Kertokaa mulle mitä hyvää ruokaa teen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Mä oon niin tylsistyny tekemään ja eritoten syömään päivästä toiseen makaroonilaatikkoa, jauhelihakeittoa, kastiketta, jnejne..

Mä haluaisin tehä jotain maukasta ja oikeesti hyvää ruokaa.. en oo mikää mestarikokki, mut antakaa vinkkejä.. vois olla jotain hyvää liharuokaa, pataa, jne..

Osta lihakuutioita, pyörittele ne vehnäjauhoissa, jotka olet maustanut suolalla, valkopippurilla ja haluamallasi yrteillä, paista pannulla kuutiot pienissä erissä sievän ruskeiksi, laita lihat kattilaan ja laita päälle vettä, suolaa, laakerinlehti, valkosipulinkynsi ja haluamiasi pippureita.

Hauduta uunissa tunti ja pilko sillä aikaa sipuleita ja paprikoita ja muita kasviksia sopivaksi ja lisää pataan, anna olla vielä toinen tunti. Sami Grahamin nyrkkisääntö jossain oli, että yhtä paljon lihaa ja yhtä paljon kasviksia.

Ota pata uunista, lisää sekaan pari ruokalusikallista mustaherukkahilloa tai -hyytelöä, kermapurkki ja tarkista maku. Voit säätää makua soijakastikkeella, jauhetulla pippurilla, chilikastikkeella, millä itse haluat. Palauta vielä hetkeksi uuniin ja ota pois vartin päästä

Voi tähän lisätä sieniäkin, meillä suppilovahverohillo on suosittu tämän tyyppisen ruuan maustaja.

Ostin kaupasta semmoisia possupihvejä jossa oli valkosipuli- ja grillivoinapit pakkauksessa mukana.Itse en osaa lihaa laittaa yhtään,nuo oli kivaa vaihtelua.Ja helppoja ennenkaikkea,mikä sopii tämmöiselle keittiö-tumpelolle ;)