kertokaa syöksysynnytyskokemuksista, mitä tapahtui?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
piip
En tiedä oliko syöksysynnytys,mutta nuorin tuli sillai et mentiin sairaalaan ja suoraan synnytysaliin ja minä makaan sängylle ja makasin siinä 5min ja sit ponnasin pihalle.

v
Syöksysynnytys on kuulemma alle 2 h synnytys. No mulla kesti 2,5 h mutta nopeelta tuntui. Vedet meni kotona, heti lähdettiin sairaalaan kun mies kerkes töistä kotiin. Sairaalassa oltiin sitten reilu tunti, kun lapsi syntyi. Hyvin meni kaikki, ehdin saada spinaalinkin.

vieras
Ensisynnyttäjällähän se aikaraja on 4h.

Mun synnytys kesti 2h 45min, kun vedet meni, niin olin jo täysin auki kun n. 1,5h myöhemmin oltiin sairaalassa. Ponnistusvaihe kesti 25min, lapsi syntyi käsi poskella.

Mulla ei varsinaisesti ollut syöksysynnytys, mutta loppu meni tosi syöksyllä eli kun menin sairaalaan vielä hyvissä voimissa ja pääsin onneksi suoraan saliin, niin ekassa sisätutkimuksessa oli kohdunsuu auki 3-4 cm ja seuraava supistus aukaisi loput. Kerkesin siis oleen salissa ehkä 10 minuuttia, kun tyttö oli jo maailmassa.

vieras
Olin jo sairaalassa valmiiksi. Vedet menivät osastolla, en ollut sitä ennen lainkaan auki, tai ainakaan avautumista ei huomattu. 30 min kuluttua pt vauva oli syntynyt. Ehdittiin juuri ja juuri synnytyssaliin ja saatiin lääkäri paikalle. Kuulemma vauvan peppu näkyi jo siirtyessäni synnytyssänkyyn ja seuraavalla supistuksella syntyi.

Oli jo kolmas lapsi.

Vieras
Minulla toisen kesto alle 1h 45 minsaa. Pelkäsin jo vähän etukäteen että miten tajuan lähteä sairaalaan, onneksi meni vedet ja vielä vihreät niin lähdettiin aika pian. Olin jo 37 auki 4 cm ja ennen synnytystä auki 6cm joten tiedossa oli että nopsaa voi tulla. Alussa otettiin sydänkäyrää ja supistuksia ei edes piirtynyt monitoriin niin kuin ei ole aiemminkaan tullut. Sitten tuli iso supistus ja kätilö katsoi kohdunsuun ja siitä saliin. Vasta salissa alkoi tulla säännöllisiä supistuksia ja vartti siitä sain alkaa ponnistaa...Onneksi meni ne vedet koska kotiin olisi voinut syntyä. Minulla on niin korkea kipukynnys etten oikein noita supistuksia tunnista..

Heidi
Kuudelta alkoivat kipeet supistukset, lähdettiin sairaalaan. Poika syntyi kahdeksalta yhdellä ponnituksella "sinne huoneeseen missä tarkkaillaan sydänääniä+supistuskäyriä" saliin asti en edes ehtinyt...

piipahtaa harmaana
Minulla toisen lapsen synnytys kesti 1h20min. Vedet meni yöllä, mutta ei lainkaan supistellut. Sairaalaan lähettiin ajaan kun lapsenvahti tuli. Eka lievä supistus tuli sairaalan ovella ja kerkesin laittaan sairaalavaatteet päälle kun tuli tuli tunne, että pitäs ponnistaa. Nopeesti synnytyssaliin minne kerettiin just, viimesillä voimilla sänkyyn ja tokalla ponnistuksella tyttö putkahti maailmaan :)

Yhteistyössä