Kertokaapa mielipiteenne...3v ja mönkijä?

itse en ostaisi, mutta óonkin aika kielteinen kaikkien tollasten (minun mielestä) vaarallisten vempeleiden kohdalla...tiedän kyllä että niitä hankitaan PALJON nuoremmillekin, mm. 2vuotiaille.................... :/
 
Ryttynen
Meidän 3 v 3 kk vanhalla on jo puoli vuotta ollut lahjaksi saatu Bilteman akkukäyttöinen mönkijä. Hyvin sillä ajaa ja se menee niin hitaasti, että etanakin menee jalkaisin ohi...Enemmän sitä itsensä pyörällä teloo kun se menee takuulla lujempaa.
 
hupihuutaja harmaana
Meillä mönkijällä opittiin ajamaan 2-veenä! Hienosti oppinut ajamaan (nyt 4 v.) ja hallitsee vehkeen käytön hyvin. Vilkas poika meilläkin, mutta ei ole haavereita ainakaan vielä sattunut. Toivotaan ettei jatkossakaan käy mitään.

Laite se on muiden joukossa ja hyvä opetella käyttämään jo pienenä, sitä mieltä olen!!! Kaikkea voi sattua, missä vaan!!!
 
hupihuutaja harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hupihuutaja harmaana:
Meillä mönkijällä opittiin ajamaan 2-veenä! Hienosti oppinut ajamaan (nyt 4 v.) ja hallitsee vehkeen käytön hyvin. Vilkas poika meilläkin, mutta ei ole haavereita ainakaan vielä sattunut. Toivotaan ettei jatkossakaan käy mitään.

Laite se on muiden joukossa ja hyvä opetella käyttämään jo pienenä, sitä mieltä olen!!! Kaikkea voi sattua, missä vaan!!!
Lisäämpä vielä, että meillä ihan bensakäyttöinen mönkijä. Eli lujaa pääsee...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Meillä on 2,5vuotiaalla akkukäyttöinen pikkupomo. Kulkee varmaan 1km tunnissa :LOL:

Mutta en mä vielä mönkijää ostas omaa, mönkijän kyydissä on kuitenkin monesti ollut kun mökillä ollaan ajettu, mutta ei tosiaankaan lujaa silloin.

Meil on kans toi akkukäyttöinen mopo ja mönkijä, siis sellanen bilteman muovinen mikä kulkee varmaan 1km tunnissa.. Mut sellasta "oikeeta" en kyllä ostais vielä vuosiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryttynen:
Meidän 3 v 3 kk vanhalla on jo puoli vuotta ollut lahjaksi saatu Bilteman akkukäyttöinen mönkijä. Hyvin sillä ajaa ja se menee niin hitaasti, että etanakin menee jalkaisin ohi...Enemmän sitä itsensä pyörällä teloo kun se menee takuulla lujempaa.
Näin on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mitä järkeä? Kohta ei pennuilla ole mitään mielikuvitusta kun kaikki on vaan ostamista. Lapsia kiinnostaa tasan kolme päivää uusi lelu minkä ne saa, joten ei niihin kannata mitään hirveitä summia laittaa..

3 veelle pitäs vielä riittää hiekkalaatikko, kukat, kivet ja männynkävyt pihalla ;)
Älähän taas yleistä!

Meillä on tuo mönkijä ollut 3 kk ja jokaikinen päivä poika sillä haluaisi ajaa ja siitä aina puhuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Meillä on 2,5vuotiaalla akkukäyttöinen pikkupomo. Kulkee varmaan 1km tunnissa :LOL:

Mutta en mä vielä mönkijää ostas omaa, mönkijän kyydissä on kuitenkin monesti ollut kun mökillä ollaan ajettu, mutta ei tosiaankaan lujaa silloin.
Meillä on tuollainen mopo myös mönkijän lisäksi :)
 
vieras
Meidän Elmerillä on helikopteri. Sellainen oikea, mini. Se niin nätisti pyysi ja onhan se tosi kehittävä laite. Mitä aikaisemmin oppii ilmailun salat, sen turvallisempaahan se on. =)
 
maitobaari
meille ostettiin 50 cc bensakäyttönen mönkijä pojalle kun hän oli 3,5 vuotta. kulkee yli viittäkymppiä?! hyvin oppi ajamaan ja on totellu ohjeita alusta asti. Mutta kunnon oikea kypärä pitää olla heti, ei mikään pyöräilykypärä... ja sen jälkeen on opetettu ajamaan moottorikelkalla, polkupyörällä, ruohonleikkurilla, mopolla ja traktorilla (tässä järjestyksessä), ikää on 7 v nyt.
Pojat on poikia=D
mutta riippuu varmasti kyllä luonteesta.
 
Kaiken takana on nainen
Meillä poika sai serkkunsa anhan mönkijän alla 3 veenä, mutta ekaa kertaa kun ajeli oli jo kolme täyttänyt. Ihan samanlainen vempain muiden joukossa mielestäni, vaikka aluksi vastaan pistinkin. Kuitenkin ajoa on aina vahtimassa aikuinen, eikä poika edes uskalla isoimmalla vaihteella päästää vaikka todellinen hurjapää onkin!
 
Äiti
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
 
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
Juuri tämän takia en tuota mönkijää halua. Se menköön mökille varastoon tai sitte tuo setä saa myydä sen eteenpäin.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
Juuri tämän takia en tuota mönkijää halua. Se menköön mökille varastoon tai sitte tuo setä saa myydä sen eteenpäin.
Kiva kuulla, että joku muukin ajattelee näin. Minäkin veisin mökille leluksi, en tosiaan ottaisi joka päiväiseen käyttöön.
Ei varmasti tyttö enää polkisi kauaa pyörällä, jos olisi tommoinen vaihtoehto.

Suoraan sanottuna, älyttömäksi alkaa mennä nää lasten vempaimet!

Ja lisään vielä, kun joku kirjoitti, että hyvä että oppii jo ajoissa ajamaan, käsittääkseni mopokortin saa 15v., miksi pitäisi 3v.nä jo opetella?
En tajuu....
 
:0
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin?? :eek: :eek:
 
Ninetsu
Meidän poika olin 3 ku ostettiin ihan se pienin besakäyttönen mönkijä. Sai sen kaasun niin säädettyä että kulki vain kävelyvauhtia. Aika äkkiä oppi käyttämään ja nyt saa ajaa jo vähän lujempaa (loppukesästä 5v). Eikä muuaalla kuin omalla pihalla vanhemman valvonnassa ja kypärä päässä eikä muuten ajais edes omasta halusta ilman sitä. Ja sitä ei muuten lain mukaan saa käyttääkkään muualla kuin suljetulla alueella.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Ninetsu:
Meidän poika olin 3 ku ostettiin ihan se pienin besakäyttönen mönkijä. Sai sen kaasun niin säädettyä että kulki vain kävelyvauhtia. Aika äkkiä oppi käyttämään ja nyt saa ajaa jo vähän lujempaa (loppukesästä 5v). Eikä muuaalla kuin omalla pihalla vanhemman valvonnassa ja kypärä päässä eikä muuten ajais edes omasta halusta ilman sitä. Ja sitä ei muuten lain mukaan saa käyttääkkään muualla kuin suljetulla alueella.
Ja on muuten pojalla pyörä jolla ajelee huomattavasti enemmän.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin?? :eek: :eek:
Täh, meni vähän yli...?!?!
Nimenomaan mähän kirjoitin, että haluan että lapseni liikkuu... tarkoittaa (jos et tiennyt) kävelee, pyöräilee, juoksee, työntää kärryä jne. Tyttö on 9kk asti kävellyt ja olen antanut kävellä myös pitkiäkin matkoja jne.

Jos teillä kerta molemmat, niin kuinka paljon lapsesi sitten ajaa pyörällä ja kuinka paljon menee sillä mönkijällä?
Meillä mennään päivittäin puistoon pyörällä (n.2km per suunta), sekä kauppaan tyttö ajaa pyörällä ja muutenkin iltakävelyt ajaa pyörällä. En näe mitään syytä, miksi joku noista reissuista pitäisi tehdä mönkijällä....
Mitä enemmän lapsi liikkuu, sitä onnellisempi hän on! (kannattaisi varmaan sinunkin kokeilla, kun noin suutuit ;) )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
En usko, että kukaan nyt kokoaikaa antaa lapsen ajaa jollain mönkijällä... ja tuskin lapsi jaksaa koko aikaa edes ajaa. Selvät säännöt vain lapselle milloin saa ajaa, kuinka kauan ja missä. Ja aikuinen valvomassa tottakai.

Meilläkin pyöräillään kilometrejä päivittäin ja liikutaan muutenkin vaikka tuollainen mönkijä meillä onkin. Että kohtuus kaikessa.
 
Minusta mautonta ja järkyttävää, että 3-vuotiaat ja vähän vanhemmatkin saavat omakseen tämmösiä vehkeitä ja vempaimia. Vaikka olis kuinka "pojat poikia"! Mitä ihmettä te heidän kanssaan harrastatte ja touhuatte 12-vuotiaana, kun kaikki on jo nähty ja koettu ennen kouluikää. Mikä siinä on, että nykyaikana kaikki on pakko saada heti.

EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTAISI ENKÄ MYÖSKÄÄN OTTAISI VASTAAN MITÄÄN VEMPAIMIA LAPSILLENI ENNEN KUN IKÄÄ ON 15 VUOTTA. OLETTEKO KOSKAAN KUULLEET SEURAAVAA ELÄMÄNVIISAUTTA (IHAN ILMAISEN NEUVON ANNAN) - KAIK-KE-A EI TAR-VIT-SE O-MIS-TAA. Mönkijää pääsee kokeilemaan monessa kesäpaikassa ja huvipuistossa ihan ilman omistamistakin, sen kyllä ehkä suon lapsilleni jo nuorempana.

MAALAISJÄRKEÄ KEHIIN, KIITOS :kieh:
 

Yhteistyössä