Kertokaa vanhat lomallaolijakonkarit paljonko on lomaraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on elokuussa neljän viikon loma ja ensimmäinen kesäloma ikinä. Kuukausipalkkani on bruttona 2500e. Paljon siis saan lomarahaa ja maksetaanko se siis heinäkuun palkkapäivänä eli mulla se on 16? päivä. Saanko sitten elokuun 16. päivä palkkaa vai onko lomaraha se, jolla eletään se elokuu. Mitä se sitten on se ns. "suuri raha" jota kaikki hehkuttaa ja jolla pitäisi päästä lomareissuun.

riippuu työpikasta ja työehtosopimuskesta milloin se mksetaan. yleensä kesäkuun tai heinäkuun palkassa. onkohan se lähes kuukauden palkka, itsekään en tiedä tarkkaa määrää. verottaja vie paljon jos sulla on kuukausikohtainen verokortti niin menee ylimenoprosentille..

No se lomaraha on tietty ylimääräinen kuukauden palkka. Siitä sitten luultavasti napsahtaa vähän enemmän veroja, riippuen tietysti verokortistasi. Elikkä kyllä saat elokuussa taas palkan :).

Saat normaalina palkanmaksupäivänä lomapalkan, joka vastaa normaalia kuukausipalkkaasi. Sen päälle saat lomarahan, joka on noin puolet loma- ajan palkasta.
Lomarahan maksupäivä vaihtelee, joissain paikoissa se maksetaan kaikille samaan aikaan, toisissa paikoissa sen maksupäivän saa itse toivoa.

Lomarahan suuruutta en valitettavasti osaa sulle kertoa,mutta toi maksuajankohta on käsittääkseni ihan sopimuskohtanen. Yhdessä aiemmassa työpaikassani se maksettiin ns lomaltapaluurahana eli lomaa seuraavana palkanmaksupäivänä. Nykyisessä työpaikassani se maksetaan heinäkuussa riippumatta siitä missä vaiheessa lomakautta oma loma on. Tiedän myös paikan joka maksaa lomarahan loman alkua lähimmäs osuvana "lisätilipäivänä" (eli ko. paikassa vuorolisät maksetaan kuun puolessavälissä kun vars. palkka maksetaan kuun lopussa.)

Yhteistyössä