kertokaa mitä ja kuinka paljon syötte että tulee 1200kalorii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
moi
olen aloittamassa laihdutus urakkaa ja haluaisin vinkkejä että mistä se 1200kaloria tulee täyteen.voisiko joku auttaa?oon tosi huono laskemaan noita kaloreita :ashamed:

Heips!

Käyhän kurkistamassa tuolta SOKERIKLUBI II:n etisuvulta niin siellä on hiukan vinkkiä miten päivän kalorimäärät voi kasata.
Tosin siellä ei ole 1200kcal vaihtoehtoa, mutta sieltä löytyy 1800kcal ja 1400kcal ohjeistukset. Niin että eiköhän tuota 1400kcal deittiä hiukan nipistämällä saa aikaiseksi 1200kcal dietin.

tässä yksi esimerkki 1200 kcal

Aamupala: puuro 1,5dl
kasvis 50 g
leipä+ marg 1 viipale
leikkele 1 viip
(juusto/kinkku) 1viip
rasvaton maito 2 dl

välipala: hedelmät/marjat 100g

lounas: liha/kala 40g/60g
kastike 0,5 dl
peruna/
perunasose,
riisi/makaroni 60g/ 1dl
kasvislisäke 50 g
salaatti+kastike 1,5 dl
rasvaton maito/piimä 2dl

välipala kahvi/ tee 1 kupillinen
kahvileipää 1kpl / esim. pullaviipale 20 g

päivällinen: keitto/pata
risotto/laatikko 1,5 dl/150g
salaatti+kastike 1,5 dl
leipä+marg 1 viipale
rasvaton maito/piimä 2dl
jälkiruoka 1dl/marja/hedelmäkiisseli /rahkat yms.

iltapala hedelmät/marjat 100g
kasvis 50g
leikkele 1 viip (kinkku/juusto)
leipä+marg 1 viip.
teetä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 14:17 La Luna kirjoitti:
Voiko tuo määrä ruokaa sisältää oikeasti vain 1200kcal?? Ihan tajuton määrä pöperöä.

Se vaan näyttää "paperilla" siltä. Jos katsot noita määriä, niin eipä siinä nyt niin älyttömästi ole.. 1ld makaronia ku ei oo paljon mitään :whistle: Noin saadaan niukka kalorimäärä näyttämään paljolta ruokaa, kun lajeja on useita. Mikä on sinänsä hyvä. Itse vaan mietin tota protskun määrää, kun se jää muutamaan kinkkuleikkeleeseen ja pikku pala kalaa tai lihaa. Siitä ei montaa kymmentä grammaa proteiinia tule, ja se on tärkeä rakennusaine kropalle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 14:17 La Luna kirjoitti:
Voiko tuo määrä ruokaa sisältää oikeasti vain 1200kcal?? Ihan tajuton määrä pöperöä.
Niin minustakin..hulluna hiilihydraatteja ja vähän proteiineja.
Ite syön PALJON vähemmän ja treenaan paljon...Tosin protskuja syönkin enemmän!

Aivan liian vähän proteiinia ja rasvaa. Ne on elimistölle tärkeitä rakennusaineita EI hiilihydraatit. Itse oon karpannut vajaa 5 kuukautta ja paino on tippunut 15 kiloa, viimeisen kuukauden olen tasapainoillut eli 15kg/4kk. Olo on parempi kuin koskaan kun oon jättänyt turhat hiilihydraatit ja tärkkelykset pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 11:23 juu kirjoitti:
Voisit laskea vaikka kalorilaskuri.fi sivuilla
tai mammadieetti sivuilla on esimerkkejä :)
ruokavaliosta

Mie otin eilen käyttöön ton kalorilaskuri.fi:n ja oon tykänny. Alkuvaikeuksien jälkeen (väärä selain, ei toimi Operalla) tykästyin kovasti. Tosi näppärä.

Kiva, että tykkäsit kalorilaskuri.fi sivuista :)

Itse oon sillä laihduttanut jo alkuvuodesta n. 7 kiloa ja nyt kun painon pudotus jumittui 72 kiloon herkkujen takia alotin vichydietin ja tänään menossa 5 pvä ja painoa tippunut reilut 2 kiloa.

Jos pääsis eroon makeanhimosta tällä dietillä. :ashamed:

Yhteistyössä