Kertokaa te joilla joskus "ei mitään tekemistä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mullon aina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mullon aina

Vieras
Kaverin (viimesillään raskaana, eka lapsi) facebookpäivityksestä inspiroituneena pakko kysellä täällä julkisesti, että millainen se tilanne on, kun sinulla ei ole MITÄÄN tekemistä ja on sen vuoksi tylsää?

En voi käsittää etteikö vois olla _mitään_ tekemistä, ja asun sentään kerrostalossa että pihahommiakaan ei oo sit kun sisällä hommat loppuu. Kyllä mä keksin aina jonkun laatikon järjestää, joulukortit kirjottaa valmiiks, tehdä vedenkeittimeen kalkinpoiston tai ihan mitä vaan tällasta pientä dutya.. Että mulle on aivan vierasta toi ettei keksis mitään tekemistä.

Ei ole mitään tekemistä tarkoittaa että ei ole mitään _mieluisaa_ tekemistä. Samoin kuin "ei ole mitään päälle pantavaa" ei suinkaan tarkoita sitä ettei henkilöllä olisi yhtään ainoaa vaatekappaletta.

Onko sinulla ap aspergerin oireyhtymä jos otat kommentin oikeasti noin kirjaimellisesti?

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Tämä kiinnostaa minuakin. Kyvyttömyys keksiä itselleen mieluisaa tekemistä on minusta jonkinlaisen tylsämielisyyden merkki. Harvoin minäkään mihinkään kodinhoidolliseen tartun joutilaina hetkinäni. On niin paljon muutakin kivaa, johon ei tahdo aika riittää.

Niin. Ei ole mitään mieluisaa tekemistä mikä huvittaisi, tai mitään tähdellistä työ- tai kotihommaa mikä pitäisi tehdä. Kyllähän nyt aina voi vaikka seiniä pestä, ei se siitä ole kiinni

Okei, eli tekemistä siis olis mutta se ei ole mieluisaa, tääkö on se juttu? Mutta miks sitten valittaa ettei oo mitään tekemistä..

Tulee mieleen mun äiti, joka valittaa usein että miks telkkarista ei tuu mitään KIVAA.. Mielessäni vaan sanon hänelle, että mitäpä jos keksisit itse jotain ittees kiinnostavaa tekemistä niin vois ollakin sitä kivaa. :)

No on meitä moneen junaan, se on ihan hyvä juttu. Itsekin siis näköjään viihdytän itseäni jollain laatikoiden järjestelyhommilla tai muulla vastaavalla, jotka jollekin voi olla tylsyyden multihuipentuma :D

[QUOTE="pii";29048794]no joskus yllättää ettei ole mitään tekemistä, kun ei halua kotihommia tehdä, siis siivousta tai muuta raivaamista, vaan olisi kiva tehdä jotain mukavaa.[/QUOTE]

Tällaisessa tilanteessa (jos olen yksin) minä vaikka katson elokuvan, luen, kuuntelen kirjaa, surffailen netissä, alan vaikka vaihtaa taulun paikkoja tai jotain pikku näpertelyä sisustuksen kanssa, otan valokuvia (harjoittelen kameran toimintoja), kuuntelen musiikkia, soitan kitaraa ja laulan, teen jotain hyvää ruokaa pitkän kaavan kautta, menen lenkille ja käyn sen jälkeen saunassa, teen helmikoruja, järjestelen vaikka lelulaatikot ja mitä vielä?

Minulla ei ole koskaan tylsää :)

Silloin kun odotin esikoista, kävin kaupoilla, kirjastossa, elokuvissa, kahvilla, ravintolassa, ystävien luona... jos en hemmottellut itseäni ja vauvaa lepäämällä kotona.

Myönnän, että joskus tulee tylsyyden hetkiä täällä kotona. Mutta siitä saan syyttää vain ja ainoastaan itseäni. Kyllähän täällä aina raivaamista ja järjetelemistä piisaa + sun muita kotitöitä, vaan laiska mikä laiska. Ei aina vain kotityötkään nappaa, niin sitten olen vain tai painun nukkumaan.

Varmaan sitä nyt aina jotain järjestettäviä laatikoita tms siivoamista löytyy mutta aina se ei vaan huvita.

Myönnän että olen huono keksimään itselleni mielekästä aktiviteettia jatkuvasti, masennusta en kuitenkaan tunnista. Näitä "ei mitään tekemistä"-hetkiä voin sitten käyttää vaikka netissä surffailuun, tv:n katseluun, syömiseen, jollekin kaverille/sukulaiselle puheluun tms. Vaikka päikkäreihin jos siltä tuntuu.

Muoks. Nytkin tällainen "ei mitään tekemistä"-hetki kun päivän siivoustyöt ym on hoidettu, kuopus nukkuu päikkäreitä ja 1,5h päästä vasta lähdetään hakemaan isompia hoidosta/koulusta. Makailen sohvalla ja taidan kohta vaihtaa kännykän neulepuikkoihin, jos vaikka tylsistyneenä saisi vanhimman tyttären tumpun valmiiksi. Plääh...

Viimeksi muokattu:
Mä en koskaan sano, ettei ole mitään tekemistä. Oikein toivoisin, että olisi niin, ettei todella olisi mitään tekemistä, niin tekemättömät asiat ei painaisi niskassa ja voisi hyvällä omalla tunnolla vaan olla tekemättä oikeasti yhtään mitään. Se on niin ikävää huonolla omallatunnolla lööbata.

Terveellä ihmisellä ei pitäisi tällaista ongelmaa olla. Kuulostaa lähinnä masennuksen oireelta.
Joskus se "ei mitään tekemistä" tarkoittaa myös sitä, ettei ole mitään sellaista mieluista tekemistä, jota kannattaisi aloittaa nyt, koska hetken päästä pitää tehdä jo jotain muuta. Mulla on useitakin mukavia projekteja, mutta koska niiden tekemiseen pitää varata vähintään pari tuntia yhtäjaksoista aikaa, niin sellaiset varttin pätkät pitkin päivää eivät ole mielekkäitä.

No liittyskö toi ehkä siihen, että se kaverisi on viimeisillään raskaana? Odottaa lapsen syntymää niin, ettei malta ajatellakaan muuta. Ja sillonhan sitä kyllä käy aika pitkäksi...

Ei mullakaan oo oikeesti koskaan sellasta hetkeä, etteikö olis mitään tekemistä. Ainahan sitä voi kattoa leffan tai käydä kävelyllä. Mutta jos odottaa jotain oikein oikein kovasti, ei ehkä vaan pysty keskittymään mihinkään.

Yhteistyössä