Kertokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Heippa vaan:)

-No, ei kyllä hymyilytä oikeesti.
Eli semmonen olis ongelmana, kun kuukautiset ovat olleet todella säännölliset, mutta nyt huhtikuun puolen välin jälkeen ne on aina siirtynyt ja siirtynyt muutamia päiviä/viikkoja edemmäs.

Joulukuussa jätin ehkäisyn pois, ja nyt siis eka yrityskierto takana. Mutta ongelmana on nyt se, että kierto sekaisin.
Menkat on nyt kohta viikon myöhässä, mutta kaksi testiä näyttää miinusta, joten mikä kumma voi olla vikana???

Alavatsa ja alaselkä on ajoittain aika lailla kipeä, alaselkäkipuja mulla ei aiemmin ole ollut, ja muuten olo on vähän sellanen, että menkat alkais, mutta ei näy eikä kuulu.

Ajattelin olevani kyllä raskaana ennen testin tekoa, koska olo on ollut niin väsynyt ja pahoinvoiva, ei siis okseta, mutta ällöttää. Ja nuo selkä-vatsakivut. Mutta tosiaan miinusta ne vaan näyttää:(

Kiitos, jos joku vaivautuu vastailemaan:)! Ois mukavaa kuulla, mistä tämä mahdollisesti johtuu.

Käytitkö ehkäisynä ennen pillereitä? Ja käytitkö mahd. kauan? Itselläni ainakin kierto oli ennen pillereiden alkamista jotain 32-35vrk luokkaa ja pillerit tekivät niistä sen säännöllisen 28vrk. Kun lopetin pillerit monen vuoden jälkeen niin kierto oli kyllä taas ihan mitä sattui 30-35 vrk välillä. Ovulaationkin on täytynyt olla vasta jossain 21vrk kohdalla. Outoa on sun kohdalla se, että olet jo joulukuussa lopettanut ehkäisyn ja nyt vasta menee sekaisin...onkohan sulla stressiä lapsen yrittämisestä tai onko jotain uutta elämässäsi tapahtunut? Niin moni asia vaikuttaa ja mielialanvaihtelut etenkin naisen hormonaaliseen tasapainoon. Käy ihmeessä gynekologin luona juttelemassa miten asian saisi korjattua.

Ai niin tuli vielä mieleeni, että kun kuukautisesi ovat olleet myöhässä niin ovatko seuraavat kuukautiset olleet kivuliaammat tai runsaampiveriset? Joskus alkuvaiheen keskenmeno voi tehdä sen. Ne tietenkin myöhästyttävät uuden kierron alkua ja ovat kovin yleisiä. Yleensä näitä ei pysty edes itse tiedostamaan.

Ehkäsyä ehdin käyttää n.7v. Joista 5v pilleritä, ja viimeset 2v. Nuvaring-ehkäsyrengasta.
Sehän tässä ihmetyttääkin, että miten nyt vasta on kierto mennyt sekaisin.
Ilm.johtuu siitä(yleislääkärin kertomaa), että käytin niin kauan, ja ""myrkyt"" on vasta nyt sitten poistunut kehosta.

En tiedä, lääkäriin pitäs ottaa yhteyttä kun ehtis...Raskaustestin vois teetättää siellä, koska tosiaan kaksi olen tehnyt kotona.

No, tänään menkat vkon myöhässä. Joku on vaan sanonut, että varmin tulos tulee kun kuukautiset vkon myöhässä.

Eli onko muita, joilla vasta tällöin testi näyttää plussaa?

-Tänään olen voinut erityisen pahoin, eli oksensin(!) ihan kunnolla, aamusta oli jo huono olo, kunnes ruuan jälkeen tuli oksennus:(
Olen ollut muutenkin tänään todella itkuinen(olen varmaan väsynyt, kun 3 yö töissä...)

En tiedä. Ärsyttävä olo:(

Niin ja ei ole ollut varsinaista stressiä tän yrittämisen suhteen, olen yrittänyt ajatella että tulee jos on tullakseeen...
Eikä muutakaan ihmeellistä ole tapahtunut. (Auts kun sattuu taas alavatsaan:(...)

Nyt kun mainitsit tuon ns. myrkyt poistuneet kehosta homman niin muistan hämärästi kuulleeni, että joidenkin lääkäreiden mielestä paras aika tulla raskaaksi pitkän ehkäisypillereiden tms. ehkäisyn käytön jälkeen on ihan heti lopettamisen jälkeen kun elimistö on vielä siinä rytmissä ja sitten myöhemmin saattaa mennä sekaisin. Tiedä häntä, jokainen kun meistä on niin erilainen.

Jos sulla on tuollaista pahoinvointia niin ehkä se voisi sittenkin olla niin, että sulla vaan ei yksinkertaisesti ole vielä niin paljon raskaushormonia elimistössä ja siksi viivat ei vielä näy ja muutaman päivän kuluttua voi sitten jo näkyäkin. Oletko varma ettei ole ollut edes pienenpientä haamuviivaa? Itselläni oli todella melkein täysin huomaamaton haamuviiva (mieheni esim. sanoi että toiveajattelua, mutta mä mielestäni näin viivan) ensin joku 1vko kun kuukautiset olisi pitäneet alkaa ja sitten siitä 4pv jälkeen tuli vasta kunnollisempi.

Okei, kiitos tiedosta:)

En kyllä nähnyt kummallakaan kertaa kuin selvän miinuksen:(
Mutta jos sinäkin teit testin vasta vko kun menkat myöhässä, ja silloinkin vain haalea viiva, niin toivoa pidän yllä:)

Olo on kyllä kieltämättä todella sekava, joten laittaisinko tämän lauseen jälkeen :)-merkin, vai :(

Hei!

Mulle gyne sanoi joskus, että menkkojen pitäis olla 3 vkoa myöhässä, ennenkuin apteekin testeihin voi luottaa. En kyllä ihan usko tuota. Tai ainakin tuntuu oudolta, että miksi ne sitten testeissä sanoo, että voi tehdä jo ekana menkkojen poisjääntipäivänä. Tosin tuo sama gyne sanoi muutenkin asioita, jotka osoittautui päinvastaisiksi:)

Mulla oli alkuvuodesta menkat reilusti myöhässä ja testi näytti miinusta. Gyne sanoi, että se saattaa johtua siitä, että alitajuisesti toivon niin olevani raskaana, että aivot lähetti virheellistä viestiä ""Menkkakeskukseen"":) Sen gynellä käynnin jälkeen menkat sitten heti tulivatkin ja seuraavia menkkoja ei ole tiedossa kun vasta joskus 2006 alussa:)
Tsemppiä!

-Neppis 15+1

On tämä tilanne muuttunu nyt sit vaikeeks.
Testin tein jälleen eilen, menkat reilun viikon myöhässä, mutta testi edelleen nega:(

Mä olen varmaan oikeesti sairas nyt jotenkin:(
Oksentelu jatkuu(ei oo mahatautia), sit kauhee väsy jne....

Ei täs muu auta kun varata lääkäriin aikaa:(

Moi!

Mä tein kyllä ensimmäiset testini viikko sen jälkeen kun kuukautiset olivat myöhässä. Testi näytti puhtaasti kielteistä vastausta. Vasta kolmen viikon päästä (ennen toisia väliin jääviä kuukautisia) testi näytti pllussaa!! Jostain myöhemmin luinkin ettei tämä ihan ainutkertaista ole. Joten jos muutoin säännölliset kuukautiset yllättäen jäävät pois, ei negatiiviseen tulokseen ole heti luottamista.

Veikkaisin että elimistösi alkaa vasta totutella hormoonittomaan elämään.
Mulla ilmeni noin 3-4 kk ehkäisyn jättämisestä yöoksentelua. Myöskään kuukautiskipuja ei ollut ennen kun aloitin pillerit ja muutama kuukausi lopetettuani alkoi ihan järkyttävät vatsakivut.. siis ihan HIRVEÄT!

Ja vuosi siinä sitten meni ihmetellessä ja sitten vasta tärppäsi.. just oli aika naistentautien polille varattuna:)
Nyt menossa rv 27.

Tiedän että on hirmu paljon helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä stressaa.
Ota yhteyttä lääkäriin ja anna ammattilaisen hoitaa spekulointi, raskaanahan et varmaankaan ole jos testi näyttää vieläkin negatiivista..

Onnea matkaan!

Yhteistyössä