Kertokaa miten saan atooppisen ihon kuriin?

Kun ainoa rasva, joka ihon on parantanut ei enää toimikaan? :| Eli mitä nyt?

Mulla siis toi Aloe Vera -gelly on ollut yllättävän toimiva. Iho paranee, sitten menee muutama päivä, sormet puhkeaa täyteen vesikelloja, sellaisia pienen pieniä rakkuloita. Ne kutisee ja raavin niitä unissani (ongelma siis syntyy lähes tulkoon aina aamuyöllä). Sitten rakkulat rikkoontuvat, sormet turpoaa, ne vuotaa kudosnestettä ja verta. Nyt on kaksi sormea taas niiin kuivat, että taittaminen poksauttaa ihoon todella yökköjä haavoja. :| Mitä hemmettiä tässä enää voi tehdä?
 
vieras
jotain oikein rasvasta vaikka vaseliinia/bepanthen/bevitaR yöksi käsiin ja hanskat käteen.
auttaako kortisoni?
entäs ootko kokeillu sitä uutta atopia rasvaa Aconilta,lapsille miniderm ja aikusille joku mikähän se oli...
 
Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti :
Ootko milloin viimeksi käynyt ihotautilääkärin pakeilla?
Tuli vain mieleen että oiskohan aihetta pistäytyä?
En oo, eikä varmaan lähetettäkään heru. Tai en mie tiedä. Kannattaako tän takia edes lähteä. Kaksi sormea kuitenkin vaan oireilee. Pysyy sentään niissä.
 
Minä kävin yksityisesti ihotautilääkärillä, ja hän sanoi suosituksen kortisonivoiteen suhteen muuttuneen. Eli aluksi hoidetaan aggressiivisemmin, kuukausi kortisonia päivittäin, sitten pari viikkoa joka toinen päivä jne. Kirjoitti myös Protopicia (jota en ole vielä kokeillut), sanoi vain että pelkän käsi-ihottuman perusteella ei erityiskorvattavuutta yleensä myönnetä. Eli kalliiksi tulisi.
 
No noi sinkkirasvat/bepanthenit/lipolanit/humektanit/aqualanit/novalanit/kortisonit jne. nyt voi nimetä, siskolta löytyy vaikka mitä perusrasvaa ja vähän muutakin. Ei vaan auta mikään. Ainoa siis tosiaan oli tuo Aloe Vera -joka on auttanut. Ja nyt sekin ilo meni. Liekö liian pitkään käyttänyt ja nyt ajantut sormet siihen tilaan, että liikaakin rasvannut. En muutenkaan hirveästi tykkää tosta kortisonista, koska se ohentaa ihoa ja ainakin mulla on ennen pahentanut ihon tilannetta lopulta.
 
Zeph
Mulla on sellaista reseptirasvaa kuin bemetson, on auttanut tosi hyvin! Mutta sitä saa käyttää vain pahimpaan, saamani ohjeistuksen mukaan. Mulla on kans niin kuivat sormet, että veri vaan väleistä valuu kun koukistelee. Käsiä pestessä aina kirvelee hirmusti, ja samalla tavoin on noita pieniä rakkuloita, jotka yöllä unissaan tulee raavittua auki.. Ja sit halvat hajustetut rasvat auttaa. Mulla bebanthen, normi kortisonit ja lastenrasvat vain pahentaa. Toissa kesänä erehdyin paloittelemaan raparperiä, ja voi sitä tuskaa.. Mutta ihottuma hävisi käsistä heti sen jälkeen melkein puoleksi vuodeksi :D En ole silti uskaltanut kokeilla uudelleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä kävin yksityisesti ihotautilääkärillä, ja hän sanoi suosituksen kortisonivoiteen suhteen muuttuneen. Eli aluksi hoidetaan aggressiivisemmin, kuukausi kortisonia päivittäin, sitten pari viikkoa joka toinen päivä jne. Kirjoitti myös Protopicia (jota en ole vielä kokeillut), sanoi vain että pelkän käsi-ihottuman perusteella ei erityiskorvattavuutta yleensä myönnetä. Eli kalliiksi tulisi.
Mulla on käsi-ihottuma, kosketusallergia, ja sain B-todistuksen Protopiciin. TOsin en sitä käyttää voi kun tekee niiiin hirveän kutinan.

Kortisoni auttaa parhaiten tabletteina, ap:lle varmaan riittää ihan apteekin Hydrocortison 2,5%, saa ilman reseptiä.
 
ongelmia ihon kanssa
Pitäsi aina välillä vaihtaa rasvoja,ettei iho tavallaan totu siihen yhteen vain,eikä se sitten enää toimi.Ja siis herkisty niille säilöntäaineille.
Mutat nuo varmaan jo tiesitkin.

Itselläni tuo aloe vera geeli ei toiminut.Vuoti kudosnestettä ja kirveli.
Oiskohan ollut jotain koivuvaseliinia mitä sitten käytin aika pitkään jossain vaiheessa,ja se auttoi huomattavasti.

Oletko sitten milloin viimeksi käynyt näyttämässä käsiäsi?Kuumottaako niitä?Eihän vain ole tulehtuneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeph:
Mulla on sellaista reseptirasvaa kuin bemetson, on auttanut tosi hyvin! Mutta sitä saa käyttää vain pahimpaan, saamani ohjeistuksen mukaan. Mulla on kans niin kuivat sormet, että veri vaan väleistä valuu kun koukistelee. Käsiä pestessä aina kirvelee hirmusti, ja samalla tavoin on noita pieniä rakkuloita, jotka yöllä unissaan tulee raavittua auki.. Ja sit halvat hajustetut rasvat auttaa. Mulla bebanthen, normi kortisonit ja lastenrasvat vain pahentaa. Toissa kesänä erehdyin paloittelemaan raparperiä, ja voi sitä tuskaa.. Mutta ihottuma hävisi käsistä heti sen jälkeen melkein puoleksi vuodeksi :D En ole silti uskaltanut kokeilla uudelleen..
Minä muuten takuulla kokeilen tätä ensi kesänä! :D
 
Itse olen siirtynyt myös käyttämään käsidesiä korvaamaan osan käsien vesipesuista sekä ostin kertakäyttöhanskoja keittiöön, käytän kun täytän tiskikonetta, kuorin perunoita, klementiinejä lapsille (tai kun kaavin kiivistä lapsille sisukset, se neste saa kamalan kutinan käsissä aikaan).

Ja hyviä päivävoiteita käsille ovat Erisanin hoitava käsivoide sekä LV:n tehokosteuttaja käsivoide.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ongelmia ihon kanssa:
Pitäsi aina välillä vaihtaa rasvoja,ettei iho tavallaan totu siihen yhteen vain,eikä se sitten enää toimi.Ja siis herkisty niille säilöntäaineille.
Mutat nuo varmaan jo tiesitkin.

Itselläni tuo aloe vera geeli ei toiminut.Vuoti kudosnestettä ja kirveli.
Oiskohan ollut jotain koivuvaseliinia mitä sitten käytin aika pitkään jossain vaiheessa,ja se auttoi huomattavasti.

Oletko sitten milloin viimeksi käynyt näyttämässä käsiäsi?Kuumottaako niitä?Eihän vain ole tulehtuneet?
Oli ne, meinasin silloin mennä, kun haavojen reunat punoitti aika lailla ja sormi turposi nivelen kohdalta. Nyt se on taas turvoksissa, mutta ei näytä muuten kovin tavallista pahemmalta.

Niin, no tietysti tätä pahentaa se, että minun on pakko pestä hygieniasyistä taas käsiä "paljon".

Mä taidan varata sen ajan, jos antavat. Niillä on älytön kiire täällä ja kaikki menee varmaan minun edelleni. Mutta odottava palkitaan.

Kiitos kaikille. Mun on mentävä nukkumaan. Mieskin kärkkyy koneelle.
 

Yhteistyössä