Kertokaa miten auttaisin miestäni, joku yllätys!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oon huomannu mieheni olevan jotenkin erilainen vasta-aikoina. Ei oo ollu kauheesti kiinnostunu perheestä, arjesta tässä kotona jne...ollu vähän poissaoleva.

Eilen sit yritin ottaa selvää mikä hiertää.. Sit aikamme ku oltiin viesteilty (oli yövuorossa) avautu ja sano et on jotenkin tylsistynyt kaikkeen, on väsyny vuorotyöstä, rahahuolia, laskuja koko ajan vino pino, me riidellään paljo, tulee kohta kolmas lapsi se jotenkin alitajunnassa ressannu häntä myös....

Vinkkejä nyt mulle, mitä keksisin hälle... Ite oon ihan viimeisilläni, joten kuuloon ei tule mikään kovin ärhäkkä juttu missä olisin ite mukana. :D Ei esim. voida nyt lähtä kahdestaan ilman lapsia mihinkään.

Ehkä voisin koittaa jaksaa ottaa täyden vastuun lapsista joksikin aikaa, jos hän kävis jossain. Vaikka edes yhden illan. Tai mitä ihmettä se vois olla!? Jotain, mikä auttais häntä. Kertokaa!?

Mie varmaan leipoisin jotain, vaik täyskärin, ihan yllättäin. Tai antaisin hieronnan. Tai lähettelisin siirappisia tekstareita pitkin päivää, tai jättäisin post-it lappuja sinne tänne (auton rattiin, partakoneen kylkeen jne.) ja niissä lukis jotain rakkaudentunnustuksia tai muuta. Pitää vaan yllätyksiä järjestäessä pitää omat odotukset alhasina, ettei pety jos toinen ei piristykään.

Issikoilla vaeltamaan :D
Mulla näitä ideoita riittää kun tykkään keksiä mitä kaikkea tehtäs :) Tai laita ne jätkäporukalla ajamaan cartingia ja siitä baarille tai jotain erilaista ja hätkähdyttävää :)

Jos tuossa tilanteessa laitat miehen yksin relaamaan, niin saattaa häipyä koko mies saman tien... Olisiko rahaa ostaa jotain mukavaa uutta, tai jokin juttu missä saa nauraa kunnolla. Jos löytyy hauskoja tuttavia kylään kutsuttavaksi niin sekin voisi piristää, tai komediateatteri.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oon leiponut herkkuja, oon laitellu lappuja, jättäny viestejä, yrittäny hieroa...mitkään tämmöset siis ei ainakaa oo piristäny :(...

Älä ota itseesi tästä, mutta jos mies on väsynyt arkeen niin ehkä hänelle tekis hyvää miettiä jotain _ihan_muuta_ kun perhettään? siis en pahalla tarkoita, mietin vain itseäni kun omat tunteeni kuulostaa vähän siltä mille miehesi kertoma kuulostaa. ja mua piristäs kaikista parhaiten kun pääsisin eroon lapsista, kodista, koirasta, miehestä ja ylipäätään näistä samoista jutuista.

eli mun vinkki on että hoida sä lapset yhden päivän ajan jos vaan jaksat, ja varaa ja järjestä miehelle vaikka carting-ajoa, seinäkiipeilyä, leffalippu, mitä vaan mistä mies tykkää ja vois piristyä. =)

On meillä sen verran luja suhde, ettei mies jäis niille teilleen, vaikka pääsiski menemään ;)

Niin minäkin ajattelin, että kaikista parasta vois olla joku juttu, missä me muu perhe ei olla mukana. Kiitos kaikille vastanneille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tuossa tilanteessa laitat miehen yksin relaamaan, niin saattaa häipyä koko mies saman tien... Olisiko rahaa ostaa jotain mukavaa uutta, tai jokin juttu missä saa nauraa kunnolla. Jos löytyy hauskoja tuttavia kylään kutsuttavaksi niin sekin voisi piristää, tai komediateatteri.

Aika jyrkkä kommentti?? :/ Mä oon sitä mieltä, että jos tollai lähtee, niin antaa mennä. Ei ketään voi kotiin kahlita, voihan se ukko vaikka kauppareissulla häipyä.. never know.. :whistle:
Mä antaisin tuossa tilanteessa miehelle ihan omaa aikaa, tehdä sitä mistä itse tykkää.. Sitähän me kaikki kuitenkin aina joskus tarvitaan.. :D

Kuulosti niiin meiltä, mut toisin, meil menee sit tuo ohitte... Mies kanssa väsyny yötöistä ja kolmas lapsi tuloillaan, joka on aiheuttanut pientä ressiä kuitenki ukolle VAIKKA oli ihan tietonen tahtominen ryhtyä tähän yhdessä :D Se kansa yka yövuoro sanoi mulle et on ihan jotenki väsyny kun tyyliin meijän välillä ei oo enää mitään makkarin puolella, tai siis harvakseltaan, mut sanoi et tajuaa sen et seki johtuu suureks osaks ukon töistä ja siitä et lapset on tässä pyörimässä...siitä tuntu kanssa et päivät vaan mentiin "rutiinilla" läpi ja thats it.
Annoin ukon nukkua paristi pitempään kuin pyysi/yleensä yövuorojen jälkeen ja skappasin kotihommissa, tein ruuan ja katoin nätisti pyödän ja tein jälkkäriä, iltapalaa ukolle/meille...halailin sitä useemmin ja kyl me sit juteltiinki tästä et ku tää "suhteen hoitaminen-toisten huomioiminen jää välillä" tän kaiken timmellyksessä...ni kyllä siitä ylitte päästiin :D Koittaa vaan olla ymmärtäväinen ja ei ala syyttämään vain toista ja just pientä hemmottelua/huomioimista ni kaippa se siitä...

Meilläki ukko sais mennä jso tahtos kavereitten kanssa mm.baariin/touhuileen, mut kun ei se jaksa eikä huvita, kaverit muutenki on perheettömiä, parit sinkkuja ni se ei jotenki tunnu enää kuuluvansa joukkoon samalla tavalla ku ennen.

Yhteistyössä