhallista komentoa. Jäähypenkki toimii hyvin ja periksiantamattomuus. Kyllä lapsi jossain vaiheessa tajuaa, kuka on auktoriteetti ja alkaa totella. Meillä on kuusi muksua ja jos jotain temppua ihan varmasti ollaan nähty ja keinoja kokeiltu. Joskus meinaa hermo pettää, mutta sitä ei vaan saa näyttää lapselle, sillä ihan varmasti ne sen osaa hyväkseen käyttää ja koetella vanhemman hermoja entisestään.

Jaksamista kaikille

No aika kovapäinen mukula jos ei opi kivustakaan, vaan jatkaa senkin jälkeen kun on sattunut.
En oikein osaa antaa neuvoja kun ei meillä ole tarvinnu, lapsi on aina tiennyt ettei koiria kiusata.
Minua ei todellakaan nipistele eikä läpsi kukaan, ei edes lapset.

lapset on erilaisia.. mulla on tuon ikäinen ylivilkas ollut, alkoi jäähyt vähän toimia tuossa iässä jo.. tää laps ei kans ole mikskää vaikka pää auki, ne vaa painaa mennä toiset. pelkkä ei sana ei tehoa useilla lapsilla vaan pitää näyttää kädestä pitäen asiat vaikka miljoona kertaa päivässä

Yhteistyössä