kertokaa te joilla on jo lapsia onko "normaalia"?

12.08.2007
533
0
16
juttelin juuri miehen veljen vaimon kans joka kertoi et heidän 2v tyttö on ihan äidin helmoissa koko ajan kiinni ja kun isä esim koettaa ottaa lasta syliin alkaa lapsi huutamaan eikä tahdo olla isänsä kans kahdelleen..

Mies ei varmasti hirveästi leiki lapsen (eikä vietä aikaa kaksilleen) kans joten mietin et voisiko johtua siitä et vierastaa kun ei ole tottunut oleen isänsä lähellä, vai olisko tämä jotain joka on yleistä sen ikäiselle? äitinsä on surullinen ja isänsä luulee et lapsi ei rakasta häntä.. Tahtoisin niin mielelläni jotenkin lohduttaa, mutta kun ei ole omaa kokemusta...

Niin kysynkin teiltä....

Minusta tuo saattaa olla ihan ikään kuuluvaa. Meillä muistaakseni suurinpiirtein juuri tuon ikäisenä ollut samanlaista vaikka isä ollutkin aina "lähellä". Menee kyllä ajan kanssa itsestään ohi tuokin vaihe... :)

No meillä välillä vastaavaa, mutt lapsella on menossa kauhee eroahdistus äidistä, et oisko vastaavaa? Meil menee niin et ei haluais isin syliin ja huutaa äidin perään. Ja kun mä häviän näkyvistä kaikki onkin taas hyvin ja nou hätä. Mut meijän lapsi onkin aikalailla nuorempi, et en sitte tiedä.

Joissakin tuttavaperheissä on juuri noin. Isä on ollut aina hieman epävarma hoitamisen suhteen ja pysytellyt äidin apulaisena, lapsi on ollut pääosin äitinsä kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä välillä vastaavaa, mutt lapsella on menossa kauhee eroahdistus äidistä, et oisko vastaavaa? Meil menee niin et ei haluais isin syliin ja huutaa äidin perään. Ja kun mä häviän näkyvistä kaikki onkin taas hyvin ja nou hätä. Mut meijän lapsi onkin aikalailla nuorempi, et en sitte tiedä.

Juuri tällaiselta kuulostaa se veljen vaimon kuvaus tilanteesta kans..

Meillä esikoisella on ollut isä-kausi ja äiti-kausi. äiti-kausi oli voimakkaampi ja isä ei kelvannut mihinkään, ja kun isä lähelle tuli niin huusi vaan että äiiiiitiiii nyt taas isä on se maailman tärkein ja suurin idoli. Kyllä äitikin nyt on tärkee mutta silleen erillälailla. Ja me molemmat ollaan oltu paljon lapsen kanssa.

Mun mielestä ikään kuuluvia juttuja ja toisilla lapsilla voimakkaampia kuin toisilla...

:flower: Kiitos teille kaikille vastauksista.. Soitankin heti huomenna aamulla miehen veljen vaimolle ja sanon et koettavat olla huolestumatta.. et menee ohi.. surullinen olo toisten puolesta kun kärsivät asiasta...

KIITOS vielä kerran :hug:

Meilla on tyton kanssa ollut samanlaista - kovasti minun peraan koko ajan. Ja kun mina lahden niin tytto itkee ja itkee. Mutta kuulemma se kestaa vaan pari minuuttia siita kun ovi menee kiinni ja sitten kaikki on hyvin. Jos oltiin molemmat kotona, niin tytto perassani kuin varjo koko ajan. Menee kylla ajan mittaan ohi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Meilla on tyton kanssa ollut samanlaista - kovasti minun peraan koko ajan. Ja kun mina lahden niin tytto itkee ja itkee. Mutta kuulemma se kestaa vaan pari minuuttia siita kun ovi menee kiinni ja sitten kaikki on hyvin. Jos oltiin molemmat kotona, niin tytto perassani kuin varjo koko ajan. Menee kylla ajan mittaan ohi :)

Toi on rasittavaa! Pikkunen vinkaisi heti "äiiitii", kun olin parin metrin päässä hänestä. Parvekkeelle menohan oli aivan maailmanloppu. :o :headwall:

Lapsi on tyranni oikeesti ja haluaa itselleen kaiken huomion siltä joka hänelle sen suo ja monesti eroahdistus läheisimmästä ihmisestäkin tulee esiin juuri näin eli se on aivan normaalia, vaikkakin erittäin epämiellyttävää sitä isää kohtaan se on varmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Toi on rasittavaa! Pikkunen vinkaisi heti "äiiitii", kun olin parin metrin päässä hänestä. Parvekkeelle menohan oli aivan maailmanloppu. :o :headwall:

Meilla mies sanoi aina etta mina lahdin Mars'iin kun lahdin,, vein sitten roskia tai mita vaan pikku hommaa,,,, ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Meilla mies sanoi aina etta mina lahdin Mars'iin kun lahdin,, vein sitten roskia tai mita vaan pikku hommaa,,,, ;)

Kiduttajat. :D

Yhteistyössä