Kertokaa Riihimäestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riksuunmuuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riksuunmuuttaja

Vieras
Heippa, meillä on edessä muutto Riksuun, olisi kiva kuulla kokemuksia kaupungista ja sen alueista, kouluista, hoitopaikoista sun muusta, varsinkin lapsiperheen näkökulmasta!

Olen asunut Riksussa kauan sitten mutta lapsettomana sinkkuna ;)

Mä olen täällä lähes koko ikäni asunut ja oon ihan tyytyväinen =)

päiväkodit ja koulut on aika täys, ja joka paikassa kai ne omat hyvät ja huonot puolensa.

ootteko minnepäin suunnitellu muuttavanne?

Kiitos vastauksesta! Kuinka isot luokat siellä yleensä on peruskouluissa?

Itse haluaisin muuttaa Keskusta-Hirsimäki alueelle mutta aika kallista... Kirjausta ja Juppalaa katsellaan myös.
Uhkola/Vahteristo on ihan vieras mulle mutta tuntuu olevan lapsiperheiden suosiossa?

me asutaan täällä Juppala/Suojala/Uramo alueella =)

tuolla Uhkolassa/Vahteristossa tulee lähi vuosina olemaan tosi huono tilanne kouluissa, kun kokoajan lisää taloja tulee, ja nyt jo koulut täys..

täällä on 6lk jo kaikki siirretty yläkouluihin ja eskarit alakouluihin (paitsi vuoropäiväkodissa oleva eskari )

luokat on toistaiseksi kai 20 oppilaan hujakoilla..

Kiva paikka, joka tykkää. Jos muuttaa kovin isosta paikasta, niin vaikuttaa varmaan tuppukylälle, kun täällä on paljon maalaisseutua ja muutenkin ihmiset kuin maalta :D Kaikkialle on pitkä matka, mutta junalla pääsee nopeasti, jos ja kun juna vaan liikkuu (eli aina myöhässä :D)

Koulukoosta en tiedä.

Minä ainakin tykkään. Koko ikäni olen Riksussa asunut. Eikä ole aikomuksia muuttaa pois. Kaikki tarvittava löytyy. Me asutaan Uhkola/Vahteristo-alueella ja tykätään kovasti. Todellakin lapsiperheiden suosiossa.

Mä olen koko ikäni pyörinyt Riksussa, koska meillä on mökki Kormussa, mutta tajusin juuri, etten tunne seutua juuri lainkaan...:O
Ei se silti minusta hassumpi paikka ole ja terkkarissakin oli hyvä palvelu ulkopaikkakuntalaiselle. Kauppoja riittää urakalla ja hyviä kirppareita.

Yhteistyössä