Kertokaa, onko 125 120:n ja 160:n puolessa välissä? Mieheni mielestä näköjään on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Laitoin kinkun uuniin kun menin nukkumaan, 200 asteeseen puoleksi tunniksi ja ohjeet miehelle laittaa sitten uuni 125:een. Laitoin kellon herättämään 6,5 tunnin päähän eli 3.30, mutta onneksi heräsin jo puoli kolmelta! Kamppailin itseni kanssa käynkö katsomassa kinkkua, ja kun sitten kävin, asteita mittarissa oli jo 90! Ja uunin lämpötila tosiaan jossain 120 ja 160 välimaastossa.

Nytpä on ainakin tosi kypsää kinkkua. Ensi vuonna hoidan taas tämänkin homman itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Laitoin kinkun uuniin kun menin nukkumaan, 200 asteeseen puoleksi tunniksi ja ohjeet miehelle laittaa sitten uuni 125:een. Laitoin kellon herättämään 6,5 tunnin päähän eli 3.30, mutta onneksi heräsin jo puoli kolmelta! Kamppailin itseni kanssa käynkö katsomassa kinkkua, ja kun sitten kävin, asteita mittarissa oli jo 90! Ja uunin lämpötila tosiaan jossain 120 ja 160 välimaastossa.

Nytpä on ainakin tosi kypsää kinkkua. Ensi vuonna hoidan taas tämänkin homman itse.

Meillä oli kinkku leivinuunissa 7,5h asteita kokoajan 110-130'c mitä se nyt itsestään yön aikana laski. Kinkulla painoa hieman vajaa 7kg ja paistomittari näytti poisotettaessa 100'c. Mutta onpa erittäin hyvää ja mureaa vaikka ihan noihin asteisiin ei ollutkaan tarkoitus paistaa.

Ajatelkaas jos olisin sulkenut vielä silmäni ja odottanut kellonsoittoa, eli kinkku olisi ollut uunissa vielä tunnin. Siellä olisi ollut kuiva rusina odottamassa! Tykkään kyllä ylikypsästä kinkusta, mutta ärsyttää kun ohjeitani ei noudateta, vaan tehdään sinne päin!

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ärsyttää kun ohjeitani ei noudateta, vaan tehdään sinne päin!
lienee parempi tehdä jatkossa itse ettei tarvi aina narista

Pakko se on. Sitä vain kuvittelisi että parisuhteessa voisi taakkaa jakaa (viisihenkisessä perheessä ja vanhassa omakotitalossa on paljon hommaa), mutta ei näköjään voi, vaan kaikki tosiaan pitää tehdä itse.

Yhteistyössä