Kertokaa mulle tyhmälle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mevaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mevaan

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
1 298
0
36
Kun me asutaan Kartanonkoskella et mitä Vantaata tää on? Siis niinku länsi vai mikä? :ashamed:
Mä en oo vielä ihan selvillä näistä ilmansuunnista, riittää et tiedän ajanko kehä I:stä itään vai länteen. :whistle:

Eli varmaan sitten enempi itään, kun tuo helsinkikin on tuossa vieressä.. Tosin en mä koko Vantaata tunne mut siltikin. Jääny vaan häiritsee kun moni hakee Itä- tai länsi-Vantaalta asuntoa eikä itellä ole hajuakaan. :)

Juu mä tykkään näistä taloista silleen, et kiva katella ikkunastakin kun ei ole pelkkiä yksivärisiä taloja. Mut siis, muutoinhan nää on aika kirjavia. :D Yleensä on vaan aika ankeet näkymät ikkunoista, siis just kun nuo vanhemmat talot on useinkin vaaleita väritykseltään.

miksi sit lääkärit on tikkurilassa ja hammashuolto, sekä lastenneuvolat,jos ollaan länsi-vantaata? mä asun kk:lla ja itä-vantaalaisena pidän itseäni. koska terveydenhuoltopalvelut asioin itä-vantaalla, tikkurilassa. toki,nyt olaan saatu oma neuvola tänne,mikä tosi hieno juttu :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:41 emmamma kirjoitti:
On se vähän hassua.. Ite vaan oon vieläkin pihalla koko itä-länsi-hommasta ku 8 kuukautta täällä vasta asunu.

No meillä tulee piakkoin 9kk täyteen täällä asumiseen ja ihan pihalla olen noista myös. Itse kuiteskin vaan Kotkasta kotoisin, ei siis mikään iso paikka. :)

Mä olen ollut vantaalainen vuodesta 1972 lähtien (oli muuten kammottava kokemus muuttaa stadista böndelle :D ) ja ikinä mulle ei ole selvinnyt mitään tarkkaa rajaviivaa Vantaan idän ja lännen väliltä. Kaupungin keskuksia ovat Tikkurila ja Myyrmäki ja kaiketi tuo itä- tai länsivantaalaisuus perustuu ainakin yhdeltä osiltaan siihen, onko asuinpaikasta lyhyempi matka Tikkurilaan vai Myyrmäkeen. Lentoasema on aika hyvä "vedenjakaja".

Ja nyt pakko muuten mainita, että mä muutin lapsena Helsingin maalaiskuntaan, Vantaa tästä tuli vasta vähän myöhemmin =)

Oolrait. Siis nyt mäkin alan päästä vähän jyvälle tästä kun mainitsit (keittiönoita) että keskuksia on tuo Tikkurila ja Myyrmäki. Juu Tikkurilaa olen tavallaan pitänytkin jo, mut en tuota Myyrmäkeä ollenkaan.

Eli saankos vielä selon siihen et onko Myyrmäki nyt sitte länsi-Vantaata ja Tikkurila itä-Vantaata? Vai just toisinpäin.
Siis miten tää voi olla näin hankalaa. :headwall: :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:53 Venus kirjoitti:
Oolrait. Siis nyt mäkin alan päästä vähän jyvälle tästä kun mainitsit (keittiönoita) että keskuksia on tuo Tikkurila ja Myyrmäki. Juu Tikkurilaa olen tavallaan pitänytkin jo, mut en tuota Myyrmäkeä ollenkaan.

Eli saankos vielä selon siihen et onko Myyrmäki nyt sitte länsi-Vantaata ja Tikkurila itä-Vantaata? Vai just toisinpäin.
Siis miten tää voi olla näin hankalaa. :headwall: :whistle:
Tikkurila on Itä-Vantaan keskus ja Myyrmäki on Länsi-Vantaan keskus. Silloin, kun meikä vuonna kuokka ja kirves tänne muutti, Myyrmäki oli ihan takapajulaa eli Tikkurila on Vantaan alkuperäinen keskus. Mutta Myyrmäki on kasvanut kovasti niistä vuosista ja nyt se teidän seutunne kasvaa kovaa kyytiä "Keski-Vantaaksi".

Kuumimmat

Yhteistyössä