Kertokaahan kokeneemmat, onko vauvavuosi kovinkin hormoonihuuruinen trippi?

• Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti
xx
Kun olo on hieman sekava.
Aamupäivällä voin olla hyväntuulinen enkä ikinä haluaisi laittaa lasta hoitoon ja mennä töihin.
Iltapäivällä olen valmis antamaan lapsen kenelle tahansa vastaantulijalle vain että pääsisin siitä eroon.
Joskus on hetkiä jolloin olen ollut soittaa töihin että voiko jo huomenna tulla.
Maanantaina imetys on kamalaa ja tiistaina itken että se loppuu parin kuukauden päästä.
Kotona ollessa kaipaan kaupungille shoppaamaan ja kaupungilla ollessa ahdistaa ja haluan kotiin.

Mulla ei ole aavistustakaan mitä OIKEASTI haluan. Hormoonit?

Tuttuja tunteita kaikki :hug: Hormoonit vie monta kuukautta synnytyksen jälkeen. Miulla alko pikkasen helpottamaan jossain kun poika oli 6kk. Sen jälkeen on tuntunut, että alan taas olla oma vanha itseni :D
Mutta muuttaa se äitiys pysyvästikin. Miusta on tullu esim. kamala liikkis, pillittelen ihan joka asiasta. Ja herkkyyttä ja tunneskaalaa pitää olla. Kun itse tuntee vahvasti niin on herkempi lapsen viesteille. Jaksuja :hug:

Samma här
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Kun olo on hieman sekava.
Aamupäivällä voin olla hyväntuulinen enkä ikinä haluaisi laittaa lasta hoitoon ja mennä töihin.
Iltapäivällä olen valmis antamaan lapsen kenelle tahansa vastaantulijalle vain että pääsisin siitä eroon.
Joskus on hetkiä jolloin olen ollut soittaa töihin että voiko jo huomenna tulla.
Maanantaina imetys on kamalaa ja tiistaina itken että se loppuu parin kuukauden päästä.
Kotona ollessa kaipaan kaupungille shoppaamaan ja kaupungilla ollessa ahdistaa ja haluan kotiin.

Mulla ei ole aavistustakaan mitä OIKEASTI haluan. Hormoonit?
:D, aivan samat fiilikset täällä. Että eipä huolita, kuuluu varmasti asiaan.

Zoe-F
Normaalistikin hormonihyppelyt ovat olleet mulle ihan helvettiä, pillereitä käyttäessä tai ilman. Käytin kuusi vuotta kapselia ja olo oli auvoista ja elo seesteistä, mutta kun se poistettiin ja tulin raskaaksi minusta tuli taas ihan mielipuoli. Nyt on jo tasoittunut, olen viikolla 32. Mutta otan kyllä kapselin niin nopeasti kuin vain voin synnytyksen jälkeen.

Voin vielä kertoa, että raskausaikanani on hajonnut pari puhelinta, vessan ovi, auton renkaasta karkasi ilmat...

Yhteistyössä